Κτίρια που επέτρεψαν τη γνώση να ανθίσει, άνθρωποι που μετέδωσαν το όραμά τους και άλλαξαν τη διαδικασία της εκπαίδευσης, τον τρόπο διδασκαλίας ή έβαλαν το λιθαράκι τους ώστε να λυθεί το γλωσσικό ζήτημα, καθημερινοί άνθρωποι που ασχολούνται με την εκπαίδευση, τη μόρφωση και την παιδεία.
Είναι όλα αυτά ουσιαστικά για το (καθιερωμένο πλέον) αφιέρωμα της ΗΠΖ στην εκπαίδευση, τη μόρφωση, την παιδεία και τη γνώση; Για εμάς, ναι. Κάθε όνειρο -μικρό ή μεγάλο- θέλει μια φωλιά για να εκκολαφθεί και έναν άνθρωπο να αρχίσει να κινεί τα γρανάζια της φαντασίας και του μυαλού του.
Η γνώση είναι εργαλείο. Αξίζει σε όλους, αρκεί να διψούν για αυτήν. Δεν έχει ηλικία, καθώς όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών «Γηράσκω αει διδασκόμενος». Ανοίγει τα μυαλά σαν αλεξίπτωτα, φέρνει κοντά ανθρώπους και ιδέες, εξελίσσει ατομικά και συλλογικά. Σαν ποτάμι που πάει μόνο μπροστά και δεν αφήνει τα νερά να λιμνάσουν. Κι αν πολλές φορές η γνώση πολεμιέται γιατί δε συμφέρει κάποιους να την αποκτήσουν οι πολλοί, βρίσκει πάντα τον τρόπο της να ανθίσει. Σαν ένα μικρό χορταράκι που παλεύει να βγει στο φως ανάμεσα στα στενά πεζοδρόμια της πόλης.
Αφροδίτη Ψαρρή – Φοιτήτρια στην Καλών Τεχνών, 19 χρονών
Πώς ήτανε η πρώτη χρονιά στην σχολή με την συνθήκη του κορονοϊού;
Η πρώτη χρονιά ήταν λίγο δύσκολη, απρόσωπη μπορώ να πω, αφού έγινε μπροστά από μια οθόνη. Ακόμα δεν έχω επισκεφτεί την σχολή μου και δεν έχω νιώσει πως είναι η φοιτητική ζωή. Με δυσκόλεψε επίσης η κατανόηση του μαθήματος, εφόσον πολλά από τα μαθήματα που έχω είναι εργαστηριακά.
Γνώρισες άλλους συμφοιτητές σου;
Δυστυχώς, λόγω της κατάστασης που επικρατεί, δεν είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε από κοντά με τους συμφοιτητές μας. Ωστόσο, προσπαθούμε όλοι να κρατήσουμε μια επικοινωνία μέσω μηνυμάτων, για να μπορούμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο για θέματα που μας απασχολούν για την σχολή.
Η συνθήκη του κορονοϊού δυσκόλεψε όλα τα «πρωτάκια» σε ένα παραπάνω επίπεδο σε σχέση με τους υπόλοιπους ανθρώπους γιατί δεν ζήσανε ποτέ την «αρχή» τους· την πρώτη δημοτικού, το πρώτο έτος στη σχολή.
Ποια ήταν τα βασικά θέματα συζήτησης όσον αφορά την σχολή;
Στην αρχή συζητούσαμε για την κατάσταση που βρισκόμαστε, το πότε και αν θα μπορέσουμε να παρευρεθούμε στην σχολή. Αφού έγινε σαφές ότι οι διαλέξεις θα γίνουν εξ αποστάσεως, το κυριότερο θέμα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν τα μαθήματα. Δυστυχώς, δεν είχαμε την δυνατότητα να γνωρίσουμε τις εγκαταστάσεις της σχολής, πράγμα που μας στέρησε ένα σημαντικό θέμα για συζήτηση. Ωστόσο, δεν παραλείψαμε να συζητήσουμε για τους νέους μας καθηγητές και για τις απορίες μας πάνω στα μαθήματα. Τελευταία μας απασχολεί και το θέμα του υποχρεωτικού εμβολιασμού και των rapid test, το πώς θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι φοιτητές που δεν έχουν εμβολιαστεί και αν θα τους πάει πίσω στην εκμάθηση τους.
Τα μαθήματα μέσω διαδικτύου πώς κυλούσαν;
Η διαδικασία των μαθημάτων εξ αποστάσεως είχε αρκετές δυσκολίες, ήταν κάτι πρωτόγνωρο τόσο για τους φοιτητές όσο και για τους διδάσκοντες. Συχνά αντιμετωπίζαμε προβλήματα με το διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να χαλάει η ροή του μαθήματος. Αν το σύστημα πετούσε έξω κάποιον συμφοιτητή μας, έπρεπε εκείνος να βρει τρόπο να ξανασυνδεθεί. Συνήθως αυτό λυνόταν με επικοινωνία μεταξύ αυτού, των συμφοιτητών και του καθηγητή, όμως και πάλι χανόταν χρόνος και διάθεση. Πολλά πρακτικά προβλήματα, κανένα από αυτά όμως δεν ήταν τόσο σημαντικό, όσο το γεγονός ότι το μάθημα ήταν απρόσωπο, αφού έλειπε η άμεση επικοινωνία με τον καθηγητή που προσφέρει μια τάξη υπό φυσιολογικές συνθήκες.
Ας φανταστούμε πώς είναι να περιμένεις τόσα χρόνια την μέρα που θα περάσεις στη σχολή σου και όταν φτάνει αυτή η μέρα να μην μπορείς να την ζήσεις. Μετάθεση της χαράς για την μέρα που θα μπορέσουν να γνωρίσουν τους συμφοιτητές τους, τους καθηγητές τους, τις αίθουσες, την πόλη που περάσανε.
Τι είχες φανταστεί διαφορετικά για την πρώτη σου χρονιά ως φοιτήτρια;
Ήμουν πολύ ενθουσιασμένη με την νέα μου αρχή ως φοιτήτρια. Είναι κάτι διαφορετικό και πρωτόγνωρο, εγώ προσωπικά το περίμενα με μεγάλη ανυπομονησία. Είχα φανταστεί τα μεγάλα αμφιθέατρα, τα εργαστήρια, ακόμα και τα πιο απλά πράγματα. Το να ξυπνάω το πρωί, να ετοιμάζομαι για να πάω στην σχολή και να τρώμε όλοι μαζί οι φοιτητές στην λέσχη, κάνοντας ενδιαφέρουσες συζητήσεις που θα ήταν ευκαιρία να αποκτήσω καινούργιες γνώσεις.
Τι όνειρα έχεις για το μέλλον;
Προς το παρόν, με απασχολεί να συνεχίσω τις σπουδές μου και όταν έρθει η ώρα, να τελειώσω την σχολή μου με έναν καλό βαθμό και να πορευτώ στην συνέχεια στον χώρο της τέχνης. Είναι σχετικά νωρίς για να σκέφτομαι πολύ μακροχρόνια. Η σχολή μου έχει διάφορους τομείς που μπορώ να ακολουθήσω, αλλά δεν είναι ακόμα η ώρα.
Ο τελικός σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μετατρέψει τους καθρέφτες σε παράθυρα.
Sydney J. Harris, 1917-1986, Αμερικανός δημοσιογράφος
Ο κυριότερος στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι η γνώση, αλλά η δράση.
Herbert Spencer, 1820-1903, Βρετανός φιλόσοφος
STUDY TIME – ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ
Στο κέντρο μελέτης Study Time οι μαθητές μελετούν σωστά τα σχολικά μαθήματα της επόμενης μέρας, καλλιεργούν τις δεξιότητές τους, διευρύνουν τις γνώσεις τους, δημιουργούν με φαντασία.
Η ΖΕΣΤΗ ΦΩΛΙΤΣΑ ΜΑΣ
H φιλοσοφία της Φωλίτσας ..
..είναι να βοηθάει στο μεγάλωμα κάθε παιδιού μέσα στο ζεστό, οικογενειακό περιβάλλον της τάξης του.Σεβόμενη την μοναδικότητά του, στοχεύει να εμφυσήσει μέσα του δημιουργικά ερεθίσματα που καλύπτουν τόσο τις βιολογικές, όσο και τις κοινωνικές, συναισθηματικές αλλά και ψυχικές του ανάγκες.
Σε αυτό το λειτούργημα ζητάμε να είστε αρωγοί, πλαισιώνοντάς μας με τις προτάσεις, σκέψεις αλλά και προβληματισμούς σας, γιατί το παιδί δεν ζεί μόνο σε ένα σχολείο. Ζει και μεγαλώνει και στο σπίτι και τα πρώτα ερεθίσματα τα παίρνει από εσάς! Μαζί λοιπόν θα συμβάλουμε για να μια επαρκή και υγιή κάλυψη όλων των αναγκών του!
- Γιατί παιδιά… η ζωή δεν πάει προς τα πίσω…Τα παιδιά μας δεν είναι δικά μας παιδιά. Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της Ζωής για τον εαυτό της.
- Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους αλλά όχι την ψυχή τους. Γιατί η ψυχή τους κατοικεί στο σπίτι του αύριο, που σεις δεν μπορείτε να επισκεφθείτε, ούτε στα όνειρά σας. Μπορείτε να προσπαθείτε να είστε σαν κι αυτά, αλλά μην επιδιώκετε να τα φτιάξετε σαν και σας.
- Είστε το τόξο απ’ όπου τα παιδιά σας, σαν ζωντανά βέλη, εκτοξεύονται προς τα μπρος. Ο τοξότης βλέπει τον στόχο πάνω στο μονοπάτι του απείρου και σας λυγίζει με τη δύναμή του ώστε τα βέλη του να πάνε ταχύτατα και μακριά. Ας είναι το λύγισμά σας στο χέρι του τοξότη για χαρά. Γιατί όπως αυτός αγαπά το βέλος που πετά, έτσι αγαπά και το τόξο που είναι σταθερό
PUPILS: ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Το Pupils είναι ένας χώρος εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας για παιδιά, εφήβους και ενήλικες με γενικές και ειδικές μαθησιακές ανάγκες (Δυσλεξία, Μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠ-Υ, αναπτυξιακές διαταραχές, σύνδρομο Arsperger).
Προσεγγίζουμε την διδασκαλία της ξένης γλώσσας με ένα διαφορετικό, καινοτόμο τρόπο, πέρα από τα όρια των τετραδίων και των κανόνων.
Οι καθηγητές μας εφαρμόζουν στους μαθητές την καινοτόμο μέθοδο Letters η οποία παρέχει υψηλού επιπέδου εκπαίδευση που προσαρμόζεται και προφίλ του μαθητή αλλά και τις ανάγκες που προκύπτουν από αυτό.
Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να μάθουν αγγλικά με εύκολο και ενδιαφέρον τρόπο και, πάνω απ ‘όλα, δίνοντας τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Στοχεύουμε στην βιωματική μάθηση. Έτσι οι μαθητές μας έχουν ενεργό ρόλο στην εκπαίδευσή τους. Μαθαίνουν μέσα από την κίνηση και την πράξη χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους, την φαντασία και την δημιουργικότητά τους.
Τα εκπαιδευτικά απτικά υλικά και η τεχνολογική υποδομή του χώρου μας συμβάλλουν σ’ αυτή την διαδικασία ανάγοντας το μάθημα σε μια πρωτότυπη και ευχάριστη εμπειρία.