Καραντίνα και παύση εργασιών για τους περισσότερους, όμως ακόμη υπάρχουν άνθρωποι που κρατούν την Πόλη ζωντανή! Κι εμείς τους βρίσκουμε, τους ρωτάμε, ανταλλάσσουμε απόψεις και δίνουμε κουράγιο ο ένας στον άλλον.
Μέσω messenger συνομίλησα με έναν διαδικτυακό μου φίλο,ο οποίος εργάζεται σε γνωστή ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του και το σεβάστηκα απολύτως. Ουσία, άλλωστε, εν προκειμένω έχουν οι απαντήσεις του στις ερωτήσεις μου που, αν και σύντομες, αποδίδουν πιστά το κλίμα που επικρατεί στον κλάδο του.
Ο συγκεκριμένος υπάλληλος ξεκίνησε να εργάζεται από τα 16 του στο μίνι μάρκετ ενός θείου του. Όταν τελείωσε την στρατιωτική του θητεία, δούλεψε για το σούπερ μάρκετ Χριστόπουλος, μετά στο Ατλάντικ, στην συνέχεια στα ΑΒ (όπου παρέμεινε για 16 χρόνια!) και τώρα βρίσκεται στο τμήμα τυριών-αλλαντικών στο κατάστημα του ελληνικού, γνωστού σούπερ μάρκετ στο Νέο Ψυχικό.
“Έχουν συμβεί πολλά αυτά τα 26 χρόνια που κάνω αυτήν την δουλειά, έχω δει διάφορα! Δεν θα ξεχάσωποτέ ότι, όταν δούλευα στην κεντρική αποθήκη της Ατλάντικ στα Καλύβια, ως υπεύθυνος παραγγελιών, ξυπνούσα χαράματα για να είμαι εκεί 5 το πρωί και να βγάζω τις καρτέλες”, λέει ο Γ. ενώ το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς του θεωρεί πως έχει να κάνει με την επικοινωνία με τους πελάτες.
“Πρέπει να έχεις τεράστια υπομονή και κυρίως να μην τους αφήνεις να σου πάρουν τον αέρα. Θυμάμαι, στην ΑΒ, έγινε ληστεία στο κατάστημα και, με την ψυχραιμία μου απέναντι στον ληστή που είχε όπλο, έσωσα τρεις συναδέλφισσες από τα χειρότερα… Του είπα με ψυχραιμία ότι δεν φοβόμαστε και να πάρει τα λεφτά και να φύγει.”
Οι ιστορίες από το επαγγελματικό παρελθόν κάποιου ανθρώπου έχουν σίγουρα ενδιαφέρον. Όμως, εν προκειμένω, με ενδιέφερε να ρωτήσω για αυτά που βιώνουν αυτήν την περίοδο, την ζόρικη, την τρομερή. Κρατούν την πόλη ζωντανή τα σούπερ μάρκετ και οι υπάλληλοι εργάζονται κανονικά και με το νόμο, μάλιστα, λόγω των συνθηκών πανικού και αδειάσματος ραφιών που επικρατούν, δουλεύουν και πιο σκληρά ακόμα! Το θέμα είναι: πληρώνονται αναλογικά με τον μόχθο τους;
Αυτή την περίοδο είστε υποχρεωμένοι να εργάζεστε με απειλή, έστω όχι ρητή, απόλυσης;
Στην δική μας εταιρεία, δεν υπάρχουν απειλές και έχουμε εξαιρετικό κλίμα. Απλά, ο προϊστάμενος μας λέει ότι αύριο, για παράδειγμα, δεν έχουμε ρεπό, αλλά θα πληρωθούμε κανονικά. Η κατάσταση είναι δύσκολη, ομολογουμένως. Και στο δικό μας κατάστημα, όπως και σε εκατοντάδες άλλα, αδειάζουν ράφια, είναι μέρες και στιγμές που επικρατεί πανικός, οι χλωρίνες και τα dettol φεύγουν δέκα δέκα και τέτοια… Κάποιες μέρες, λόγω φόρτου εργασίας και υπερβολικού αριθμού πελατών, σημειώνονται ελλείψεις.
Τις προάλλες, ένας πελάτης ένιωσε αδιαθεσία και πήγε να λιποθυμήσει. Τον βοήθησα να μην πέσει κάτω, μετά με ευχαρίστησε στέλνοντας mail στα κεντρικά μας. Ώρες ώρες, αισθάνομαι πως, αυτές τις μέρες, επιτελούμε λειτούργημα και, φυσικά, μες στο χάος, υπάρχουν και πολύ τρυφερές, ανθρώπινες στιγμές αλληλοκατανόησης. Προτιμώ να κρατώ αυτά τα περιστατικά, παρά τα άλλα, δηλαδή τον αγενή τρόπο ορισμένων πελατών, την επιθετικότητά τους απέναντί μας… Αυτά τα αφήνω στην άκρη.
Τηρούνται σχολαστικά οι κανόνες υγιεινής ή είναι πρακτικά δύσκολο να συμβεί αυτό;
Σε εμάς τηρούνται όλα κατά γράμμα, γιατί ελεγχόμαστε καθημερινά.
Υπάρχει περίπτωση να ξεμείνουν τα σούπερ μάρκετ από προμήθειες;
Θα είμαι ειλικρινής. Φυσικά και υπάρχει θέμα κυρίως λόγω των προμηθευτών που και αυτοί έχουν θέματα, λόγω του ότι δεν μπορούν να στείλουν εμπορεύματα. Πολλές εταιρείες έχουν, εδώ και μέρες, αναστείλει την λειτουργία τους κι αν αυτό δεν έχει φανεί ακόμα, σύντομα θα γίνει αισθητό.
Μπορεί να χρειαστεί να κλείσουν τα σούπερ μάρκετ;
Το βρίσκω πολύ τραβηγμένο, θα έλεγα πως δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Εκτός, βέβαια, αν δοθεί εντολή από την κυβέρνηση. Αυτό όμως είναι πολύ δύσκολο να συμβεί…
Προβλέπεται, τώρα, αυτήν την περίοδο κάποιο bonus ή οτιδήποτε, εφόσον είστε από τους ελάχιστους επαγγελματίες που συνεχίζουν να δουλεύουν και, δη, με πιο έντονους ρυθμούς;
Πληρωνόμαστε κανονικά, οι μισθοί μας είναι ανθρώπινοι και ικανοποιητικοί. Αν χρειαστεί να δουλέψουμε παραπάνω, πληρωνόμαστε και για αυτές τις ώρες. Ανήκω σε μια από τις καλύτερες εταιρείες από άποψης συνθηκών και πληρωμών.
Το τελευταίο μήνυμα που μου έστειλε ο Γ., και τον ευχαριστώ, πάει κάπως έτσι:
“Μετά από όλο αυτό που βιώνουμε, το πιο σημαντικό είναι να την βγάλουμε χωρίς ανθρώπινες απώλειες. Όσον αφορά την δουλειά, θα συνεχίσουμε όλοι μας, έτσι ή αλλιώς, γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Εύχομαι να βοήθησα και ευχαριστώ θερμότατα την Η ΠΟΛΗ ΖΕΙ που μου δίνει βήμα να μιλήσω για αυτό που βιώνουμε με τον ιό. Να ευχηθούμε να πάνε όλα καλά!”