Οι «μεγάλοι» θεωρούν πως τα social media φταίνε που αποσπάται η προσοχή των μαθητών από τα διαβάσματά τους.
Μπορεί και ναι, αλλά η μάθηση ξέρει να βρίσκει τρόπους ευρηματικούς, χρησιμοποιώντας τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης προς όφελός της, και τότε μόνο καλά πράγματα μπορούν να συμβούν. Αυτό μας απέδειξε η φιλόλογος Χριστίνα Καραθανάση, η οποία τα τελευταία χρόνια συστήνεται ως «Χριστίνα, η Philologist-ina».
Η πανδημία υπήρξε η γενεσιουργός αιτία για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας εκπαιδευτικού περιεχομένου, της Philologist-ina.gr, που θα έδινε σε μαθητές και καθηγητές πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό. Σε συνέχεια της ιστοσελίδας, δημιουργήθηκε και ο λογαριασμός στο Instagram philologist_ina, 3 χρόνια πριν. Στον λογαριασμό αυτό, μπορεί να δει, όποιος το επιθυμεί, αναρτήσεις που παρουσιάζουν συχνά λάθη στον προφορικό και γραπτό λόγο, με σκοπό να βελτιώσει την έκφρασή του. Επιπλέον, αναρτώνται λέξεις που σπανίζουν, ώστε να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του, ενώ το τελευταίο διάστημα παρουσιάζεται και η προέλευση κάποιων εκφράσεων που λέμε, χωρίς να ξέρουμε πώς προέκυψαν.
Σε μια εποχή που τα social media προωθούν άλλου είδους περιεχόμενο, η μεγάλη απήχηση που έχει ένας λογαριασμός αφιερωμένος στην ελληνική γλώσσα μόνο να μας χαροποιήσει μπορεί. Μάλιστα, το κοινό της Philologist-ina είναι ιδιαίτερα ευρύ, με την ίδια τη Χριστίνα να αποκαλεί όλους εκείνους που επισκέπτονται τον λογαριασμό της «παρέα», καθώς πλέον υπάρχουν άνθρωποι με τους οποίους συζητά για γλωσσικά θέματα.
Η τεχνολογία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και η Χριστίνα η Philologist-ina, ξέρει πολύ καλά πως να επωφεληθεί από αυτήν. Άλλωστε, οι σημερινοί μαθητές είναι ένθερμοι υποστηρικτές των social media. Όπως μας ανέφερε η Χριστίνα δεν είναι λίγες οι φορές που θα σχολιάσουν εν ώρα μαθήματος: «Α, ναι! Αυτό το ανεβάσατε πριν λίγες μέρες» ή «Αποθήκευσα αυτό που ανεβάσατε για να το χρησιμοποιήσω στην έκθεση».
Η εκπαιδευτική πλευρά των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης είναι γεγονός και μπορούμε να της «κλείσουμε το μάτι» χωρίς καχυποψία!
Στους επικριτές των social media, που υποστηρίζουν πως εκείνα φέρουν την ευθύνη για την υποβάθμιση της ελληνικής γλώσσας, η Χριστίνα απαντά πως τις περισσότερες φορές αυτό που λείπει στους νέους είναι ένα κίνητρο για μάθηση και αυτοβελτίωση, ενώ τα τεχνολογικά κυρίως μέσα μπορούν να συμβάλλουν στην ατομική πρόοδο του καθενός.
Ακολούθησε τη Χριστίνα, την Philologist-ina σε:
Site: philologist-ina.gr
fb: Philologist-ina.gr
ig: philologist_ina
TikTok: philologist_ina