Κτίρια που επέτρεψαν τη γνώση να ανθίσει, άνθρωποι που μετέδωσαν το όραμά τους και άλλαξαν τη διαδικασία της εκπαίδευσης, τον τρόπο διδασκαλίας ή έβαλαν το λιθαράκι τους ώστε να λυθεί το γλωσσικό ζήτημα, καθημερινοί άνθρωποι που ασχολούνται με την εκπαίδευση, τη μόρφωση και την παιδεία.
Είναι όλα αυτά ουσιαστικά για το (καθιερωμένο πλέον) αφιέρωμα της ΗΠΖ στην εκπαίδευση, τη μόρφωση, την παιδεία και τη γνώση; Για εμάς, ναι. Κάθε όνειρο -μικρό ή μεγάλο- θέλει μια φωλιά για να εκκολαφθεί και έναν άνθρωπο να αρχίσει να κινεί τα γρανάζια της φαντασίας και του μυαλού του.
Η γνώση είναι εργαλείο. Αξίζει σε όλους, αρκεί να διψούν για αυτήν. Δεν έχει ηλικία, καθώς όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών «Γηράσκω αει διδασκόμενος». Ανοίγει τα μυαλά σαν αλεξίπτωτα, φέρνει κοντά ανθρώπους και ιδέες, εξελίσσει ατομικά και συλλογικά. Σαν ποτάμι που πάει μόνο μπροστά και δεν αφήνει τα νερά να λιμνάσουν. Κι αν πολλές φορές η γνώση πολεμιέται γιατί δε συμφέρει κάποιους να την αποκτήσουν οι πολλοί, βρίσκει πάντα τον τρόπο της να ανθίσει. Σαν ένα μικρό χορταράκι που παλεύει να βγει στο φως ανάμεσα στα στενά πεζοδρόμια της πόλης.
Το σημερινό Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ήταν το πρώτο Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσόγειου.
Άνοιξε τις πόρτες του το 1837. Ιδρύθηκε με νόμο της αντιβασιλείας την 31 Δεκεμβρίου 1836 που επαναβεβαιώθηκε με βασιλικό διάταγμα του Όθωνα της 24ης Απριλίου του 1837 και λειτουργεί αδιαλείπτως από τις 3 Μαΐου 1837 (τρίτη ημέρα του Πάσχα). Γι’αυτό, η πρώτη του ονομασία ήταν «Οθώνειο».
Το νεοσύστατο ίδρυμα συναποτελούσαν οι σχολές Θεολογίας, Νομικής, Ιατρικής και Τεχνών, στο γνωστικό πεδίο της οποίας συγκαταλέγονταν οι Εφαρμοσμένες Επιστήμες και τα Μαθηματικά. Κατά το πρώτο έτος λειτουργίας του, το ίδρυμα στελέχωναν 33 καθηγητές, ενώ μαθήματα παρακολουθούσαν 52 φοιτητές και 75 μη εγγεγραμμένοι ακροατές. Το πανεπιστήμιο στεγάσθηκε αρχικά στην κατοικία του αρχιτέκτονα Σταμάτη Κλεάνθη στην Πλάκα, τη γνωστή σήμερα ως Οικία Κλεάνθη – Σάουμπερτ που λειτουργεί πλέον ως Μουσείο για την ιστορία του Πανεπιστημίου.
Αρχιτεκτονικό κόσμημα ακόμη και τώρα, αφού η ιστορία του χάνεται πριν κι από τον 18ο αιώνα. Οι Κλεάνθης και Σάουμπερτ, όταν, κατόπιν παρότρυνσης του Καποδίστρια έφτασαν το 1831 στην Αθήνα για να δημιουργήσουν το πολεοδομικό σχέδιο της πόλης, αγόρασαν το όλο το οικόπεδο από την Τουρκάλα Σαντέ Χανούμ.
Οι δυο αρχιτέκτονες και συνεργάτες δεν γκρέμισαν το ερειπωμένο σπίτι που υπήρχε, αλλά το επισκεύασαν και το επέκτειναν, χρησιμοποιώντας το ως κατοικία και γραφείο τους. Η γραφική οικία των Κλεάνθη – Σάουμπερτ, με την ιδιότυπη αρχιτεκτονική της, είναι κτισμένη σε ρυθμό αθηναϊκού σπιτιού της εποχής με ρομαντικά στοιχεία και ξεχωρίζει με το μέγεθος και το ύψος της στη βόρεια πλευρά της Ακρόπολης.
Ο Γερμανός αρχαιολόγος Λούντβιχ Ρος περιγράφει στις «Αναμνήσεις» του τα σχετικά με την ίδρυση, τους εορτασμούς, τους πανηγυρικούς λόγους που εκφωνήθηκαν και το κλίμα που επικρατούσε κατά την ημέρα των εγκαινίων του Πανεπιστημίου: «Εκείνο που έλειπε τώρα ήταν ένα κατάλληλο κτίριο. Ελλείψει αυτού νοικιάστηκε το σπίτι του φίλου μου Σάουμπερτ.
Ήταν ανάμεσα στο ύψωμα του Πάνα και της Αγραύλου. Η μεγαλύτερη του αίθουσα, με ευρεία θέα της πόλης και της πεδιάδας και παραπέρα ως την Πάρνηθα… Αλλά χωρίς μια πανηγυρική θρησκευτική τελετή το πράγμα δεν μπορούσε να γίνει. Ο ιδρυτής του Πανεπιστημίου, που είχε δώσει το βασιλικό του όνομα, καθόρισε την ημέρα των εγκαινίων… Έτσι έγιναν τα εγκαίνια του Πανεπιστημίου του «Όθωνος».
Το Πανεπιστήμιο αυτό το εγκαινίασα εγώ από απόψεως μαθημάτων, δίνοντας μια διάλεξη μερικές μέρες αργότερα – 22 Απριλίου/10 Μαΐου 1837…Έκανα μια διάλεξη με θέμα τον Αριστοφάνη, μιλώντας για τα έργα του «Αχαρνής» και «Ιππής», με 30 περίπου ακροατές».
Ο Χρ. Εμ. Αγγελομάτης αποκαλεί το «Παλιό Πανεπιστήμιο», όπως είναι γνωστή μέχρι σήμερα η Οικία Κλεάνθη – Σάουμπερτ, ως «το καταφύγιο της επιστήμης στα πρώτα χρόνια της βασιλείας του Όθωνος» και δίνει μια περιγραφή από την πρώτη ημέρα που άρχισε η λειτουργία του στα 1837: «Άνθρωποι από κάθε γωνιά του ελληνισμού, φουστανελάδες με ροζιασμένα χέρια, αγωνιστές που στο πέρασμά τους νόμιζες πως σκόρπιζε η μυρουδιά της μπαρούτης, εφτανησιώτες με τις βελάδες και τα ψηλά τους καπέλλα, βρακάδες με ρούχα τριμμένα από τη φτώχεια, σκαρφάλωναν στην πλαγιά του Ριζόκαστρου να ιδούν το θαύμα πραγματοποιημένο…
’Ανθρωποι που είχαν φθάσει σε ηλικία τέτοια που θα λέγονταν σήμερα «ώριμοι άντρες» με γένεια ολόγυρα στα ηλιοκαμένα τους πρόσωπα, παλληκάρια με λιγδωμένες μπροστέλες, παιδιά ακόμα, παίρνουν με ευλαβική σιγή θέση στις αίθουσες κι ακούνε την παράδοση… Άκουαν το μάθημα με τα μάτια θαμπωμένα».
Οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν ξέρουν γραφή και ανάγνωση,
αλλά εκείνοι που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν.
Alvin Toffler, 1928-2016, Αμερικανός συγγραφέας & μελλοντολόγος
Η εκπαίδευση δεν είναι το γέμισμα ενός κουβά, αλλά το άναμμα μιας φλόγας.
Ουίλιαμ Μπάτλερ Γέιτς, 1865-1939, Ιρλανδός ποιητής, Νόμπελ 1923
ΦΡΟΝΕΙΝ: ΣΧΟΛΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Ἡ δρ. Εἰρήνη Μαυροπούλου, φιλόλογος καὶ συγγραφεύς τῆς μεθόδου διδασκαλίας “Διαλεχθῶμεν Ἐλληνικῶς”, ἐτοίμασε ἕναν καλαίσθητο καὶ ἄρτια ἐξοπλισμένο χῶρο διδασκαλίας τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γλώσσης γιὰ νήπια, παιδιά, ἐφήβους καὶ ἐνήλικες.
Σκοπός τῆς Σχολῆς
Ἀπὸ ἐδῶ πλέον, παλαιοὶ καὶ νέοι μαθητές, φίλοι, γονεῖς καὶ δάσκαλοι συνεχίζουμε τὸν ἀγῶνα γιὰ τὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, τὶς ἑλληνικὲς ἀξίες καὶ τὴν εὐβουλία τῶν παιδιῶν μας (τὰ ὁποῖα, σύμφωνα μὲ τοὺς ἐπιστήμονες, τὸν 21ο αἰ. δὲν θὰ βιώσουν μία τεχνολογικὴ ἐξέλιξη 100 χρόνων, ἀλλὰ μία πρόοδο μεγαλύτερη τῶν 20.000 χρόνων).
Γιὰ τὸν σκοπό αὐτὸ πέραν τῶν μαθημάτων, ἡ σχολή μας διοργανώνει ὁμιλίες, ποικίλες ἐκδηλώσεις γιὰ μικροὺς καὶ μεγάλους, καὶ ἐπισκέψεις σὲ ἀρχαιολογικούς χώρους, παρέχει συμβουλευτικὴ γονέων, ὥστε νὰ ἐνημερώνει καὶ νὰ προετοιμάζει γιὰ ἐπικείμενες ἀλλαγές σὲ θέματα γλώσσης καὶ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ, ἀπαντᾶ μὲ ἐπιστημονικὰ τεκμηριωμένη ἀρθρογραφία, ὅπου ὑπάρχει παραπληροφόρησις, ἐκπονεῖ σημαντικὸ ἐρευνητικὸ καὶ ἐκδοτικό ἔργο, ὑποστηρίζει νέους ἐρευνητές καὶ παρέχει ἐπιμορφωτικὰ σεμινάρια πρὸς ἐκπαιδευτικούς.
SPIRIT OF DANCE: ΣΧΟΛΗ ΜΠΑΛΕΤΟΥ & ΜΟΝΤΕΡΝΟΥ ΧΟΡΟΥ
Αποστολή της Σχολής είναι η εκπαίδευση ενός χορευτή-διδασκάλου, ο οποίος θα είναι ικανός να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες τάσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τη διδασκαλία στα ερασιτεχνικά τμήματα έχει σαν στόχο όχι μόνο να καταρτίσει αλλά και να εμπνεύσει αγάπη για τον χορό.
http://www.spirit-of-dance.gr/
POLYGLOT BOOKSTORE: ΤΟ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
Το Polyglot Bookstore έχοντας κατακτήσει τη θέση του ως ένα από τα πλέον δυναμικά, εξειδικευμένα κεντρικά βιβλιοπωλεία, επεκτείνει τη δραστηριότητά του και στο διαδίκτυο.
Η πολύχρονη εμπειρία τους στον χώρο του βιβλίου και η εξειδίκευση τους στο ξενόγλωσσο, έδωσε τη δυνατότητα άριστης εξυπηρέτησης φροντιστηρίων, καθηγητών και μαθητών.
Το Polyglot Bookstore διαθέτει πάνω από 20.000 τίτλους ξενόγλωσσων βιβλίων παρέχοντας στους πελάτες δυνατότητες σύγκρισης και επιλογής υποστηρίζοντας και συμπληρώνοντας την πώληση του βιβλίου με υπεύθυνη και μεθοδική ενημέρωση όσων ενδιαφέρονται και αγαπούν την εκμάθηση ξένων γλωσσών.
Από το 2014, το βιβλιοπωλείο διατηρώντας το ίδιο υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, επεκτείνει τις δραστηριότητες του και στο διαδίκτυο με στόχο να παρέχει στους πελάτες του επιπλέον δυνατότητες εξυπηρέτησης τους:
- ευκολότερη 24-ωρη πρόσβαση
- ανταγωνιστικές τιμές
- άμεση και ταχεία αποστολή των βιβλίων σε όλη τη χώρα
HOW I DIFFER: ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ
Οι μαθητές είναι στο επίκεντρο της μεθολογίας μας γιατί έχει τεκμηριωθεί ότι η γνώση επιτυγχάνεται καλύτερα μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες που αποκομίζει ο ίδιος ο μαθητής και την αλληλεπίδραση του με το περιβάλλον. Ο δάσκαλος προετοιμάζει άρτια και σχολαστικά κάθε μάθημα ώστε κατά την διάρκεια του να επικεντρώνεται στην γενικότερη καθοδήγηση και επίβλεψη των μαθητών. Σαν αποτέλεσμα, οι μαθητές αλληλεπιδρούν ενεργά μεταξύ τους αλλά και με ένα σύνολο εξωγενών ερεθισμάτων αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα.
Τα ερεθίσματα αυτά παρέχονται μέσα από:
- επιλεγμένα βιβλία κορυφαίου εκδοτικού οίκου,
- πρωτότυπο και επίκαιρο υλικό επιλογής μας,
- το εκπαιδευτικό παιχνίδι και την μουσική.
Στην προσπάθεια αυτή ενθαρρύνεται στοχευμένα η φυσική κίνηση των μαθητών μέσα στην τάξη ενώ συμβάλλει και η σύγχρονη τεχνολογία που χρησιμοποιείται με μέτρο.
Τα τμήματα μας σε κάθε βαθμίδα είναι αυστηρά ολιγομελή για να εξασφαλίσουμε ότι ο δάσκαλος θα παρακολουθεί και θα συντονίζει αποτελεσματικά όλους τους μαθητές.
https://howidiffer.gr/