• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result
  • Σύνδεση

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

    Αποχαιρετώντας τον Κώστα

    Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

    Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

    Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

    Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

    Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

    Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

    Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

    Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

    Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Κάτια Σπερελάκη

    Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

    Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

    Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

    Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

    Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

    Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

    Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

    Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

    Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

    Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

    Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

    Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

    Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

    «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

    Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

    Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

    IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

    Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

    Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

    Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

    Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

    ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

    ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

    Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

    ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

    Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

    Winter spirits με υπογραφή

    Φrίdda με άρωμα κρασιού

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

    Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

    Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

    Η Σειρά

    Απολογισμός;

    Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

    Let the creepy Xmas begin

    5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

    Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

    «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

    H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

    Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

    Πας μαγειρεύοντας

    Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

    Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

    Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

    To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

      Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

      Αποχαιρετώντας τον Κώστα

      Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

      Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

      Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

      Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

      Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

      Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

      Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

      Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

      Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

      Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

      Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

      «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

      «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

      Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

      Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

      Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

      «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

      Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

      Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

      IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

      Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

      Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

      Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

      Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

      ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

      Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

      ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

      Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

      ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

      FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

      Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

      Winter spirits με υπογραφή

      Φrίdda με άρωμα κρασιού

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

      Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

      Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

      Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

      Η Σειρά

      Απολογισμός;

      Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

      Let the creepy Xmas begin

      5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

      Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

      «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

      H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

      Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

      Πας μαγειρεύοντας

      Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

      Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

      Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

      To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result
      Ρούλα Πατεράκη

      Ρούλα Πατεράκη: Διανοούμενος, για μένα, είναι σαν να λέμε ανεπάγγελτος

      από Γιάννης Κολλιάκος
      03/07/2020
      στην κατηγορία Main Slider, Μιλήσαμε
      Reading Time: 2 mins read
      Share on FacebookShare on Twitter

      Κάθε φορά που συνομιλώ με ανθρώπους από τον χώρο της τέχνης και της διανόησης, είναι σαν να μου χαρίζεται ένα σπάνιο και ακριβό δώρο. Ακριβώς έτσι αντιλαμβάνομαι όσα είπαμε με τη Ρούλα Πατεράκη.

      Μια ολοκληρωμένη καλλιτέχνιδα που συνδυάζει στοιχεία τολμηρής σκηνοθετικής ματιάς, σφαιρικής γνώσης των θεατρικών κειμένων, αγάπης για τους νέους συγγραφείς, μαζί με επί της ουσίας απενοχοποιημένες και ελεύθερες απόψεις για πρόσωπα και πράγματα του θεατρικού γίγνεσθαι.

      Φυσιογνωμία συγκινητική, με βαθιά ενσυναίσθηση για όσους βρίσκονται στην ακμή των ορίων τους. Άλλοτε με διάθεση πειραματική και άλλοτε προσεγγίζοντας ένα μεγαλύτερο κοινό, αυτό που διατρέχει όλη της τη θεατρική πορεία είναι η προσωπική της αλήθεια και η πίστη της σε αυτό που κάνει.

      (Με ορισμένους ανθρώπους νιώθουμε μια εκλεκτική συγγένεια και σα να γνωριζόμαστε από πάντα, έτσι φυσικά.)

      Κυρία Πατεράκη, γνωρίζω πως όλο αυτό το διάστημα του εγκλεισμού, ξεκινήσατε να γράφετε ένα βιβλίο, σωστά;

      Γιάννη μου, πράγματι, όμως γι’αυτό το βιβλίο δεν μπορώ να πω ακόμη τίποτα, γιατί είναι ένα βιβλίο που έχω ξεκινήσει και δεν ξέρω τη μορφή και τον προορισμό του. Ήταν μία ανάγκη να γράψω γιατί ήμουν κλεισμένη, δεν είχα και τίποτα καλύτερο να κάνω, κι έτσι το ξεκίνησα, κατάλαβες; Ελπίζω να είμαι καλά και να μπορέσω να το τελειώσω και να το εκδώσω.

      Από πού κατάγεστε;

      Η καταγωγή μου είναι από τα Σφακιά της Κρήτης αλλά εγώ γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, ο πατέρας μου ήταν Σφακιανός.

      Σε ποια ηλικία το θέατρο ενέσκηψε σαν κεραυνός στη ζωή σας και την άλλαξε για πάντα;

      Στο θέατρο μπήκα πολύ μικρή, δέκα ετών, διότι ο πατέρας μου και η μητέρα μου ήθελαν να γίνω ηθοποιός, τους είχαν πει πως έχω μία ικανότητα στο θέατρο, έτσι είχανε δει φαίνεται οι δάσκαλοί μου, κι επειδή ήταν μορφωμένοι άνθρωποι οι γονείς μου, σκέφτηκαν πως δεν θα έπρεπε να με αδικήσουν και με έστειλαν στο θέατρο. Παράλληλα μετά και με τις άλλες μου σπουδές, έγινα ηθοποιός.

      Πόσο καθοριστική ήταν, δηλαδή, η προτροπή των γονιών σας για να ασχοληθείτε με το θέατρο;

      Νομίζω στο εκατό τοις εκατό, γιατί με αυτό ασχολήθηκα στη ζωή μου, εκτός από τις σπουδές μου στο πανεπιστήμιο, το θέατρο άσκησα, το επάγγελμά μου ήταν το θέατρο, δεν έκανα άλλο επάγγελμα στη ζωή μου.

      Ποιοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες λειτούργησαν ως πρότυπά σας;

      Κανένας. Ούτε ηθοποιοί ούτε σκηνοθέτες. Ήμουν πάρα πολύ μικρή για να επηρεαστώ. Στην ηλικία που ασχολήθηκα με το θέατρο αυτά που με επηρέαζαν ως παιδί ήταν η φύση, η προσωπική μου φαντασία, οι εικόνες, τα λουλούδια, τα ζώα, οι συγγενείς μου, οι φίλοι μου, τα διαβάσματά μου, οι προσωπικοί μου ερεθισμοί με οδήγησαν δεν είχα πρότυπα ούτε σκηνοθέτες ούτε ηθοποιούς.

      Τα πρότυπά μου ως παιδί ήταν μεγάλοι Στρατηγοί στην Ιστορία, επιστήμονες και πολιτικοί, δεν είχα πρότυπα καλλιτέχνες.

      Ρούλα Πατεράκη
      Ρούλα-Αλίκη, μια συνεργασία που έγραψε ιστορία
      Πώς προσεγγίζετε, αλήθεια, ένα κείμενο;

      Α! υπάρχουν πολλοί τρόποι προσέγγισης, ανάλογα με το κείμενο και με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του κειμένου, υπάρχουν και οι κώδικες και οι μέθοδοι όπου προσεγγίζεται ένα κείμενο, άλλωστε στη ζωή μου αυτό βρήκα, τρόπους να προσεγγίζω κείμενα, δεν υπάρχει πάντως ένας τρόπος προσέγγισης των κειμένων, υπάρχουν πολλές ιστορίες που γράφονται γύρω απ’ τα κείμενα και πολλές ιστορίες που μπορώ εγώ να αφηγηθώ με τα κείμενα.

      Προσεγγίζετε συχνά με τρόπους τολμηρούς τα θεατρικά κείμενα. Πολλοί ενοχλούνται και εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους ξεκάθαρα. Σας ενοχλεί ή αδιαφορείτε;

      Όταν αυτοί που ενοχλούνται είναι ηλίθιοι αδιαφορώ. Αν υπάρχουν όμως άνθρωποι που εκτιμώ και δε συμφωνούν με κάτι που έχω κάνει είναι σεβαστή η γνώμη τους, αλλά μέχρι εκεί, δεν με επηρεάζουν. Με τις ηλίθιες ενοχλήσεις έχω πρόβλημα, όχι με τους άλλους.

      Είστε η πρώτη σκηνοθέτιδα που καταπιάστηκε με τη διασκευή του ιστορικού έργου του Θουκυδίδη. Πώς αισθάνεστε που έγινε μετά από εσάς θεατρική μόδα η διασκευή τέτοιων κειμένων;

      Δεν μπορώ να πω πως είμαι ευτυχής γι’ αυτό, αλλά αυτά τα πράγματα δεν μπορεί κανείς να τα σταματήσει, δεν έχουμε πόλεμο, ειρήνη έχουμε.

      Σε περίπτωση πολεμικής σύρραξης όπως ήταν στον Πελοποννησιακό , θα είχα τα όπλα και θα μπορούσα να απαντήσω, αλλά εν καιρώ ειρήνης δεν θα καταφεύγω τώρα στα social media για να κάνω την επανάστασή μου, γιατί το θεωρώ πως είναι χαμένος χρόνος, κι εμένα ο χρόνος μου είναι πολύτιμος και θέλω να είναι δημιουργικός κι όχι να τον σπαταλώ.

      Ό, τι νομίζει ο καθένας και όπως θέλει να το κάνει ας το κάνει.

      Το 1993 σκηνοθετήσατε την Αλίκη Βουγιουκλάκη στο “Ωραία μου κυρία”, και το 1994 στο ‘’Η μελωδία της ευτυχίας’’, μία συνεργασία που κράτησε μέχρι το τέλος της μεγάλης μας ηθοποιού. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία και τι θυμάστε από την επαφή σας με την Αλίκη;

      Μου το ζήτησε η ίδια να συνεργαστούμε, αρχικώς στο ‘’Ωραία μου κυρία’’ και μετά κάναμε το θεατρικό ‘’Η μελωδία της ευτυχίας’’ κι αναπτύχθηκε μεταξύ μας μία πολύ δυνατή φιλία που κράτησε μέχρι το τέλος. Αληθινή φιλία, δυνατή. Ήταν ευφυής, Γιάννη, η Αλίκη.

      Ήθελε σιγά σιγά να κάνει εκείνη την περίοδο στροφή στην καριέρα της, να κάνει άλλα πράγματα, να δουλέψουμε μαζί. Ήταν πολύ εργατική, ήξερε τι ήθελε, δεν σταματούσαμε καθόλου στις πρόβες. Ακούραστη και δυνατή ηθοποιός. Ήταν δύο πολύ πετυχημένα θεατρικά έργα κι ήταν εκείνα τα χρόνια για μένα ευτυχισμένα!

      Δεν ήξερα βέβαια πως η Αλίκη ήταν ένας άρρωστος άνθρωπος, δεν φαινότανε με τόση σκληρή δουλειά που έκανε χωρίς να κουράζεται, και σοκαρίστηκα όταν έμαθα πως ήταν άρρωστη. Με έχει σημαδέψει που έτυχε να είμαι η τελευταία της σκηνοθέτιδα. Θα προτιμούσα να μην την είχα γνωρίσει για να μην είχα πικραθεί τόσο λόγω του θανάτου της.

      Ήταν επαναστατικό για την εποχή η ριζοσπαστική διανοούμενη σκηνοθέτιδα Ρούλα Πατεράκη, να συνεργαστεί με την ηθοποιό star Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχω την άποψη πως οι άνθρωποι με ταλέντο αληθινό, όραμα και επαγγελματισμό όπως εσείς, δεν κολλάνε σε στερεότυπα, έτσι δεν είναι;

      Μα τι θα πει διανοούμενη σκηνοθέτιδα και ποιος ορίζει με ποιους θα δουλέψει κάποιος; Συνήθως οι υπερβολικά διανοούμενοι σκηνοθέτες είναι και χάλια σκηνοθέτες κατά τη γνώμη μου.

      Οι άνθρωποι του θεάτρου δεν κολλάνε στο διανοούμενος και στο μη διανοούμενος, εάν παραδείγματος χάρη υπάρχουν ερεθισμοί εκατέρωθεν κι από τις δύο πλευρές, κι αυτό τουλάχιστον σε μένα και στην Αλίκη υπήρξε, προβαίνουν σε συνεργασίες, αν δεν υπάρξουν αυτοί οι ερεθισμοί δεν προβαίνουν.

      Ποτέ δε με απασχόλησε να είμαι διανοούμενη γιατί θα ήταν πολύ λίγο για τη σχέση μου με αυτή την τέχνη που λέγεται θέατρο. Απεχθάνομαι και τη λέξη διανοούμενος και τη λέξη σκηνοθέτης. Είναι δύο λέξεις που τουλάχιστον εμένα δε με χαρακτηρίζουνε.

      Ξέρω γράμματα ναι, έχω γνώσεις ναι, αλλά δεν αποδέχομαι τον όρο διανοούμενη γιατί έχει μία γενικότητα, μία αφαίρεση. Το διανοούμενος για μένα, είναι σαν να λέμε ανεπάγγελτος, γιατί απλώς στοχάζονται πατώντας σε αφηρημένα κατώφλια οι διανοούμενοι κι εγώ δεν είμαι καθόλου έτσι.

      Ρούλα Πατεράκη
      Του Θανάση Καρατζά
      Γνωρίζω πως ήσασταν από τους λίγους ανθρώπους που ήταν κοντά της μέχρι το τέλος. Και σε μια τηλεφωνική μας επικοινωνία πριν λίγες ημέρες, καθώς μιλούσαμε για εκείνη, μου είπατε το συγκλονιστικό: “Μακάρι Γιάννη μου να υπάρχει Θεός για να τη συναντήσω πάλι.” Σας ευφραίνει την ψυχή αυτό απ’ ό, τι καταλαβαίνω. Τι σας λείπει περισσότερο από τη φυσική της παρουσία;

      Γιάννη μου, από τότε που έφυγε η Αλίκη εγώ δεν μπορώ να δω καμία ταινία της, ραγίζω αν τυχαία πετύχω ταινία της στην τηλεόραση. Μου κάνει πάρα πολύ μεγάλο κακό, γιατί με πονάει.

      Σου είπα και πριν γίναμε πολύ φίλες με αφορμή τη συνεργασία μας, κολλήσαμε και λέγαμε τα πάντα η μία στην άλλη, εμπιστευόμασταν η μία την άλλη, ήταν ένας φωτεινός άνθρωπος σε όλα και δεν μπορώ να διαχειριστώ την απώλειά της. Κάθε εικόνα που βλέπω με εκείνη μου επιβεβαιώνει το θάνατό της, την απουσία της.

      Μακάρι ναι, να μπορέσω να τη συναντήσω πάλι αν υπάρχει μία διάσταση, με οποιονδήποτε τρόπο ή με μια πνοή ανέμου. Μου λείπει το κέφι της, η αμεσότητά της, η δυναμική της, η χάρη της γιατί ήταν ένας άνθρωπος γεννημένος με χάρη, η χάρη της ήταν έμφυτη και αυτό είναι θείο δώρο! Όταν θα πεθάνω λοιπόν με το καλό, εύχομαι να ξαναβρεθούμε γιατί θα είναι μια ανάσα για μένα. Αυτό.

      Πώς σας φαίνεται η νέα γενιά των ηθοποιών;

      Έχουμε πολύ καλούς νέους ηθοποιούς. Όπως οι περισσότεροι όμως, έχουν τα προβλήματά τους, έχουν τις απαιτήσεις τους, τις φιλοδοξίες τους, μερικοί εξ’ αυτών είναι πολύ καλοί και μερικοί εξ’ αυτών είναι τενεκέδες ξεγάνωτοι. Η κάθε γενιά έχει τους καλούς ηθοποιούς και τους κακούς. Με ενδιαφέρουν φυσικά οι καλοί και θα ήθελα να ήταν λιγότεροι οι κακοί.

      Πώς μπορεί η σύγχρονη ματιά να εξυπηρετήσει ή και να ανανεώσει ένα κλασικό έργο;

      Ποια είναι η σύγχρονη ματιά στα κλασικά έργα και ποια είναι και τα κλασικά έργα; Δεν ξέρω είναι λίγο μπερδεμένα αυτά. Και τι είναι ακριβώς σύγχρονη ματιά;

      Υπάρχουν άνθρωποι που ζούσαν πριν πεντακόσια χρόνια και ήταν πολύ πιο σύγχρονη η ματιά τους και πιο ριζοσπαστικές κι επαναστατικές, από ανθρώπους που ζούνε τώρα και που νομίζουν ότι έχουν ριζοσπαστικές ματιές και στην ουσία δεν έχουν τίποτα, απλώς έχουνε μία διάθεση να προβάλλονται με κάποιο τρόπο, οπότε κάνουν διάφορες αλχημείες τις οποίες μπορεί να τις λένε και σύγχρονες ματιές. Όλα αυτά τα πράγματα, όλοι αυτοί οι όροι χωράνε πολύ νερό.

      Αν ένα έργο είναι επιδραστικό ως προς το κοινό, κι έχει μία ουσιαστική απήχηση, ναι θα πω ότι είναι μια σύγχρονη ματιά, αν πρόκειται ας πούμε για ένα έργο σαν το Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, αν λέμε ότι κλασικό είναι ένα έργο σαν τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα ίσως μια ματιά η οποία έχει μία δυναμική να διεισδύσει μέσα στο έργο μ’ έναν τρόπο μοναδικό θα θεωρηθεί όχι ότι το εκσυγχρονίζει αλλά το κάνει μία ζωντανή επίδραση όπου έχει σχέση με το σήμερα, με εμάς, αυτό πάντα με ενδιαφέρει.

      Όλα τ’ άλλα είναι καρυκεύματα σε μια τροφή που από μόνη της είναι εύγευστη, κι όσα περισσότερα καρυκεύματα της ρίχνεις από πάνω τόσο της αλλοιώνεις τη γεύση και τη χαλάς.

      Ποιος είναι ο ιδανικός σκηνοθέτης για εσάς;

      Την ορολογία σκηνοθέτης έχω αρχίσει να τη βγάζω από το ρεπερτόριό μου, δεν υπάρχει για μένα σκηνοθέτης είναι μία λέξη άτυχη. Θα έλεγα ότι ο ρόλος αυτός θα έμοιαζε με έναν διευθυντή ορχήστρας, ο οποίος ξέρει τρία, τέσσερα, πέντε, δέκα μουσικά όργανα σε σχέση με εκείνον που ξέρει μόνο βιολί, κι επειδή είναι πιο ειδήμων γνωρίζοντας πολλά όργανα είναι σε θέση να διευθύνει ορχήστρες, αυτός είναι ο ρόλος του, από ‘κει και πέρα σκηνοθέτης είναι ένας μεσαίος όρος , δεν είναι απόλυτος όρος , δεν είναι ο συγγραφέας, δεν είναι ο ηθοποιός, δεν είναι ο μεγάλος ενορχηστρωτής.

      Σκηνοθέτης είναι αυτό που λέει η λέξη κυρίως, βάζει τους ηθοποιούς να στέκονται πίσω από παράθυρα, δίπλα από πόρτες, να πηγαίνουν δεξιά αριστερά, που μπορούν να τα κάνουν αυτά πολλές φορές καλύτερα οι ηθοποιοί από μόνοι τους.

      Στη χειρότερη περίπτωση ή στην καλύτερη εκεί που χρειάζεται να βάλουν παραδείγματος χάρη ένα βάζο με λουλούδια και κατεβάζουν έναν πολυέλαιο αντί για βάζο με λουλούδια, το οποίο είναι ανόητο, μπορεί επίσης να χρησιμοποιεί δηλαδή το ντυμένο εκεί που χρειάζεται γυμνό, ε, και το γυμνό εκεί που χρειάζεται ντυμένο.

      Αυτοί που είναι σκηνοθέτες είναι περισσότερο άνθρωποι οι οποίοι θέλουνε να έχουνε μία εξουσία, μία κυριαρχία πάνω σε άλλες φυσικές και οι άλλοι τους δίνουν αυτό το δικαίωμα να την έχουνε, αν οι ίδιοι αυτοί που λέτε σκηνοθέτες, είναι πάρα πολύ έξυπνοι και πάρα πολύ ικανοί σε αυτό που κάνουν οι ίδιοι ξέρουνε ότι είναι πολύ λίγη η λέξη ‘’σκηνοθέτης’’, για να καλύψει έναν διευθυντή ορχήστρας!

      Κατάλαβες, δεν υπάρχει αυτή η λέξη στο λεξιλόγιό μου, θέλω να τη βγάλω τελείως, αλλά δυστυχώς έχει καθιερωθεί όπως και πολλά άλλα πράγματα σε πολλούς άλλους τομείς που δεν ανταποκρίνονται στην ουσία και στη φύση της τέχνης του θεάτρου, ο σκηνοθέτης είναι αφύσικος , είναι ξένο σώμα στη φύση του θεάτρου.

      Δεν βάζεις δηλαδή έναν ιπποπόταμο σε μία γυάλα με χρυσόψαρα, πώς χωράει ένας ιπποπόταμος σε μία γυάλα με χρυσόψαρα δεν μπορώ να καταλάβω. Ιπποπόταμος μέσα σε γυάλα με χρυσόψαρα, όχι, συγγνώμη, μπορείς να το φανταστείς;

      Ρούλα Πατεράκη
      του Πάρι Ταβιτιάν
      Τι έχετε αποκομίσει από την πορεία σας στο θέατρο, κυρία Πατεράκη;

      -Κοίτα τη μία μέρα αισθάνομαι καλά και την άλλη μέρα είμαι απόλυτα μετανιωμένη, θα ήθελα να μην είχα ασχοληθεί καθόλου με αυτό, θα ήθελα να μην ξέρω κανέναν από αυτό το χώρο κάποιες φορές, και μετά σκέφτομαι και λέω ‘’αχ, τι ωραίοι συνάδελφοι αυτός κι αυτός κι αυτός…’’ .

      Δεν ξέρω, μία μετανιώνω και μία όχι, άρα μάλλον δεν έχω κάνει ακόμη τον απολογισμό του τι έχω αποκομίσει από το θέατρο, αφού τη μια μέρα είμαι έτσι και την άλλη αλλιώς. Δεν έχω βρει φαίνεται τις τελικές μου λύσεις με το θέατρο. Βέβαια, μπορεί και να μην τις βρω ποτέ.

      Τι έχετε κερδίσει από την καθημερινή τριβή με την τέχνη και τι έχετε θυσιάσει γι’ αυτήν;

      Χάθηκε όλη μου η περιουσία και αυτό δεν το συγχωρώ στον εαυτό μου. Δεν άξιζε τον κόπο, όχι… Δεν άξιζε τον κόπο να χάσω όλη μου την περιουσία για την ελληνική θεατρική τέχνη.

      Προσωπικώς είναι πολύ ιδιόρρυθμος ο δικός μου ο δρόμος στο θέατρο, γιατί είναι πολύ μοναχικός και το μόνο που μου έχει μείνει είναι ότι έχω χάσει τα χρήματά μου. Χρήματα με τα οποία θα μπορούσα τώρα να ζούσα κάπως πιο ανθρώπινα κι όχι με τόση αγωνία. Με λίγα λόγια από την τέχνη αποκόμισα χρέη!

      Σας ενδιέφερε ποτέ η ανάληψη διευθυντικής θέσης σε κάποιο πολιτιστικό οργανισμό; Και αν ναι σε ποιον;

      Ναι κατά καιρούς, ναι! Αλλά δεν θα μπορούσα να την έχω εύκολα γιατί δεδομένου όταν έχεις θέσεις σε τέτοιους οργανισμούς, ε, είσαι αλά μπρατσέτα με την εξουσία. Εντάξει είσαι κάπως με όλα αυτά κι εγώ ποτέ μου δεν είχα πάρε δώσε με οποιαδήποτε εξουσία.

      Η εξουσία σου ρίχνει ένα ξεροκόμματο, αλλά εγώ είμαι αφηρημένος άνθρωπος και όταν είσαι αφηρημένος δεν το βλέπεις το ξεροκόμματο όταν σου έρχεται γιατί πολύ απλά είσαι αφηρημένος.

      Εμένα δε μου επέτρεψε ποτέ να δω καθαρά το γεγονός της αφηρημάδας μου, κάθε φορά που η εξουσία άπλωνε το χέρι για να στείλει κάνα κόκαλο, η αφηρημάδα μου με γλίτωσε από αυτά, αλλά φυσικά θα ήθελα νομίζω, να αποκτήσω θέση, όχι για τη θέση, αλλά για να μπορώ να κουνήσω με δικό μου τρόπο ορισμένα πράγματα, όπως τα βλέπω εγώ σε αυτή τη δουλειά, αλλά δεν έγινε, μπορεί να γίνει όμως στο μέλλον, ποιος ξέρει; Και ποια απ’ όλες τις θέσεις είπες;

      Δεν ξέρω, φαντάζομαι σε ένα κρατικό θέατρο, κάτι τέτοιο. Μη φανταστείς όμως ότι με απασχόλησε και ποτέ αυτό.

      Εμπιστεύεστε εύκολα τους ανθρώπους;

      Όχι, αυτό το λάθος δεν το κάνω. Δεν εμπιστεύομαι πια εύκολα τους ανθρώπους. Μόνο τους παλιούς μου φίλους. Εκείνους που ξέρω καλά, μόνο αυτούς, που μέσα στα χρόνια έχουν αποδειχτεί άνθρωποι εμπιστοσύνης.

      Είστε όλα αυτά τα χρόνια αφιερωμένη στο θέατρο. Όταν προέκυπτε κάποιος μεγάλος έρωτας, αναγκαστήκατε να απιστήσετε το θέατρο;

      Όλοι οι έρωτές μου, και δόξα τω θεώ, ήταν αρκετοί δεν είχαν καμία αντίρρηση για το θέατρο, αλλά και να είχανε δεν θα μου κάνανε για έρωτες. Ευτυχώς δεν έπεσα σε τέτοιες περιπτώσεις ερώτων. Ήμουν πολύ τυχερή στις επιλογές μου τις ερωτικές. Αυτά μια χαρά ήταν όλα! Τα θέατρα με ενοχλούν, η καθημερινότητα, η Ελλάδα, αυτά μου δημιουργούσαν προβλήματα, όχι οι έρωτες.

      Είστε άνθρωπος της πόλης, του κέντρου. Τι σας αρέσει στην Αθήνα περισσότερο;

      Όχι δεν είμαι άνθρωπος του κέντρου, δεν αγαπώ το κέντρο, το ότι ζω στο κέντρο δε σημαίνει ότι το αγαπώ, απλά με εξυπηρετεί που είναι όλα κοντά. Να σου πω όμως κάτι πως ποτέ μου δεν κατάλαβα αν μ’ αρέσουν τα λουλούδια ή τα πεζοδρόμια, η εξοχή ή η πόλη, δεν ξέρω τίποτα για τον εαυτό μου. Κάθε φορά ,όπου βρίσκομαι, κάτι μου αρέσει και κάτι με ενοχλεί.

      Το κέντρο τώρα με ενοχλεί αφόρητα γιατί μες στο κέντρο βλέπω μία πραγματικότητα η οποία με κουράζει, και θα προτιμούσα να ζούσα στο Χαλάνδρι όπως παλιά, που ‘ναι μες στα δέντρα και στους κήπους παρά εδώ. Αγαπάω και την επαρχία και όλα, αγαπάω πολύ τα βουνά, όχι ότι δε μου αρέσει η θάλασσα, αλλά αν μου έλεγες αν θα ήθελα να ζήσω στην κορυφή ενός βουνού, θα σου απαντούσα ‘’ευχαρίστως’’!

      Ξέρω ότι παρακολουθείτε όλα τα χρόνια, όχι μόνο τους νέους ηθοποιούς που μπαίνουν στη δουλειά, αλλά και τους νέους θεατρικούς συγγραφείς (Μάνος Λαμπράκης, Γιάννης Μαυριτσάκης). Συχνά ανεβάζετε κείμενά τους και τους στηρίζετε με κάθε τρόπο. Μιλήστε μου γι’ αυτή τη νέα γενιά και τον τρόπο σας να επικοινωνείτε μαζί της.

      Δεν έχω γνωρίσει πολλούς νέους συγγραφείς, Έλληνες. Έχει τύχει να με συγκλονίσουν δύο νεοέλληνες συγγραφείς και είναι ο Μάνος Λαμπράκης με το «PuertoGrande» και ο Γιάννης Μαυριτσάκης με το «Η επίκληση της γοητείας».

      Δύο σπουδαία έργα νεοελλήνων συγγραφέων που τα έβαλα δίπλα σε μεγάλους συγγραφείς ξένους, σύγχρονους, αλλά και παλαιότερους, είχαν μια ικανότητα γραφής, μια δραματουργία θα λέγαμε, η οποία γεννάει τη θεατρική πραγματικότητα, κάνει δηλαδή ύλη, σώμα, το θέατρο. Και για μένα το θέατρο είναι σώμα, ένας θεατρικός συγγραφέας όταν παρουσιάζει λέξεις οι οποίες εύκολα σωματώνονται, είναι σημαντικός συγγραφέας.

      Τέτοιος είναι και ο Μάνος Λαμπράκης και ο Γιάννης Μαυριτσάκης, έτυχε να έχω αυτή την ευλογημένη επαφή με αυτούς τους ανθρώπους, δεν μου χρωστάνε τίποτα, τους ευγνωμονώ εγώ που βρέθηκαν στο δρόμο μου και μπόρεσα και έκανα κάτι που με ικανοποίησε πάρα πολύ, που μου άνοιξε πολλά περιθώρια μέσα μου, μου άνοιξε ορίζοντες.

      Και ο Μάνος και ο Γιάννης με τον μοναδικό τους τρόπο με βοήθησαν πολύ κι είναι πολύτιμο αυτό που πήρα εγώ από εκείνους.

      -Μιλήστε μου για ένα αγαπημένο σας βιβλίο, μια ταινία ίσως που προτιμάτε…

      Έχω διαβάσει πολλά βιβλία αλλά δεν έχω αγαπημένο βιβλίο. Ούτε, επίσης, συγκεκριμένη ταινία.

      Τι μουσική ακούτε αυτή την περίοδο;

      Mozart…

      Τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;

      Κανένα.

      Ρούλα Πατεράκη
      Ο δημοσιογράφος Γ. Κολλιάκος με την Ρούλα Πατεράκη
      Tags: Γιάννης ΚολλιάκοςΡούλα Πατεράκη

      Γιάννης Κολλιάκος

      Σπούδασε Δημοσιογραφία στην Αθήνα και αρθρογραφεί σε έντυπα και site. Μεγάλες του αγάπες; Το θέατρο, ο κινηματογράφος, ο χορός αλλά το μεγάλο του πάθος είναι η μουσική. Εραστής του ελληνικού τραγουδιού, το μελετάει επί της ουσίας κι έχει στην κατοχή του πάνω από 4000 και δίσκους! Ζει μεταξύ Αθήνας και Λουτρακίου, με μια βαλίτσα στο χέρι.

      Σχετικά άρθρα

      Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Μιλήσαμε

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Μιλήσαμε

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Μιλήσαμε

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη
      Μιλήσαμε

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Μιλήσαμε

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Next Post
      δίαιτα

      Είσαι ΚοΜΑΝΤΩ | Τεύχος #76

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

        361 shares
        Share 144 Tweet 90
      • Πας μαγειρεύοντας

        416 shares
        Share 166 Tweet 104
      • Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

        355 shares
        Share 142 Tweet 89
      • Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

        595 shares
        Share 238 Tweet 149
      • Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

        366 shares
        Share 146 Tweet 92

      Πόλεις μέσα στην Πόλη | Άνθρωποι, γεγονότα, καταστάσεις | Street Press ΗΠΖ | Χαρτί - διαδίκτυο

      • Άποψη
      • Χαρτί
      • Editorial
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • Συνεντεύξεις
      • Φώντας Λάδης
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις
      • Πολιτισμός
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Κλίκ
      • Μουσική
      • Έξοδος
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Explore Athens
      • Πρόταση Εβδομάδας
      • #Breaktime
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Υγεία
      • Free Athens
      • Articles
      • Explore Athens
      • Άνθρωποι
      • Faces
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι ‘πες τώρα!
      • Μαγείρεψε το!
      • The Saucha Life
      • Γεύσεις Κατοχής
      • Η ψυχολογική διάσταση του μαγειρέματος
      • Ζώδια
      • Κατοικίδια
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Ακολούθησε μας

      • > > Η σοφία της ημέρας...
 πιο συμβατή με την πραγματικότητα

#ολαθαπανεκαλα #ισωςκαιοχι
#ηποληζει #ισωςκαιοχι
      • .
>> Το νέο μας τεύχος κυκλοφορεί από σήμερα στους δρόμους και αισθάνεται περίεργα.
Ένας δύσκολος Μάρτης, σε μια δύσκολη χώρα.
Ένα τεύχος, που δε ξέρει πως να συστηθεί.

Μπορείτε να μας ξεφυλλίσετε και ηλεκτρονικά στο ISSUU:
Link στο bio.

#ipolizei #februaryissue #freepress #streetpress
      • 🎁GIVEAWAY |  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ🎁

Σε συνεργασία με το @holywoodstage.athens (Λεωφόρος Βουλιαγμένης 289) προσφέρουμε μια φιάλη κρασί & ελεύθερη είσοδο για εσένα και 3 ακόμα φίλες-ους σου, για την βραδιά παρουσίασης του δίσκου
      • Η σοφία της ημέρας
#patisionmood #ipolizei_gr #ipolizei
      • >> Λόγω... βάρβαρων καιρικών συνθηκών, η διανομή του τελευταίου μας τεύχους ενδεχομένως να καθυστερήσει σε κάποια σημεία της Πόλης.
Μέχρι τότε μας ξεφυλλίζετε ολόστεγνους, στο link που θα βρείτε στο bio
ή κάνετε μια βόλτα στο site μας:
www.ipolizei.gr
 
#ipolizei #februaryissue
      • #ipolizei #streetpress #patisionmood
      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"
      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Άποψη
      • Χαρτί
        • Editorial
        • Ανεξήγητη πόλη
        • Αφιερώματα
        • Διάφορα
        • Η ψυχή της Πόλης
        • Καυστική ποτάσα
        • Παράξενες ιστορίες
        • Συνεντεύξεις
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
        • Βιβλιοκριτικές
        • Νέες εκδόσεις
        • Άνθρωποι του βιβλίου
        • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Πολιτισμός
        • TV & Movies
        • Εικαστικά
        • Θέατρο
        • Κλίκ
        • Μουσική
        • Πίνακες
        • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια
      • Έξοδος
        • Δρομο-Λόγια
        • Πόλη Αφιέρωμα
        • Πρόταση Εβδομάδας
        • Explore Athens
      • ΑΝΘΡΩΠΟΙ
      • #Breaktime
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      • Άνθρωποι
        • Faces
        • Συναντηθήκαμε
        • Σύνθημα
        • Τι ‘πες τώρα!
        • Και όμως συνέβη
      • Well Being
        • Shopping
        • Υγεία
        • Μαγείρεψε το!
        • Κατοικίδια
      • Ζώδια
      • Εκδόσεις Λογότυπο
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In

      Add New Playlist

      Αυτό το Website χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να περιηγείστε στον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.Πολιτική Απορρήτου.