• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    «Φοβογλώσσα» | Ασ’ τους να λένε

    «Η ομορφιά του θεάτρου θα σώσει τον κόσμο»

    Μέλλον χωρίς μόδα: Πιο αναγκαίο από ποτέ!

    Τα σινεμά μας, η πόλη μας!

    Είπα ξείπα | Σκέψεις για τους κινηματογράφους ΙΝΤΕΑΛ, ΑΣΤΟΡ, Ίριδα

    Το πορτραίτο μιας πόλης που φλέγεται

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΝΗΣΙΔΕΣ: Άνθρωποι & Τόποι
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    ΟΛΑ ΕΞΩ | Η πόλη ζει την άνοιξη, σε πλατείες, πεζόδρομους, αυλές & ταράτσες

    Στη Διαπασών… | Μάιος 2021

    ΝΗΣΙΔΕΣ: Άνθρωποι & Τόποι | Άρης Αλεξανδρής – Βίλα Κλωναρίδη

    Μετεκλογικός οδηγός πολλά βαρύς και όχι | Editorial τ.103

    Τεύχος #103

    Τι απογίνονται οι «βιαστές» και οι «δολοφόνοι» όταν αθωώνονται; | Ασ’ τους να λένε

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Μιλήσαμε με τον Φίλιππο Κυρκίτσο από την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης

    Οι Spiral Trio τζαζάρουν σαν μονάδα!

    10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου: Η διευθύντρια του ΒΜΦ, Μαρία Φλώρου, μιλά στην ΗΠΖ

    Η Βάσια Ατταριάν μάς παρουσιάζει τη Nostalgia Generation

    Δημοτική Αγορά Κυψέλης: Ένας ζωηρός και φρέσκος κύκλος ανοίγει

    Ο Σταύρος Άλλος είναι ένας «αναλογικός» άνθρωπος, στην Αθήνα του μέλλοντος

    Σημείο Συνάντησης Κινηματογραφόφιλων – Μία μικρή περιήγηση στην ΙΡΙΔΑ

    Ο Ιούνιος θα μπει σε ρυθμούς flamenco

    To TEDx Mavili Square αναζητά την εὖtopia

    Θεοδώρα Σιάρκου: «Tο θέατρο έχει τεράστια δύναμη και προσπαθούν με όλους τους τρόπους να το φιμώσουν»

    Μια κτηνοτρόφος με τακούνια μάς υποδέχεται στη στάνη της

    Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη: «Αν δεν εμπλέξουμε τους νέους στα όμορφα, αυτά δεν θα γίνουν ομορφότερα»

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Εβδομάδα Μικρών Βιβλιοπωλείων 2023 | Έρχεται η μεγάλη ανοιξιάτικη γιορτή στα μικρά βιβλιοπωλεία της κάθε γειτονιάς!

    IANOS | Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Γιώργου Σκαμπαρδώνη «Ήλιος με ξιφολόγχες»

    Audre Lorde – Sister Outsider, εκδόσεις ΚΕΙΜΕΝΑ

    Σύγχρονη Εποχή: 1000 (νέες) σελίδες ιστορίας

    Παρουσίαση βιβλίου στο JUKEBOX / Ζωρζ Πιλαλί, ΟΧΛΟΔΟΞΙΑ

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Το official pre-Pride Party του Athens Pride επιστρέφει δυναμικά μετά από 4 χρόνια

    «Όλη η Αθήνα μια Σκηνή» | Ανοιχτή Πρόσκληση για το καλοκαιρινό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων

    Athens Music Week Connecting Cultures – Inspiring Innovation | Πλήρες πρόγραμμα

    Μουσική Τεχνόπολη 2023 | Πρόγραμμα – Α’ Μέρος

    2023 Ελευσίς: Μυστήριο 43 – Το σχολείο των κυμάτων και των ζιζανίων

    ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ του Νικολάι Τσερνισέφσκι στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης

    Επόμενη Στάση: Κυψέλη! Η Αγορά επιστρέφει στη γειτονιά με μια ξεχωριστή θεατρική διαδρομή

    Οι Dub Pistols Live στο Arch

    “Στατική κινητικότητα στον χρόνο” | Αναδρομική Έκθεση Φωτογραφίας του Αντώνη Γιακουμάκη

    Blend opening με τον θρύλο της ηλεκτρονικής σκηνής Marco Carola στο Bolivar

    Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια: Μαρία Κουγιουμτζή

    Τα ανατριχιαστικά για τη σκληρότητά τους ΟΡΦΑΝΑ τού Dennis Kelly στο θέατρο Γκλόρια Μικρό

    Lang Lang: Ο σούπερ σταρ του πιάνου για πρώτη φορά στο Ηρώδειο

    Athens Music Week | Live Main Stage | Πέμπτη 1 Ιουνίου | Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

    Στον παράδεισο, το καινούργιο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη στο Θέατρο Arroyo

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Coucou Family Cafe: Εδώ παίζουμε και χαλαρώνουμε ενώ μαθαίνουμε

    Pismo: Η California ταιριάζει στην Κυψέλη

    Το λαΐνι: Πασχαλινές μέρες με μπόλικη Κρήτη στους δρόμους του Κεραμεικού

    Βολτάροντας στους 20ºC

    Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

    ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Υλικά σημάδια Άνοιξης στην πόλη

    SYN•YPARXiS | Είναι αυτό το “συν-” που δίνει στην ύπαρξη την ευκαιρία του “μαζί”

    Συνέργειες: μια άλλη μορφή ύπαρξης | Contrust Collective

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Τελικός Κυπέλλου: Το ξέσπασμα μιας σαλεμένης μειοψηφίας

    Η ζωή δεν είναι το σύνολο των κανόνων της, ευτυχώς!

    Η Άνοιξή μου

    Γιατί ο λαγός κρατάει αυγά ενώ είναι θηλαστικό;

    Μιθριδάτη, ποιος έχει το πρόβλημα;

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    Casa d’Ottico: Ποιότητα στην όραση για κάθε ηλικία

    Baby Beauty | Η επί-κεφαλής μόδα

    3 χρόνια Tapfield | NOCTUA x STRANGE BREW Tap Takeover

    Mία σημαντική ιατρική πρωτοβουλία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση ασθενών με καρκίνο του θυρεοειδούς

    Ανοιξιάτικη διάθεση με τη Lazy Suricata!

    H Vans ζωντανεύει τον κόσμο της Haribo με μια ‘’γλυκιά’’ συλλογή για μικρούς και μεγάλους

    Τυροκομία Νάξου: Mοναδικές αυθεντικές γεύσεις

    Κάνε τις φετινές πασχαλινές διακοπές με τα παιδιά, αξέχαστες!

    Η Vans παρουσιάζει την παγκόσμια καμπάνια «This is Off The Wall» που προωθεί την προσωπική δημιουργικότητα και την αυτό-εξερεύνηση

    Pap Liber: Aπό το 1974 γλυκαίνει τις ζωές μας!

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      «Φοβογλώσσα» | Ασ’ τους να λένε

      «Η ομορφιά του θεάτρου θα σώσει τον κόσμο»

      Μέλλον χωρίς μόδα: Πιο αναγκαίο από ποτέ!

      Τα σινεμά μας, η πόλη μας!

      Είπα ξείπα | Σκέψεις για τους κινηματογράφους ΙΝΤΕΑΛ, ΑΣΤΟΡ, Ίριδα

      Το πορτραίτο μιας πόλης που φλέγεται

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΝΗΣΙΔΕΣ: Άνθρωποι & Τόποι
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      ΟΛΑ ΕΞΩ | Η πόλη ζει την άνοιξη, σε πλατείες, πεζόδρομους, αυλές & ταράτσες

      Στη Διαπασών… | Μάιος 2021

      ΝΗΣΙΔΕΣ: Άνθρωποι & Τόποι | Άρης Αλεξανδρής – Βίλα Κλωναρίδη

      Μετεκλογικός οδηγός πολλά βαρύς και όχι | Editorial τ.103

      Τεύχος #103

      Τι απογίνονται οι «βιαστές» και οι «δολοφόνοι» όταν αθωώνονται; | Ασ’ τους να λένε

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Μιλήσαμε με τον Φίλιππο Κυρκίτσο από την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης

      Οι Spiral Trio τζαζάρουν σαν μονάδα!

      10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου: Η διευθύντρια του ΒΜΦ, Μαρία Φλώρου, μιλά στην ΗΠΖ

      Η Βάσια Ατταριάν μάς παρουσιάζει τη Nostalgia Generation

      Δημοτική Αγορά Κυψέλης: Ένας ζωηρός και φρέσκος κύκλος ανοίγει

      Ο Σταύρος Άλλος είναι ένας «αναλογικός» άνθρωπος, στην Αθήνα του μέλλοντος

      Σημείο Συνάντησης Κινηματογραφόφιλων – Μία μικρή περιήγηση στην ΙΡΙΔΑ

      Ο Ιούνιος θα μπει σε ρυθμούς flamenco

      To TEDx Mavili Square αναζητά την εὖtopia

      Θεοδώρα Σιάρκου: «Tο θέατρο έχει τεράστια δύναμη και προσπαθούν με όλους τους τρόπους να το φιμώσουν»

      Μια κτηνοτρόφος με τακούνια μάς υποδέχεται στη στάνη της

      Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη: «Αν δεν εμπλέξουμε τους νέους στα όμορφα, αυτά δεν θα γίνουν ομορφότερα»

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Εβδομάδα Μικρών Βιβλιοπωλείων 2023 | Έρχεται η μεγάλη ανοιξιάτικη γιορτή στα μικρά βιβλιοπωλεία της κάθε γειτονιάς!

      IANOS | Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Γιώργου Σκαμπαρδώνη «Ήλιος με ξιφολόγχες»

      Audre Lorde – Sister Outsider, εκδόσεις ΚΕΙΜΕΝΑ

      Σύγχρονη Εποχή: 1000 (νέες) σελίδες ιστορίας

      Παρουσίαση βιβλίου στο JUKEBOX / Ζωρζ Πιλαλί, ΟΧΛΟΔΟΞΙΑ

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Το official pre-Pride Party του Athens Pride επιστρέφει δυναμικά μετά από 4 χρόνια

      «Όλη η Αθήνα μια Σκηνή» | Ανοιχτή Πρόσκληση για το καλοκαιρινό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων

      Athens Music Week Connecting Cultures – Inspiring Innovation | Πλήρες πρόγραμμα

      Μουσική Τεχνόπολη 2023 | Πρόγραμμα – Α’ Μέρος

      2023 Ελευσίς: Μυστήριο 43 – Το σχολείο των κυμάτων και των ζιζανίων

      ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ του Νικολάι Τσερνισέφσκι στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης

      Επόμενη Στάση: Κυψέλη! Η Αγορά επιστρέφει στη γειτονιά με μια ξεχωριστή θεατρική διαδρομή

      Οι Dub Pistols Live στο Arch

      “Στατική κινητικότητα στον χρόνο” | Αναδρομική Έκθεση Φωτογραφίας του Αντώνη Γιακουμάκη

      Blend opening με τον θρύλο της ηλεκτρονικής σκηνής Marco Carola στο Bolivar

      Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια: Μαρία Κουγιουμτζή

      Τα ανατριχιαστικά για τη σκληρότητά τους ΟΡΦΑΝΑ τού Dennis Kelly στο θέατρο Γκλόρια Μικρό

      Lang Lang: Ο σούπερ σταρ του πιάνου για πρώτη φορά στο Ηρώδειο

      Athens Music Week | Live Main Stage | Πέμπτη 1 Ιουνίου | Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      Στον παράδεισο, το καινούργιο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη στο Θέατρο Arroyo

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Coucou Family Cafe: Εδώ παίζουμε και χαλαρώνουμε ενώ μαθαίνουμε

      Pismo: Η California ταιριάζει στην Κυψέλη

      Το λαΐνι: Πασχαλινές μέρες με μπόλικη Κρήτη στους δρόμους του Κεραμεικού

      Βολτάροντας στους 20ºC

      Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

      ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Υλικά σημάδια Άνοιξης στην πόλη

      SYN•YPARXiS | Είναι αυτό το “συν-” που δίνει στην ύπαρξη την ευκαιρία του “μαζί”

      Συνέργειες: μια άλλη μορφή ύπαρξης | Contrust Collective

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Τελικός Κυπέλλου: Το ξέσπασμα μιας σαλεμένης μειοψηφίας

      Η ζωή δεν είναι το σύνολο των κανόνων της, ευτυχώς!

      Η Άνοιξή μου

      Γιατί ο λαγός κρατάει αυγά ενώ είναι θηλαστικό;

      Μιθριδάτη, ποιος έχει το πρόβλημα;

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      Casa d’Ottico: Ποιότητα στην όραση για κάθε ηλικία

      Baby Beauty | Η επί-κεφαλής μόδα

      3 χρόνια Tapfield | NOCTUA x STRANGE BREW Tap Takeover

      Mία σημαντική ιατρική πρωτοβουλία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση ασθενών με καρκίνο του θυρεοειδούς

      Ανοιξιάτικη διάθεση με τη Lazy Suricata!

      H Vans ζωντανεύει τον κόσμο της Haribo με μια ‘’γλυκιά’’ συλλογή για μικρούς και μεγάλους

      Τυροκομία Νάξου: Mοναδικές αυθεντικές γεύσεις

      Κάνε τις φετινές πασχαλινές διακοπές με τα παιδιά, αξέχαστες!

      Η Vans παρουσιάζει την παγκόσμια καμπάνια «This is Off The Wall» που προωθεί την προσωπική δημιουργικότητα και την αυτό-εξερεύνηση

      Pap Liber: Aπό το 1974 γλυκαίνει τις ζωές μας!

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result

      Ο Βασίλης, ο Μπακούνιν, οι Ελληναράδες και οι Ανώνυμοι…

      Σκέψεις με αφορμή την 25η Μαρτίου

      από ΗΠΖ
      24/03/2020
      στην κατηγορία Θέμα
      Reading Time: 2 mins read
      Share on FacebookShare on Twitter

      ​Το κράτος δεν είναι η πατρίδα. Είναι η αφαίρεση, ο μεταφυσικός, μυστικιστικός, πολιτικός, νομικός μύθος της πατρίδας. Οι λαϊκές μάζες όλων των χωρών αγαπούν βαθιά την πατρίδα τους. Αλλ’ αυτό είναι μια φυσική πραγματική αγάπη. Ο πατριωτισμός του λαού δεν είναι ιδέα, αλλά γεγονός… Η πατρίδα, η εθνικότητα, όπως και η ατομικότητα, είναι ένα γεγονός φυσικό και κοινωνικό, ψυχολογικό και ιστορικό ταυτόχρονα. Δεν είναι μια θεωρητική αρχή.

      Γι’ αυτό λοιπόν αισθάνομαι ειλικρινά και πάντα τον πατριώτη κάθε καταπιεσμένης πατρίδας. Είμαι πατριώτης και διεθνιστής ταυτόχρονα.

      “…Ο λαός επίσης είναι από τη φύση του πατριώτης. Αγαπά τη γη όπου γεννήθηκε, το κλίμα μέσα στο οποίο αναπτύχθηκε…Αλλά αγαπά ακόμα τη γλώσσα που μιλά…Ταυτίζεται επίσης με τα έθιμα και τις αληθινές ή λαθεμένες αντιλήψεις της χώρας του. Αν αυτά τα έθιμα, αυτές οι ιδέες κι αυτή η γλώσσα καλύπτουν μια περιοχή, τότε αρχίζει να γίνεται πραγματικά ένας τοπικός πατριώτης. Αν καλύπτουν ένα ολόκληρο έθνος, τότε γίνεται ένας εθνικός πατριώτης. Με την έννοια αυτή, κανείς δεν είναι τόσο βαθιά ούτε τόσο ειλικρινά πατριώτης όσο ο λαός…

      Μπακούνιν

      Αμάν! Εθνικιστικός παροξυσμός! Σαν να ακούς την ΥΕΝΕΔ, τους Συνταγματάρχες και τον Άδωνη λίγο πρίν αρχίσει να πουλάει τα βιβλία του… Ένας οργισμένος νέος βάζει φωτιά στη σημαία της Πατρίδας του, την ώρα που στην τσάντα έχει μια κονκάρδα με την Παλαιστινιακή Σημαία. Νιώθω ότι παίζουμε θέατρο και δεν το ξέρουμε! Ο Αναρχικός Μπακούνιν, δικά του λόγια είναι τα παραπάνω, προσπαθεί να μιλήσει. Εννοείται πως η φωνή του είναι αδύναμη και χάνεται ανάμεσα από συναισθήματα και κατάρες που περισσότερο θυμίζουν θρησκόληπτους στο μεσαίωνα που θέλουν να κάψουν μάγισσες και πατριώτες παρά να απελευθερώσουν συνειδήσεις και μυαλά. Μπερδεύομαι, μπερδεύομαι όλο και περισσότερο. Το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του. Πήγαινε πες το αυτό στην Μυτιλήνη και στην Κω. Και πες και για τον συνωστισμό της Σμύρνης. (Και προχώρα το Άλεξ ακόμα περισσότερο!

      Πως το πες; Η Σμύρνη είναι σύμβολο αδελφοσύνης μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων! Και που’ σαι! Μην προσγειώνεσαι και στη Ρόδο και έχουμε και άλλα!

      Είπαμε το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του και ως γνωστόν οι τσιπούρες δεν έχουν φωνή!) Και για τον δολοφόνο Κολοκοτρώνη με την σφαγή της Τριπολιτσάς. Και μην μάθεις ποτέ για το τι σημαίναν τα αρχικά Ε.Α.Μ. και Ε.Λ.Α.Σ. Και μη διαβάσεις το λόγο του Βελουχιώτη στη Λαμία, ούτε του Τσε για την πατρίδα. Και μετά βρίζε που ανεβαίνει η Χρυσή Αυγή. Που οι πολιτικοί της πρόγονοι φόραγαν τον αγκυλωτό σταυρό και τουφέκαγαν Έλληνες Πατριώτες. Και κράτα σημαίες της Αργεντινής, της Παλαιστίνης, των Κούρδων. Και χάριζε τη δικιά σου… Εδώ που τα λέμε και το μπλε χρώμα είναι; Και ο Μπακούνιν ξεμωραμένος ήταν… Μόνο μην πας στη Παλαιστίνη! Γιατί μπορεί να σου ζητήσουν να πεθάνεις για την Σημαία… Κούνα της εδώ εκ του ασφαλούς!


      «Βασίλη, κάτσε φρόνιμα, να γένεις νοικοκύρης,
      για ν’ αποχτήσεις πρόβατα, ζευγάρια κι αγελάδες,
      χωριά κι αμπελοχώραφα, κοπέλια* να δουλεύουν.
      – Μάνα μου εγώ δεν κάθομαι να γίνω νοικοκύρης,
      να κάμω αμπελοχώραφα, κοπέλια να δουλεύουν,
      και να ‘μαι σκλάβος των Τουρκών, κοπέλι στους γερόντους.*
      Φέρε μου τ’ αλαφρό σπαθί και το βαρύ τουφέκι,
      να πεταχτώ σαν το πουλί ψηλά στα κορφοβούνια,
      να πάρω δίπλα τα βουνά, να περπατήσω λόγγους,*
      να βρω λημέρια* των κλεφτών, γιατάκια* καπετάνων•
      και να σου ρίξω* κλέφτικα, να σμίξω τους συντρόφους,
      που πολεμούν με την Τουρκιά και με τους Αρβανίτες».

      Πουρνό* φιλεί τη μάνα του, πουρνό ξεπροβοδιέται.
      «Γεια σας βουνά με τους γκρεμνούς, λαγκάδια με τις πάχνες!
      – Καλώς το τ’ άξιο το παιδί και τ’ άξιο παλικάρι».

      Βασίλης

      Το διαβάζω και το ξαναδιαβάζω, το ακούω και με μουσική υπόκρουση. Ζηλεύω τον Βασίλη, αυτή είναι η αλήθεια… Βασικά τον ζηλεύω γιατί έχει επιλογές. Εγώ νοιώθω πως δεν έχω. Ο Βασίλης λοιπόν έχει δύο. Την μια που η μάνα του κραίνει… Να γίνει νοικοκύρης με ζώα και υποτακτικούς. Η άλλη να γίνει κλέφτης και να πολεμήσει μαζί με καπεταναίους. Δύο αντιθετικές επιλογές, τόσο μα τόσο καθαρές όσο και αλληλοσυγκρουόμενες. Εγώ ασφυκτιώ… Ούτε κλέφτης μπορώ να γίνω μα ούτε και νοικοκύρης.

      Κοιτώ γύρω μου και βλέπω αποκαΐδια και των δυο επιλογών. Ψέμματα, υποκρισία, σχέδια, τετελεσμένα. Λογαριασμοί, σμαρτ φον, δόσεις, τζάμπα μαγκιές, θλίψη, προδοσία, καρικατούρες, υποσχέσεις… Κάνω μαύρες σκέψεις, μετά χαζογελάω γιατί έχω ακούσει ότι αυτό κάνει καλό, αποφεύγω να ακούω ειδήσεις από την οθόνη του τίποτα. Καμώνομαι τον νοικοκύρη αλλά αμέσως μετά ο Υπουργός της Γερμανίας με χτυπά φιλικά στη πλάτη και μου λέει κάτι ακατάληπτα… Κάνω τον αντάρτη και ο σύντροφός μου μου κλείνει το μάτι και με επαναφέρει στη πραγματικότητα… Παλεύουμε, παλεύουμε σύντροφε για κάτι καλύτερο… Κλείνω τα μάτια και ο Βασίλης, κάτω από έναν πλάτανο, σηκώνει τους ώμους σαν να μου λέει, όπως τα κανες λούσου τα τώρα…


      Ο ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ

      Αδιαφορεί για όλα αυτά! Από την ιστορία του διαλέγει ότι τον συμφέρει, τσιμπολογά. Ραγιάς απέναντι στους ισχυρούς, τύραννος απέναντι στους αδύναμους. Εκμεταλλεύεται την κατάσταση, χώνεται, ελίσσεται. Αισχροκερδεί πάνω στην ανθρώπινη δυστυχία, μισεί τους ξένους εκτός και αν του δίνουν ‘’άσπρα’’, καμώνεται τον πολιτισμένο ανάμεσα σε πανέρια στις πίστες… Θεωρεί τον Βασίλη λίγο μλκ, τον Μπακούνιν (εάν τον ξέρει και δεν νομίζει ότι είναι αριστερό μπακ της Ζενίτ) αναρχοάπλυτο, τον Ανώνυμο χαζό που δεν έβαλε το όνομα του. Είναι επιθετικός γιατί φοβάται, συνδυάζει την συντηρητικότητα της σκέψης με την χάι τεκ τεχνολογία και κοιτά την πάρτη του. Και γουστάρει συνθήματα, ταξίματα και μπαχτσίσια. Ο Ελληναράς είναι επικίνδυνος, όπως ήταν επικίνδυνοι και οι πρόγονοί του στη Τουρκοκρατία, στην κατοχή, στη Χούντα. Και τελικά είναι ένας δικός μας άνθρωπος… Η όπως θα έλεγε και κάποιος παλιός Καλώς το τ’ άξιο παιδί και τ’ άξιο παληκάρι…


      ΑΝΩΝΥΜΟΙ

      Δύο προεπαναστατικά κείμενα που η ιστορική έρευνα δεν έχει καταφέρει να καταλήξει στο ποιοι τα έγραψαν. Από τότε λοιπόν υπήρχαν οι Ανώνυμοι… Η Ελληνική Νομαρχία», θεωρείται το ιδεολογικό μανιφέστο της Επανάστασης και κατέχει ξεχωριστή θέση μεταξύ των έργων του νεοελληνικού Διαφωτισμού. Ο ΡωσσοΑγγλοΓάλλος είναι ένα σατυρικό ποίημα που καυτηριάζει την στάση της ανώτερης κάστας…

      Ο Ρωσσοαγγλογάλλος
      Ανωνύμου
      1805 ή 1812

      Ρώσσος, Άγγλος και Γάλλος, κάμνοντες την περιήγησιν της Ελλάδος και βλέποντες την αθλίαν της κατάστασιν, ηρώτησαν κατ’ αρχάς ένα Γραικόν φιλέλληνα, δια να μάθουν την αιτίαν, μετ’ αυτόν ένα μητροπολίτην, είτα ένα βλάχμπεην, έπειτα ένα πραγματευτήν και ένα προεστώτα. Και τελευταίον εσυναπάντησαν και την ιδίαν Ελλάδα.

      Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

      Εγώ τον ζυγόν δεν τον γνωρίζω,
      ούτε ξεύρω να τον νοματίζω.
      Τρώγω πίνω, ψάλλω με ευθυμίαν,
      δεν δοκιμάζω την τυραννίαν.
      Αυτή του Τούρκου η τυραννία
      σε μένα είναι ζωή μακαρία.
      Το ράσον τούτο αφού εφόρεσα,
      ζυγόν κανένα εγώ δεν εγνώρισα.
      Περί δε της Ελλάδος, που λέτε,
      ολίγον με μέλει, αν τυραννιέται.
      Αυτοί άρχισαν να παρακούσι,
      κι όλοι λευθερίαν φρονούσι.
      Δια τούτο κ’ ημείς συμφωνούμεν,
      ομού με Τούρκους και τους βαρούμεν,
      επειδή όλοι μας το θεωρούμεν
      πως θέλει λείψει ό,τι βαστούμεν.

      ΠΡΙΓΚΙΨ

      Της Ελλάδος λευθερία
      εις εμέ είναι πτωχεία.
      Σκλάβος είμαι δοξασμένος,
      απ’ τους Τούρκους αγαπημένος·
      πρέπει εγώ εξ εναντίας,
      ως πιστός πάσης Τουρκίας,
      την Ελλάδα ν’ αφανίζω
      και τους Τούρκους να δωρίζω.
      Τότε ημπορώ να ζήσω,
      όταν τους Γραικούς εκδύσω.
      Μα η δόξα η εδική μου
      τέρπει μόνον την ψυχήν μου.
      Μ’ αν ο Τούρκος μάς δικάζει,
      και ως αρνιά όλους μας σφάζει,
      φθάνει όσον εντρυφούμε,
      πάλιν ‘μείς τον αγαπούμε.

      ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗΣ

      Εγώ για την Γραικίαν δεν είχα στοχασμόν,
      με όλον όπου φέρει ζυγόν τυραννικόν·
      αλλά πάντα προσμένω από την Μπαρμπαριά
      καράβια φορτωμένα και από τη Φραγκιά·
      ειν’ μέρες δεν τα βλέπω, για να αναπαυθώ.
      Για τούτο συλλογούμαι χωρίς να κοιμηθώ.
      Το γένος μου το κλαίω, ότ’ είναι στον ζυγόν,
      μα δια ελευθερίαν δεν δίδω οβολόν∙
      στον Τούρκον τα σκορπίζω, χωρίς να τα ψηφώ,
      την σκέπην του να έχω κ’ εχθρούς να πολεμώ.
      Εγώ άσπρα δανείζω εις όσους αγρικώ,
      ότι έχω να τα λάβω με κέρδος αρκετό·
      μα όταν εγνωρίζω πως δεν τα αβγατώ,
      τότε βαθιά τα θάπτω κι ουδέ τα μαρτυρώ.
      Ημείς, το πλείστον μέρος εκ των πραγματευτών,
      θέλομεν πάντα άσπρα, κι ας έχομεν ζυγόν·
      τα πλούτη μας ευφραίνουν και μας παρηγορούν,
      κι ουδέποτε του Τούρκου τα βάρη μάς ‘νοχλούν.

      ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗΣ

      Εάν πολλ’ άσπρα τους άρπαξα βιαίως,
      πάλιν στους Τούρκους τα ‘δωσα δια χρέος.
      Τους πτωχούς σκληρά τους τυραννούσα,
      όμως τους Τούρκους πολλά τους αγαπούσα.
      Και όστις Γραικός Τούρκον εκαταλάλει,
      τον επρόδιδα, να βάλουν γνώσ’ οι άλλοι.
      Τόσον εστάθην πιστός εις το δοβλέτι,
      ως ουδείς άλλος τιμών τον Μωχαμέτη.
      Καλά εζούσα, κι όλους τους εκδικούσα,
      αλλ’ ένας άλλος, όπου εγώ μισούσα,
      με μέσ’ αγάδων μ’ επήρε την αξίαν·
      αυτού νυν πάσχω να σβύσω την οικίαν.
      Έχω κ’ εγώ πολλά μέσα αγάδες,
      να αφανίσω και όλους τους ραγιάδες.
      Θέλω τους κάμει τις είμαι να γνωρίσουν,
      μικροί, μεγάλοι, για να με προσκυνήσουν·
      κοινώς γαρ άλλοι λέγουν για να με ψήσουν,
      κι άλλοι φωνάζουν κάλλιο να με φουρκίσουν.
      Αυτό, φίλοι, το παράπονον έχω,
      και εις τους Τούρκους δια τούτο προστρέχω 

      Ελληνική Νομαρχία ήτοι Λόγος περί Ελευθερίας Ανώνυμος ο Έλλην 

      Εν Ιταλία 1806 ‘

      Τί στοχάζεσθε, τέλος πάντων, ἂν ἡ Ἑλλὰς ἐλευθερωθῇ ἀπὸ τὸν ὀθωμανικὸν ζυγὸν διὰ χειρὸς ἄλλου δυνάστου, νὰ γίνῃ ἀληθῶς εὐτυχής; Ὦ ἀλήθεια, ἀλήθεια! Διατί δὲν ἀπομακραίνεις τοιαύτην ἀπάτην ἀπὸ τοὺς Ἕλληνας; Διατί δὲν τοὺς μανθάνεις, ὅτι ὅσοι πατῶσιν εἰς θρόνον εἶναι ὅλοι τύραννοι;”.

      Διὰ τὴν ἀγάπην τῆς τιμῆς μας, στοχασθῆτε το μὲ προσοχήν. Μὴν σᾶς πλανήσουν τὰ ταξίματα τῶν ἐπιτροπῶν καὶ ἀποστολῶν τῶν ξένων βασιλειῶν. Αὐτοὶ εἶναι τόσοι σκλάβοι, καὶ διὰ νὰ μετριάσουν τὴν ἐντροπήν των, προσπαθοῦν νὰ αὐξήσουν τὸν ἀριθμόν των. Αὐτοὶ δὲν προσκυνοῦσι, εἰμὴ τὸν βασιλέα των καὶ τὸν χρυσόν. Μὴν στοχάζεσθε, ὦ ἀδελφοί μου, ὅτι κανεὶς ἀπὸ αὐτοὺς θέλει θυσιάσει καὶ χρυσὸν καὶ στρατιῶτας, διὰ νὰ διώξῃ τὸν ὀθωμανὸν καὶ νὰ μᾶς ἀφήσῃ ἔπειτα ἐλευθέρους! Ὤ, κάλλιον ἕνας σεισμὸς ἢ ἕνας κατακλυσμὸς νὰ μᾶς ἀφανίσῃ ὅλους τοὺς Ἕλληνας, παρὰ νὰ ὑποκύψωμεν πλέον εἰς ξένον σκῆπτρον

      Διαβάζω τα δύο κείμενα. Με δυσκολεύει η γραφή. Με δυσκολεύει επίσης ότι γυρνώ πίσω τόσα χρόνια, ξέρω πως η λύση δεν θα βρεθεί ούτε εκεί. Χαμογελώ με την ιδέα ότι ο Βασίλης με τα λιγοστά γράμματα που ήξερε είχε διαβάσει την Ελληνική Νομαρχία και είχε γελάσει με τον ΡωσοΑγγλοΓάλλο. Και πως ο Μπακούνιν έγραψε αυτά που έγραψε αφού μελέτησε και αυτός με τη σειρά του την Επανάσταση του 21. Τα δύο αυτά κείμενα διαδόθηκαν στους γραμματιζούμενους αλλά και στον απλό λαό. Καταδικάστηκαν, κάηκαν και αφανίστηκαν από την τότε ντόπια εξουσία και βέβαια τους Τούρκους. Ακόμα όμως και τώρα άγνωστα παραμένουν…

      Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στο τεύχος 33 του “Η Πατησίων Ζει”

      Tags: 25η ΜαρτίουΆποψηΗ πόλη ζειΚράτοςπατρίδα

      ΗΠΖ

      Η Πόλη Ζει. Η αναθεώρηση της αστικής εμπειρίας, η αφήγηση της πραγματικής ζωής. Πάνω από όλα όμως να ανακαλύπτεις και να δημιουργείς ενδιαφέροντα εγχειρήματα για την ίδια την Πόλη και τους ανθρώπους της, σε όλες τις κοινωνικές εκφράσεις. Στον Πολιτισμό, στο Εμπόριο, στην Επικοινωνία.

      Σχετικά άρθρα

      Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Θέμα

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Θέμα

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Θέμα

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θέμα

      Θαλασσάκι μου!

      Θέμα

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      Next Post
      δήμος Αθηναίων

      Τα πέντε πιο δημοφιλή πιστοποιητικά «ηλεκτρονικά» πλέον από τον Δήμο Αθηναίων

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • Επόμενη Στάση: Κυψέλη! Η Αγορά επιστρέφει στη γειτονιά με μια ξεχωριστή θεατρική διαδρομή

        330 shares
        Share 132 Tweet 83
      • Τι είναι η χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια τελικά;

        3904 shares
        Share 1565 Tweet 975
      • ΝΗΣΙΔΕΣ: Άνθρωποι & Τόποι | Άρης Αλεξανδρής – Βίλα Κλωναρίδη

        329 shares
        Share 132 Tweet 82
      • Τελικός Κυπέλλου: Το ξέσπασμα μιας σαλεμένης μειοψηφίας

        328 shares
        Share 131 Tweet 82
      • Casa d’Ottico: Ποιότητα στην όραση για κάθε ηλικία

        328 shares
        Share 131 Tweet 82