• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result
  • Σύνδεση

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

    Αποχαιρετώντας τον Κώστα

    Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

    Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

    Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

    Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

    Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

    Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

    Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

    Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

    Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Κάτια Σπερελάκη

    Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

    Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

    Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

    Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

    Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

    Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

    Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

    Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

    Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

    Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

    Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

    Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

    Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

    «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

    Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

    Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

    IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

    Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

    Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

    Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

    Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

    ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

    ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

    Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

    ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

    Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

    Winter spirits με υπογραφή

    Φrίdda με άρωμα κρασιού

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

    Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

    Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

    Η Σειρά

    Απολογισμός;

    Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

    Let the creepy Xmas begin

    5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

    Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

    «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

    H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

    Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

    Πας μαγειρεύοντας

    Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

    Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

    Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

    To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

      Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

      Αποχαιρετώντας τον Κώστα

      Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

      Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

      Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

      Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

      Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

      Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

      Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

      Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

      Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

      Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

      Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

      «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

      «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

      Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

      Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

      Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

      «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

      Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

      Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

      IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

      Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

      Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

      Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

      Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

      ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

      Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

      ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

      Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

      ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

      FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

      Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

      Winter spirits με υπογραφή

      Φrίdda με άρωμα κρασιού

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

      Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

      Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

      Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

      Η Σειρά

      Απολογισμός;

      Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

      Let the creepy Xmas begin

      5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

      Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

      «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

      H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

      Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

      Πας μαγειρεύοντας

      Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

      Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

      Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

      To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result

      Το Palio της Σιένας

      Μια «μεσαιωνική» γιορτή που γεννήθηκε στα χρόνια μιας πανώλης, αλλά επινοήθηκε αιώνες αργότερα

      από Σέργιος Μοσχονάς
      16/10/2020
      στην κατηγορία Main Slider, Συνεντεύξεις
      Reading Time: 1 min read
      Share on FacebookShare on Twitter
      Γνώρισα τον Duccio Balestracci πριν από είκοσι χρόνια στην πόλη του, τη Σιένα. Ήταν ο καθηγητής από τον οποίο διδάχθηκα τη Μεσαιωνική ιστορία ή μάλλον, κρυφές πτυχές του Μεσαίωνα!
      Επιμέλεια συνέντευξης και μετάφραση: Σέργιος Ν. Μοσχονάς

      Το κείμενο που ακολουθεί φιλοδοξούσε να αποτελέσει έναν διάλογο με τον Duccio Balestracci, όχι μονάχα επειδή υπήρξε καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Σιένας, αλλά επειδή είναι κι ένας ενεργός contradaiolo, μέλος της contrada (συνοικίας) του Nicchio.

      Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα φημισμένο μεσαιωνολόγο με ευρύ και πολυδιάστατο συγγραφικό έργο, με παρουσία σε συνέδρια, με συνεχές διδακτικό έργο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε την ενασχόλησή του με τα πολεμικά παιχνίδια, με τη μόρφωση, καθώς και με τα ταξίδια στον Μεσαίωνα.

      Αφορμή για τον διάλογό μας στάθηκε το πολύ πρόσφατο βιβλίο του σχετικά με το Palio, το οποίο ευελπιστούμε να μεταφραστεί σύντομα στα ελληνικά και να κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις «Λογότυπο».

      Σ.Μ.: Ας ξεκινήσουμε με ένα εύλογο ερώτημα: τί είναι το φημισμένο Palio της Σιένας;

      D.B.: Κάτι πολύ ιδιαίτερο· και όχι μόνο για έναν μη Ιταλό. Μια πολύ διαφορετική γιορτή αν και από τη Ρώμη μέχρι τον Βορρά συναντά κανείς ταυτόσημες καταστάσεις. Σε πολλές γιορτές τελούνται και ιπποδρομίες. Τί ιδιαιτερότητες έχουν αυτές οι ιπποδρομίες που μπορεί κανείς να τις συναντήσει παντού στην Ιταλία;

      Πρόκειται για ιπποδρομίες με άλογα ιδιωτών που, αντί να τρέχουν σε ιππόδρομο, τρέχουν στους δρόμους και στις πλατείες μιας πόλης. Παντού τις αποκαλούν «Palio», από το πολύτιμο ύφασμα που απονεμόταν ως έπαθλο στον νικητή. Υπήρχαν και άλλα συλλογικά αθλήματα στις διάφορες πόλεις, από τη σύγκρουση αντίπαλων ομάδων στο γεφύρι του Άρνου στην Φλωρεντία ή την πάλη με γροθιές στο ομώνυμο γεφύρι της Βενετίας ή ακόμη και με αληθινό πετροπόλεμο στην Περούτζια.

      Στη Σιένα υπήρχαν ομάδες (Brigate) που με τη χορηγία μιας αριστοκρατικής οικογένειας συμμετείχαν σε πυγμαχίες (Gioco delle Pugna): οι συνοικίες της πόλης χωρίζονταν σε δύο ομάδες και επιδίδονταν σε συλλογική μάχη με γροθιές μέχρι την τελική πτώση και την αποχώρηση της νικημένης ομάδας. Ο αγώνας γινόταν στην κεντρική πλατεία, την Piazza del Campo.

      Παράλληλα γινόταν ο ευγενής αγώνας του palio με άλογα στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι του αρχοντολογιού της Ιταλίας τα άλογα του Λαυρέντιου των Μεδίκων ή του Valentino Borgia και άλλων.

      Σ. Μ.: Τί αλλάζει και πότε αλλάζει για να φτάσουμε στο Palio που γνωρίζουμε;

      D.B.: Αυτές οι ομάδες (brigate) από τον 15ο αιώνα και μέχρι τις αρχές του 17ου σιγά σιγά από αυθόρμητες συναθροίσεις γίνονται οργανισμοί με συγκεκριμένη δομή, έχουν καταστατικό, τόπο συνάθροισης (μια εκκλησία) και συλλογική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της συνοικίας τους.

      Και μετά τη Σύνοδο του Τρέντο και την Αντιμεταρρύθμιση οι σύλλογοι αυτοί στις συνοικίες (Contrade) που μετέχουν στους αγώνες ελέγχουν και τα κοινωνικά στοιχεία του χώρου τους (δεν πρέπει να είναι άτομα αμφίβολης ηθικής) και περιβάλλονται από θρησκευτικό πλαίσιο, όχι ακριβώς αδελφότητες αλλά σύλλογοι στους οποίους η Εκκλησία ασκεί έλεγχο συμπεριφοράς.

      Σε κάθε σύλλογο υπάρχει ο Επιτηρητής (Correttore), που είναι ο ιερέας της συνοικίας και που επιτηρεί και διορθώνει τις εσφαλμένες συμπεριφορές των μελών (contradaioli). Με άλλα λόγια, οι αρχικές ομάδες για το άθλημα μετατρέπονται σε στοιχεία οργανικά που ελέγχουν τον πληθυσμό και τη λειτουργία της συνοικίας.

      Σ.Μ.: Δηλαδή δημιουργούνται αρχικά οι Contrade ως ένα σωματείο κι έπειτα γεννιέται το Palio με τις συνοικίες;

      D.B.: Ακριβώς έτσι: γεννιούνται οι Contrade κι έπειτα με το πέρασμα του χρόνου δημιουργείται αυτό που ονομάζουμε Palio της Σιένας. Οι Contrade συμμετέχουν σε αθλήματα όπως το Gioco delle Pugna, σε αγώνες με βουβάλια και σε παρτίδες κυνηγιού στην Piazza del Campo, όπου οι άνδρες έρχονται αντιμέτωποι με τρόπο ατρόμητο και ηρωικό με άγρια ζώα.

      Για να δούμε τις Contrade και το Palio όπως το ξέρουμε σήμερα πρέπει να φτάσουμε στα χρόνια 1632-1633: η πανώλη που χτύπησε άγρια την Τοσκάνη (και που περιγράφει ο Alessandro Manzoni στο ιστορικό μυθιστόρημα I Promessi Sposi) δεν έφτασε στη Σιένα. Επρόκειτο, όμως, να έλθουν στην πόλη άλογα και συνοδοί τους από όλη την Ιταλία για να τρέξουν σε ένα Palio που γινόταν τον Δεκαπενταύγουστο προς τιμή της Ανάληψης της Παναγίας στην οποία είναι αφιερωμένος ο καθεδρικός ναός της πόλης.

      Τότε λοιπόν για να μη προκαλέσουν την τύχη που γλίτωσε τη Σιένα από την πανώλη σκέφτηκαν να κάμουν το Palium του Δεκαπενταύγουστου, όχι με ξένους, παρά με τη συμμετοχή των συνοικιών της πόλης. Και είναι το πρώτο Palio του 1633 που γίνεται με τις Contrade και όχι μέσα στους δρόμους, αλλά στην κεντρική πλατεία.
      Περνούν κάποιες δεκαετίες και έπειτα, γύρω στο 1650, τρέχουν και πάλι στο Palio κατά τη γιορτή της Παναγίας των Θαυμάτων (Madonna dei Miracoli di Provenzano) τον Ιούλιο.

      Και να’ μαστε… τώρα έχουμε αυτό που εμείς σήμερα γνωρίζουμε ως Palio στην Piazza del Campo έστω και χωρίς σαφείς κανόνες (διότι αυτοί χρειάστηκαν αιώνες προσαρμογής). Αλλά για να φτάσουμε στον μηχανισμό που γνωρίζουμε εμείς σήμερα θα πρέπει να περιμένουμε το 1721. Τότε συνέβη το εξής: στο προηγούμενο Palio είχαν λάβει μέρος και οι δεκαεπτά Contrade (με αντίστοιχο αριθμό αλόγων στην αφετηρία) και έγινε μια σειρά από ατυχήματα.

      Αποφασίζεται, λοιπόν, να διαγωνίζονται δέκα Contrade κάθε φορά κι οι υπόλοιπες να τρέχουν δικαιωματικά στο επόμενο Palio. Μέχρι τότε λαμβάνει μέρος όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα για να έρθει στην πλατεία και να συμμετάσχει στην πομπή (Corteo) το οποίο παρουσιάζει μυθολογικά στοιχεία και στο οποίο επιβάλλεται η συμμετοχή να είναι πολυπληθής και οι συμμετέχοντες να φέρουν πολυτελή ενδύματα και εξοπλισμό.

      Κάποιες συνοικίες αρνούνται να συμμετάσχουν δηλώνοντας πως είναι «φτωχές», διότι εκείνη την εποχή, ακόμη και για το άλογο, δεν υπήρχε η κλήρωση αλλά η κάθε συνοικία θα έπρεπε να το κατέχει και να το συντηρεί.

      Έπειτα, τον 18ο αιώνα, σκέφτηκαν πως κάποιες Contrade δεν θα μπορούσαν ποτέ να διαθέσουν τα χρήματα για να αποκτήσουν ένα καλό άλογο ικανό να νικήσει τον αγώνα και θεώρησαν πως η κλήρωση θα ήταν η καλύτερη λύση.

      Σ.Μ.: Επομένως, το Palio ξεκίνησε λόγω της επιδημίας της πανώλης το 1630-33 και φέτος, δεν θα διεξαχθεί εξαιτίας μιας πανδημίας…

      D.B.: Ορθότατο… είναι μια ανησυχητική επάνοδος της ιστορίας! Εύχομαι, ολόψυχα, ότι το 2021 θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν κανονικά τα Palii διότι δεν είναι απόλυτα βέβαιο ότι θα είναι εφικτό! Υπάρχει λοιπόν, μια κυκλικότητα: το Palio με τις Contrade γεννιέται μέσα από μια επιδημία και σταμάτησε, φέτος, από μια επιδημία.

      Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό για υγειονομικούς λόγους: έγινε και το 1855 εξαιτίας μιας επιδημίας χολέρας (που τελικά δεν άγγιξε και πάλι τη Σιένα). Άλλες περιπτώσεις που το Palio ματαιώθηκε ήταν έκτακτα γεγονότα, ενώ δεν πραγματοποιήθηκε καθόλου στη διάρκεια των πολέμων της Ανεξαρτησίας (1849, 1959, 1866), στη διάρκεια του Α΄ (1915-1918) και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (1941-1944).
      Σ.Μ.: Ο Duccio Balestracci ανήκει στη Nobile Contrada του Nicchio. Γιατί «ευγενής» συνοικία;

      D.B.: Γιατι απέδωσε στον εαυτό της τον τίτλο ευγένειας! Υπάρχουν τέσσερις Contrade nobili: η Aquila, το Bruco, το Nicchio και η Oca. Το Bruco και το Nicchio ήδη από τον 17ο αιώνα αυτοχαρακτηρίζονταν ως «ευγενείς». Τον επόμενο αιώνα διεκδίκησαν να αναγνωριστεί αυτός ο τίτλος επισήμως και τότε εμφανίστηκε η Aquila επινοώντας μια ιστορία σύμφωνα με την οποία ο Κάρολος Ε΄ περνώντας από τη Σιένα (1536) παρατήρησε μια υπέροχη γιορτή της συνοικίας (η οποία όμως είχε οργανωθεί από την πόλη) και αφού είδε τη σημαία με τα χρώματα και το αυτοκρατορικό στέμμα αναφώνησε πως «αυτή η συνοικία θα είναι ευγενής»!

      Τότε η Oca μη θέλοντας να χάσει την ευκαιρία, αλλά δίχως να έχει ήδη κάποια αναφορά, επινοεί μια μάχη ενάντια στον γιο του Μπαρμπαρόσα στην οποία η contrada είχε αγωνιστεί με πυγμή και ηρωισμό ώστε να της αξίζει ο τίτλος ευγένειας. Τότε ο Δήμος της Σιένας συμφώνησε αυτές οι τέσσερις να ονομάζονται Nobili αλλά μέχρι εκεί.

      Με το πέρασμα του χρόνου και άλλες συνοικίες θέλησαν τίτλους: η Civetta ονομάζεται Priora επειδή στα τέλη του 19ου αιώνα φιλοξένησε τις πρώτες συνάξεις των Priori (οι αρχηγοί σε «καιρό ειρήνης», ενώ στον «πόλεμο» του Palio αρχηγός είναι ο Capitano) που θέσπισαν το όργανο το οποίο επιβλέπει τη λειτουργία των Contrade.
      Η Giraffa καλείται Imperiale γιατί κέρδισε το Palio του 1936 που ήταν αφιερωμένο στην ίδρυση της ιταλικής αυτοκρατορίας του φασισμού, ενώ ακόμη πιο πρόσφατη είναι η ιστορία της Istrice που αποκτά τον τίτλο Sovrana επειδή στην περιοχή της βρισκόταν η έδρα των ιπποτών της Μάλτας.

      Η Onda, τέλος, ονομάζεται Capitana διότι άλλες μικρότερες ομάδες, Brigate, όπως η Stringa, που βρισκόταν ανάμεσα στην περιοχή της Aquila και της Onda συμμετείχαν στο Palio υπό τη σκέπη της τελευταίας που έγινε η «επικεφαλής» τους.

      Σ.Μ.: Το Palio δεν είναι, λοιπόν, μια μεσαιωνική γιορτή! Δεν πρόκειται για ένα φαινόμενο μακράς διάρκειας…

      D.B.: Το Palio είναι μια γιορτή του Μεσαίωνα αλλά το Palio με τις Contrade κατηγορηματικά όχι! Μετατρέπεται μια μεσαιωνική γιορτή γύρω στο 1870 όταν η μεσαιωνική αναβίωση προσπαθεί να δώσει ρίζες που θα λειτουργήσουν ως συνδετικός κρίκος σε μια πρόσφατα ενοποιημένη Ιταλία που περιέχει πληθυσμούς με διαφορετικές μεταξύ τους ταυτότητες.

      Επινοείται μια παράδοση με αισθητικές αναφορές στον Μεσαίωνα, με ενδυμασίες της εποχής και με στοιχεία αναβίωσης στα οποία όλοι αρέσκονται, όπως η ιστορική πομπή που είναι ακόμη πιο πρόσφατη (χρονολογείται περίπου από το 1920) και αποτελεί το τελευταίο σημείο της «μεσαιωνοποίησης» του Palio.

      Θα λέγαμε, λοιπόν, πως η περίπτωση της Σιένας είναι ένας επινοημένος Μεσαίωνας, η επινόηση μιας παράδοσης που συμπεριλαμβάνει τις Contrade και που υπό το πρίσμα αυτό έχει πολύ ενδιαφέρον διότι το Palio άλλαζε συνεχώς, ανέπνεε μαζί με την ιστορία…

      Σ.Μ.: Πώς ορίζεται στις μέρες μας μια Contrada;

      D.B.: Δυστυχώς στο ιστορικό κέντρο της Σιένας ζούμε πλέον περίπου δέκα χιλιάδες άτομα, ενώ όλοι οι υπόλοιποι κατοικούν πέρα από την επικράτεια που όρισε το διάταγμα του 1730· όχι μόνο εκτός των τειχών αλλά ακόμη και σε περιοχές εκτός της πόλης.

      Η συνάφεια με τον γείτονα, πλέον, δεν υπάρχει πουθενά αλλά υπάρχουν οι σύλλογοι: κάθε Contrada έχει συλλόγους που οργανώνουν την κοινωνικότητα μέσα από δημιουργικές πρωτοβουλίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου αντικαθιστώντας τον ρόλο που θα είχε η περιοχή! Με εξαίρεση τις μέρες του Palio, βέβαια, όπου η εδαφική περιοχή έχει καταλυτική σημασία αφού τα μέλη της κάθε συνοικίας βρίσκονται όλη την ημέρα σε χώρους της Contrada. Στη διάρκεια του πρόσφατου εγκλεισμού για παράδειγμα, όλοι οι σύλλογοι ενεργοποιήθηκαν οργανώνοντας ένα δίκτυο δράσεων αρωγής προς τους ασθενέστερους που κατοικούν στην εκάστοτε περιοχή ανεξάρτητα από το αν είναι γηγενείς ή μέλη.

      Όταν, επομένως, αναφερόμαστε στην Contrada δεν θα πρέπει να κάνουμε λόγο μόνο για μια γραφική ομάδα ανθρώπων που διασκεδάζει, που τραγουδά και κάνει φασαρία, που δεν σκέφτεται άλλο παρά ποιο άλογο θα κληρωθεί, αλλά ως μια συλλογική και συμπληρωματική οργάνωση ενός πληθυσμού που είναι μέλη ακόμη και αν δεν διαμένουν στην περιοχή. Κι αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό διότι το Palio της Σιένας επέζησε επειδή υπήρχαν οι Contrade, οι οργανωμένες θεσμικά συνοικίες που επωμίστηκαν τη γιορτή αλλά που – ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα – επωμίστηκαν ταυτόχρονα και την αλληλεγγύη!

      Αυτά τα στοιχεία δύο φορές τον χρόνο κάνουν το Palio· όταν, όμως, τελειώνει η γιορτή κάνουν όλα τα υπόλοιπα! Λέμε πως το Palio είναι κάτι που διαρκεί όλο τον χρόνο. Για εμάς τους Σιενέζους, σημαίνει να είμαστε Contrada όλη τη χρονιά, να εφευρίσκουμε συνεχώς κάτι που θα διοχετεύσει προς την περιοχή τα μέλη…

      Σ.Μ.: Και πώς θα μπορούσε να γίνει κάποιος Contradaiolo;

      D.B.: Λοιπόν, μπορεί κανείς να προσεγγίσει τις Contrade ως φιλοξενούμενος. Υπάρχουν, όμως ακόμη και ξένοι που γίνονται αποδεκτοί ως μέλη.

      Αν θέλει κάποιος να γίνει μέρος – και όχι απλά μέλος – θα πρέπει να παρουσιαστεί, να παρατηρήσει τα όσα συμβίνουν και έπειτα να προσφερθεί στην υπηρεσία της Contrada! Υπάρχει, επομένως, μια διπλή προσέγγιση: του «επισκέπτη» που γίνεται αποδεκτός με σεβασμό και αγάπη και εκείνου που θέλει να εισαχθεί στα ενδότερα και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό και ιδιαίτερο.

      Όχι επειδή η συνοικία αποδέχεται οποιονδήποτε αλλά διότι αυτός που επιλέγει την Contrada αφιερώνεται σε αυτήν και η «κοινότητα» τον ενσωματώνει απόλυτα, ακόμη κι αν δεν προέρχεται από τη Σιένα.

      Σ.Μ.: Και τέλος, πώς πραγματοποιείται η γιορτή αυτή;

      D.B.: Υπάρχει ένα ολόκληρο τελετουργικό: σε κάθε Palio συμμετέχουν δέκα Contrade από τις δεκαεπτά που υπάρχουν συνολικά. Οι επτά διαγωνίζονται δικαιωματικά και οι τρεις κληρώνονται σε δύο ξεχωριστές κληρώσεις, μια για τον Ιούλιο που πραγματοποιείται την τελευταία Κυριακή του Μαΐου και μια για τον Αύγουστο που γίνεται την πρώτη Κυριακή του Ιουλίου.

      Κι έπειτα ξεκινά το παιχνίδι της στρατηγικής που διαρκεί περίπου πέντε ώρες μονάχα· ένα σχέδιο που ετοιμαζόταν έναν ολόκληρο χρόνο! Κάθε Contrada προσπαθεί να επιλέξει τον καλύτερο αναβάτη, να εμποδίσει τον αντίπαλο από το να αποκτήσει τον ικανότερο ιππέα, να γνωρίζει ήδη τις επιδόσεις των αλόγων που θα κληρωθούν… κι έπειτα, έρχεται η στιγμή που ανακοινώνεται η σειρά με την οποία θα σταθούν τα άλογα στη γραμμή της έναρξης.

      Είναι, λοιπόν, η τύχη η ομορφιά του Palio, είναι το πεπρωμένο που αποφασίζει, εν τέλει, ένα μέρος από το αποτέλεσμα!

       

      Tags: Duccio BalestraccipalioΣέργιος Ν. Μοσχονάς

      Σέργιος Μοσχονάς

      Ο Σέργιος Ν. Μοσχονάς είναι ιστορικός και φωτογράφος ιστορικού τοπίου. Σπούδασε Μεσαιωνική Ιστορία στα Πανεπιστήμια της Σιένας και Ca’ Foscari της Βενετίας και σήμερα είναι υπ. Δρ. Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο Ε.Κ.Π.Α. Έχει διδάξει θέματα Μεσαιωνικής Ιστορίας στο Φροντιστήριο Ιστορικών Επιστημών του Ε.Ι.Ε., ενώ έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις προς το ευρύ κοινό κι έχει παραδώσει μαθήματα σε τμήματα ενηλίκων. Μεταφράζει, κυρίως επιστημονικά κείμενα και δοκίμια από τα ιταλικά. Ως εραστής της τέχνης της Φωτογραφίας, την οποία αγάπησε στη Σιένα, έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις που αφορούν στα κατάλοιπα πολιτισμών. Έχει, επίσης, συνεργαστεί σε ντοκιμαντέρ του Ισπανού ελληνιστή Pedro Olalla. Προσπαθεί να ταξιδεύει, να ζωγραφίζει. Και γράφει...

      Σχετικά άρθρα

      Υγεία

      Πώς θα βρεις τη σχέση που ονειρεύεσαι!

      Συνεντεύξεις

      «Η απελπισία οφείλεται στις κακές ή ανύπαρκτες σχέσεις»

      Υγεία

      Αντιμετώπισε τις δυσκολίες της ζωής σου σε 4 βήματα!

      Υγεία

      Κλείσε το 2022 με τον πιο θετικό τρόπο!

      Μιλήσαμε

      Ελένη Φιλίνη: «Η εργασία σώζει τη γυναίκα από τον εξευτελισμό»

      Κριτικές

      Η κυρία Κλάιν του Νίκολας Ράιτ στο Θέατρο Αργώ | Κριτική παράστασης

      Next Post
      Λυκαβηττός

      Το Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Λυκαβηττού | 17 & 18 Οκτωβρίου

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • Πας μαγειρεύοντας

        416 shares
        Share 166 Tweet 104
      • ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

        361 shares
        Share 144 Tweet 90
      • Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

        354 shares
        Share 142 Tweet 89
      • Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

        593 shares
        Share 237 Tweet 148
      • Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

        417 shares
        Share 167 Tweet 104

      Πόλεις μέσα στην Πόλη | Άνθρωποι, γεγονότα, καταστάσεις | Street Press ΗΠΖ | Χαρτί - διαδίκτυο

      • Άποψη
      • Χαρτί
      • Editorial
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • Συνεντεύξεις
      • Φώντας Λάδης
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις
      • Πολιτισμός
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Κλίκ
      • Μουσική
      • Έξοδος
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Explore Athens
      • Πρόταση Εβδομάδας
      • #Breaktime
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Υγεία
      • Free Athens
      • Articles
      • Explore Athens
      • Άνθρωποι
      • Faces
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι ‘πες τώρα!
      • Μαγείρεψε το!
      • The Saucha Life
      • Γεύσεις Κατοχής
      • Η ψυχολογική διάσταση του μαγειρέματος
      • Ζώδια
      • Κατοικίδια
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Ακολούθησε μας

      • > > Η σοφία της ημέρας...
 πιο συμβατή με την πραγματικότητα

#ολαθαπανεκαλα #ισωςκαιοχι
#ηποληζει #ισωςκαιοχι
      • .
>> Το νέο μας τεύχος κυκλοφορεί από σήμερα στους δρόμους και αισθάνεται περίεργα.
Ένας δύσκολος Μάρτης, σε μια δύσκολη χώρα.
Ένα τεύχος, που δε ξέρει πως να συστηθεί.

Μπορείτε να μας ξεφυλλίσετε και ηλεκτρονικά στο ISSUU:
Link στο bio.

#ipolizei #februaryissue #freepress #streetpress
      • 🎁GIVEAWAY |  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ🎁

Σε συνεργασία με το @holywoodstage.athens (Λεωφόρος Βουλιαγμένης 289) προσφέρουμε μια φιάλη κρασί & ελεύθερη είσοδο για εσένα και 3 ακόμα φίλες-ους σου, για την βραδιά παρουσίασης του δίσκου
      • Η σοφία της ημέρας
#patisionmood #ipolizei_gr #ipolizei
      • >> Λόγω... βάρβαρων καιρικών συνθηκών, η διανομή του τελευταίου μας τεύχους ενδεχομένως να καθυστερήσει σε κάποια σημεία της Πόλης.
Μέχρι τότε μας ξεφυλλίζετε ολόστεγνους, στο link που θα βρείτε στο bio
ή κάνετε μια βόλτα στο site μας:
www.ipolizei.gr
 
#ipolizei #februaryissue
      • #ipolizei #streetpress #patisionmood
      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"
      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Άποψη
      • Χαρτί
        • Editorial
        • Ανεξήγητη πόλη
        • Αφιερώματα
        • Διάφορα
        • Η ψυχή της Πόλης
        • Καυστική ποτάσα
        • Παράξενες ιστορίες
        • Συνεντεύξεις
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
        • Βιβλιοκριτικές
        • Νέες εκδόσεις
        • Άνθρωποι του βιβλίου
        • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Πολιτισμός
        • TV & Movies
        • Εικαστικά
        • Θέατρο
        • Κλίκ
        • Μουσική
        • Πίνακες
        • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια
      • Έξοδος
        • Δρομο-Λόγια
        • Πόλη Αφιέρωμα
        • Πρόταση Εβδομάδας
        • Explore Athens
      • ΑΝΘΡΩΠΟΙ
      • #Breaktime
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      • Άνθρωποι
        • Faces
        • Συναντηθήκαμε
        • Σύνθημα
        • Τι ‘πες τώρα!
        • Και όμως συνέβη
      • Well Being
        • Shopping
        • Υγεία
        • Μαγείρεψε το!
        • Κατοικίδια
      • Ζώδια
      • Εκδόσεις Λογότυπο
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In

      Add New Playlist

      Αυτό το Website χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να περιηγείστε στον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.Πολιτική Απορρήτου.