Το γήπεδο, ο εθνικισμός και η βλακεία
Δυστυχώς οι ιδέες αναγκάζονται και γίνονται ιδεολογίες και στο τέλος ιδεοληψίες. Επομένως, άδεια πουκάμισα, καρικατούρες των αρχικών ιδεών, παλιάτσοι σε έρημα χωριά, χωρίς κοινό.
Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας ασκεί έντονη κριτική στον μεταλλικό αετό που τοποθετήθηκε στον νέο γήπεδο της ΑΕΚ.
Σε μία ανακοίνωση, ούτε μισής σελίδας ακολουθούν τα παρακάτω κοσμητικά επίθετα-χαρακτηρισμούς: «τρομολαγνεία», «κινητοποίηση εθνικιστικών αντανακλαστικών», «στρεβλά παιδαγωγικά πρότυπα», «οπαδική βία», «χουλιγκανισμό», «τερατόμορφο γλυπτό», «ο κυκλικός θόλος στον οποίο εδράζεται», «υπαινίσσεται και αντιγράφει τον ναό της Αγία Σοφίας Κωνσταντινούπολης», «αισθήματα αλυτρωτισμού», «επιθετικό σύμβολο και να τροφοδοτήσει την επιχειρηματολογία της άλλης πλευράς» και καταλήγει με το «να αποσύρει το εν λόγω γλυπτό από την δημόσια θέα».
Ο κάθε άνθρωπος, με κοινή λογική (υπάρχει και αυτή πέρα από διαφωνίες, αντιθέσεις κ.λπ.) καταλαβαίνει την εμπάθεια, την αμετροέπεια και τελικά την γελοιότητα του όλου ζητήματος.
Εννοείται πως δεν υπάρχει κανένας λόγος σοβαρής αντιπαράθεσης με την όλη κριτική. Αν μπορούσε ένα δημιούργημα να προκαλέσει τέτοιο κακό τότε τα πράγματα θα ήταν εύκολα.
Απλά ψάχνω να βρω αντίστοιχες κριτικές για άλλα έργα και δεν μπορώ να βρω. Είτε σε παντοδύναμους πολιτιστικούς (σικ) φορείς, είτε για τα μπλε πρόβατα του Ντοκουμέντα 14, είτε για μία καλλιτέχνιδα που το δρώμενο ήταν να κοιμάται στην Πλατεία Συντάγματος, είτε για τον κόκκινο διάολο που μας θωρεί από ψηλά.
Τη μουγγαμάρα πώς να την εξηγήσουμε;