• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result
  • Σύνδεση

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

    Αποχαιρετώντας τον Κώστα

    Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

    Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

    Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

    Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

    Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

    Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

    Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

    Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

    Ο κανών των ανικάνων | Η ψυχή της πόλης

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Κάτια Σπερελάκη

    Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

    Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

    Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

    Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

    Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

    Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

    Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

    Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

    Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

    Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

    Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

    Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

    Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

    Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

    Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

    ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

    ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

    Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

    ΜΠΛΕ – BLUE | Ομαδική Εικαστική Έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο

    Κοίταξε πίσω / Look back | Ψηφιακή φωτογραφική έκθεση του Νίκου Ζαφειρόπουλου

    Ναπάλμ Χάσταγκ Φάμιλι. Μια οικογενειακή ιλαροτραγωδία σε κείμενο και σκηνοθεσία Πάνου Κούγια | Κριτική

    «Viva la Muerte» του Γιάννη Παπάζογλου, σε σκηνοθεσία Τάσου Ράπτη στο Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής

    Ο Αργύρης Μπακιρτζής τραγουδά Γιώργο Κωστογιώργη

    IANOS | Σεμινάρια | Εικονογράφηση με τον Σβετλίν

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

    Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

    Winter spirits με υπογραφή

    Φrίdda με άρωμα κρασιού

    Ατμοσφαιρικά Χριστούγεννα σε στυλ… «de Grèce», στον πεζόδρομο της Ηπίτου

    Booking Hill: Μία ξεχωριστή περίπτωση βιβλιοκαφέ στην πόλη

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

    Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

    Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

    Η Σειρά

    Απολογισμός;

    Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

    Let the creepy Xmas begin

    5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

    H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

    Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

    Πας μαγειρεύοντας

    Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

    Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

    Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

    To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

    Η γοητεία του άντρα μένει αναλλοίωτη στον χρόνο χάρη στο The Barber Man

    To Men’s place είναι κυριολεκτικά ο ναός του άντρα

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

      Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

      Αποχαιρετώντας τον Κώστα

      Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

      Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

      Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

      Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

      Ο κανών των ανικάνων | Η ψυχή της πόλης

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

      Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

      Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

      Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

      Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

      Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

      Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

      Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

      «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

      «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

      Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

      Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

      Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

      Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

      Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

      ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

      Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

      ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

      Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

      ΜΠΛΕ – BLUE | Ομαδική Εικαστική Έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο

      Κοίταξε πίσω / Look back | Ψηφιακή φωτογραφική έκθεση του Νίκου Ζαφειρόπουλου

      Ναπάλμ Χάσταγκ Φάμιλι. Μια οικογενειακή ιλαροτραγωδία σε κείμενο και σκηνοθεσία Πάνου Κούγια | Κριτική

      «Viva la Muerte» του Γιάννη Παπάζογλου, σε σκηνοθεσία Τάσου Ράπτη στο Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής

      Ο Αργύρης Μπακιρτζής τραγουδά Γιώργο Κωστογιώργη

      IANOS | Σεμινάρια | Εικονογράφηση με τον Σβετλίν

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

      FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

      Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

      Winter spirits με υπογραφή

      Φrίdda με άρωμα κρασιού

      Ατμοσφαιρικά Χριστούγεννα σε στυλ… «de Grèce», στον πεζόδρομο της Ηπίτου

      Booking Hill: Μία ξεχωριστή περίπτωση βιβλιοκαφέ στην πόλη

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

      Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

      Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

      Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

      Η Σειρά

      Απολογισμός;

      Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

      Let the creepy Xmas begin

      5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

      H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

      Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

      Πας μαγειρεύοντας

      Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

      Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

      Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

      To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

      Η γοητεία του άντρα μένει αναλλοίωτη στον χρόνο χάρη στο The Barber Man

      To Men’s place είναι κυριολεκτικά ο ναός του άντρα

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result
      Μεγάλος Περίπατος

      Μεγάλος Περίπατος ή Μεγάλη Περιπέτεια;

      από Λέανδρος Σλάβης
      22/07/2020
      στην κατηγορία Main Slider, Θέμα
      Reading Time: 1 min read
      Share on FacebookShare on Twitter

      Θα ήταν αθεράπευτα αισιόδοξος όποιος περίμενε να κυλήσουν τα πάντα ρολόι και να μην υποστούν ταλαιπωρία οι εποχούμενοι Αθηναίοι (και όχι μόνο) με το που θα ξεκινούσαν οι εργασίες για τη διαμόρφωση του “Μεγάλου Περίπατου της Αθήνας” που μας προέκυψε έτσι ξαφνικά. Γι’αυτό και το ερώτημα είναι αν η ταλαιπωρία λήξει οσονούπω και, συμπληρωματικά, αν οι αρμόδιοι έχουν προνοήσει για τα μέτρα που θα ελαχιστοποιήσουν τις αναπόφευκτες αρνητικές παρενέργειες. Και, κυρίως, το κατά πόσο το αποτέλεσμα θα είναι θετικό για το σύνολο της πόλης και όχι για μια μικρή περιοχή, όσο σημαντική κι αν είναι. Και για αυτά, κατά το κοινώς λεγόμενο, «η νεκροψία θα δείξει»!

      Ωστόσο δεν θα ήταν άσκοπο να επισημανθούν από τώρα ορισμένες πτυχές του εγχειρήματος, ιδιαίτερα λόγω του βολονταρισμού και της βιασύνης της δημοτικής αρχής και προσωπικά του Δήμαρχου της πρωτεύουσας. Αρχικά, μάλιστα, για τις απόψεις που διατυπώνονται γύρω από το έργο.

      Είναι, λοιπόν, αξιοσημείωτη η συστηματική απαξιωτική αναφορά στα Ι.Χ. Κατ’αρχήν η αντιπαραβολή τους με τους πεζούς και τους ποδηλάτες που υποδηλώνει είτε άγνοια, είτε, το πιθανότερο, μία αποστροφή από ορισμένες πλευρές επειδή τους «βάζουν δύσκολα». Και μία διαστρέβλωση της πραγματικότητας γιατί δεν πρόκειται για μηχανές που έχουν αυτονομηθεί και έρχονται σε αντιπαράθεση με τους πολίτες, αλλά εργαλεία που εξυπηρετούν πολυάριθμους πολίτες με τα ανάλογα δικαιώματα. Ίσως, μάλιστα, να υποκρύπτει και μία υποσυνείδητη αντιπάθεια μετά από δεκαετίες κατά τις οποίες συμβόλιζε για πολλούς την πολυτέλεια, τον νεοπλουτισμό ή, τέλος, συνήθειες της αστικής τάξης.

      Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τη συμβολή των Ι.Χ. τόσο στην ατμοσφαιρική ρύπανση, όσο και στο κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους του λεκανοπεδίου. Ωστόσο, ιδίως για το τελευταίο, δεν είναι οι χρήστες τους οι αποκλειστικά υπεύθυνοι. Μπορεί ορισμένοι/ες να κάνουν κατάχρηση, αλλά θα ήταν αφελές να πιστέψει κανείς πως δεν έχουν ανάγκη την προσφυγή σε αυτό το μέσο όσοι υπομένουν τα ήδη εξοργιστικά μποτιλιαρίσματα στους δρόμους του λεκανοπεδίου τις ώρες πριν από την έναρξη ή μετά το τέλος του συνήθους ωραρίου εργασίας.

      Όταν το πολεοδομικό συγκρότημα επεκτάθηκε τόσο πολύ και οι προορισμοί, ιδιαίτερα οι επαγγελματικοί, διαχωρίστηκαν με διοικητικές αποφάσεις ή απομακρύνθηκαν από τις περιοχές κατοικίας των εργαζομένων (ακόμα και των χαμηλόμισθων) θα ήταν αστείο να περίμενε κανείς μία μαζική μετακόμιση πολιτών για ελαχιστοποίηση των αποστάσεων. Όπως θα ήταν αστείο να περιμένει κανείς να προτιμήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς τη στιγμή που δεν υφίσταται η αναγκαία υποδομή, όχι για ελκυστικές, αλλ’ούτε καν για υποφερτές μετακινήσεις με αυτά.

      Αξιοσημείωτη είναι και η επιλεκτική αναφορά των υποστηρικτών του εγχειρήματος σε παραδείγματα επιτυχημένων πεζοδρομήσεων. Όντως, σε ορισμένες περιπτώσεις (όπως των οδών Βουκουρεστίου – Βαλαωρίτου, Ερμού, Διονυσίου Αρεοπαγίτου κ.ά.) οι συνθήκες τις ευνόησαν και υπερισχύουν εντυπωσιακά οι θετικές εντυπώσεις, διαψεύδοντας τις αρνητικές προβλέψεις, χωρίς όμως να αναφέρονται και τα προβλήματα των οποίων υπήρξαν η γενεσιουργός αιτία (όπως π.χ. η στάθμευση τουριστικών πούλμαν με αναμμένες μηχανές απέναντι από τους στύλους του Ολυμπίου Διός).

      Ωστόσο, θα μπορούσαν να τους αντιπαρατεθούν πλείστες όσες περιπτώσεις πεζοδρομήσεων, ιδίως μικρών δρόμων (όπως των οδών Πολυτεχνείου, Μαγνησίας κ.ά.), που δεν απόδωσαν διόλου. Αντίθετα δε, καθώς δεν συνοδεύτηκαν από μέριμνα για την άμβλυνση των αναπόφευκτων αρνητικών παρενεργειών τους, μετατράπηκαν σε σκοτεινές και ανασφαλείς διόδους που αποφεύγει το κοινό, σε εστίες βρωμιάς και άντρα οχληρών λειτουργιών.

      Αξιοπρόσεκτη είναι και η απουσία αναφορών σε πεζοδρομήσεις που υπήρξαν ολέθριες για τις περιοχές τους ή η απόκρυψη των δυσμενών επιπτώσεών τους είτε στην εγγύτερη περιοχή τους είτε ακόμα μακρύτερα. Θα μπορούσε να αναφερθεί χαρακτηριστικά η ταυτόχρονη πεζοδρόμηση των οδών Φωκ. Νέγρη και Αγ. Ζώνης, η οποία δρομολογήθηκε χωρίς τις απαραίτητες υποδομές που είχαν προβλεφθεί στην αρχική πρόταση. Έτσι, ενώ πρόσφερε στην περιοχή (τουλάχιστον αφότου περιορίστηκε η επιφάνεια που καταλαμβάνανε τα τραπεζοκαθίσματα) έναν ελκυστικό πεζόδρομο (που εγκατέλειψαν στην τύχη του στη συνέχεια οι διαδοχικές δημοτικές αρχές), κατέστρεψε κυριολεκτικά όλη την συνοικία της Κυψέλης.

      Αξιοπαρατήρητη είναι και η, με ελάχιστες εξαιρέσεις, αποσιώπηση της πιθανότητας αρνητικών επιπτώσεων του όλου εγχειρήματος στην υπόλοιπη πόλη και, ιδίως, αν είναι εύλογο να υποβαθμίζονται κάποιες περιοχές για να αναβαθμιστούν (αν τελικά αναβαθμιστούν) κάποιες άλλες· οι ίδιες πάντα χάρις στις μονομανίες των τελευταίων δημάρχων της πρωτεύουσας. Ο διαχωρισμός της σε “βιτρίνες” και “χαβούζες” αποτελεί μία σταθερά των πολιτικών τους.

      Μετά από αυτές τις (ανοικονόμητες) εισαγωγικές επισημάνσεις, ας έρθουμε και στο προκείμενο. Είναι όντως μεγαλεπήβολο το σχέδιο του κ. Δημάρχου. Ωστόσο, η εσπευσμένη δρομολόγησή του θα έπρεπε να προβληματίσει. Γιατί τόση βιασύνη, όταν δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες; Ή όταν και αυτές που υπάρχουν δείχνουν ότι δεν αντιμετωπίζονται επιτυχώς τα παράπλευρα προβλήματα;

      Ο ίδιος ο επικεφαλής της ομάδας που μελετά το έργο, συγκοινωνιολόγος και καθηγητής στο Ε.Μ.Π. Γιώργος Γιαννής, το παραδέχεται: «Μεγαλύτερες επιβαρύνσεις θα έχουν η Φιλελλήνων, η Πανεπιστημίου, η Ακαδημίας και η Σόλωνος (η οποία βγαίνει κόκκινη στα μοντέλα μας).» (“Η Καθημερινή” 31.05.2020). Αλλά δίνει και την απάντηση: «Αλλά δεν θέλουμε να τα λύσουμε. Γιατί θα έχουμε λύσει τα προβλήματα των πεζών, των επιβατών των λεωφορείων και των ποδηλατών. Ταλαιπωρούνται λίγοι για να εξυπηρετούνται πολλοί.», αφού, κατά τη λογική του δεν δικαιολογούνται να παραπονούνται οι οδηγοί των Ι.Χ. μιας και: «Στην πραγματικότητα, τα Ι.Χ. είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα»!

      Παράδοξη λογική. Πρώτον, γιατί προβαίνει σε μία ποσοτική σύγκριση με αμφίβολα και ανισοβαρή στοιχεία.

      Δεύτερον, γιατί αναδίδει μία περιφρόνηση προς τους χρήστες (και όχι μόνο οδηγούς) Ι.Χ., τους οποίους θεωρεί ως ένοχους του προβλήματος και γιατί αποκαλύπτει το αίτιο της αντιπάθειας προς τα Ι.Χ. («αφού δεν μπορούμε να βρούμε λύση για τα προβλήματά τους, για εμάς αποτελούν αυτά το ίδια το πρόβλημα»). Είναι τελείως αντιδεοντολογικό να προτάσσεται ένας οποιοσδήποτε αργόσχολος σουλατσαδόρος με τον εργαζόμενο που μετακινείται με Ι.Χ. για τη δουλειά του.

      Τρίτον, γιατί δείχνει ότι, προκειμένου να απαλλαγούν οι αρμόδιοι από τα προβλήματα των αστικών μετακινήσεων, προτιμούν να μεταθέσουν τα βάρη σε αυτούς που τα αντιμετωπίζουν καθημερινά και να τους αφήσουν να βρουν αυτοί μια λύση, έστω και επώδυνη, με δόγμα: «θα τους κάνουμε τη ζωή ποδήλατο, για να πάρουν ποδήλατο»! Δόγμα αντικοινωνικό/αντιλαϊκό επιπλέον γιατί αυτοί που αφενός μεν θα ταλαιπωρούνται περισσότερο και θα χάνουν περισσότερες ώρες μέσα στις απάνθρωπες δημόσιες συγκοινωνίες, αφετέρου δε θα βρίσκονται στο έλεος των (γνωστών για τις κοινωνικές ευαισθησίες τους) συνδικαλιστών των αστικών συγκοινωνιών, θα είναι οι εργαζόμενοι των κατώτερων μισθολογικών κλιμάκων.

      Ίσως είναι ίδιον πολλών αρμοδίων να αδιαφορούν για τις επιπτώσεις των ιδεοληψιών τους. Είχα βρεθεί το 2011 σε ένα πάνελ μιας εκδήλωσης του Δήμου Αθηναίων με ομότιμο πλέον καθηγητή της Αρχιτεκτονικής του Ε.Μ.Π., από τους εμπνευστές του «Rethink Athens», ο οποίος βρήκε την ευκαιρία και έσκασε πάλι μύτη επαναφέροντας το σχέδιο της τροχιοδρόμησης της Πανεπιστημίου (με πρόφαση την δήθεν πεζοδρόμησή της) και την επέκταση της γραμμής του τραμ μέχρι τα Άνω Πατήσια. Στο διάλειμμα τον είχα ρωτήσει τι θα γινόταν με τα εκατοντάδες οχήματα που σταθμεύουν στον άξονα Ι. Δροσοπούλου & Κ. Παλαμά αν περνούσε από εκεί το τραμ, όπως είχε προτείνει μαζί με έναν συνάδελφό του. «Δεν είναι δικό μου πρόβλημα!», μου απάντησε.

      Προφανώς! Ήταν πρόβλημα του πακιστανού που πουλούσε χαρτομάντηλα στη διασταύρωση με τη Γαλατσίου και θα έχανε την πελατεία του! Έτσι είναι· όλοι οι οραματιστές: τοποθετούν το όραμα τους “über alles” και οι άνθρωποι δεν μπορούν να είναι τίποτε παραπάνω από υπηρέτες αυτού.

      Αν, πάντως, θα έπρεπε να αναζητηθεί η αφετηρία του προβλήματος, αυτή θα εντοπιζόταν όχι στα ίδια στα Ι.Χ., αλλά στις συνθήκες που εξωθούν στην εντατική αστική και περιαστική χρήση τους: στη συνεχή μεγέθυνση των πόλεων, στον χωροταξικό διαχωρισμό των λειτουργιών (κατοικίας – εργασίας) και στην ανεπάρκεια ή/και ακαταλληλότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στις ανάγκες μετακινήσεων των πολιτών, η οποία δεν προβλέπεται να βελτιωθεί τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα ιδίως σε πολεοδομικά συγκροτήματα όπως των Αθηνών τόσο λόγω ανεπαρκών οικονομικών πόρων όσο και λόγω πολεοδομικής/χωροταξικής ακαταλληλότητας (έλλειψη διαθέσιμων επιφανειών, δηλαδή δικτύου φαρδιών λεωφόρων, ακτινικές συγκοινωνιακές γραμμές, κακός σχεδιασμός των γραμμών του μετρό κ.λπ.).

      Στο χαρακτηριστικό του βεβιασμένου των έργων, όμως, θα πρέπει να προστεθεί και το χαρακτηριστικό του πρωθύστερου. Σε πολλές μεγάλες πόλεις η κατά περίπτωση τοπική αυτοδιοίκηση προέβη σε εκτεταμένες αναπλάσεις προς την ίδια κατεύθυνση με τον Περίπατο. Ωστόσο, εκεί, των τελικών παρεμβάσεων είχαν προηγηθεί τα έργα που θα άμβλυναν τις παράπλευρες αρνητικές επιπτώσεις.

      Έτσι, προτού περιορισθεί ή αποκλεισθεί η διέλευση ή προσέγγιση Ι.Χ. αυτοκινήτων είχαν διανοιχθεί δακτύλιοι που επιτρέπανε την ταχεία περιπορία της πεζοδρομημένης περιοχής, είχαν διαμορφωθεί υπερεπαρκείς οργανωμένοι χώροι στάθμευσης στην περιφέρεια της περιοχής και δεν υπήρξαν αναστολές λόγω πολιτικού κόστους για την αυστηρή αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης και, ιδίως, είχε αναπτυχθεί ένα πυκνό δίκτυο γραμμών μετρό με ικανό αριθμό σταθμών τόσο στο εσωτερικό της παρέμβασης όσο και στον υπόλοιπο αστικό ιστό για να επιτρέπουν την άνετη πρόσβαση από οπουδήποτε στον οποιονδήποτε. Εδώ, αντίθετα, ξεκινάμε από το τέλος, δηλαδή τη διαμόρφωση του Περίπατου, αφήνοντας τα όσα θα έπρεπε να προηγηθούν για αργότερα.

      Με αυτή τη λογική, δηλαδή την πρόταξη των εύκολων και φτηνών έργων και την τελικά παραπομπή στις ελληνικές καλένδες των δυσχερών και κοστοβόρων, παρεμβάσεις όπως η πεζοδρόμηση της Φωκ. Νέγρη είχαν τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

      Η απουσία της αναγκαίας υποδομής δεν είναι σχήμα λόγου. Ο ίδιος ο επικεφαλής των μελετητών παραδέχεται πως: «Δυστυχώς, στο μετρό έχουμε μείνει πίσω: η Αθήνα χρειάζεται οκτώ γραμμές με διακόσιους σταθμούς. Διαθέτει τρεις γραμμές με ογδόντα σταθμούς.» (“Η Καθημερινή” 31.05.2020). Σε παλαιότερη δημοσίευσή μου (“Επιλογή” τ. 426/02.2005) είχα υπολογίσει με διάφορα κριτήρια τον αριθμό των σταθμών μετρό που θα έπρεπε να υπάρχουν μόνο μέσα στα όρια του Δήμου Αθηναίων για να προσφέρουν την ίδια πυκνότητα που προσφέρουν οι σαφώς πιο εξυπηρετικοί λόγω των διασταυρώσεων περισσότερων της μιας γραμμών σε καθένα τους σταθμοί μέσα στα όρια του Δήμου Παρισίων (οι οποίοι, ειρήσθω εν παρόδω, δεν σταμάτησαν έκτοτε να αυγατίζουν γιατί κρίνονται ανεπαρκείς): το αποτέλεσμα ήταν 95 με 97 έναντι των 23 που υπήρχαν! Και με αυτό το δεδομένο θα πρέπει επιπλέον να μην δίνεται ιδιαίτερη σημασία σε μονόπλευρες, χάριν εντυπωσιασμού, αβάσιμες συγκρίσεις.

      Μπορεί, για παράδειγμα, η τάδε πόλη του εξωτερικού να έχει πολλαπλάσια χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων από την Αθήνα, αλλά, πέρα από την πιθανότητα να την ευνοεί το ανάγλυφό της (δηλαδή να είναι “ταψί”), μπορεί παράλληλα να έχει και πολλαπλάσια χιλιόμετρα λεωφόρων και φαρδιών πεζοδρομίων, πληθώρα εκτός οδικού δικτύου θέσεων στάθμευσης κ.λπ.

      Προσεγγίζοντας, τώρα, περισσότερο την ουσία προβάλλει το ερώτημα κατά πόσον ο Μεγάλος Περίπατος θα βελτιώσει την καθημερινότητα της πόλης. Τοπικά, δηλαδή στον πυρήνα των παρεμβάσεων, και από ορισμένες πλευρές αναμφίβολα ναι! Αρκεί; Δεν είναι βέβαιο και δεν είναι τυχαίο ότι άτομα που, κόντρα στο τότε ρεύμα, είχαν υποστηρίξει με θέρμη τις πεζοδρομήσεις της Ερμού και της Βουκουρεστίου εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους.

      Άλλωστε, όπως γράφει ο καθηγητής της αρχιτεκτονικής στην Α.Σ.Κ.Τ. Ανδρέας Γιακουμακάτος (“Το Βήμα της Κυριακής” 31.05.2020): «Ωστόσο, ένα κεντρικό θέμα της πρότασης είναι η ταύτιση πεζοδρόμησης και αστικής ποιότητας. Προβλέπεται ένας φιλόδοξος περίπατος σχεδόν επτά χιλιομέτρων που κινδυνεύει να μετατρέψει το παραγωγικό κέντρο της πόλης σε έρημο τόπο διακοπών.» και προσθέτει «Οι υπερβολικές πεζοδρομήσεις έχουν αποδειχθεί μπούμερανγκ: μικρό παράδειγμα μια ιστορική πόλη, η Φλωρεντία, η οποία, λόγω της άκριτης πολιτικής πεζοδρομήσεων και εκτόπισης κάθε δραστηριότητας που δεν συνδέεται με τον τουρισμό, έχει εγκαταλειφθεί από τους ντόπιους κατοίκους…» αντιπροτείνοντας πως «πρέπει να εφαρμοστούν διαδικασίες “αστικής πύκνωσης” με την επιστροφή των κατοίκων και την ενίσχυση των εμπορικών και άλλων τριτογενών δραστηριοτήτων, για να γνωρίσει το κέντρο μια νέα αρχή.» λαμβάνοντας υπόψη ότι «Η “αστική πύκνωση”, εκτός των άλλων, συμβάλλει στην ασφάλεια των κατοίκων και σε μια ευχάριστη αίσθηση αστικής ποικιλίας.».

      Και δεν έχει άδικο. Η επιχειρηματολογία του μου θύμισε κάτι που είχε γράψει πριν από μία 5ετία ο διακεκριμένος πολιτικός μηχανικός Σπύρος Καβουνίδης (“Η Καθημερινή” 11.07.2015) σχετικά με τις μελέτες της (δήθεν) πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου: «Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μελέτη προέβλεπε (άγνωστο αν ως προαπαιτούμενο ή ως “επιτυχία” από την εφαρμογή της) μείωση των θέσεων εργασίας στο κέντρο της Αθήνας κατά 35%, δηλαδή μια νεκρή πόλη». Και σε αυτή την απονέκρωση συμβάλλουν διαχρονικά όλες οι παρεμβάσεις που ευνοούν μία μονόπλευρη ανάπτυξη. Γι’αυτό και ουσιαστικά συνιστούσε θνησιγενές ευχολόγιο η εξαγγελία της δημαρχίας Καμίνη μέτρων για επιστροφή στο κέντρο της πρωτεύουσας παλιών κατοίκων ή η προσέλκυση νέων (ιδίως νεαρής ηλικίας).

      Αλλά, ακόμα και αν δεν επιβεβαιωθούν οι φόβοι για μονοκαλλιέργεια δραστηριοτήτων και περαιτέρω πληθυσμιακή ερήμωση της περιοχής της παρέμβασης και – αντίθετα – βελτιωθούν εκεί τόσο το περιβάλλον όσο και οι συνθήκες διαβίωσης, αυτό που δεν πρόκειται επ’ουδενί να επιτευχθεί είναι ένα θετικό ισοζύγιο για το σύνολο της πόλης. Προκύπτει αβίαστα από τις δηλώσεις του κ. Γιαννή: «Επίσης, η ταλαιπωρία δεν θα διαρκέσει πολύ: οι οδηγοί είναι ευέλικτοι, θα βρουν άλλες διαδρομές, θα ισορροπήσει ξανά η κυκλοφορία, θα αλλάξουμε συνήθειες προς το καλύτερο. Έρευνά μας προβλέπει ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο το 7,5% των γιωταχήδων θα χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς».

      Ακόμα, λοιπόν, και αν – δεν διευκρινίζεται – το 7,5% αφορά γιωταχήδες που κυκλοφορούν σήμερα τις ώρες της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ένα μεγάλο μέρος του υπόλοιπου 92,5% θα αναζητήσει διέξοδο σε άλλες διαδρομές. Και τούτο γιατί ένα μεγάλο μέρος από τις μετακινήσεις που θα δυσκολέψουν δεν είναι τοπικές μετακινήσεις, αλλά διαμπερείς διελεύσεις που αδυνατεί να εξυπηρετήσει ουδέ κατ’ελάχιστον η σημερινή (με το στοιχειώδες δίκτυο μετρό) συγκοινωνιακή υποδομή της Αθήνας. «Οι δημόσιες συγκοινωνίες λειτουργούν τέλεια όταν είναι δυνατή η συγχώνευση της κυκλοφορίας σε ένα μόνο δρομολόγιο, αλλά οι μετακινήσεις είναι ολοένα και πιο διαφοροποιημένες» είχε επισημάνει προ καιρού (“Le Monde” 23.11.2020) ο Συλβαίν Περνέν, τότε διευθυντής της “Keolis”, εταιρίας λειτουργίας γραμμών λεωφορείων, μετρό και τραμ, θυγατρικής της κρατικής εταιρίας των γαλλικών σιδηροδρόμων.

      Κοντολογίς, ένα μεγάλο μέρος από το οχληρό βάρος, από το οποίο θα απαλλαγεί η περιοχή του Μεγάλου Περίπατου, θα μεταφερθεί σε περιοχές που είναι σήμερα ίσως πιο προβληματικές! Αλλά για αυτές «άλλα λόγια ν’αγαπιώμαστε»! Προ ετών, αναγνώστης σε επιστολή του (“Καθημερινή” 18.06.2015) σχετικά με την ματαίωση της (δήθεν) πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου μεμφόταν τους μηχανικούς που είχαν προσφύγει και τους δικαστές του ΣτΕ ότι «Είδαν… τα σχέδια αναπλάσεως και, ακολούθως, είδαν την κατάσταση της κεντρικότερης αυτής λεωφόρου της Αθήνας και προτίμησαν την Πανεπιστημίου ως έχει σήμερα».

      Ως ένας από τους «προσφυγόντες» μηχανικούς του είχα εξηγήσει (“Καθημερινή” 06.07.2015) ότι «κατέφυγα σε αυτό το διάβημα, τη συμμετοχή μου στην προσφυγή, επειδή, πέρα από τα σχέδια αναπλάσεως της Πανεπιστημίου, “είδα” και τα ανύπαρκτα σχέδια της πλήρους υποβάθμισης της Ακαδημίας, της Σταδίου και – κυρίως – της Πατησίων από την πολυδιαφημισμένη ανάπλαση! Αντίθετα, δεν είδα μελέτες επιπτώσεων στην υπόλοιπη Αθήνα, ούτε κυκλοφοριακές μελέτες για τους δρόμους που θα δέχονταν την κίνηση που θα εξοστράκιζε η πεζοδρόμηση».

      Είναι δε ιδιαίτερα σημαντικό πως οι περιοχές, στις οποίες ο εξωραϊσμός της περιοχής του Μεγάλου Περίπατου θα στοιχίσει περισσότερο είναι οι συνήθεις αποδέκτες της μόνιμης (από τη δεκαετία του ’80) αδιαφορίας ή υπονόμευσης, δηλαδή τα 4ο και 6ο Δημοτικά Διαμερίσματα, τα οποία ίσως συμπαρασύρουν στον κατήφορο και το 5ο! Περιφρόνηση που αποτυπώνεται στη διαμόρφωση της Πλατείας Ομονοίας. Μετά από διαδοχικές αναπλάσεις που αντιμετώπιζαν ισότιμα όλες τις πλευρές της, η προτελευταία έστρεψε, όπως εύστοχα έχει λεχθεί, προς την πλευρά της Γ’ Σεπτεμβρίου τα “οπίσθιά” της. Το ίδιο συνέβη, αλλά λίγο πιο σεμνά, και με τη νέα, πρόσφατη, διαμόρφωση της πλατείας.

      Ομόνοια
      Τα “οπίσθια” της Ομόνοιας πριν από την τελευταία αναμόρφωσή της

      Με την πεζοδρόμηση της Πατησίων έως την Πλατεία Αιγύπτου μεγάλο μέρος από αυτά τα Διαμερίσματα, αλλά και τα προάστια που βρίσκονται πέρα από αυτά, στην ουσία αποκόπτονται από την υπόλοιπη πόλη και απομονώνονται. Αμφίπλευρα. Δεν θα δυσκολεύονται μόνο να μεταβούν σε πολλές από τις κυριότερες περιοχές του Λεκανοπεδίου οι κάτοικοί τους, αλλά θα αποθαρρύνονται να έρθουν σε αυτά και οι παρεπιδημούντες σε ένα μεγάλο μέρος (κυρίως προνομιούχο) του Λεκανοπεδίου με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κοινωνικό, πολιτισμικό και οικονομικό επίπεδο.

      Αυτός δε ο αποκλεισμός θα επιδεινωθεί με το άλλο φιλόδοξο έργο που προγραμματίζεται: τον ποδηλατόδρομο από το Φάληρο ως την Κηφισιά, ο οποίος σχεδιάζεται να περάσει από την Γ’ Σεπτεμβρίου, δηλαδή να δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την πρόσβαση προς τα αδικημένα Διαμερίσματα. Είναι δε περίεργη όλη η χάραξή του που επελέγη να περάσει από περιοχές χωρίς υφιστάμενους φαρδείς οδικούς άξονες και χωρίς εναλλακτικές επιλογές κυκλοφορίας και όχι από περιοχές με αντίθετα χαρακτηριστικά. Ίσως γιατί θα έπρεπε να τιμωρηθούν οι κάτοικοί τους που απέκτησαν αστικές συνήθειες (μεταξύ των οποίων και την κατοχή Ι.Χ.) και σπαζοκεφαλιάζουν τους αρμόδιους.

      Γελοιογραφία
      – Σούπερ: βλέπω στην ποιότητα της ατμόσφαιρας πως τα μέτρα μας κατά της ρύπανσης έφεραν αποτέλεσμα!
      – Για ποια ρύπανση μιλάτε;
      – Αυτή που μετατοπίσαμε αποτελεσματικά εκεί πέρα;
      (του Xavier Gorce από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας “Le Monde” – 11.10.2017)

      Εν κατακλείδι, όπως προβλέπουν πολλοί υποστηρικτές του Μεγάλου Περίπατου, μάλλον κάποτε θα επικρατήσει μία νέα ισορροπία. Την οποία, σημειωτέον, θα την διαμορφώσουν οι πολίτες και όχι οι αρμόδιοι. Οι οποίοι θα αδιαφορήσουν και για τα μέτρα που απαιτούνται για να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις στις περιοχές που θα επηρεασθούν αρνητικά και η περαιτέρω βλάβη τους θα γίνει ανήκεστος. Βέβαια, τότε, θα έχει ξεχαστεί η αρχική ταλαιπωρία. Όπως θα έχει λησμονηθεί και η αιτία της υποβάθμισης κάποιων περιοχών. Θα επιβιώσει (όπως και για το Ιστορικό Κέντρο, την Κυψέλη κ.ά.) μόνο η νοσταλγία για το πως ήταν πριν καταντήσουν όπως είναι…

      Λέανδρος Σλάβης
      Πολιτικός Μηχανικός (στέλεχος εταιρειών διαχείρισης συγκοινωνιακών έργων)

      Tags: ΑθήναΘέμαΜεγάλος Περίπατος της Αθήναςπόλη

      Λέανδρος Σλάβης

      Πολιτικός Μηχανικός με γνώση της Πόλης και της ιστορίας, κατανοεί την Αθηναϊκή αρχιτεκτονική και πολεοδομία και δεν φοβάται να ασκήσει κριτική. Ποτέ δεν θα εκφέρει προτάσεις χωρίς μελετημένο υπόβαθρο.

      Σχετικά άρθρα

      Υγεία

      Πώς θα βρεις τη σχέση που ονειρεύεσαι!

      Υγεία

      Αντιμετώπισε τις δυσκολίες της ζωής σου σε 4 βήματα!

      Υγεία

      Κλείσε το 2022 με τον πιο θετικό τρόπο!

      Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Μιλήσαμε

      Ελένη Φιλίνη: «Η εργασία σώζει τη γυναίκα από τον εξευτελισμό»

      Κριτικές

      Η κυρία Κλάιν του Νίκολας Ράιτ στο Θέατρο Αργώ | Κριτική παράστασης

      Next Post
      La Pizzetta

      Η αγαπημένη μας La Pizzetta διοργανώνει Street Art Bazaar στην Αιόλου

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

        405 shares
        Share 162 Tweet 101
      • Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

        392 shares
        Share 157 Tweet 98
      • Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

        390 shares
        Share 156 Tweet 98
      • Πας μαγειρεύοντας

        373 shares
        Share 149 Tweet 93
      • Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

        358 shares
        Share 143 Tweet 90

      Πόλεις μέσα στην Πόλη | Άνθρωποι, γεγονότα, καταστάσεις | Street Press ΗΠΖ | Χαρτί - διαδίκτυο

      • Άποψη
      • Χαρτί
      • Editorial
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • Συνεντεύξεις
      • Φώντας Λάδης
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις
      • Πολιτισμός
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Κλίκ
      • Μουσική
      • Έξοδος
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Explore Athens
      • Πρόταση Εβδομάδας
      • #Breaktime
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Υγεία
      • Free Athens
      • Articles
      • Explore Athens
      • Άνθρωποι
      • Faces
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι ‘πες τώρα!
      • Μαγείρεψε το!
      • The Saucha Life
      • Γεύσεις Κατοχής
      • Η ψυχολογική διάσταση του μαγειρέματος
      • Ζώδια
      • Κατοικίδια
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Ακολούθησε μας

      • .
>> Το νέο μας τεύχος κυκλοφορεί από σήμερα στους δρόμους και αισθάνεται περίεργα.
Ένας δύσκολος Μάρτης, σε μια δύσκολη χώρα.
Ένα τεύχος, που δε ξέρει πως να συστηθεί.

Μπορείτε να μας ξεφυλλίσετε και ηλεκτρονικά στο ISSUU:
Link στο bio.

#ipolizei #februaryissue #freepress #streetpress
      • 🎁GIVEAWAY |  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ🎁

Σε συνεργασία με το @holywoodstage.athens (Λεωφόρος Βουλιαγμένης 289) προσφέρουμε μια φιάλη κρασί & ελεύθερη είσοδο για εσένα και 3 ακόμα φίλες-ους σου, για την βραδιά παρουσίασης του δίσκου
      • Η σοφία της ημέρας
#patisionmood #ipolizei_gr #ipolizei
      • >> Λόγω... βάρβαρων καιρικών συνθηκών, η διανομή του τελευταίου μας τεύχους ενδεχομένως να καθυστερήσει σε κάποια σημεία της Πόλης.
Μέχρι τότε μας ξεφυλλίζετε ολόστεγνους, στο link που θα βρείτε στο bio
ή κάνετε μια βόλτα στο site μας:
www.ipolizei.gr
 
#ipolizei #februaryissue
      • #ipolizei #streetpress #patisionmood
      • cheek to cheek 
Ζήτω τα οπωροφόρα της Αθήνας!

#patisionmood
      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"
      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Άποψη
      • Χαρτί
        • Editorial
        • Ανεξήγητη πόλη
        • Αφιερώματα
        • Διάφορα
        • Η ψυχή της Πόλης
        • Καυστική ποτάσα
        • Παράξενες ιστορίες
        • Συνεντεύξεις
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
        • Βιβλιοκριτικές
        • Νέες εκδόσεις
        • Άνθρωποι του βιβλίου
        • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Πολιτισμός
        • TV & Movies
        • Εικαστικά
        • Θέατρο
        • Κλίκ
        • Μουσική
        • Πίνακες
        • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια
      • Έξοδος
        • Δρομο-Λόγια
        • Πόλη Αφιέρωμα
        • Πρόταση Εβδομάδας
        • Explore Athens
      • ΑΝΘΡΩΠΟΙ
      • #Breaktime
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      • Άνθρωποι
        • Faces
        • Συναντηθήκαμε
        • Σύνθημα
        • Τι ‘πες τώρα!
        • Και όμως συνέβη
      • Well Being
        • Shopping
        • Υγεία
        • Μαγείρεψε το!
        • Κατοικίδια
      • Ζώδια
      • Εκδόσεις Λογότυπο
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In

      Add New Playlist

      Αυτό το Website χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να περιηγείστε στον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.Πολιτική Απορρήτου.