Δυστοπική ευτοπία ή ευτοπική δυστοπία (διαλέγετε και παίρνετε!!!).
Η βιβλική εκδοχή τής Εδέμ σε υπαρξιακή-ψυχαναλυτική εκδοχή.
Κακούργοι που κλείνονται από έναν ουμανιστή δισεκατομμυριούχο σε ένα παραδεισένιο νησί, όπου απολαμβάνουν όλες τις πολυτέλειες μιας πλούσιας κι ανέφελης ζωής προκειμένου να σωφρονιστούν!!!
Μόνο που τα σύννεφα δεν αργούν να φανούν, να βαρύνουν και να πέσουν πάνω στα κεφάλια τους σαν καταιγίδα.
Κάθε ανθρώπινη συνύπαρξη διέπεται από κανόνες, περιορισμούς και συμβάσεις. «Πόλις εστί νόμω». Ακόμα και η ίδια η θεατρική παράσταση είναι μια βραχυχρόνια άγραφη σύμβαση. Ενοικιάζονται οι σωματοποιημένες ευαισθησίες των δρώντων που επιφορτίζονται με το δύσκολο καθήκον να μεταδώσουν υψηλά φιλοσοφικά νοήματα εκλαϊκεύοντάς τα και απλοποιώντας τα αναγκαστικά έτσι ώστε να απορροφηθούν από τον μέσο θεατή. Ο επαρκής θεατής μπορεί να λειτουργεί ταυτόχρονα και σε άλλα επίπεδα, επιτυγχάνοντας μια ιδιότυπη αποστασιοποίηση συνδημιουργώντας ένα άλλο έργο στον καθρέφτη της συνείδησής του.
Η κριτική είναι μια εξ ορισμού διαμεσολάβηση, λειτουργεί ως σύσταση (ή αποτροπή). Ο κριτικός είναι ένας ιδιότυπος γευσιγνώστης που δοκιμάζει πριν από εμάς για εμάς το κρασί (ή το …ξίδι!!!).
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρακολουθήσαμε μια στοχαστικά παρωδία των αλλόκοτων τηλεπαιχνιδιών με εγκλωβισμένους ανθρώπους που λειτουργούν ως τηλεοπτικά ινδικά χοιρίδια.
Καλό το τέχνασμα και εύληπτο. Όμως μέχρι την τελική ανατροπή κουράζει κάπως με την αναμενόμενη μονοτονία του.
Θα μπορούσε ίσως να περικοπεί ή να υποστεί έντονη δραματουργική επεξεργασία από κάποιον ειδικό εμπειροτέχνη τού παραστασιακού ρυθμού.
Η εποχή μας είναι διαρκώς επιταχυνόμενη και οι αντοχές μας ελαχιστοποιούνται καθημερινώς.
Ο συγγραφέας έχει όλο τον χρόνο δικό του (όταν είναι ολιγογράφος και δεν ακολουθεί τον φρενιτικό ρυθμό τής υπερκατανάλωσης πολιτιστικών προϊόντων).
Ο σκηνοθέτης όμως οφείλει να προστατεύσει τους ηθοποιούς από την υπέρ-έκθεση στις αναπνοές των κατά άλλα σιωπηλών θεατών που συνεισφέρουν σωματικά με την ηλεκτρομαγνητική συνενοχή τους.
Αριστουργηματικό ανάγνωσμα, αργό ως κείμενο παράστασης. Όμως ποτέ δεν τα βρίσκεις όλα μαζί. Έτσι δεν είναι;
«Το τέλειο είναι ο εχθρός τού καλού».
Κι η υπερβολική αυστηρότητα κινείται σε αντίθετη τροχιά από την ψυχαγωγία (περί διασκεδάσεως δεν τίθεται θέμα εδώ, στην συγκεκριμένη περίπτωση).
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΡΙΤΙΚΑ! ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ!
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
https://konstantinosbouras.gr
info από το Δελτίο Τύπου:
Στον παράδεισο
Του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη
Το καινούργιο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη παρουσιάζουν σε συνεργασία η Μαρία Αιγινίτου και ο Γιώργος Παλούμπης
Πρεμιέρα Τετάρτη 19 Απριλίου
Σε μία πρότυπη σωφρονιστική μονάδα στο ιδιόκτητο νησί του μεγάλου Έξαρχου οι κατάδικοι εκτίουν την ποινή τους απολαμβάνοντας την ομορφιά της φύσης ξεκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο. Μέσα σ’ αυτήν την υπό όρους ελευθερία και το ειδυλλιακό περιβάλλον σιγοβράζουν πάθη, έριδες, συνομωσίες και προδοσίες.
Ο Γιάννης, παλιός τρόφιμος με βαριά αδικήματα στην πλάτη, μοιάζει να έχει λαμπρή ανταπόκριση στο πρόγραμμα. Η μεταστροφή μέσα του έχει συντελεστεί. Έχει αντιληφθεί πλήρως το κακό που στο παρελθόν προκάλεσε και τώρα προσπαθεί να το ξεπληρώσει προσφέροντας σε όλους γύρω του συμπαράσταση και αγάπη. Ο ίδιος ο Έξαρχος θα εκτιμήσει την πρόοδό του και θα του αναθέσει μια ευαίσθητη αποστολή: την φύλαξη και περιποίηση των ακριβών καλεσμένων του, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν για λίγες μέρες στο νησί. Είναι ικανός, είναι έμπιστος. Όμως ένα ατύχημα, για το οποίο δεν ευθύνεται, θα συμβεί και τα πάντα στον παράδεισο ανατρέπονται. Όλοι θα του φορτώσουν το έγκλημα κι εκείνος θα το δεχτεί αδιαμαρτύρητα. Ο δρόμος για την εξιλέωση είναι μακρύς.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης
Σκηνοθεσία: Μαρία Αιγινίτου
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Γιώργος Παλούμπης
Κοστούμια – Σκηνικός χώρος: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Μιχάλης Κάρλος
Μουσική – Σχεδιασμός ήχων: Σωτήρης Καστάνης
Βοηθός σκηνοθεσίας: Παναγιώτα Παπαδημητρίου
Βοηθός σκηνογράφου: Γιώργος Τρικαλιώτης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Γραφιστική επιμέλεια: Μαύρα Γίδια
Παίζουν (αλφαβητικά): Μαρία Αιγινίτου, Θάνος Αλεξίου, Αντώνης Γιαννακός, Ασπασία Κράλλη, Δάφνη Λιανάκη, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος.
Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις: Από Τετάρτη 19 Απριλίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 18 ευρώ
Μειωμένο: ( φοιτητικό, άνω των 65 ετών ) 15 ευρώ
ΑΜΕΑ, κάρτα ανεργίας, ατέλειες : 10 ευρώ
Προσφορά Προπώλησης: 12€ για αγορά εισιτηρίων μέχρι τις 09 Απριλίου
Διάρκεια παράστασης 90 λεπτά
Προπώληση εισιτηρίων
-ticketservices: https://www.ticketservices.gr/event/ston-paradeiso
-Τηλεφωνικά: 2107234567
-Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα
Θέατρο Arroyo
Μεγάλου Αλεξάνδρου 128 – Κεραμεικός.
Η παράσταση “ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ” πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.