Πιστεύω πως η Δέσποινα Βανδή θα είχε κερδίσει πολύ περισσότερο κόσμο την εποχή που έσκιζε στα νυχτερινά κέντρα και έκανε τετραπλές πλατίνες εάν δεν προϋπήρχε η Άννα. Η Άννα την έκανε να δείχνει λιγότερη. Από την άλλη βέβαια έγινε αυτή που έγινε -τότε- ακριβώς επειδή «χτίστηκε» πάνω στη Βίσση. Προκειμένου να σας πείσω μπορώ να προσκομίσω τα σχετικά ντοκουμέντα: το album Προφητείες που στήθηκε εξ ολοκλήρου πάνω στο Τραύμα. Βάλτε τα κάτω και θα το επαληθεύσετε και σεις. (εγώ πάλι θα επαληθεύσω το πόσο αργόσχολοι είστε!)
Εκεί που την παραδέχομαι είναι στο πόσο κατόρθωσε να βελτιωθεί. Βρίσκω τα περισσότερα από τα πρώτα σουξέ που της έγραψε ο Φοίβος τουλάχιστον τραγικά ενώ κάμποσα τα λες ξεδιάντροπες αντιγραφές. Για να μην μιλήσουμε για τη φωνή της Δέσποινας που (αρκετά συμπαθητική στις προ-Φοίβου ερμηνείες) εκτινάχτηκε στην κορυφή της υστερικής σκυλοσύνης. Όμως σιγά-σιγά άρχισε να φτιάχνει. Βρήκε την καινούργια της περιοχή κι άρχισε να ανθίζει μέσα σ` αυτή.
Στα τέλη της δεκαετίας του `90 και στις αρχές του 2000 η Βανδή ήταν ένα παρτσακλό που προκαλώντας την έκπληξη και τη μήνι χτυπούσε πωλήσεις επιπέδου Πάριου αλλά μέχρι να φτάσουν τα μέσα των 00`ς δεν μπορούσες πια να γελάσεις μαζί της. Η φωνή είχε στρώσει και τα live της είχαν γίνει πραγματικά καλά. Δίπλα σε ανεκδιήγητα κομμάτια είχαν εμφανιστεί και κομματάρες.
Και κάπου εκεί η ελληνική και παγκόσμια δισκογραφία μπήκε στην κόκκινη ζώνη. Τεράστιες αλλαγές έγιναν σε όλα τα επίπεδα και η μουσική άλλαξε. Η Βανδή διατήρησε για κάποια χρόνια το status της αλλά το όνομα της σε γενικές γραμμές άρχισε να φθίνει.
Ωστόσο όταν ολοκληρώθηκε η συνεργασία με το Φοίβο έδειξε πως ξέρει να διαλέγει δυνατά κομμάτια και μόνη της (Κάνε κάτι, Χάνω εσένα) ενώ όλα όσα είχε με τα χρόνια κατακτήσει (ανάμεσα σ` αυτά βάλτε και το απίστευτο σώμα της) έδειχνε να τα συντηρεί σε μια κατάσταση stand by ˙ να μην τα καίει. Και κυρίως με απίστευτη δουλειά να τα κάνει από καλά καλύτερα.
Έτσι το κορίτσι που έπαιξε τον ομοφοβικό ρόλο της «Χαρούλας» στους Δυο Ξένους (μα καλά, πως του βγήκε του Ρήγα μια τόσο προσβλητική περσόνα;) βρέθηκε να παίρνει απάνω της το Mamma Mia και να συζητά και για το Καμπαρέ (τελικά το δώσανε στην Τάμτα). Επίσης να κάνει παρουσιάσεις μαζί με τον Καπουντζίδη και κριτική επιτροπή στο The Voice.
Βέβαια στην Ελλάδα οι απαιτήσεις δεν είναι τεράστιες ˙ ένα πρώτο υλικό επιτυχίας ανοίγει δρόμους προς κάθε κατεύθυνση. Πόσω μάλλον για ένα κορίτσι αποφασισμένο να μείνει στα πράγματα.
Κάπως έτσι η Δέσποινα βρέθηκε προσφάτως να υπογράφει με το Εpsilon για τα επόμενα Χ-Factor. Κι αφού τα παρουσίασε περίφημα κάποιος που έμαθε στην πορεία να μιλάει μάλλον θα τα καταφέρει κι εκείνη ˙ άλλωστε γνωρίζει ήδη τη δύσκολη τέχνη της άρθρωσης. Προσθέστε στη συμφωνία με το κανάλι και μια ταξιδιωτική and more εκπομπή η οποία βασίζεται -λέει- σε δικό της concept.
Μη μου πείτε πως από τον πανέξυπνο ακόμα τρόπο με τον οποίο στεκόταν στο The Voice δεν είχατε αντιληφθεί πως η τηλεόραση της πάει! Εγώ πάντως αν είχα δικό μου κανάλι (ναι, το ονειρεύομαι κάποιες φορές) θα της έδινα μεσημεριανό απέναντι στη Μενεγάκη.
Discussion about this post