Εδώ και ενάμιση χρόνο, πολλοί αναρωτιόμαστε ποια κριτήρια έχει ο διαφημιζόμενος στα ΜΜΕ (τηλεόραση – έντυπα – ηλεκτρονική ενημέρωση, ραδιόφωνο) ώστε να επιλέξει σε ποιο μέσο θα διαθέσει τα χρήματά του για να προωθήσει την επιχείρησή του.
Δεν είναι μυστικό πως όταν ξεκίνησε η πανδημία προσφέρθηκε η γνωστή ”λίστα Πέτσα” σε πάααρα πολλά μέσα ενημέρωσης με τη δικαιολογία στήριξης των εργαζομένων και του προωθητικής ενέργειας που αφορούσε την καμπάνια “Μένουμε σπίτι – μένουμε ασφαλείς”.
Όπως είδαμε αργότερα, το deal μάλλον δεν αφορούσε μόνο τα παραπάνω. Η “αποστολή” των μέσων της περιβόητης λίστας είχε πολλά ακόμα. Μερικά από αυτά φάνηκαν να είναι η κάλυψη πολιτικών σκανδάλων σε άτομα του πολιτισμού, η κάλυψη βίας αστυνομικών σε πολίτες σε πλατείες, η κάλυψη της Πολιτικής Προστασίας στις αδιάκοπες φωτιές στην Ελλάδα, τρομοκρατία σε πολίτες που δε θέλουν να εμβολιαστούν, άστοχα και ατυχή παραδείγματα για τον εμβολιασμό άλλων χωρών (βλέπε Ισραήλ).
Επειδή, από ό,τι φαίνεται, έρχεται και δεύτερη ”λίστα” στα ΜΜΕ, όπως ανακοινώθηκε τον Ιούλιο, καταλαβαίνουμε (κάποιοι) ότι έχουμε να δούμε και άλλα επεισόδια, είτε με τον κορωνοϊό, είτε με άλλες αστοχίες της κυβέρνησης σε βάρος των πολιτών. Το ζητούμενο των υπευθύνων, όπως καταλαβαίνουμε, δεν είναι η ασφάλεια του κόσμου, αλλά ο διχασμός.
Μετά από όλες αυτές τις σκέψεις και αφού γνωρίζω ότι όλα τα ΜΜΕ ουσιαστικά ”ζουν” απ’τις διαφημίσεις, αναρωτιέμαι ξανά με τι κριτήρια διαλέγεις να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου;
Ως καταναλωτής, μπορεί να πιστέψω ότι αφού σε πλήρωσε το κράτος για να μου λες ό,τι θέλουν – ανεξάρτητα τι ισχύει και τι όχι- αυτό μπορεί να συμβεί και με ένα εστιατόριο ή ένα μαγαζί με ρούχα και ούτω καθεξής. Ίσως ο διαφημιζόμενος να νοιάζεται για τη φήμη και όχι για την ποιότητα των ειδήσεων-προτάσεων από το εκάστοτε μέσο.
Θα επέτρεπες όμως, αγαπητέ, να μιλάει για το μαγαζί σου κάποιος αναξιόπιστος; Θα ρίσκαρες την καλή ποιότητα των υπηρεσιών σου να την προωθήσει ένα μέσο που λέει ανακρίβειες με μοναδικό κριτήριο τα λεφτά; Κατανοώ ότι θες να δώσεις τα χρήματα που βγάζεις με τόσο άγχος και κόπο σε ένα μέσο που θα το δουν πολλοί.
Σημασία έχει όμως να είναι ένα μέσο που δεν κοροϊδεύει το καταναλωτικό κοινό και που δεν μεταβάλλει την ταυτότητά του για κανένα ποσό. Αυτό νομίζω εγώ τουλάχιστον. Την εποχή των ντελάληδων ποτέ δε θα διάλεγαν έναν άνθρωπο που δε σέβεται τους πολίτες και τους κοροϊδεύει φωναχτά στα μούτρα τους!
Οπότε, μιας και είναι δύσκολη η εποχή που διανύουμε σε όλους τους τομείς, θα ήταν καλύτερα να επιλέγουμε το μέσο που σέβεται τον καταναλωτή και δεν κάνει κανενός τα χατίρια εις βάρος του κοινού.
Αυτό ισχύει και σε άλλους κλάδους και είναι καλό να αρχίσουμε να φιλτράρουμε τις επιλογές μας πιο προσεκτικά.
Υ.Γ. 1 : Δε σχολίασα καθόλου τα sites που δεν τα “πήραν” και γράφουν ένα κάρο άστοχες συνωμοσίες γιατί δεν είναι μέσα που ζουν από διαφημίσεις ούτε έχουν τα κλικ που μπορούν να επηρεάσουν το ευρύ κοινό. Υπάρχουν και ΜΜΕ που δεν είχαν άποψη για μείζονα θέματα (π.χ. πανδημία) χωρίς να τους λες αμέτοχους.
Υ.Γ. 2 : Μετά από τόσο μεγάλες κρίσεις, το κοινό δεν ξεχνάει…
Υ.Γ. 3 : Διανύουμε την πιο δύσκολη εποχή μετά τη μεταπολίτευση και είναι πολύ εύκολο ο λαός να χάσει τη εμπιστοσύνη του σε κάθε μέσο που τον βομβαρδίζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.