Κάποτε οι δευτεριάτικες εκδόσεις των εφημερίδων ήταν γεμάτες διαφημίσεις για τις νέες ταινίες που προβάλλονταν στους κινηματογράφους — τότε οι πρεμιέρες γίνονταν τη Δευτέρα. Οι διαφημίσεις για τις ταινίες επιστημονικής (και όχι μόνο) φαντασίας που προβάλλονταν κάποτε είναι πραγματικές χρονοκάψουλες, αφού μας αποκαλύπτουν περισσότερα για το zeitgeist της εποχής, παρά για την ίδια την ταινία. Η σύγκριση της διαφήμισης με την πραγματική αφίσα της ταινίας, φανερώνει πολλά για την τότε «πρόσληψη» των ταινιών φαντασίας.
—
1959: Battle in Outer Space (βαθμολογία IMDb: 5,7/10)
Η γιαπωνέζικη αυτή ταινία είναι μια παραγωγή των Toho Studios. Η Columbia Pictures που αναφέρει η ελληνική διαφήμιση ήταν εκείνη που διένειμε την ταινία στους αμερικανικούς κινηματογράφους και όχι αυτή που με «δαπάνην 3.000.000 δολλαρίων επέτυχε το πιο ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ φιλμ φλεγούσης επικαιρότητος!». Βρισκόμαστε στο εγγύς μέλλον (1965) και η Γη πρέπει να αντιμετωπίσει μια καταχθόνια εξωγήινη ράτσα, τους Νάταλ και τα τρομερά αντιβαρυτικά όπλα τους. Η πιο αστεία σκηνή: όταν το πρώτο γήινο διαστημόπλοιο επιστρέφει από αναγνώριση, το πλήρωμα λύνει τις ζώνες ασφαλείας κι ένας από αυτούς πετάει προς την οροφή πανικόβλητος. Προφανώς κανείς δεν είχε πληροφορήσει τον επαγγελματία αστροναύτη πως στο Διάστημα υπάρχει έλλειψη βαρύτητας. Ο κυβερνήτης του το εξηγεί. Μετά αρχίζουν όλοι να περπατάνε κανονικά σα να βρίσκονται στη Γη. (Τα Νέα, 24.3.1961)
—
1978: Battle Beyond the Stars (βαθμολογία IMDb: 5,5/10)
Σε παραγωγή Ρότζερ Κόρμαν (του αδιαφιλονίκητου βασιλιά των αμερικανικών B-movies φαντασίας και τρόμου), η ταινία αυτή φιλοδοξεί να είναι η διαστημική εκδοχή του κλασικού γουέστερν Και οι 7 Ήσαν Υπέροχοι. Ωστόσο, αποτελεί φόρο τιμής στον Ακίρα Κουροσάβα — άλλωστε το κλασικό γουέστερν ήταν βασισμένο στους Επτά Σαμουράι του βετεράνου Γιαπωνέζου σκηνοθέτη. Ο φιλήσυχος λαός των Ακίρα, απειλείται από τους μοχθηρούς μεταλλαγμένους μισθοφόρους του κακού τυράννου Σάντορ. Να σημειώσουμε ότι διευθυντής ειδικών εφέ ήταν ο μετέπειτα διάσημος σκηνοθέτης των blockbuster, Τζέιμς Κάμερον. Ο ελληνικός τίτλος είναι πολύ πιο spoiler για την προέλευση της ταινίας: Οι 7 Υπέροχοι στη Μεγάλη Μάχη του Διαστήματος. Συμμετέχει και η (τότε) διάσημη σεξοβόμβα Σύμπιλ Ντάνινγκ, βασίλισσα των B-movies των 1970s και ονείρωξη των εφήβων της εποχής. (Ακρόπολις 26.4.1981)
Ηθικό δίδαγμα:
Τρομερές μάχες στο διάστημα με «σκηνές αφάνταστα αγωνιώδεις και τρομακτικές». Εντυπωσιακά ειδικά εφέ που καθήλωναν τους θεατές πριν από δεκαετίες, σήμερα δεν πείθουν ούτε παιδιά του δημοτικού. Γίναμε πιο μπλαζέ, πιο κυνικοί, πιο άπληστοι. Κι όπως έλεγε ο περίφημος Χάουαρντ Φ. Λάβκραφτ, «γίναμε σοφοί και δυστυχισμένοι». Όταν ο εγκέφαλος του θεατή έχει υποστεί λοβοτομή στο κέντρο που εδράζει η φαντασία, δημιουργείται ένα κενό που δεν γεμίζει με καμία ποσότητα εξωπραγματικών CGI, με καμία ποσότητα πορνογραφίας της τελειότητας.