• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result
  • Σύνδεση

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

    Αποχαιρετώντας τον Κώστα

    Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

    Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

    Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

    Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

    Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

    Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

    Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

    Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

    Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Κάτια Σπερελάκη

    Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

    Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

    Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

    Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

    Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

    Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

    Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

    Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

    Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

    Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

    Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

    Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

    Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

    Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

    IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

    Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

    Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

    Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

    Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

    ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

    ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

    Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

    ΜΠΛΕ – BLUE | Ομαδική Εικαστική Έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο

    Κοίταξε πίσω / Look back | Ψηφιακή φωτογραφική έκθεση του Νίκου Ζαφειρόπουλου

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

    ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

    Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

    Winter spirits με υπογραφή

    Φrίdda με άρωμα κρασιού

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

    Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

    Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

    Η Σειρά

    Απολογισμός;

    Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

    Let the creepy Xmas begin

    5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

    Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

    «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

    H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

    Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

    Πας μαγειρεύοντας

    Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

    Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

    Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

    To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

      Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

      Αποχαιρετώντας τον Κώστα

      Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

      Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

      Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

      Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

      Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

      Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

      Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

      Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

      Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

      Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

      Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

      «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

      «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

      Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

      Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

      Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

      Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

      IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

      Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

      Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

      Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

      Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

      ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

      Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

      ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

      Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

      ΜΠΛΕ – BLUE | Ομαδική Εικαστική Έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο

      Κοίταξε πίσω / Look back | Ψηφιακή φωτογραφική έκθεση του Νίκου Ζαφειρόπουλου

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

      ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

      FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

      Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

      Winter spirits με υπογραφή

      Φrίdda με άρωμα κρασιού

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

      Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

      Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

      Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

      Η Σειρά

      Απολογισμός;

      Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

      Let the creepy Xmas begin

      5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

      Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

      «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

      H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

      Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

      Πας μαγειρεύοντας

      Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

      Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

      Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

      To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result

      Η εκπαίδευση στις άλλες χώρες

      Ένα οδοιπορικό στη γνώση

      από Σοφία Αργύρη
      13/09/2022
      στην κατηγορία Uncategorized
      Reading Time: 2 mins read
      Share on FacebookShare on Twitter
      Τα εκπαιδευτικά συστήματα είναι σαν μια χρωματική παλέτα. Τα χρώματα είναι πολλά και διαφορετικά, μα κάπου κάπου το ένα συναντά το άλλο δημιουργώντας καινούριες αποχρώσεις. Έτσι και τα εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο.

      Με τις ομοιότητες αλλά και τις διαφορές τους, τα θετικά και τα αρνητικά τους στοιχεία, όλα έχουν κάτι να μας δείξουν για την κουλτούρα, για τον πολιτισμό της κάθε χώρας. Αν και τα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα συγκλίνουν ως προς τον διαχωρισμό τους σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, η κάθε χώρα διαφοροποιείται στα επιμέρους στοιχεία, δίνοντας βάση σε διαφορετικά μαθήματα ανά σχολική βαθμίδα και εφαρμόζοντας ξεχωριστές εκπαιδευτικές μεθόδους. Από τον παραδοσιακό τρόπο εκπαίδευσης, που κέντρο του βάζει τον “παντογνώστη” καθηγητή να μεταλαμπαδεύει τη γνώση, σε πιο προχωρημένες και βιωματικές εκπαιδευτικές πρακτικές, που τοποθετούν καθηγητές και μαθητές ως ισότιμους συνομιλητές και συνοδοιπόρους στα νέα μονοπάτια της γνώσης, παρακάτω κάνουμε τον γύρο του κόσμου της εκπαίδευσης σε 5 σελίδες!


      ΔΑΝΙΑ

      Εκπαιδεύοντας τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους.

      Ένα αφιέρωμα σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει τη Δανία. Οι λόγοι λίγο-πολύ γνωστοί. Η Δανία εμφανίζεται πάντα πολύ ψηλά στους πίνακες κατάταξης με τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους στον κόσμο. Όμως, ένας ευτυχισμένος ενήλικας σημαίνει ότι υπήρξε και χαρούμενο παιδί! Αυτός ο αναλογικός συλλογισμός με οδήγησε στο να αναζητήσω ποιο διαφορετικό εκπαιδευτικό τρόπο διαπαιδαγώγησης -και κατά συνέπεια εκπαιδευτικό σύστημα- ακολουθούν οι Δανοί.

      Ποιο είναι λοιπόν το μυστικό της ευτυχίας;
      Η απάντηση βρίσκεται σε κάτι πολύ απλό, αλλά τόσο ουσιαστικό. Η βάση του εκπαιδευτικού συστήματος της Δανίας δεν είναι οι βαθμοί και οι ακαδημαϊκές επιδόσεις. Είναι κάτι πολύ βαθύτερο. Είναι η επαφή με το σώμα, η κατανόηση και έκφραση των συναισθημάτων, η κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Τα σχολεία στη Δανία ενθαρρύνουν μια προσωπική αξιολόγηση για κάθε μαθητή, με βάση τις προσωπικές του αξίες και ικανότητες. Για τους Δανούς, ο κάθε άνθρωπος μπορεί να βρει τη θέση του στην κοινωνία βοηθώντας μέσα από τη δουλειά του.
      Όλα τα παραπάνω ξεκινούν από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, για να μην πούμε ότι εμφυσούνται ήδη από την προσχολική ηλικία. Άλλωστε, η νομοθεσία της Δανίας το αναφέρει ρητά: Το σύστημα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να παρέχει στους μαθητές όχι μόνο τις βασικές γνώσεις, αλλά και τις απαραίτητες δεξιότητες για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού.

      Πώς περνούν λοιπόν τη μέρα τους οι μαθητές των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού;
      Εδώ, το παιχνίδι συνδυάζεται με τη μάθηση. Τα πρωτάκια και τα δευτεράκια ξεκινούν τη μέρα τους στο σχολείο καθισμένα κάτω με χνουδωτά αρκουδάκια και μαξιλαράκια αγκαλιά. Η δασκάλα τους διαβάζει ένα παραμύθι. Με αυτόν τον τρόπο, οι Δανοί εκπαιδευτικοί ενεργοποιούν τα αισθητήρια όργανα των μικρών, που θα τα βοηθήσουν στη συνέχεια να απορροφήσουν καλύτερα τα νέα ερεθίσματα, δηλαδή τη νέα γνώση! Έπειτα, σειρά έχει η Γλώσσα. Η διδακτική ώρα δεν διαρκεί ένα ατελείωτο δίωρο, όπως συνηθίζεται στα ελληνικά σχολεία, αλλά πολύ γρήγορα τη μάθηση διαδέχεται το παιχνίδι. Η προσπάθεια των μικρών μαθητών να κατακτήσουν τις νέες πληροφορίες επιβραβεύεται με διάλειμμα χαλάρωσης.

      Το 10 τάξιο βασικό σχολείο
      Η για ένα χρόνο φοίτηση στο νηπιαγωγείο, για έξι χρόνια στο Δημοτικό και για τρία χρόνια στο Γυμνάσιο είναι υποχρεωτική και γίνεται στο ίδιο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Δηλαδή, οι μαθητές δεν αλλάζουν σχολείο από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, ούτε όταν έρχεται η ώρα της εισαγωγής τους στο Γυμνάσιο. Γι’ αυτό, στη Δανία χρησιμοποιείται μια κοινή ονομασία για το σχολείο αυτό, στο οποίο πρέπει να φοιτήσουν όλοι οι μαθητές από τα 6 μέχρι τα 16 τους χρόνια (folkeskole). Ο ενδέκατος χρόνος, σα να λέμε η Α’ Λυκείου, είναι προαιρετικός, αλλά γίνεται και πάλι στο ίδιο σχολείο. Η ιδέα πίσω από το folkeskole είναι να δημιουργηθεί μια μαθητική κοινότητα που θα παραμείνει ίδια για 10 ή 11 χρόνια, ώστε οι μαθητές να μοιράζονται ίδιες εμπειρίες σε όλα τα μαθήματα με τους συνομηλίκους τους.

      —

      01. Ευημερία (trivsel): Έννοια που συμπυκνώνει τη βασική αρχή του εκπαιδευτικού συστήματος της Δανίας. Η ακαδημαϊκή επιτυχία προϋποθέτει την προσωπική ευτυχία, καθώς σύμφωνα με τους Δανούς όταν νιώθουμε καλά, μαθαίνουμε ευκολότερα. Γι’ αυτόν τον λόγο, στη Δανία το να έχουν οι μαθητές υψηλό trivsel, είναι πολύ πιο σημαντικό από τις υψηλές βαθμολογίες στις εξετάσεις.

      02. Μοναδικότητα (differentiere): Οι Δανοί μαθητές αντιμετωπίζονται ως μοναδικά άτομα, με διαφορετικά δυνατά σημεία και αδυναμίες. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά εκπαιδευτικά συστήματα που προάγουν τη “συγκλίνουσα σκέψη”, αυτή δηλαδή που κρίνει και αξιολογεί, στη Δανία έχουν υιοθετήσει την “αποκλίνουσα σκέψη”, που προωθεί τη φαντασία και τις νέες ιδέες.

      03. Η άποψη του παιδιού (barnesyn): Barnesyn σημαίνει να βλέπουμε τη ζωή μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Με όρους παιδαγωγικούς, είναι η κατανόηση από τη μεριά των ενηλίκων αυτών που θέλουν να μαθαίνουν τα παιδιά. Εκείνα δείχνουν τον δρόμο για το τι είναι σημαντικό και ενδιαφέρον στη μάθηση.


      ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

      Μια θεσμοθετημένη κακομεταχείριση του παιδιού

      Στην άλλη άκρη της υδρογείου υπάρχει ένα εκπαιδευτικό σύστημα εκ διαμέτρου αντίθετο από αυτό των Δανών. Ο λόγος για την Νότια Κορέα. Εδώ η κουλτούρα δεν στηρίζεται στο ταλέντο και τις ιδιαίτερες κλίσεις του κάθε ατόμου, παρά μόνο στην σκληρή δουλειά και την εργατικότητα. Δεν είναι τυχαίο που οι μαθητές της Νότιας Κορέας κατέχουν κορυφαίες θέσεις στον διεθνή διαγωνισμο PISA, έναν διαγωνισμό που μετράει κατά κάποιο τρόπο τις επιδόσεις των μαθητών από όλο τον κόσμο. Η πρωτιές όμως δεν έρχονται αβίαστα. Η Νότια Κορέα έχει τη φήμη της χώρας με το σκληρότερο εκπαιδευτικό σύστημα, που αντιμετωπίζει τη σχολική επιτυχία ως διαβατήριο για επαγγελματική καταξίωση και κοινωνική διάκριση.

      Η γενναιοδωρία του κράτους
      Ο εξαντλητικός ανταγωνισμός είναι βέβαια πρακτική που πηγάζει πρωτίστως από το κράτος, το οποίο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση. Η γενναία κρατική χρηματοδότηση φτάνει έως και το 75% των εκπαιδευτικών αναγκών -πράγμα που μας κάνει να τρίβουμε τα μάτια μας. Η ευρεία αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας δεν είναι είδος πολυτελείας στα νοτιοκορεάτικα σχολεία. Οι μαθητές χρησιμοποιούν ψηφιακά βιβλία, ασύρματο δίκτυο και δικό τους υπολογιστή!

      Σχολείο-Φροντιστήριο και τούμπαλιν
      Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα περιλαμβάνει εκτός από τα κλασικά μαθήματα κορεάτικης γλώσσας, μαθηματικών, φυσικής, αγγλικών και το μάθημα της ηθικής εκπαίδευσης, ώστε να γαλουχηθούν πολίτες με αξίες και -υπέρμετρο θα έλεγα!- σεβασμό. Αφού χτυπήσει το κουδούνι για το σχόλασμα, οι μαθητές καθαρίζουν την τάξη τους -ναι, καλά είδατε, οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στον καθαρισμό της τάξης τα απογεύματα- και μετά τρέχουν στα φροντιστήρια, τα οποία τελικά δεν είναι μόνο ελληνικό συνήθειο! Τα cram schools -έτσι λέγονται αυτά τα φροντιστήρια- μπορούν να χαρακτηριστούν ως άψυχα ιδρύματα που αποτελούνται από δωμάτια το ένα δίπλα στο άλλο, χωρισμένα με λεπτούς τοίχους, φωτισμένα με δυνατές λάμπες και γεμάτα από μαθητές που αποστηθίζουν αγγλικό λεξιλόγιο, κορεάτικη γραμματική και μαθηματικούς τύπους. Οι μαθητές πηγαίνουν εκεί μετά το σχολείο και κάθονται μέχρι τις 10 το βράδυ ή ίσως και παραπάνω! Ακόμα και το Σάββατο δεν αποτελεί ημέρα διασκέδασης, καθώς οι μαθητές μπορεί να μην πηγαίνουν σχολείο, αλλά συνηθίζουν να παρακολουθούν προγράμματα αυτο-διδασκαλίας σε ήσυχες αίθουσες.

      Μαμάδες-ντετέκτιβς
      Αν πιστεύετε ότι οι Ελληνίδες μαμάδες είναι αυστηρές με το διάβασμα των παιδιών τους, τότε πρέπει να γνωρίσετε μια Νοτιοκορεάτισσα και θα αλλάξετε αμέσως γνώμη! Οι μητέρες στη Νότια Κορέα έχουν τον ρόλο του επιστάτη, γι’ αυτό και συνηθίζουν να τις αποκαλούν “educational agents”, αφού επιβλέπουν κάθε λεπτό τα παιδιά τους για να εξασφαλίσουν ότι διαβάζουν.

      —

      1. Οι σχολικές “παντόφλες”: Οι μαθητές της Νότιας Κορέας δεν μπορούν να εισέλθουν στον χώρο του σχολείου με τα παπούτσια τους! Για την ακρίβεια, πριν μπουν στο σχολείο βγάζουν τα παπούτσια που φορούν εκτός σχολικού χώρου, για να φορέσουν “παντόφλες”! Το κάθε σχολείο αποφασίζει ποιο μοντέλο παπουτσιών εσωτερικού χώρου θα φορούν οι μαθητές του.

      2. Το ύψος μετράει: Δυστυχώς, οι Νοτιοκορεάτες μαθητές δεν μπορούν να κάτσουν στο ίδιο θρανίο με τον καλύτερό τους φίλο, γιατί κάθονται με βάση το ύψος τους! Οι πιο ψηλοί είναι οι τυχεροί που πιάνουν πάντα τις πίσω θέσεις, αφήνοντας τα μπροστινά θρανία για τους κοντύτερους συμμαθητές τους!

      3. Απαγορεύονται οι πολύ στενές σχέσεις: Όποιος νομίζει ότι στα διαλείμματα μπορεί να χαλαρώσει φλερτάροντας με κάποιον συμμαθητή ή συμμαθήτριά του είναι πολύ γελασμένος! Το να βγαίνεις ραντεβού με συμμαθητή σου μπορεί να οδηγήσει σε αποβολή! Μάλιστα, όποιος “δώσει” συμμαθητές του που διατηρούν κρυφή σχέση επιβραβεύεται, γι’ αυτό προσοχή στους χαφιέδες!


      ΝΟΤΙΟΣ ΑΦΡΙΚΗ

      Η ευημερία του κράτους περνά από την εκπαίδευση

      Το οδοιπορικό στη γνώση συνεχίζεται στη μαύρη ήπειρο. Σειρά έχει η Νότιος Αφρική. «Η εκπαίδευση είναι η μεγάλη μηχανή της προσωπικής ανάπτυξης. Είναι το πιο ισχυρό όπλο για να αλλάξεις τον κόσμο», είπε ο Νοτιοαφρικανός Νέλσον Μαντέλα, θερμός πολέμιος του Απαρτχάιντ. Όμως, η τωρινή πραγματικότητα απέχει πολύ από αυτό που είχε ονειρευτεί. Σε μια χώρα που κατέχει τη δεύτερη θέση στην αφρικανική οικονομία, μετά τη Νιγηρία, η εκπαίδευση φαίνεται να παραμένει προνόμιο των ευπορότερων. Στο νότιο άκρο της μαύρης ηπείρου μένουν ακόμα άσβηστα τα σημάδια του απαρτχάιντ ακόμα και στον τομέα της εκπαίδευσης.

      Ποια είναι η πραγματικότητα των σχολείων στη Νότιο Αφρική;
      Υποδομές που καταρρέουν, υπερπλήρεις αίθουσες διδασκαλίας και φτωχά εκπαιδευτικά αποτελέσματα είναι η κληρονομιά που άφησε το απαρτχάιντ. Για την ακρίβεια, πολλά σχολεία συνεχίζουν να επωμίζονται τις πολιτικές και οικονομικές συνέπειες μιας πολιτικής που χώριζε τους ανθρώπους με βάση το χρώμα του δέρματος. Πού γεννήσατε το παιδί σας; Πόσο πλούσιοι είστε; Να δω καλύτερα το χρώμα σας! Τρία κριτήρια από τα οποία εξαρτάται η ένταξη των παιδιών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ωστόσο, η καταγωγή δεν διασφαλίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης, αφού υποδομές και εγκαταστάσεις παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

      Η φοίτηση στο σχολείο
      Τα σχολεία στη Νότιο Αφρική έχουν δίδακτρα, τα οποία καθορίζονται στις ετήσιες δημόσιες συνεδριάσεις των διοικητικών οργάνων των σχολείων. Σε αυτές, οι γονείς ψηφίζουν για το ποσό που θα καταβληθεί. Οι γονείς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τα σχολικά δίδακτρα μπορούν να υποβάλουν αίτηση στα διοικητικά όργανα του σχολείου που θα φοιτήσει το παιδί τους για μερική ή πλήρη απαλλαγή από την πληρωμή των σχολικών διδάκτρων. Ένας κανονισμός που ισχύει επίσης είναι ότι τα σχολεία δεν πρέπει να χρεώνουν δίδακτρα για τα ορφανά. Μέχρι το 2019 υπήρχε ένας κανονισμός που απαγόρευε να εγγράφονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση παιδιά χωρίς πιστοποιητικό γέννησης, κάτι που καταργήθηκε, όταν το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Αφρικής αποφάνθηκε ότι η καθολική συμμετοχή των παιδιών στην εκπαίδευση είναι ένα σημαντικό κοινωνικοοικονομικό δικαίωμα, που στοχεύει στην προώθηση και ανάπτυξη της προσωπικότητας, των ταλέντων και των πνευματικών και σωματικών ικανοτήτων του παιδιού.

      Η διδασκαλία του χορού
      Τι γίνεται με τις κλασικές τέχνες όπως το μπαλέτο; Είναι ευρέως αποδεκτό ότι το να μαθαίνει κανείς να χορεύει δίνει στον άνθρωπο πολλά οφέλη εκτός από το να κινείται με χάρη. Στο Γιοχάνεσμπουργκ πολλά παιδιά μη προνομιούχων οικογενειών επενδύουν στην εκπαίδευσή τους στο μπαλέτο. Το να χορεύει κανείς στο θέατρο είναι σημαντικό για πολλούς Νοτιοαφρικανούς χορευτές. Τρανό παράδειγμα η σχολή χορού Joburg, μία από τις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες της χώρας, που δίνει την υπόσχεση στους μαθητές για επαγγελματική αποκατάσταση τόσο στο κλασικό μπαλέτο όσο και στον μοντέρνο χορό.

      —

      1. Η γλώσσα διδασκαλίας: Πριν το 2009, τα σχολεία έπρεπε να διδάσκουν αγγλικά από την 3η τάξη, ενώ από την επόμενη τάξη όλα τα μαθήματα γίνονταν στα αγγλικά. Από το 2009, τα σχολεία διδάσκουν τα αγγλικά από την 1η τάξη, με εξαίρεση ορισμένα σχολεία που κάνουν όλα τα μαθήματα στην αφρικανική γλώσσα.

      2. Βία στο σχολείο: Η Νοτιοαφρικανική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διαπίστωσε ότι το 40% των παιδιών έχουν υπάρξει θύματα εγκληματικότητας στο σχολείο, ενώ πάνω από το ένα πέμπτο των σεξουαλικών επιθέσεων σε παιδιά της Νότιας Αφρικής διαπιστώθηκε ότι έγινε σε σχολεία. Οι συμμορίες και τα επικίνδυνα όπλα συνθέτουν τη σχολική πραγματικότητα του Κέιπ Τάουν, πρωτεύουσας της Νότιας Αφρικής.

      3. Σχολική αποτυχία: Η υποχρεωτική εκπαίδευση στη Νότιο Αφρική διαρκεί από τα 7 έως τα 15 χρόνια του παιδιού, με το ποσοστό συμμετοχής να ανέρχεται στο 96,6%. Δυστυχώς, όταν πρόκειται για το Λύκειο, το ποσοστό των μαθητών πέφτει κατακόρυφα στο 64,3%. Η δυσκολία των μαθητών να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των μαθημάτων είναι ιδιαίτερα εμφανής, καθώς το 24,3% του συνόλου των μαθητών είναι 20άρηδες που βρίσκονται ακόμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.


      ΜΠΑΡΜΠΑΝΤΟΣ

      Η ευημερία του κράτους περνά από την εκπαίδευση

      Στην αναζήτηση “ιδιαίτερων” εκπαιδευτικών συστημάτων ανά τον κόσμο -με τα καλά τους, αλλά και τα κακά τους- σίγουρα δεν περίμενα να δω ένα νησί της Καραϊβικής, που μετρά μετά βίας 300 χιλιάδες κατοίκους, να προέχει ως κράτος με ένα από τα πιο οργανωμένα εκπαιδευτικά συστήματα. Ο λόγος γίνεται για το Μπαρμπάντος (αγγλικά: Barbados) -ένα νησί γνωστό σε αρκετούς ως γενέτειρα της ποπ τραγουδίστριας Ριάνα- που αποτελεί ανεξάρτητο κράτος από το 1966, όταν και έλαβε την ανεξαρτησία του από τη Βρετανία, ενώ μόλις το 2021 άφησε πίσω τους δεσμούς του με την αγγλική μοναρχία, με το πολίτευμα να μεταβάλλεται σε Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.

      Λίγα ιστορικά στοιχεία
      Το Μπαρμπάντος δεν είναι απλά ένα γνωστό τουριστικό θέρετρο και ένας αγαπημένος προορισμός διακοπών για την πλειοψηφία των Αμερικάνων. Πρόκειται για μια αναπτυγμένη και ειρηνική χώρα, που κατάφερε να εξασφαλίσει ένα υψηλό βιοτικό επίπεδο, επενδύοντας πρωτίστως στην εκπαίδευση των μόνιμων κατοίκων της. Έτσι, αν και η απαρχή της επίσημης εκπαίδευσης στο νησί πηγαίνει πίσω στο 1680, το Μπαρμπάντος μετά την Ανεξαρτησία του το 1966 ξόδεψε 15 δις δολάρια στην εκπαίδευση, ένα ποσό αστρονομικό για μια τόσο μικρή χώρα, κάνοντας φανερό πόσο σημαντική είναι η οργάνωση αυτού του τομέα για την άνθιση ενός κράτους.
      Παρόλο που η εκπαίδευση βασίζεται στο βρετανικό μοντέλο, το κράτος φρόντισε για την ανάπτυξη ενός παιδαγωγικού συστήματος που να ανταποκρίνεται πλήρως στην κοινωνική πραγματικότητα και στις ανάγκες του Μπαρμπάντος. Το αποτέλεσμα κρίνεται κάτι παραπάνω από επιτυχημένο: από το 1960 κιόλας η πρόσβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση έγινε εφικτή για όλα τα παιδιά, ρίχνοντας τον αναλφαβητισμό σε ποσοστό μικρότερο του 1%! Μάλιστα, το 2009 δαπανήθηκαν 290 εκατομμύρια δολάρια για να αναβαθμιστούν όλα τα σχολεία με νέες τεχνολογίες.

      Και πώς οργανώνεται το σχολείο στο Μπαρμπάντος;
      Αρχικά, η πολιτεία έχει μεριμνήσει να υιοθετηθούν μαθητοκεντρικές μεθοδολογίες εκπαίδευσης σε όλα τα σχολεία, θέτοντας την εκπαιδευτική διαδικασία κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες των μαθητών. Μάλιστα, το κράτος δίνει την ευκαιρία και για homeschooling έπειτα από αίτηση των γονιών. Επιπλέον, η εκπαίδευση των δασκάλων αποτελεί μια δια βίου διαδικασία: Οι δάσκαλοι καταρτίζονται συνεχώς παρακολουθώντας σεμινάρια που αφορούν αποτελεσματικότερες μεθόδους διδασκαλίας και εκπαιδεύονται στη χρήση νέων τεχνολογιών. Το κράτος του Μπαρμπάντος έχει κατανοήσει ότι η εκπαίδευση είναι ένας ζωντανός οργανισμός, όπως και οι μαθητές στους οποίους απευθύνεται, που συνεχώς εξελίσσεται και γι’ αυτό έχει ανάγκη από ενημέρωση και εκσυγχρονισμό

      —

      1. Το Δημοτικό στο Μπαρμπάντος: Διαρκεί 6 χρόνια, όπως και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με τη διαφορά ότι εδώ τα παιδιά ξεκινούν στην ηλικία των 5 ετών. Μάλιστα, για να διασφαλιστεί η συμμετοχή όλων των παιδιών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης της οικογένειας, η πολιτεία παρέχει σχολικά γεύματα σε όλους τους μικρούς μαθητές.

      2. Το Δημοτικό στο Μπαρμπάντος: Διαρκεί 6 χρόνια, όπως και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με τη διαφορά ότι εδώ τα παιδιά ξεκινούν στην ηλικία των 5 ετών. Μάλιστα, για να διασφαλιστεί η συμμετοχή όλων των παιδιών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης της οικογένειας, η πολιτεία παρέχει σχολικά γεύματα σε όλους τους μικρούς μαθητές.

      3. Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η φοίτηση είναι δωρεάν και διαρκεί τρία χρόνια σε προπτυχιακό επίπεδο. Η πολιτεία θεωρεί πολύ σημαντική την εισαγωγή των μαθητών στο Πανεπιστήμιο για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του συνόλου, καθώς πιστεύει ότι οι απόφοιτοι μπορούν να συμβάλλουν στην ευημερία του κράτους με τις αποκτηθείσες γνώσεις.


      ΗΝΩΜΕΝΑ ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ

      Εκεί που η εκπαίδευση συναντά τη διαφορετικότητα

      Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι ένα ομοσπονδιακό κράτος αποτελούμενο από 7 εμιράτα. Μπορεί εμείς να τα έχουμε συνδέσει με το Ντουμπάι και το Άμπου Ντάμπι, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο μόνο πρωτεύουσες από τις 7 συνολικά. Σε όλα τα εμιράτα επίσημη θρησκεία είναι ο ισλαμισμός, ενώ επίσημη γλώσσα τα αραβικά. Αυτό που κάνει όμως ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα συνυπάρχουν 100 διαφορετικές εθνικότητες, με τους γηγενείς να αποτελούν μόνο το 20% του πληθυσμού. Τι εθνικότητες απαρτίζουν το υπόλοιπο 80%; Η μεγαλύτερη ομάδα μεταναστών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προέρχεται από την Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές. Αυτή η ιδιαιτερότητα της χώρας αντικατοπτρίζεται σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας, καθώς η κυβέρνηση εφαρμόζει πολιτική ανοχής σε άλλα θρησκεύματα. Η πολιτική συμπερίληψης δεν θα μπορούσε να λείπει από την εκπαίδευση.

      Η εκπαίδευση σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον
      Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα άρχισαν να επικεντρώνονται στην οικοδόμηση ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος μαζικής κλίμακας μετά την ανεξαρτησία τους από τη Βρετανία το 1971. Τα τελευταία 50 χρόνια, η χώρα έφερε επανάσταση στο εκπαιδευτικό της σύστημα ευθυγραμμίζοντάς το τόσο με τη σύγχρονη όσο και με τη δυτική προσέγγιση. Το εκπαιδευτικό σύστημα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατέστησε την εκπαίδευση υποχρεωτική για όλα τα παιδιά ηλικίας πέντε ετών και άνω, συμπεριλαμβανομένων των κατοίκων των ομογενών. Η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ιδρύματα παρέχονται δωρεάν για κάθε υπήκοο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων έως την ηλικία των 18 ετών.
      Από την τρυφερή ηλικία των 18 μηνών τα παιδιά γίνονται δεκτά στους παιδικούς σταθμούς. Λόγω της πολυπολιτισμικότητας του περιβάλλοντος διδάσκονται από τόσο μικρά βασικές δεξιότητες ομιλίας στην αγγλική γλώσσα.
      Στη συνέχεια, τα παιδιά ηλικίας 4 έως 5 ετών γίνονται δεκτά στο Νηπιαγωγείο, όπου διδάσκονται διάφορα μαθήματα όπως Αγγλικά, Αραβικά, Μαθηματικά, Μουσική και Τέχνη. Τα Θρησκευτικά είναι επίσης μέρος του προγράμματος σπουδών και οι μαθητές διδάσκονται την αντίστοιχη θρησκεία τους.
      Οι μαθητές γίνονται δεκτοί στο δημοτικό σχολείο στα 6 τους έτη. Τα αραβικά είναι η πρώτη γλώσσα διδασκαλίας, με τα αγγλικά να διδάσκονται ως πρώτη ξένη γλώσσα. Λόγω όμως του μεγάλου ποσοστού μεταναστών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, υπάρχει πληθώρα ιδιωτικών σχολείων, όπου η κύρια γλώσσα διδασκαλίας είναι τα Αγγλικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Ντουμπάι, όπου πάνω από το 90% των σχολείων ανήκει στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, πολλά σχολεία διδάσκουν στα Αραβικά, και μερικά σε άλλες ξένες γλώσσες όπως Χίντι, Γαλλικά καθώς και Ρωσικά.
      Μετά την ολοκλήρωση του δημοτικού, οι μαθητές συνεχίζουν τη φοίτησή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχουν δύο είδη γυμνασίων, τα κλασικά σχολεία που εστιάζουν σε ακαδημαϊκά μαθήματα και τα τεχνικά σχολεία που επικεντρώνονται στην παροχή συγκεκριμένων δεξιοτήτων στους μαθητές.
      Η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δωρεάν στα δημόσια ιδρύματα. Ωστόσο, υπάρχει μια πληθώρα ιδιωτικών Πανεπιστημίων που απευθύνονται κυρίως στους μετανάστες, και έχουν προκύψει από τη συνεργασία του εκπαιδευτικού συστήματος των Εμιράτων με Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

      1. Η εκπαίδευση είναι το κλειδί στην ανάπτυξη: Τα Εμιράτα γνωρίζουν ότι τα αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου δεν θα διαρκέσουν για πάντα. Για τον λόγο αυτό ακολουθούν μια συστηματική στρατηγική οικονομικής διαφοροποίησης, με αφετηρία την ενίσχυση της εκπαίδευσης. Βασική αποστολή η ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα δημιουργήσει μια ανταγωνιστική οικονομία υψηλής ειδίκευσης, βασισμένη στη γνώση.

      2. Το Μοντέλο του Νέου Σχολείου: Τον Σεπτέμβριο του 2010 υιοθετήθηκε το Μοντέλο του Νέου Σχολείου (New School Model), βασισμένο σε αυτό της Νέας Νότιας Ουαλίας, που βρίσκεται στην Αυστραλία. Ένα πρόγραμμα σπουδών βασισμένο στην κριτική σκέψη, που παραγκωνίζει την παθητική αποστήθιση, καλώντας τον μαθητή σε ενεργό συμμετοχή.

      3. Το ισχυρό ινδικό στοιχείο: Με ένα σημαντικό ποσοστό Ινδών ομογενών να κατοικούν στο Ντουμπάι, υπάρχουν αρκετά ινδικά σχολεία. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα είναι το Ινδικό Γυμνάσιο, το οποίο ξεκίνησε το 1961 ως το πρώτο σχολείο που ενσωμάτωσε το ινδικό πρόγραμμα σπουδών.


       

      Σοφία Αργύρη

      Από μικρή αγαπούσε το γράψιμο και λάτρευε να γεμίζει σελίδες με φανταστικές ιστορίες. Μεγαλώνοντας οδηγήθηκε ενστικτωδώς στην αρθρογραφία και τη δημοσιογραφία. Λατρεύει τις βόλτες στο κέντρο της Αθήνας, όπου μεγάλωσε, αν και πάντα τριγυρνά με την ίδια περιέργεια και συνάμα τον ενθουσιασμό της τουρίστριας.

      Σχετικά άρθρα

      Uncategorized

      VAULT THEATRE PLUS | Θεατρικό πρόγραμμα: Ιανουάριος 2023

      Μουσική

      Μήτσος Πουλικάκος και οι “Γεια σου Τάκη” #ΕΛΑ_ΟΠΩΣ_ΕΙΣΑΙ στο Κύτταρο

      Αφιερώματα

      Το τρενάκι των Χριστουγέννων

      Uncategorized

      Ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος με την Eλπίδα στην Τοποθεσία Πλάκα

      Uncategorized

      IANOS | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Μυρτώς Δημητρίου με τίτλο «Ξεδιπλώνοντας Origami μυστικά»

      Μουσική

      Εύα Ατματζίδου – Solo Fingerstyle Acoustic Guitar Performance

      Next Post

      Διεθνές Φεστιβάλ Αναλόγιο | Παρουσίαση προγράμματος

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

        412 shares
        Share 165 Tweet 103
      • Πας μαγειρεύοντας

        410 shares
        Share 164 Tweet 103
      • «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

        408 shares
        Share 163 Tweet 102
      • Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

        361 shares
        Share 144 Tweet 90
      • Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

        359 shares
        Share 144 Tweet 90

      Πόλεις μέσα στην Πόλη | Άνθρωποι, γεγονότα, καταστάσεις | Street Press ΗΠΖ | Χαρτί - διαδίκτυο

      • Άποψη
      • Χαρτί
      • Editorial
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • Συνεντεύξεις
      • Φώντας Λάδης
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις
      • Πολιτισμός
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Κλίκ
      • Μουσική
      • Έξοδος
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Explore Athens
      • Πρόταση Εβδομάδας
      • #Breaktime
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Υγεία
      • Free Athens
      • Articles
      • Explore Athens
      • Άνθρωποι
      • Faces
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι ‘πες τώρα!
      • Μαγείρεψε το!
      • The Saucha Life
      • Γεύσεις Κατοχής
      • Η ψυχολογική διάσταση του μαγειρέματος
      • Ζώδια
      • Κατοικίδια
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Ακολούθησε μας

      • > > Η σοφία της ημέρας...
 πιο συμβατή με την πραγματικότητα

#ολαθαπανεκαλα #ισωςκαιοχι
#ηποληζει #ισωςκαιοχι
      • .
>> Το νέο μας τεύχος κυκλοφορεί από σήμερα στους δρόμους και αισθάνεται περίεργα.
Ένας δύσκολος Μάρτης, σε μια δύσκολη χώρα.
Ένα τεύχος, που δε ξέρει πως να συστηθεί.

Μπορείτε να μας ξεφυλλίσετε και ηλεκτρονικά στο ISSUU:
Link στο bio.

#ipolizei #februaryissue #freepress #streetpress
      • 🎁GIVEAWAY |  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ🎁

Σε συνεργασία με το @holywoodstage.athens (Λεωφόρος Βουλιαγμένης 289) προσφέρουμε μια φιάλη κρασί & ελεύθερη είσοδο για εσένα και 3 ακόμα φίλες-ους σου, για την βραδιά παρουσίασης του δίσκου
      • Η σοφία της ημέρας
#patisionmood #ipolizei_gr #ipolizei
      • >> Λόγω... βάρβαρων καιρικών συνθηκών, η διανομή του τελευταίου μας τεύχους ενδεχομένως να καθυστερήσει σε κάποια σημεία της Πόλης.
Μέχρι τότε μας ξεφυλλίζετε ολόστεγνους, στο link που θα βρείτε στο bio
ή κάνετε μια βόλτα στο site μας:
www.ipolizei.gr
 
#ipolizei #februaryissue
      • #ipolizei #streetpress #patisionmood
      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"
      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Άποψη
      • Χαρτί
        • Editorial
        • Ανεξήγητη πόλη
        • Αφιερώματα
        • Διάφορα
        • Η ψυχή της Πόλης
        • Καυστική ποτάσα
        • Παράξενες ιστορίες
        • Συνεντεύξεις
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
        • Βιβλιοκριτικές
        • Νέες εκδόσεις
        • Άνθρωποι του βιβλίου
        • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Πολιτισμός
        • TV & Movies
        • Εικαστικά
        • Θέατρο
        • Κλίκ
        • Μουσική
        • Πίνακες
        • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια
      • Έξοδος
        • Δρομο-Λόγια
        • Πόλη Αφιέρωμα
        • Πρόταση Εβδομάδας
        • Explore Athens
      • ΑΝΘΡΩΠΟΙ
      • #Breaktime
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      • Άνθρωποι
        • Faces
        • Συναντηθήκαμε
        • Σύνθημα
        • Τι ‘πες τώρα!
        • Και όμως συνέβη
      • Well Being
        • Shopping
        • Υγεία
        • Μαγείρεψε το!
        • Κατοικίδια
      • Ζώδια
      • Εκδόσεις Λογότυπο
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In

      Add New Playlist

      Αυτό το Website χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να περιηγείστε στον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.Πολιτική Απορρήτου.