• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result
  • Σύνδεση

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

    Αποχαιρετώντας τον Κώστα

    Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

    Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

    Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

    Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

    Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

    Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

    Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

    Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

    Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Κάτια Σπερελάκη

    Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

    Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

    Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

    Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

    Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

    Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

    Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

    Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

    Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

    Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

    Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

    Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

    Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Π.Ο.Π – Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης, του Θανάση Κριτσάκη

    Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

    «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

    Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

    Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

    IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

    Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

    Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

    Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

    Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

    ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

    ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

    ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

    Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

    Winter spirits με υπογραφή

    Φrίdda με άρωμα κρασιού

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

    Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

    Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

    Η Σειρά

    Απολογισμός;

    Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

    Let the creepy Xmas begin

    5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

    Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

    «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

    H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

    Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

    Πας μαγειρεύοντας

    Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

    Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

    Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

    To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

      Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

      Αποχαιρετώντας τον Κώστα

      Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

      Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

      Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

      Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

      Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

      Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

      Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

      Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

      Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

      Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

      Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

      «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

      «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

      Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

      Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

      Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Π.Ο.Π – Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης, του Θανάση Κριτσάκη

      Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

      «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

      Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

      Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

      IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

      Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

      Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

      Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

      Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

      ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

      Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

      ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

      ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

      FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

      Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

      Winter spirits με υπογραφή

      Φrίdda με άρωμα κρασιού

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

      Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

      Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

      Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

      Η Σειρά

      Απολογισμός;

      Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

      Let the creepy Xmas begin

      5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

      Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

      «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

      H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

      Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

      Πας μαγειρεύοντας

      Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

      Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

      Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

      To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result

      O δρόμος είχε τη δική του ιστορία…

      Η άγνωστη ιστορία των κεντρικών αθηναϊκών δρόμων που διασχίζουμε καθημερινά

      από Αγαθή Κάτσια
      09/01/2021
      στην κατηγορία Main Slider, Αφιερώματα
      Reading Time: 3 mins read
      Share on FacebookShare on Twitter

      Δρόμοι και δρομάκια, σοκάκια και αδιέξοδα στροβιλίζονται γύρω από τον άξονα της Πατησίων. Πέρα από ένα Καλλάρη 3 ή ένα Χεΰδεν 10 για την διευκόλυνση του ταχυδρόμου και τη εύθυμη λειτουργία του GPS, τα ονόματα τους σπάνια μας τραβούν τη προσοχή.

      Κι όμως, σαν ανεξίτηλο τατουάζ στο σώμα της πόλης έχουν χαράξει την ιστορία, τα ευτράπελα και τις παραξενιές του τόπου και των αρχόντων του. Κάποιοι πήραν το όνομα από έναν ντόπιο, κάποιοι για να εξυπηρετήσουν ένα καινούριο πολιτικό καθεστώς. Κάποια μετονομάστηκαν για να μην ξεχνάμε και κάποια ακριβώς για να ξεχάσουμε τι υπήρχε πριν. Κάποια ονόματα μας θυμίζουν αμυδρά σελίδες βιβλίων του σχολείου και κάποια δεν μας λένε απολύτως τίποτα. Κάποια έχουν παραλλαχτεί και κάποια επιμένουν, ενάντια στον νομοθέτη και τον χρόνο, με τα παλιά ψευδώνυμα.

      Ωστόσο, η κάθε οδός είναι κομματάκι ενός μεγάλου χάρτη, ενός παζλ παρελθόντος  που συνθέτοντάς το ξυπνούν οι πόλεμοι και οι προσφυγιές, οι επαναστάσεις και τα καθεστώτα, οι μουσικές, τα ποιήματα και τα βιβλία. Ξυπνούν και μνήμες προσωπικές συνδεδεμένες με ένα συγκεκριμένο στενοσόκακο ή ένα κλειστό μαγαζί. Και τοποθετούμαστε και εμείς μέσα στο μωσαϊκό της ιστορίας της πόλης και του τόπου, σαν ψηφίδα, με έναν κωδικό από πίσω, για να θυμόμαστε πάντα, ακόμα και αν βρεθούμε πολύ μακριά από την αρχική εικόνα, που ανήκουμε. Και ο κωδικός γράφει ένα όνομα και έναν αριθμό. Κάλλαρη 3 ή Χευδεν 10 ή……

      Τα ξενικά

      Ονομασία δρόμου με 3-4 σύμφωνα στη σειρά, που δεν ξέρετε πως τονίζεται και σας φέρνει σε ανθολόγιο της αρχαιοελληνικής; Βρίσκεστε στη γειτονιά της πλατείας Βικτωρίας πιθανότατα και προσπαθείτε να πλοηγηθείτε ανάμεσα σε Κοδριγκτώνος και Χάμιλτον, Βερανζέρου και Γλάδστωνος.

      Αναρωτηθήκατε ποιοι ήταν όλοι τούτοι και πως συνδέονται; Η ιστορία μας πάει πίσω στο 1880, όταν άρχισε να αυξάνεται ραγδαία ο πληθυσμός της πόλης και επιτάθηκε η ανάγκη να ονοματιστούν επιτέλους οι δρόμοι, για να μη γίνεται συνεννόηση με ορόσημα το μπαλκονάκι με τη γλάστρα, τον Λυκαβηττό και το μεγάλο πλατάνι. Φυσικά η θεματολογία των ονομάτων ήταν στενά συνδεδεμένη με την εποχή.

      Πρόσφατα ακόμα τα γεγονότα της επανάστασης και το φιλελληνικό συναίσθημα των αγγλογαλλορώσων, έδωσαν τροφή στην ομολογουμένως όχι πολύ ευφάνταστη διαδικασία ονοματοθεσίας. Όντας φυσικά προ εποχής της δημοτικής γλώσσας, τα ξενικά αναγκάστηκαν να υποστούν μια βαριά επεξεργασία για να εξελληνιστούν (και ας μην προφέρονται).

      Της ανεξαρτησίας

      Κάπως έτσι ο Εδουάρδος ο Codrington (Κόδρινγκτον ελληνιστί), υποναύαρχος και αρχηγός του αγγλικού στόλου, μαζί με το Henri De Rigny (Ανρί, κόμη του Ρινί, γιατί τον βγάλαμε Δεριγνύ κανείς δεν ξέρει), Γάλλο ναύαρχο αντίστοιχα και τον Λογγίνο τον Χεΰδεν (Λόγκιν Πετρόβιτς Γκέιντεν), Ρώσο ναύαρχο ολλανδικής καταγωγής, θριάμβευσαν επί του Ιμπραήμ στη Ναυμαχία του Ναυαρίνου (1827) και τον ανάγκασαν να συνθηκολογήσει.

      Να σημειωθεί ότι τον προηγούμενο χρόνο, ο Τζωρτζ Κάνινγκ (της γνωστής πλατείας) υπέγραψε τη συνθήκη ειρήνης ανάμεσα σε Τουρκία και Ελλάδα το 1826 και την επόμενη χρονιά έχοντας σχηματίσει κυβέρνηση στη Βρετανία, προώθησε την ελληνική ανεξαρτησία. Δυστυχώς αυτό κράτησε μόνο τρεις μήνες καθώς έχασε τη ζωή του από πνευμονία.

      Login Geiden
      Henry De Rigny
      George Canning
      Edward Codrington

       

      Του φιλελληνισμού

      Υπήρξαν φυσικά και εκείνοι που στήριξαν τον αγώνα με τον πνευματικό τους έργο. Ένας από αυτούς, ο  Φρανσουά-Ωγκύστ-Ρενέ, υποκόμης ντε Σατωμπριάν  ήταν μια προσωπικότητα γεμάτη αντιθέσεις, καθώς ήταν συντηρητικός και υποστηρικτής της ελληνικής επανάστασης ταυτόχρονα, βαθιά θρησκευόμενος, αλλά αρκετά ελευθέρων ηθών (τόσο που είχε σχέση με την αδελφή του).

      Ο υποκόμης ταξίδεψε και έγραψε για την Ελλάδα (ψάχνοντας για του λόγου του αληθές περισσότερο τα αρχαία κάλλη, τα οποία φαίνεται να μην ανακάλυψε τελικά). Παρ’ όλα αυτά προφήτεψε ένα ένδοξο μέλλον για τη χώρα, βασιζόμενος στο λαμπρότατο παρελθόν της.

      «Είμαι δημοκρατικός εκ φύσεως, μοναρχικός εξ αιτίας της λογικής και βουρβωνικός για λόγους τιμής»

      ΣΑΤΩΒΡΙΑΝΔΟΣ

      Δεν ήταν όμως ο μοναδικός Γάλλος ενθουσιώδης φιλέλληνας. O λαϊκός τροβαδούρος Μπερανζέ (Βερανζέρος), που με τα τραγούδια του συγκλόνιζε τα παριζιάνικα πλήθη, δεν ξεχνούσε να υπογραμμίσει την βαρβαρότητα των Οθωμανών, το δίκαιο αγώνα των αδελφών Ελλήνων και την έλλειψη συμπαράστασης από τη μαμά Ευρώπη (από το 1830!). Χαρακτηριστικά στο ποίημα του “Ψαρά”, οι Οθωμανοί επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά ότι οι χριστιανοί (Ευρωπαίοι) βασιλιάδες (ηγέτες) δεν θα εκδικηθούν τον χαμό των Ελλήνων, σημειώνοντας την αδιαφορία του ευρωπαϊκού χώρου. Στο τέλος δε, συμβουλεύει:

      “Ενωθείτε ω Έλληνες! Ειδάλλως ο προδότης

      θα κλέψει την γαλήνη του θριάμβου.

      Ίσως και να σας κλαίν’ τα άλλα έθνη

      Αλλά οι χριστιανοί βασιλείς δεν θα στραφούν να πάρουν εκδίκηση για σας.”

      (ούτως ή άλλως, οπότε καλύτερα να μη χρειαστεί, συμπληρώνουμε εμείς)

      Αργότερα, στα τέλη του 19ου, ένας άλλος ποιητής και θεατρικός συγγραφέας ο Εντμόν Ροστάν, θα εξυμνήσει στα έργα του την αντρεία και την αξιοπρέπεια, όντας νεορομαντικός στον προσανατολισμό και φιλέλληνας στο κίνημα.  Εκτός όλων αυτών είναι και ο συγγραφέας του πασίγνωστου έργου  για τον αριστοκράτη με τη μυτόγκα, Συρανό ντε Μπερζεράκ.

      Φρανσουά-Ωγκύστ-Ρενέ
      Beranze
      Endmond Rostand

      Των Εγγλέζων

      Από το άλλο μέρος ο Ουίλλιαμ Γλάντστόουν, Άγγλος πολιτικός, που μεταξύ άλλων υπήρξε και υφυπουργός αποικιών (ξέρουμε κάποιους Έλληνες πολιτικούς που πολύ θα το ζήλευαν), τιμήθηκε με μια οδό τόσο γιατί συνέβαλε στη προσάρτηση των Ιονίων Νήσων στο υπόλοιπο της νεοσύστατης Ελλάδας  όσο και για τη συμμετοχή του στο Κυπριακό. Συγκεκριμένα, πιθανόν τα Κυπριωτάκια να μιλούσαν σήμερα αποκλειστικά αγγλικά, εάν ο Ουίλλιαμ δεν επέμενε στη διδασκαλία της ελληνικής στα σχολεία. Ο ανδριάντας του στολίζει την είσοδο στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε περίπτωση που κάποιον σας θυμίζει από τότε που πήρατε πτυχίο.

      “Αναλογίζομαι τι ικανοποίηση θα αισθανόμουν αν είχα την τύχη πριν από το τέρμα της μικρής μου ζωής να δω τον πληθυσμό αυτής της Ελληνικής Νήσου (της Κύπρου) να ενσωματωθεί ύστερα από φιλικό διακανονισμό με τους αδελφούς του, του Βασιλείου της Ελλάδος”.

      William Gladstone

      Γλάδστων

      Στενά συνδεδεμένος με το Ιόνιο, μιας και ίδρυσε την Ιόνιο Ακαδημία, το πρώτο ελληνικό πανεπιστήμιο της νεότερης εποχής το 1824 ήταν ο Άγγλος Λόρδος Frederick North – Guilford (αρνούμαι να γράψω το εξελληνισμένο όνομα, η ορθογραφία του είναι ανισόπεδη).  Έζησε και εργάστηκε στην Κέρκυρα για πολλά χρόνια  και οργάνωσε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Άγνωστο γιατί δεν μπήκε  και ο δικός του ανδριάντας στο Πανεπιστήμιο. Φαίνεται να αγάπησε τόσο τις ελληνικές παραδόσεις που βαφτίστηκε κρυφά χριστιανός με το όνομα Δημήτριος. Αυτό ήταν κάτι σαν μόδα εκείνη την εποχή, αλλά και πολύ σοβαρή υπόθεση, μιας και η αγγλικανική εκκλησία δεν το έβλεπε ιδιαίτερα ένθερμα.

      Των αρχαιολόγων

      Προχωρώντας στον χρόνο αλλά και κατά μήκος του άξονα της Πατησίων, κοντά πια στο τέρμα της φτάνουμε στον Βίλελμ Δαίρπεφελδ, αρχαιολόγο, συνεργάτη του Σλήμαν στην Τροία και την Τίρυνθα. Το 1886 ίδρυσε τη Γερμανική Σχολή των Αθηνών, υπήρξε διευθυντής του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου και πέθανε τελικά στη Λευκάδα, στην οποία έκανε ανασκαφές τα τελευταία χρόνια προσπαθώντας να αποδείξει ότι πρόκειται για την Ομηρική Ιθάκη.

      Wilhelm Dorpfeld

      Δεν ήταν όμως ο μόνος Γερμανός  αρχαιολόγος που τιμήθηκε από τον δήμο της Αθήνας. Λίγο πιο χαμηλά η οδός Ρως μας αποκαλύπτει την ιστορία του πρώτου καθηγητή αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και έφορου αρχαιοτήτων 1833-1843, καθώς η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του νεοσύστατου κράτους. Ανάμεσα στους αρχαιοκάπηλους εκείνων των χρόνων, φαίνεται μια ευγενική φυσιογνωμία, στην οποία να οφείλουμε πιθανώς τη θέα της Ακρόπολης, όπως την έχουμε συνηθίσει.  

      Ένας κάπως μεταγενέστερος αλλά εξίσου σημαντικός εκπρόσωπος της αρχαιολογίας ευθύνεται από την άλλη για το πως γνωρίσαμε την Κνωσσό. Ο Σερ Άρθουρ Τζον Έβανς, χρησιμοποιώντας πρωτοπόρες για την εποχή τεχνικές με τσιμέντο, κατάφερε να προσομοιώσει τη διάταξη των οικοδομημάτων της Μινωικής εποχής.

      Επίσης, έβαλε το χέρι του στην ανάγνωση τη Γραμμικής Α και Β καθώς ανακάλυψε περίπου 3000 γραπτές πινακίδες.

      Τα νεότερα

      Η ιστορική αναδρομή της πόλης μας πετάει σχεδόν 50 χρόνια αργότερα, στην οδό Ουίλλιαμ Κινγκ, σε άλλους δήμους γνωστής ως Μακένζυ Κίνγκ. Πρόκειται για τον 10ο πρόεδρο του Καναδά, που στη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου στήριξε το Ελληνικό Ταμείο Αρωγής Πολέμου, προσφέροντας ανθρωπιστική βοήθεια. Πρόσφατα στην Θεσσαλονίκη τοποθετήθηκε γλυπτό Ινουκσούκ (ινδιάνικο μνημείο) προς τιμήν του, το οποίο βεβηλωνόταν τακτικά (πιθανώς γιατί οι ντόπιοι δεν κατάλαβαν ποτέ τι είναι) μέχρι που μεταφέρθηκε σε μουσειακό χώρο.

      Harold Macmillan

      Ο Χάρολντ ΜακΜίλαν τον Νοέμβριο του 1944 ανέλαβε καθήκοντα προέδρου της Συμμαχικής Επιτροπής στην Ιταλία. Τον Δεκέμβριο του 1944, στη διάρκεια των Δεκεμβριανών επισκέφτηκε την Αθήνα συνοδεύοντας τον Τσώρτσιλ.

      Δεκαπέντε χρόνια αργότερα συνέταξε το σχέδιο ΜακΜίλαν για την Κύπρο, προτείνοντας να αποσυρθούν από την κυριαρχία οι βρετανικές δυνάμεις, αλλά αν παραμείνουν οι στρατηγικές βάσεις τους και ξεκινώντας την πορεία για τη διχοτόμηση του νησιού.

      Δεν θα μάθουμε αν τελικά η κυβέρνηση βρήκε το σχέδιο τόσο φιλελληνικό που αποφάσισε να ονοματίσει δρόμο, ή αν η ονοματοθεσία προηγήθηκε των Κυπριακών εξελίξεων.

       

       


      Πως σας είπαμε;;;

      Οι μετονομασίες των αστικών ορόσημων συχνά δεν πάνε καλά. Πρώτη και καλύτερη η Πατησίων, που όσες ταμπέλες και αν αποκτήσει με την επιγραφή 28ης Οκτωβρίου, παραμένει πάντα και σε όλο το μήκος της ο δρόμος που οδηγεί στα Πατήσια. Κάτι η συνήθεια, κάτι η άνεση, κάτι η χρηστικότητα, τα επίσημα ονόματα που ορίζουν οι νομοθέτες παραγκωνίζονται από τη καθημερινότητα. Άλλες φορές πάλι γενιά τη γενιά ξεχνιούνται οι πρωτότυπες εκδοχές και οι νέοι με τους παλιούς δεν συνεννοούνται πια επί της γειτονιάς τους. Ας δούμε μερικές από τις κλασσικές περιπτώσεις μετονομασιών:

      –Πλατεία Αμερικής: Προς τιμήν των ΗΠΑ και της φιλικής στάσης του λαού τους από 1927 (μήπως ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτούμε;). Παλιότερα όμως λεγόταν πλατεία Αγάμων, διότι λέγεται πως χρησίμευε για ερωτικά ραντεβού αλλά και για “πασαρέλα” νεαρών και νεανίδων. Άλλος μύθος λέει που είχε ιδρυθεί σύλλογος Αγάμων, σε αντίδραση για τις λέσχες κυριών.

      –Πλατεία Βάθη: Επισήμως λέγεται Ανεξαρτησίας, αναφερόμενη στην επανάσταση του 1821. Το Βάθη προέρχεται από την ονομασία της περιοχής, που ήταν παλιότερα κοίτη του ρέματος Κυκλοβόρου ( η σημερινή οδός Μάρνης).

      –Πλατεία Βικτωρίας: Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας την ομώνυμη Βικτωριανή εποχή, όταν συνενώθηκαν τα Επτάνησα με την Ελλάδα. Η πλατεία αυτή λεγόταν παλιότερα πλατεία «Κυριακού» από το Δήμαρχο Αθηναίων Παναγή Κυριάκο (1870-1879), που είχε εκεί κοντά το σπίτι του. Η ονομασία Πλατεία Βικτωρίας δόθηκε προς τιμήν της βασίλισσας της Αγγλίας, κακές όμως γλώσσες, έλεγαν ότι δόθηκε προς τιμήν της κόρης του Π. Κυριακού Βικτωρίας.

      -Πλατεία Αιγύπτου: Συνηθίζεται να την αποκαλούμε Πεδίο του Άρεως, παρότι βρίσκεται ακριβώς μπροστά του. Λέγεται ότι πήρε το όνομα από τους πολλού επιχειρηματίες αιγυπτιακής προέλευσης που έμεναν και δούλευαν τότε στην περιοχή.

      -Πλατεία Κλαυθμώνος: Γνωστή και ως  Πλατεία Νομισματοκοπείου, Πλατεία του Παλιού Παλατιού, Πλατεία της 25ης Μαρτίου, Πλατεία Εθνικής Συμφιλίωσης. Κλαυθμώνος επικράτησε να λέγεται γιατί εκεί μαζεύονταν οι δημόσιοι υπάλληλοι που απολύονταν για να διαμαρτυρηθούν.

      –Λέλας Καραγιάννη: Εδώ οι Κυψελιώτες υπήρξαν κύριοι και δέχτηκαν χωρίς διαμαρτυρίες την μετονομασία της οδού Λήμνου σε Λέλας Καραγιάννη, όπως και εξακολουθεί να λέγεται μετά τον Β’ Παγκόσμιο. Λέγεται ότι ήταν πρωτοβουλία του Έβερτ, που είχε μακρινή συγγένεια με τη οικογένεια Καραγιάννη.

      -Πλατεία Κολιάτσου:Γύρω στο 1957 , μετονομάστηκε για λίγο σε πλατεία Αυστραλίας, ίσως καθ’ εικόνα και ομοίωση της πλατείας Αμερικής. Φυσικά κανείς δεν χρησιμοποίησε το όνομα και παρέμεινε Κολιάτσου. Ενημερωτικά ο Στυλιανός Κολιάτσος ήταν αξιωματικός, βουλευτής και συμμετείχε στις συζητήσεις για το ελληνικό Σύνταγμα. Η οικογένεια του είχε κτήματα στην περιοχή και έτσι δόθηκε το όνομα.

      –Δροσοπούλου: λεγόταν Πάρνηθος μέχρι το 1930, αλλά το νέο όνομα παραγκώνισε το παλιό. Ο Ιωάννης Δροσόπουλος ήταν κορυφαίος οικονομολόγος του 19ου αιώνα, υπηρέτησε 32 χρόνια στην Εθνική τράπεζα και υπήρξε καθηγητής Δικαίου. Λέγεται επίσης ότι ήταν εξαιρετικά νευρικός και αγχώδης και υπέφερε συχνά από αϋπνίες.

      Και από ‘δω…. οι λόγιοι

      Ανάμεσα στου εθνικούς μας ήρωες, στους αρχαίους ημών προγόνους και πολεμικά τοπωνύμια έχουν τρυπώσει ένα σωρό άλλοι, μικροί και μεγάλοι που έβαζαν αργά και σταθερά από ένα λιθαράκι στην ανάπτυξη, όχι με όπλα και ηρωικές μάχες αλλά με στηθοσκόπια, πένες και χαρτιά. Με το πινέλο και τις νότες τους, τον πηλό και την οξυδέρκεια μας άφησαν έναν άλλο πλούτο, που ξεμυτίζει που και που από καμιά έκθεση ή κάποιο λεύκωμα. Δεν συναντιούνται στα μέσα μαζικής, ούτε στα καφενεία. Συνεχίζουν και επιβιώνουν όμως στις μπλε και κίτρινες επιγραφές στις διασταυρώσεις των δρόμων. Θελήσαμε να συστηθούμε μαζί τους:

      Ο Γεώργιος Καραμήτσας (1834-1904) ήταν ιατρός, εκδότης του ιατρικού περιοδικού Ασκληπιός και καθηγητής πανεπιστήμιου. Ασχολήθηκε με τη νοσολογία και μεταξύ άλλων μελέτησε τη διφθερίτιδα, την ελονοσία και το καλαζάρ σε παιδιά που εκείνη την εποχή ήταν εξαιρετικά διαδεδομένα, αποκαλύπτοντας την επικινδυνότητα των μολυσμένων νερών και εξασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες για τις επόμενες γενιές.  

      Ο Ιούλιος Γαλβάνης (1838 – 1901) ήταν Ζακυνθινός ιατρός, από τους πρώτους χειρουργούς της νεότερης Ελλάδας, διευθυντής του χειρουργικού τμήματος στον Ευαγγελισμό. Το όνομά του συνδέθηκε με φοιτητικές αναταραχές που είχαν αφετηρία το Κρητικό ζήτημα, και έμειναν γνωστές ως “Γαλβανικά”.

      Ο Ιωάννης Συκουτρής ( 1901 — 1937) ήταν  Έλληνας φιλόλογος που δίδαξε στην Αθήνα, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι ιδιαίτερα γνωστός για το εξαιρετικής ποιότητας έργο του, στο οποίο δεσπόζουν οι εκδόσεις και οι εισαγωγές στην Ποιητική του Αριστοτέλη και το Συμπόσιο του Πλάτωνα, αλλά και για την αυτοκτονία του σε νεαρή ηλικία.

      Μανώλης Καλομοίρης ( 1883 – 1962) χαρακτηρίστηκε ως μουσικός γλωσσοπλάστης της νεώτερης Ελλάδας. Εμπνευσμένος από τον Βάγκνερ αλλά και τη ρωσική σχολή συνέθεσε πρωτότυπο έργο βασισμένο στο δημοτικό τραγούδι.

      Ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης ( 1883- 1950) υπήρξε δημοφιλής Έλληνας μουσικοσυνθέτης, αρχιμουσικός και ένας από του πρωτεργάτες της Ελληνικής Οπερέτας. Ο πατέρας του Ιωάννης υπήρξε επίσης διακεκριμένος μουσικός.

      Ο Δημήτριος Κόκκος ήταν  συγγραφέας και ποιητής του 19ου αιώνα γνωστός για την ισχυρή φαντασία του. Έγραψε πατριωτικές ωδές, θούρια, ειδύλλια, ελεγεία, ηρωικοκωμικά, και επικολυρικά ποιήματα ενώ δυστυχώς σκοτώθηκε νεώτατος (36 χρονών) στην Αθήνα το 1891. Ένας παράφρονος δολοφόνος τον πυροβόλησε την ώρα που έβγαινε από το θερινό θέατρο «Ομόνοια», στο οποίο παιζόταν το έργο του «Η Λύρα του Γερο-Νικόλα».

      Ο Άδωνις Κύρου (1872-1918) υπήρξε Ελληνοκύπριος εκδότης, παρακολούθησε μαθήματα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα εισήλθε στη δημοσιογραφία. Δημοσίευσε τα πρώτα του άρθρα και χρονογραφήματα στην εφημερίδα Σκριπ και Ακρόπολη, αν και και κατά καιρούς έγραφε στην κυπριακή εφημερίδα Πατρίς του θείου του Αχιλλέα Λιασίδη. Από το 1898 υπήρξε συνεκδότης της εφημερίδας Εστία μαζί με τον Σπύρο Δάσιο. Η “Εστία” , όντας συντηρητική και με εθνικό προσανατολισμό έχει ωστόσο φιλοξενήσει πολλά ιστορικά πρόσωπα όπως ο Δροσίνης, ο Ροΐδης, ο Παλαμάς κ.ο.κ. και είναι από τα μακροβιότερα ελληνικά έντυπα.

      Σπυρίδων Ζαμπέλιος (1815- 1881) ήταν ιστορικός και λογοτέχνης. Εισήγαγε τη διαίρεση της ελληνικής ιστορίας σε αρχαία, μεσαιωνική και νέα, όπως διδάσκεται ακόμα, και υποστήριζε την ενότητα του ελληνισμού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

      Στέφανος Μαρτζώκης  (1855 -1913) ήταν Έλληνας ποιητής. Θεωρείται ο τελευταίος από την Επτανησιακή Σχολή. Ζούσε με μόνιμες οικονομικές δυσκολίες, βγάζοντας τα προς το ζην από τη δημοσίευση των ποιημάτων του στις εφημερίδες. Στους λογοτεχνικούς κύκλους αποκαλούνταν “Ο Μαέστρος”.

      Ο Σπυρίδων Ξύνδας ( 1812 –  1896) ήταν Έλληνας συνθέτης και ερμηνευτής κιθάρας, δημιουργός της Επτανησιακής Σχολής κλασσικής μουσικής. Έγραψε πολλά έργα, όπερες, καντάδες, τραγούδια όπου θίγει τα προβλήματα του αγροτικού πληθυσμού, καθώς και την ανεντιμότητα των πολιτικών. Πολλά από τα έργα του Ξύνδα πιστεύεται ότι χάθηκαν στο βομβαρδισμό της Κέρκυρας κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

      Γιαννούλης Χαλεπάς (1851 – 1938) είναι από τους πιο γνωστούς γλύπτες της νεότερης Ελλάδας, με περιπετειώδη ζωή ανάμεσα στην τρέλα και τον θρίαμβο. Το πιο διάσημο ίσως γλυπτό του είναι η Κοιμωμένη για τον τάφο της Σοφίας Αφεντάκη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. Οδηγήθηκε σε νευρικό κλονισμό και αργότερα παρουσία συμπτώματα ψυχασθένειας, με αποτέλεσμα να τοποθετηθεί από τους γονείς του σε ψυχιατρείο. Για χρόνια δεν του επιτρεπόταν να δημιουργήσει τίποτα, μέχρι που σε προχωρημένη ηλικία, έχοντας γυρίσει στη Τήνο, έγινε βοσκός και μπόρεσε να ξαναπιάσει ξανά τον πηλό. Τελικά αναγνωρίστηκε πανελλαδικώς, βραβεύτηκε και συνέχιζε να πλάθει τα έργα του μέχρι το τέλος της ζωής του στην Αθήνα.

      Ο Χαράλαμπος ή Μπάμπης Άννινος (1852 –  1934) ήταν Έλληνας δημοσιογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας ιδιαιτέρως δημοφιλής στην εποχή του.  Ιδιαίτερα αγαπητός για τα διασκεδαστικά θεατρικά του έργα όπως “ Ζητείται Υπηρέτης” και την επιθεώρηση “τα Παναθήναια” υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.  Λέγεται ότι του ανήκει η πατρότητα της φράσης «τρέχα γύρευε και Νικολό καρτέρει». Συνομιλώντας με τον Ροϊδη άκουσε το Νίκο Πολίτη να περιγράφει το σχέδιο του για την έκδοση λαογραφικού υλικού και παροιμιών και την πρόθεσή του να γυρίσει όλην την Ελλάδα, για να βάλει φίλους του φιλόλογους να τον βοηθήσουν και να περιμένει μέχρι τη συγκέντρωση όλου του υλικού και του απάντησε: «Τόμου είναι έτσι, τρέχα γύρευε Νικολό μου και ύστερνα καρτέρει».

      Ο Θέμος Αννίνος (1845-1916) αδελφός του Μπάμπη Αννίνου, ήταν δημοσιογράφος και ένας από τους πατέρες της ελληνική γελοιογραφίας. Συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες της εποχής  ενώ ίδρυσε με τον Εμμανουήλ Ροΐδη την σατιρική εφημερίδα “Ασμόδαιος”.  Η πολιτική του σάτιρα, που αναφερόταν σε μία ενδιαφέρουσα περίοδο της νεώτερης ελληνικής πολιτικής ιστορίας, αποτελεί χρήσιμο στοιχείο κριτικής της εποχής και των αντιδράσεων της κοινής γνώμης.

      Αξιοσημείωτα:

      – Οι δρόμοι των Πατησίων τελικά χωρίζονται σε συστάδες ως εξής:

      Στην Κυψέλη έχουμε τα Νησάκια, Τον Αγώνα για την Ανεξαρτησία, και μια δόση Αρχαίων

      Στα κάτω Πατήσια έχουμε τα Πεδία Μαχών (κυρίως των Βαλκανικών πολέμων) με μια δόση Εθνικών Ηρώων και Εξέχοντων Αντρών

      Στα Άνω Πατήσια μένουν οι Τέχνες με αρχιτέκτονες, γλύπτες, μουσικούς, λογοτέχνες και ποιητές.

      Αν ψάχνει λοιπόν κανείς από που προέρχεται το όνομα του δρόμου του λοιπόν, εύκολα προσδιορίζει σε ποιο σινάφι ανήκει από τους πέριξ γείτονες.

      -Ο Λογγίνος ο Χεΰδεν που λέγαμε, λέγεται ότι έφερε για πρώτη φορά και τα μανταρίνια στη Ελλάδα, εκτός από τη νίκη στο Ναυαρίνο.

      –Εκεί που πιστεύαμε ότι η οδός Χάμιλτον αναφέρεται σε κάποιον άλλο σπουδαίο πολιτικό άντρα, πιθανώς τον πρόεδρο των ΗΠΑ, βρεθήκαμε προς ευχάριστης εκπλήξεως. Ο δρόμος ονομάστηκε προς τιμής της Έντιθ Χάμιλτον, συγγραφέως και καθηγήτριας, γνωστής για το βιβλία της για την αρχαία Ελλάδα. Η Μυθολογία της, φαίνεται μάλιστα να αποτελεί το κλασσικό εισαγωγικό έργο για το αντικείμενο στην Αμερική. Φαίνεται μαζί με τη Λέλα Καραγιάννη να είναι από τις λίγες θηλυκές παρουσίες στην χάραξη.

      -Οι αδελφοί Χάνσεν, Θεόφιλος και Χριστιανός, μαζί με τον Τσίλλερ δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τους αθηναϊκούς δρόμους, δεδομένου ότι εκείνοι έχτισαν μέρος της πόλης. Για την Ακρίβεια, η Ακαδημία, η Βιβλιοθήκη και το Πανεπιστήμιο Αθηνών τα οφείλουμε στην τέχνη τους.

      – Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα φυσιογνωμία που έχει τιμηθεί και αυτή με το δρόμο της είναι ο Γερμανός Φερδινάνδος Γρηγορόβιος (1821-1891). Το δίτομο έργο του για τον αθηναϊκό μεσαίωνα υπήρξε πρωτοπόρο και συγκίνησε πολλούς, σε βαθμό που επανεκδίδεται μέχρι σήμερα. Ήταν από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με τη ζωή της πρωτεύουσας εκείνη την εποχή και είχε να διηγηθεί πολλές ιστορίες, όπως τις βίωνε από την αθηναϊκή καθημερινότητα.

      -Ένα μυστήριο που δεν λύθηκε είναι η ονομασία της οδού Τροίας, του πατρικού της εφημερίδας μας. Τριγυρισμένη από νησάκια, φαίνεται όμως ότι έχει μεγαλύτερη σχέση με την παρέα των αρχαίων Ελλήνων ή τους αρχαιολόγους. Ξέρει κανείς να μας διαφωτίσει;

      Tags: CodringtonHenri De RignyΒερανζέροςδρόμοι ιστορίαιστορία των δρόμωνΡοστάνΣατωμπριάνΤζωρτζ Κάνινγκ

      Αγαθή Κάτσια

      Η επαγγελματική της ενασχόληση με την Ψυχική Υγεία την έπεισε ότι είμαστε όλοι βαθιά άρρωστοι. Έκτοτε, στα πλαίσια προσωπικής και κοινωνικής θεραπείας ασχολείται με τα media, την pop κουλτούρα, την απομυθοποίηση των αστικών μύθων και την μητρότητα στην εποχή της σέλφι.

      Σχετικά άρθρα

      Αφιερώματα

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Αφιερώματα

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Υγεία

      Πώς θα βρεις τη σχέση που ονειρεύεσαι!

      Διάφορα

      Σχετίζομαι σημαίνει αισθάνομαι

      Αφιερώματα

      Γύρω από την Ιερά Οδό

      Αφιερώματα

      Τα στέκια είναι οι άνθρωποι | Μια βόλτα στη δεξιά και στην αριστερή όχθη της Ιεράς Οδού

      Next Post

      Μια "βουτιά" στην Ιαπωνική Κουλτούρα: Κάτι ενώνει τους δύο λαούς...

      Discussion about this post

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

        375 shares
        Share 150 Tweet 94
      • Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

        357 shares
        Share 143 Tweet 89
      • Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

        598 shares
        Share 239 Tweet 150
      • Πας μαγειρεύοντας

        416 shares
        Share 166 Tweet 104
      • Η Ελληνική Επανάσταση μέσα από την Τέχνη και τη Λογοτεχνία της Ευρώπης

        380 shares
        Share 152 Tweet 95

      Πόλεις μέσα στην Πόλη | Άνθρωποι, γεγονότα, καταστάσεις | Street Press ΗΠΖ | Χαρτί - διαδίκτυο

      • Άποψη
      • Χαρτί
      • Editorial
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • Συνεντεύξεις
      • Φώντας Λάδης
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις
      • Πολιτισμός
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Κλίκ
      • Μουσική
      • Έξοδος
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Explore Athens
      • Πρόταση Εβδομάδας
      • #Breaktime
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Υγεία
      • Free Athens
      • Articles
      • Explore Athens
      • Άνθρωποι
      • Faces
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι ‘πες τώρα!
      • Μαγείρεψε το!
      • The Saucha Life
      • Γεύσεις Κατοχής
      • Η ψυχολογική διάσταση του μαγειρέματος
      • Ζώδια
      • Κατοικίδια
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Ακολούθησε μας

      • > > Η σοφία της ημέρας...
 πιο συμβατή με την πραγματικότητα

#ολαθαπανεκαλα #ισωςκαιοχι
#ηποληζει #ισωςκαιοχι
      • .
>> Το νέο μας τεύχος κυκλοφορεί από σήμερα στους δρόμους και αισθάνεται περίεργα.
Ένας δύσκολος Μάρτης, σε μια δύσκολη χώρα.
Ένα τεύχος, που δε ξέρει πως να συστηθεί.

Μπορείτε να μας ξεφυλλίσετε και ηλεκτρονικά στο ISSUU:
Link στο bio.

#ipolizei #februaryissue #freepress #streetpress
      • 🎁GIVEAWAY |  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ🎁

Σε συνεργασία με το @holywoodstage.athens (Λεωφόρος Βουλιαγμένης 289) προσφέρουμε μια φιάλη κρασί & ελεύθερη είσοδο για εσένα και 3 ακόμα φίλες-ους σου, για την βραδιά παρουσίασης του δίσκου
      • Η σοφία της ημέρας
#patisionmood #ipolizei_gr #ipolizei
      • >> Λόγω... βάρβαρων καιρικών συνθηκών, η διανομή του τελευταίου μας τεύχους ενδεχομένως να καθυστερήσει σε κάποια σημεία της Πόλης.
Μέχρι τότε μας ξεφυλλίζετε ολόστεγνους, στο link που θα βρείτε στο bio
ή κάνετε μια βόλτα στο site μας:
www.ipolizei.gr
 
#ipolizei #februaryissue
      • #ipolizei #streetpress #patisionmood
      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"
      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Άποψη
      • Χαρτί
        • Editorial
        • Ανεξήγητη πόλη
        • Αφιερώματα
        • Διάφορα
        • Η ψυχή της Πόλης
        • Καυστική ποτάσα
        • Παράξενες ιστορίες
        • Συνεντεύξεις
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
        • Βιβλιοκριτικές
        • Νέες εκδόσεις
        • Άνθρωποι του βιβλίου
        • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Πολιτισμός
        • TV & Movies
        • Εικαστικά
        • Θέατρο
        • Κλίκ
        • Μουσική
        • Πίνακες
        • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια
      • Έξοδος
        • Δρομο-Λόγια
        • Πόλη Αφιέρωμα
        • Πρόταση Εβδομάδας
        • Explore Athens
      • ΑΝΘΡΩΠΟΙ
      • #Breaktime
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      • Άνθρωποι
        • Faces
        • Συναντηθήκαμε
        • Σύνθημα
        • Τι ‘πες τώρα!
        • Και όμως συνέβη
      • Well Being
        • Shopping
        • Υγεία
        • Μαγείρεψε το!
        • Κατοικίδια
      • Ζώδια
      • Εκδόσεις Λογότυπο
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In

      Add New Playlist

      Αυτό το Website χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να περιηγείστε στον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.Πολιτική Απορρήτου.