Στις μέρες μας ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει αγγλικά, πόσοι από αυτούς όμως μιλούν άπταιστα την γλώσσα ή μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του επαγγέλματος τους; Πόσο δελεαστικό μπορεί να γίνει το μάθημα των αγγλικών για το παιδί; Πώς αντιδρούμε όταν το παιδί μας λέει ότι “βαριέται τα αγγλικά”; Πώς μπορώ να μιλώ καλύτερα την γλώσσα των αγγλικών σε σύντομο χρονικό διάστημα; Η Αντιγόνη Σάχερ, καθηγήτρια και ιδιοκτήτρια του φροντιστηρίου Αγγλικών “How I Differ”…
Αντιγόνη διδάσκεις εδώ και 14 χρόνια…Από την εμπειρία σου τι έχει αλλάξει στον τρόπο εκμάθησης αγγλικών τα τελευταία χρόνια και ποια εκπαιδευτική μέθοδο ακολουθείτε ως φροντιστήριο;
‘Εχουν αλλάξει πολλά αλλά αρκετές φορές και τίποτα…..Εννοώ ότι η προσέγγιση γύρω από τη διδασκαλία έχει προχωρήσει πολύ, αλλά δυστυχώς πολλά φροντιστήρια επιλέγουν την παρωχημένη εκπαίδευση με τα sos πριν τις εξετάσεις και την παπαγαλία. Η δική μας μέθοδος είναι άλλη. Ο δάσκαλος έχει ρόλο καθοδηγητικό και οι μαθητές αλληλεπιδρώντας μεταξύ τους είναι περισσότερο συμμετοχικοί στο μάθημα. Μιλάμε μόνο αγγλικά την ώρα του μαθήματος και τα παιδιά μέσω πολλαπλών ερεθισμάτων (βιβλία, κίνηση , μουσική, παιχνίδια , τεχνολογία) έρχονται σε επαφή με τη γλώσσα , την κατανοούν και τελικά την κατακτούν.
Πιστεύεις πως ένα παιδί, που δεν δείχνει να αγαπά τα αγγλικά, μπορεί με τον κατάλληλο δάσκαλο και μία άλλη προσέγγιση να αλλάξει γνώμη;
Πάντα ο δάσκαλος παίζει καθοριστικό ρόλο στο αν ένα παιδί θα αγαπήσει το μάθημα ή όχι. H πλειοψηφία των μαθητών μου δεν αγαπούσαν τα αγγλικά πριν ξεκινήσουμε μαζί μάθημα. Όμως, όλοι οι μαθητές έχουν δυνατότητες όταν έχουν την σωστή ψυχολογία και ενθάρρυνση. Έτσι εφαρμόζουμε μία διαδικασία αξιολόγησης των δυνατών τους στοιχείων με παράλληλη ανάλυση των αδυναμιών τους που τις διορθώνουμε μαζί τους στην συνέχεια. Συνεπώς εμείς δεν έχουμε βαθμολογία που μόνο αγχώνει και βάζει σε συγκρίσεις τα παιδιά μεταξύ του.
Γιατί είναι σημαντικό να δίνουμε έμφαση στις δύο πρώτες τάξεις;
Μα γιατί υπάρχει ανάγκη σταδιακής εμπέδωσης των γνώσεων σε αυτές τις μικρές ηλικίες και όχι βομβαρδισμός πληροφοριών. Επίσης, είναι ανάγκη σε αυτές τις ηλικίες να δίνεται βάρος στην εκμάθηση της μητρικής γλώσσας (ελληνικά). Στο how I Differ βάζουμε τις βάσεις από νωρίς και κερδίζουμε χρόνο αργότερα, καθώς η τάξη πριν το Lower (Ε Class- που παρεμπιπτόντως είναι και πιο ακριβή) δε γίνεται ενώ και για το Proficiency χρειάζεται 1 χρόνος και όχι 2.
Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει το μάθημα αγγλικών το αγαπημένο τους;
Η θετική ενέργεια και η αντίληψη ότι αυτό δεν είναι ένα μάθημα σαν όλα τα άλλα, κάνει τους μαθητές να αγαπήσουν τα αγγλικά και να θέλουν να έρχονται στο μάθημα.
Πόσο εύκολο είναι για έναν ενήλικα που έχει εγκαταλείψει τα αγγλικά να επανορθώσει και πόσο άμεσα μπορεί να είναι τα αποτελέσματα, δεδομένου του περιορισμένου χρόνου που μπορεί να διαθέσει;
Είναι πολλές οι περιπτώσεις των ενηλίκων που έχουν τα Αγγλικά είτε ως «εκκρεμότητα», είτε ως «απωθημένο». Η άποψη μου είναι ότι ποτέ δεν είναι αργά. Ακριβώς επειδή η προσέγγιση μας είναι διαφορετική κι όχι η παραδοσιακή, η επανόρθωση είναι εφικτή. Τα κλειδί σε αυτό, είναι ότι μιλάμε μόνο αγγλικά στο μάθημα. Η πρακτική εξάσκηση της γλώσσας σε συνδυασμό με τα κατάλληλα οργανωμένα προγράμματα δίνουν τη δυνατότητα επίτευξης της εκμάθησης της γλώσσας, χωρίς εξαντλητικό προσωπικό διάβασμα.
Όταν ένα παιδί μας λέει ότι δεν θέλει να μάθει αγγλικά ή ότι βαριέται το μάθημα, ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να καταλάβουμε τι φταίει γι’ αυτό;
Το πρώτο και κύριο είναι να μη βιαστούμε να θεωρήσουμε ότι το παιδί είναι απλά τεμπέλικο. Χρειάζεται συζήτηση από τους γονείς γιατί δε θέλει να πάει (ίσως είχε κάποια άσχημη εμπειρία με κάποια δασκάλα/ο ή συμμαθητή/τρια του) και κατανόηση του τι ακριβώς βαριέται. Εδώ χρειάζεται να θυμόμαστε ότι υπάρχουν διαφορετικά στυλ μάθησης που ταιριάζουν σε κάθε παιδί(πχ κιναισθητικό ή οπτικό μοντέλο κλπ) αλλά ο δικός μας τρόπος διδασκαλίας βοηθάει την πλειοψηφία των παιδιών.
Τι είναι αυτό που κάνει το φροντιστήριο σας να ξεχωρίζει ;
Νομίζω η διαφορετική προσέγγιση στη διδασκαλία, η βιωματική μάθηση για την απόκτηση της Αγγλικής γλώσσας και η απόλυτη πεποίθηση ότι όλα τα παιδιά έχουν δυνατότητες και μπορούν μάθουν με τον κατάλληλο τρόπο και την απαραίτητη ενθάρρυνση από το δάσκαλο/α τους.
Επιπλέον βλέπουμε την ιδιαιτερότητα στον κάθε μαθητή και δεν τον αθροίζουμε σε ένα δικό μας ποσοστό επιτυχίας για εντυπωσιασμό. Ενώ έως σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών μου έχουν πιστοποιηθεί με την πρώτη προσπάθεια, θεωρώ ότι ένα νούμερο δεν εκφράζει αυτό που πραγματικά συμβαίνει. Δηλαδή να ολοκληρώνουν οι μαθητές ένα κύκλο σπουδών και να έχουν αυτοπεποίθηση για την ικανότητα τους να χρησιμοποιούν τη γλώσσα.
Εκτός από τα μικρά παιδιά αναλαμβάνετε και μαθήματα αγγλικών- κατεύθυνσης για συγκεκριμένο επαγγελματικό προσανατολισμό; Τι είναι οι ειδικές πιστοποιήσεις;
Με τον όρο ειδικές πιστοποιήσεις εννοούμε αποδεικτικά γνώσης ενός συγκεκριμένου επιπέδου στην αγγλική γλώσσα. Συνήθως χρειάζονται για την εισαγωγή σε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού ή την πραγματοποίηση ενός μεταπτυχιακού ή για την απόδειξη της γνώσης της γλώσσας για επαγγελματικούς λόγους. Ορισμένα παραδείγματα είναι το IELTS, TOEIC , TOEFL κ.α.
Με τα νέα δεδομένα τι αλλάζει στον τρόπο εκμάθησης; Χρησιμοποιείτε συγκεκριμένες πλατφόρμες; Μπορεί το διαδικτυακό μάθημα να κρατήσει το ενδιαφέρον του μαθητή;
Το διαδικτυακό μάθημα δε μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει το δια ζώσης. Όμως, δεδομένου ότι ζούμε σε περίεργους καιρούς, είναι σημαντικό να διατηρείται η επαφή με την γλώσσα και τα διαδικτυακά μαθήματα μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών αν ο δάσκαλος/α είναι πολύ καλά προετοιμασμένος. Στο how I DIFFER! υπάρχει όμως εμπειρία στην τηλε-εκπαίδευση από την εποχή πριν την πανδημία και παράλληλα συνεργαζόμαστε με τον εκδοτικό οίκο που έχει τεχνογνωσία και δίνει πρόσβαση σε ψηφιακές πλατφόρμες για να προχωράει το μάθημα σε περιόδους καραντίνας.
Σε πόσο χρονικό διάστημα μπορεί ένας ενήλικας να πάρει πτυχίο αγγλικών με ταχύρυθμα μαθήματα;
Έχουμε 4 διαφορετικά προγράμματα για ενήλικες προκειμένου να καλύψουμε τις διαφορετικές ανάγκες. Έτσι, υπάρχει ένα πρόγραμμα 3 μηνών για όσους χρειάζονται μόνο προφορική εξάσκηση, ένα 6 μηνών για όσους θέλουν να μάθουν γενικά αγγλικά, ένα πρόγραμμα 9 μηνών για την απόκτηση κάποιου πιστοποιητικού. Ενώ όπως αναφέραμε νωρίτερα υπάρχει και ένα ξεχωριστό πρόγραμμα για τις ειδικές πιστοποιήσεις που το χρονικό διάστημα ποικίλει.
Υπάρχει η επιλογή για κάποιον να μάθει να επικοινωνεί στα αγγλικά, χωρίς απαραίτητα να θέλει να ανεβάσει το επίπεδο πτυχίου, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων;
Είναι πολλοί οι ενήλικες που ενώ μπορούν να καταλάβουν κάποιον που μιλά αγγλικά, οι ίδιοι δε μπορούν ή δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν. Για αυτό το λόγο έχουμε το 3μηνο πρόγραμμα της προφορικής εξάσκησης κατά την διάρκεια του οποίου οι μαθητές μέσα από πολλά διαφορετικά ερεθίσματα ( άρθρα , εικόνες , βίντεο, ακουστικά κομμάτια κ.α ) και αλληλεπιδρώντας μεταξύ τους στα αγγλικά μαθαίνουν να επικοινωνούν σωστά.
Οι τιμές σε ποια επίπεδα κυμαίνονται κι αν έχετε κάποια προσφορά για θερινά τμήματα;
Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα φροντιστήριο προσιτό παρά το γεγονός ότι θεωρούμε ότι παρέχουμε κάτι ποιοτικά διαφορετικό. Έτσι, φροντίσαμε οι τιμές να είναι ίδιες με αυτές που κυμαίνονται στην αγορά, ενώ υπάρχει η έκπτωση του 20% για το 2ο παιδί και το 10% για εφάπαξ εξόφληση.
Κυψέλη
Καυκάσου 158-160
τηλ: 21 1416 8634 /Email: [email protected]