Κτίρια που επέτρεψαν τη γνώση να ανθίσει, άνθρωποι που μετέδωσαν το όραμά τους και άλλαξαν τη διαδικασία της εκπαίδευσης, τον τρόπο διδασκαλίας ή έβαλαν το λιθαράκι τους ώστε να λυθεί το γλωσσικό ζήτημα, καθημερινοί άνθρωποι που ασχολούνται με την εκπαίδευση, τη μόρφωση και την παιδεία.
Είναι όλα αυτά ουσιαστικά για το (καθιερωμένο πλέον) αφιέρωμα της ΗΠΖ στην εκπαίδευση, τη μόρφωση, την παιδεία και τη γνώση; Για εμάς, ναι. Κάθε όνειρο -μικρό ή μεγάλο- θέλει μια φωλιά για να εκκολαφθεί και έναν άνθρωπο να αρχίσει να κινεί τα γρανάζια της φαντασίας και του μυαλού του.
Η γνώση είναι εργαλείο. Αξίζει σε όλους, αρκεί να διψούν για αυτήν. Δεν έχει ηλικία, καθώς όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών «Γηράσκω αει διδασκόμενος». Ανοίγει τα μυαλά σαν αλεξίπτωτα, φέρνει κοντά ανθρώπους και ιδέες, εξελίσσει ατομικά και συλλογικά. Σαν ποτάμι που πάει μόνο μπροστά και δεν αφήνει τα νερά να λιμνάσουν. Κι αν πολλές φορές η γνώση πολεμιέται γιατί δε συμφέρει κάποιους να την αποκτήσουν οι πολλοί, βρίσκει πάντα τον τρόπο της να ανθίσει. Σαν ένα μικρό χορταράκι που παλεύει να βγει στο φως ανάμεσα στα στενά πεζοδρόμια της πόλης.
Ηλίας 10 χρονών, Μαθητής
Ηλία, πότε θα αρχίσει φέτος το σχολείο;
Στις 13 Σεπτεμβρίου.
Και ανυπομονείς;
Ναι, περισσότερο για να δω τους φίλους μου. Κατά τ’ άλλα, έχω λίγο άγχος για την Πέμπτη.
Γιατί;
Επειδή λένε ότι είναι δύσκολη τάξη. Μέχρι και η κυρία που κάνουμε ιδιαίτερα το λέει.
Εσένα ποια μαθήματα σ’ αρέσουν;
Τα μαθηματικά περισσότερο.
Άρα για τα μαθηματικά δεν έχεις άγχος, σωστά;
Όχι, αλλά μερικές φορές δεν καταλαβαίνω. Αλλά η δασκάλα στο ιδιαίτερο έχει πάντα ένα κόλπο για να μου εξηγήσει και να το καταλάβω καλύτερα.
Στο σχολείο δε σας το εξηγούν;
Ο κύριος καμιά φορά μας έβαζε πολλά μαθήματα στο σχολείο και δεν προλάβαινα. Ή καμιά φορά έλεγε λέξεις που δεν ήξερα, αλλά μετά έβλεπα την κυρία στο ιδιωτικό και μου τα εξηγούσε όλα.
Στην τάξη ρωτάς;
Ναι αμέ! Και χέρι σηκώνω. Αλλά κυρίως ο κολλητός μου σηκώνει χέρι. Η κολλητή μου επίσης.
Πώς κάνατε μάθημα στο ίντερνετ με τον κορωνοϊό;
Δεν ήταν ωραία! Ειδικά στα αγγλικά δε με ακούγανε ποτέ. Όλο έπεφτε το σήμα. Υπήρχε μεγάλο πρόβλημα. Και άλλοι έχαναν το σήμα. Ακόμη και οι δάσκαλοι. Ήταν δύσκολο. Όμως πιο πολύ μου έλειπαν οι φίλοι μου. Βέβαια, ευτυχώς, ο κολλητός μου και η κολλητή μου μένουν κοντά μου οπότε τους έβλεπα όταν πηγαίναμε βόλτα με τα ποδήλατα.
Για τα μαθήματα συζητούσατε στη βόλτα;
Καμιά φορά ναι. Για ό,τι μας δυσκόλευε. Αλλά λέγαμε και για τα ηλεκτρονικά ή τι κάναμε εκείνη τη μέρα. Όλοι θέλαμε να γυρίσουμε για να βλεπόμαστε. Βαρεθήκαμε μέσα στο σπίτι.
Εσύ τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;
Δεν έχω αποφασίσει ακόμα, αλλά έτσι όπως το σκέφτομαι θέλω να γίνω ή κτηνίατρος ή εγκληματολόγος. Εσύ ζωάκια έχεις;
Ναι έχω έναν σκύλο και μια γάτα. Εσύ;
Είχαμε ένα κουνελάκι.
Τι δε σ’ αρέσει καθόλου στο σχολείο;
Τα θρησκευτικά. Και η ιστορία. Δεν τα θυμόμουν κι απ’έξω. Τα αγγλικά μου αρέσουν επίσης και η γυμναστική. Ειδικά τα αγγλικά μ’αρέσουν γιατί κάνουμε και σπίτι με ένα φίλο της μαμάς. Και φέτος, θα έχουμε άλλο δάσκαλο. Τον συμπαθώ και αυτόν, αλλά με τον προηγούμενο κάναμε και αστεία μέσα στην τάξη και περνούσε η ώρα. Και ξέρω ότι τώρα πρέπει να μαθαίνω και κάποια πράγματα παπαγαλία και δεν μπορώ.
Ούτε η παπαγαλία σ’ αρέσει ε;
Όχι καθόλου. Αλλά η κυρία στο ιδιωτικό με βοηθάει να τα μαθαίνω εύκολα.
Η γυμναστική που μου είπες γιατί σου αρέσει;
Κάνουμε ασκήσεις και παίζουμε ομαδικά παιχνίδια. Και τα κλασικά και παιχνίδια που πιο καινούργια. Δηλαδή παίζουμε το «Τίτσου» που πρέπει να χωριστείς σε ομάδες. Οργανώνεις το σχέδιο ανάλογα με το τι μπορεί να κάνει ο καθένας στην ομάδα. Ο στόχος είναι να ρίξεις κάτω τον κώνο της άλλης ομάδας. Και να μη σε χτυπήσει η μπάλα, αλλιώς βγαίνεις από το παιχνίδι. Αν οι φίλοι σου δεν πηγαίνουν καλά, πρέπει να τους καλύψεις εσύ. Το άλλο που παίζουμε λέγεται «Κατάσκοποι» και πάλι χωριζόμαστε ομάδες. Σε αυτό πρέπει να μαντέψουμε και ποιος είναι ο κατάσκοπος. Το άλλο που παίζουμε είναι το «Διαμάντι». Τώρα το κλασικό που ξέρουν όλοι είναι η Αμπάριζα.
Ζωγραφική κάνετε;
Ναι, εικαστικά το λέμε και μ’ αρέσει πολύ. Η κυρία μου λέει ότι είμαι πολύ καλός. Κάνουμε κάθε Παρασκευή για 40 λεπτά και μετά αλλάζει η ώρα.
Άλλα πράγματα; Τραγούδι ή σκετσάκια;
Ναι, κάνουμε χορωδία τα Χριστούγεννα ή στις γιορτές, όπως την 28η Οκτωβρίου.
-Μεγαλώνοντας, ξεχνάς πολλές φορές να δεις την οπτική γωνία των παιδιών. Σε ένα αφιέρωμα για την εκπαίδευση, είναι πολύ σημαντικό να ακουστεί η φωνή ενός παιδιού που περιγράφει τις εμπειρίες του με αθωότητα και δίνει σημασία σε λεπτομέρειες που δε σου περνάνε από το μυαλό.
-Ο Ηλίας, όταν μιλούσαμε για το σχολείο, δεν είχε τόσο πολύ όρεξη να αναπτύξει το θέμα. Όταν όμως τον ρώτησα για τη γυμναστική, ήθελε να μου εξηγήσει όλους τους κανόνες των παιχνιδιών που παίζουν. Και μόνο αυτό με έκανε να καταλήξω σε ένα συμπέρασμα: το σχολείο είναι και τόπος συνάντησης και διαμόρφωσης, ένας χώρος που γεννιούνται φιλίες και ανθρώπινες σχέσεις.
-Γιατί άραγε σε τόσο μικρές ηλικίες η ζωγραφική πιάνει μόνο 40 λεπτά σε μια ολόκληρη εβδομάδα; Το θέατρο και η μουσική γιατί είναι κάπως παραγκωνισμένα; Και κυρίως, τι είναι αυτό που οδηγεί τους γονείς να κάνουν στα παιδιά ιδιαίτερα από τόσο μικρά; Φταίει ότι στο σχολείο ο μεγάλος αριθμός μαθητών δεν επιτρέπει να γίνεται η σωστή παράδοση του μαθήματος; Φταίει το ίδιο το σύστημα που προωθεί την αποστήθιση και όχι την ουσιαστική γνώση;
COMPUTER DOCTOR
Το κατάστημα πληροφορικής Computer Doctor ιδρύθηκε το 2010. Το κυρίως αντικείμενό του είναι οι επισκευές Η/Υ και η πώληση όλων των σχετιζόμενων περιφερειακών. Οι επισκευές μας περιλαμβάνουν: επισκευή σταθερού υπολογιστή (PC), επισκευή όλων των ειδών laptop, επισκευή όλων των smartphone, επισκευή όλων των tablet.
Επίσης, αναλαμβάνουμε την σύνθεση νέου Η/Υ κομμάτι-κομμάτι κατά παραγγελία του πελάτη. Όλοι μας οι τεχνικοί είναι καταρτισμένοι, πιστοποιημένοι, με πτυχία ΑΕΙ/ΤΕΙ/ΙΕΚ αλλά και με σύγχρονες πιστοποιήσεις από μεγάλες εταιρείες. Οι τεχνικοί μας μπορούν να δώσουν λύση σε απλά και σε σύνθετα θέματα πληροφορικής, είτε από το κατάστημα είτε απομακρυσμένα (τηλεφωνικά και μέσω teamviewer) είτε με ραντεβού στον χώρο του πελάτη.
Είμαστε πάντα χαμογελαστοί και πρόθυμοι να αναλάβουμε οποιαδήποτε τεχνολογική πρόκληση. Θα μας βρείτε στο κατάστημά μας, Κυψέλης 61, στην Αθήνα. Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω τηλεφώνου στο 2130038790 ή στείλτε μας e-mail στο [email protected].
Site: http://texnikos-ypologiston.gr/
Facebook
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Το φροντιστήριο δημιουργήθηκε εδώ και δεκαεπτά χρόνια από το Γ.Μ. Σπηλιώτη και τους συνεργάτες του. Προηγούμενα ο ιδρυτής του φροντιστηρίου είχε διατελέσει καθηγητής σε δημόσια σχολεία, καθηγητής σε μεταλυκειακά κέντρα, δημόσιες σχολές ΟΑΕΔ, σε κεντρικά φροντιστήρια και μέτοχος επί σειρά ετών στο Κεντρικό Φροντιστήριο Αθηνών.
Το φροντιστήριό έχει στελεχωθεί από έμπειρους καθηγητές που είναι άριστοι γνώστες του αντικειμένου που διδάσκουν, αλλά και άριστοι παιδαγωγοί. Οι καθηγητές στέκονται δίπλα στον υποψήφιο ο οποίος βέβαια μαθαίνει να σέβεται τους δασκάλους τους και τους κόπους του.
Site: https://www.archimidis.edu.gr
Facebook