Ο έξαλλος φεμινισμός προσφέρεται για (εύκολη) αντιπαράθεση, τρολάρισμα και γελοιοποίηση. Και κερδίζονται κλικ από διάφορους ιστότοπους που αναδεικνύουν μια καρικατούρα φεμινισμού, όπως έγινε πρόσφατα με τις αντλίες βενζίνας που μία Αγγλίδα Άτις κατήγγειλε για σεξισμό. Ακόμα και ο Αρκάς με την πανέξυπνη Ρόζα του, χαρίζει γέλιο αλλά και δημιουργεί σημεία αντιπαράθεσης ανάμεσα στους από εδώ και στους από εκεί. Τελικά όμως, πρέπει να αναρωτηθούμε εάν υπάρχει πρόβλημα ή όχι. υπάρχει σεξισμός, ποιους ή ποιες αφορά και τι χαρακτηριστικά έχει;
Εάν κάποιος συναναστρέφεται με παιδιά μικρής ηλικίας, από 12 ετών και πάνω , μπορεί να παρατηρήσει κάποιες τάσεις πολύ πιο επικίνδυνες από τον κλασικό ανδρισμό των προηγούμενων δεκαετιών. Ο κλασικός ανδρισμός έφαγε μια ηχηρή σφαλιάρα στην περίοδο της κρίσης. Το πρότυπο του ΑΝΔΡΑ που αντέχει, που φέρνει χρήματα στο σπίτι, που είναι ο πυλώνας της οικογένειας, μάλλον συνταράχτηκε από όλα όσα έγιναν. Και έρευνες δείχνουν πως οι ΓΥΝΑΙΚΕΣ τελικά αποδείχτηκαν πιο ανθεκτικές, πιο προσαρμοστικές στις δυσκολίες.
Στην πραγματικότητα, βιώνουμε μία νέα φάση στην επίθεση των ανδρών. Όμως, αυτή δεν έχει τόσο τα χαρακτηριστικά του Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια. Αφορά δυστυχώς τις πιο μικρές ηλικίες και όλα αυτά θα τα συναντήσουμε ως κοινωνία μπροστά μας τα επόμενα χρόνια. Αν ακούσει κανείς συζητήσεις ανάμεσα σε πιτσιρικάδες μένει άναυδος. Τα χυδαία αστεία, τα σεξιστικά υπονοούμενα, μία γενικευμένη στρεβλή εντύπωση σεξουαλικότητας αποτελούν μία καθημερινότητα. Οι συμπεριφορές από τους 12χρονους δεν προέρχονται βασικά από την οικογένειά τους αλλά από τα τραγούδια, την κουλτούρα που αυτά εκπροσωπούν και μεταδίδουν, την εντύπωση της ευκολίας, της υπεροχής, της μαγκιάς, του εξευτελισμού μέσω του χιούμορ διάφορων αξιών.
Εντυπωσιακό είναι πως όλα αυτά γίνονται αποδεκτά από μεγάλο ποσοστό κοριτσιών που σκέφτονται σαν ”άνδρες” και ίσως έτσι κερδίζουν μία θέση (υποτιμητική) στην ζωή του σχολείου, της παρέας και της γειτονιάς. Ίσως μοιάζουν συντηρητικά αυτά, αλλά εάν δει κανείς τις φωτογραφίες στο Instagram και στο Facebook 12χρονων κοριτσιών θα αισθανθεί περίεργα και αμήχανα. Όλη η βιομηχανία διαφήμισης, πλημμυρισμένη από celebrities, influencers κατασκευάζουν την νέα γυναίκα και τον νέο άνδρα, κοινώς την νέα εποχή.
Η καθημερινότητα λοιπόν καθορίζεται από δύο φαινομενικά αντιθετικές καταστάσεις. Μία από τα κάτω-γκάνια, μαγκιά, συμμορίες, τραπ, βία, βιασμός και καρβουνόσκονη. Και η άλλη από τα πάνω-πόζα, χαϊλίκι, τοπ μόντελς και αστερόσκονη. Τρόμος.