Δεν ξέρουμε για εσάς, αλλά εμείς όταν κάποιος υπολογιστής “χαλάσει” στο γραφείο και χρειάζεται επισκευή ή αντικατάσταση, παίρνουμε τηλέφωνο το Φώτη να μας λύσει το πρόβλημα! Εκτός του ότι είναι κεφάτος και φτιάχνει το κλίμα, πρωτίστως έχει βαθιά γνώση της δουλειάς του! Έτσι κι εμείς, μιλήσαμε μαζί του τόσο για το ίδιο το κατάστημα που διατηρεί στην οδό Κυψέλης (Computer Doctor όνομα και πράγμα!), αλλά και την εποχή, το μέλλον των επιχειρήσεων, την εξέλιξη στον τομέα της τεχνολογίας! Τον ευχαριστούμε θερμά!
Είστε ο … γιατρός του κομπιούτερ! Τι υπηρεσίες προσφέρει το κατάστημά σας; Από πότε άνοιξε η επιχείρηση;
Το κατάστημά μας υπάρχει από το 2010 στην Κυψέλη. Όντως οι πελάτες και φίλοι μας αποκαλούν γιατρούς! Το δυνατό μας σημείο είναι οι επισκευές Η/Υ και laptop και από το 2014 επισκευάζουμε smartphone και tablet. Επίσης, καλύπτουμε και το κομμάτι των μεταχειρισμένων υπολογιστών και ανταλλακτικών. Προμηθεύουμε PC και laptop σε ιδιώτες και επιχειρήσεις σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες του πελάτη μας, πάντα οικονομικά και αξιόπιστα. Η λογική μας είναι πρώτα να ερευνήσουμε τις πραγματικές ανάγκες του πελάτη μας και όχι να δώσει πολλά λεφτά για ένα μηχάνημα, ενώ θα μπορούσε να κάνει τα ίδια πράγματα με ένα πολύ πιο οικονομικό.
Επισκέπτεστε και το χώρο του πελάτη ή θα πρέπει να φέρνει κάποιος τον υπολογιστή στο κατάστημα;
Κατόπιν ραντεβού πηγαίνουμε στον χώρο του πελάτη, αν και συνήθως πηγαίνουμε μόνο για παραλαβή και παράδοση, αφού τα περισσότερα εργαλεία μας τα έχουμε στο επισκευαστικό μας κέντρο. Είναι πολύ αγχωτικό και για τον τεχνικό, αλλά και για τον πελάτη, να καθίσουν 4-5 ώρες να είναι πάνω από τον υπολογιστή. Προτιμάμε την εργασία στον χώρο μας, καθώς και το γεγονός ότι εμείς κρατάμε παραπάνω τον υπολογιστή για να δούμε ότι όλα είναι πλήρως λειτουργικά και να αποφεύγουμε τα συχνά “πήγαινε-έλα” της συσκευής για μικροπροβλήματα, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.
Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τους υπολογιστές;
Όλοι οι συνάδελφοι πιστεύω ότι είχαν από μικροί το μικρόβιο της ενασχόλησης με τους υπολογιστές και την τεχνολογία. Εγώ, συγκεκριμένα, από το Γυμνάσιο ξεκίνησα να ασχολούμαι με τον προγραμματισμό στον πρώτο υπολογιστή που μου πήρε ο πατέρας μου δώρο. Το θέμα με την τεχνολογία είναι να έχεις το ενδιαφέρον να το παρακολουθείς καθημερινά και να πειραματίζεσαι. Οι εξελίξεις είναι πολύ γρήγορες σε παγκόσμιο επίπεδο και οι γνώσεις καθημερινά απαξιώνονται. Πρέπει να είσαι μέσα στα πράγματα. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή παιδιά 14 χρονών που γνωρίζουν περισσότερα από έναν 50άρη με παλιό πτυχίο πανεπιστημίου. Επειδή έχω και εγώ πτυχία, θεωρώ ότι είναι αρκετά χρήσιμα, αλλά όχι ικανά για να σε κρατήσουν στον χώρο. Στο κατάστημά μας πιο πολύ μετράει το ενδιαφέρον, να έχεις περιέργεια και διάθεση. Εμείς έχουμε τεχνικούς από ΙΕΚ, από ΤΕΙ, από Πανεπιστήμια κτλ.
Δραστηριοποιείστε στην Κυψέλη. Ήταν συνειδητή απόφαση λόγω γειτονιάς; Ποιες άλλες περιοχές μπορείτε να εξυπηρετήσετε;
Γεννήθηκα Κυψέλη, αλλά μεγάλωσα Πεύκη και Μελίσσια. Σε σχετικά μικρή ηλικία κατέβηκα στο κέντρο ξανά. Ναι, η Κυψέλη έχει την εξής ιδιαιτερότητα: είναι κέντρο και ταυτόχρονα είναι και γειτονιά, καμία άλλη συνοικία της Αθήνας δεν το έχει αυτό. Είναι φανερό επειδή το πρωί βλέπεις κόσμο να κινείται, έρχονται στην Κυψέλη εργαζόμενοι, δικηγόροι, γιατροί κτλ, το απόγευμα βλέπεις τους Κυψελιώτες, νέοι, ζευγάρια, οικογένειες, καλλιτέχνες, συγγραφείς, πάνε για βόλτα/καφέ/βόλτα τον σκύλο, κτλ. Για την ώρα, εξυπηρετούμε Κυψέλη, Πατήσια, Γαλάτσι, κέντρο Αθήνας, ιδιώτες και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Φιλοδοξούμε να έχουμε πιο πολλούς τεχνικούς για να καλύψουμε μεγαλύτερο μέρος της Αθήνας.
Κατά την περίοδο της καραντίνας, το κατάστημα λειτουργούσε; Κι αν ναι, είχατε περισσότερη ζήτηση λόγω τηλε-εργασίας, παιχνιδιών κλπ; Πιστεύετε πώς όλη αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί και στο μέλλον;
Τυπικά, το κατάστημά μας ήταν κλειστό λόγω ΚΑΔ που όρισε το κράτος. Ουσιαστικά, εξυπηρετούσαμε τους πελάτες μας στον ΚΑΔ της επισκευής με δωρεάν παράδοση και παραλαβή με τα ΕΛΤΑ Courier. Υπήρχε αρκετός φόρτος εργασίας αλλά λόγω καραντίνας όλα πήγαιναν αργά, οι προμηθευτές, οι courier, κτλ. Το όλο σύστημα είχε πάει πολύ πίσω, οι τεχνικοί μας εργάζονταν από το σπίτι.
Παρόλα αυτά είδαμε ότι ακόμα και στις δύσκολες αυτές στιγμές, οι πελάτες μας συνεργάστηκαν άψογα, σεβάστηκαν τις καινούριες αυτές διαδικασίες, ανέπαφες παραδόσεις, τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Όλοι ξαφνικά ζητούσαν web camera για το laptop τους, ένα είδος το οποίο πριν την καραντίνα δεν ζήταγε κανείς. Εφαρμογές όπως το Zoom και το Webex, το Meet και άλλες online πλατφόρμες είδαν αυξημένη ζήτηση. Θεωρώ ότι κάποιες από τις νέες αυτές συνήθειες λίγο πολύ ήρθαν για να μείνουν. Αν δηλαδή η φύση της δουλειάς του εργαζομένου είναι τέτοια, τότε ναι σίγουρα θα μπορεί να δουλεύει από το σπίτι και ίσως κάποιες φορές τον μήνα θα πηγαίνει για meeting στο γραφείο με τους συναδέλφους του.
Δεν θεωρώ ότι το γραφείο με την σημερινή έννοια θα χαθεί, είναι πολύ σημαντικός ο παράγοντας της ανθρώπινης επικοινωνίας.
Τώρα που πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον ιό, μπορείτε να μας δώσετε μερικά tips καθαρισμού ηλεκτρικών συσκευών;
Βεβαίως, κάποιες από αυτές τις συμβουλές είναι απλές και μπορεί να τις εκτελέσει ο καθένας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να σημειώνει κάθε πότε κάνει καθαριότητα και συντήρηση των συσκευών του. Αρχικά, για τα καθημερινά, εννοείται ότι καθαρίζουμε με καθαριστικά του εμπορίου (πχ Ajax) το κινητό μας τηλέφωνο, tablet ή το πληκτρολόγιο από το λάπτοπ μας, ειδικά εάν το χρησιμοποιούν και άλλοι στο γραφείο ή στο σπίτι. Ρίχνουμε μικρή ποσότητα από το σπρέυ καθαρισμού σε πανάκι και με ήρεμες κινήσεις καθαρίζουμε τις επιφάνειες που πρέπει.
Τώρα, όσον αφορά το PC μας ανοίγουμε το πλαϊνό καπάκι (2 βίδες έχει για να το αφαιρέσει κανείς) και αφαιρούμε με το χέρι τις σκόνες (ίσως και φορώντας γάντι). Προσοχή: όχι χρήση σεσουάρ (το γνωστό μπιστολάκι) γιατί από την υπερβολική πίεση μπορεί να βγουν καλώδια ή και να επηρεαστούν επαφές της μητρικής πλακέτας.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, καλό είναι κάθε 1-2 χρόνια, την συσκευή να την καθαρίζει τεχνικός, ο οποίος όχι μόνο κάνει το παραπάνω καθάρισμα, αλλά τοποθετεί και θερμοαγώγιμα υλικά για αποφυγή υπερθερμάνσεων. Να αναφέρω εδώ ότι τα περισσότερα λάπτοπ και pc χαλάνε λόγω μη συντήρησης και σωστής καθαριότητας. Είναι σύνηθες φαινόμενο να μας έρχονται μηχανήματα που δεν έχουν καθαριστεί για 6-7 χρόνια.
Επίσης να ξέρετε πως ό,τι βλέπετε στο youtube συνήθως είναι μύθος (π.χ. έπεσε το iphone στο νερό, βάλτε το στο ρύζι) είναι το λιγότερο αστεία, αν όχι και επικίνδυνα. Γενικά, όσο εύκολη έχει γίνει η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο ευρύ κοινό. άλλο τόσο δύσκολη έχει γίνει η δουλειά του τεχνικού. Και το επισημαίνω για όλους όσους θεωρούν ότι όλα επισκευάζονται πατώντας απλώς ένα κουμπί. Το κίνημα DIY (do it yourself) στους υπολογιστές μας βρίσκει σύμφωνους, αρκεί να γνωρίζουν πλήρως οι συμμετέχοντες ότι φέρουν ρίσκο για τις συσκευές τους.
Ποια είναι η μεγαλύτερη ή πιο “περίεργη” ζημιά που έχετε αντιμετωπίσει;
Έχουμε συναντήσει ένα σωρό περίεργα φαινόμενα στους υπολογιστές. Κάποια στιγμή είδαμε διάφορα κουφά, που έρχονται σε αντίθεση με ό,τι γνωρίζαμε μέχρι τότε και αυτό ισχύει επειδή είναι ηλεκτρονικές συσκευές και άρα ευάλωτες και ευαίσθητες επειδή περνάει ρεύμα από μέσα τους.
Συνήθως το πιο δύσκολο κομμάτι δεν είναι η δύσκολη συσκευή, αλλά ο δύσκολος πελάτης. Αναφέρομαι στο άγχος που έχουν ορισμένοι πελάτες, καθώς δένονται συναισθηματικά με την συσκευή τους (ειδικά με τα smartphones) και έτσι προκύπτει δυσκολία στο να επισκευαστεί η συσκευή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ή να τους εξηγήσουμε ποια βήματα πρέπει να γίνουν μέχρι να επιστρέψει η συσκευή στην προηγούμενη της κατάσταση. Γενικά, αναπτύσσεται θα έλεγα μια σχεδόν φιλική σχέση και σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον πελάτη και στον τεχνικό.
Το πιο περίεργο που συμβαίνει κάμποσες φορές είναι όταν έρχεται ο πελάτης μας φέρνει την συσκευή του και την ώρα εκείνη ξαφνικά λειτουργεί! Αυτό μπορεί να συμβεί και πολλές φορές μέσα στην εβδομάδα. Αργότερα το πρόβλημα όμως εμφανίζεται και σε εμάς καθώς όπως είπα είναι λόγω της ευαίσθητης φύσης του ρεύματος. Έχουμε “σώσει” πελάτες καθώς επαναφέραμε στην ζωή συσκευές τους που τις είχαν για πέταμα ή κινητά που είχαν πέσει σε νερό και είχαν μέσα ευαίσθητα και προσωπικά δεδομένα. Δεν περιγράφεται η χαρά του πελάτη, αλλά και η ικανοποίηση του τεχνικού όταν νιώθει ότι κάνει κάτι χρήσιμο για τον συνάνθρωπό του.
Τι συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον νεότερο που θέλει να δραστηριοποιηθεί σε αυτόν τον τομέα;
Κοιτάξτε. Θα έλεγα αυτό που λέω σε κάθε νέο τεχνικό που έρχεται στο κατάστημά μας την πρώτη μέρα και μας γνωρίζει. Να έχει διάθεση για εξερεύνηση και μάθηση. Η αρετή αυτή είναι πολύ σημαντική. Η μάθηση δεν τελειώνει ποτέ! Την ημέρα που ο τεχνικός θα καβαλήσει το καλάμι και θα πει στον εαυτό του “τα ξέρω όλα”, έχει ήδη χάσει τη μάχη.
Οι παγκόσμιες αλλαγές στον τεχνολογικό τομέα είναι τέτοιες που θα μπορούσε κάποιος να διαβάζει τεχνολογικές ειδήσεις 8 ώρες την ημέρα και πάλι να μην έχει ενημερωθεί ούτε για το 1% αυτών. Το πολύ καλό στην δουλειά μας είναι ότι η ενημέρωση στο internet είναι δωρεάν (blogs, forums, κτλ) και ότι με το που έρχεται μια νέα συσκευή τη λύνουμε και τη μαθαίνουμε απ’έξω. Πλέον γνωρίζουμε και τα κουσούρια της κάθε συσκευής.
Θυμήθηκα τώρα τον μηχανικό μου στον οποίο πήγαινα το smartάκι μου και πριν του πω το πρόβλημα μου έλεγε τι έχει ακριβώς και του έλεγα αφού δεν το είδες πως ξέρεις; Η απάντηση ήταν “το άκουσα απέξω όταν ερχόσουν!” Κάτι άλλο που θα έλεγα στους νέους είναι να αντιληφθούν ότι οι πελάτες καταλαβαίνουν από τεχνολογία αρκεί να τους τα εξηγούν με απλές έννοιες και όχι με ακαταλαβίστικους όρους που μόνο οι τεχνικοί μεταξύ τους γνωρίζουν.
Γενικά, ο κλάδος μας θέλει υπομονή, καλό είναι να “χτίζει” ο νέος τεχνικός την γνωσιακή του βάση δεδομένων από μικρός, το λεγόμενο “know-how”. Επίσης δεν είναι κακό να πεις “δεν το γνωρίζω αυτό, αλλά θα το ψάξω”. Είναι σαν την ιατρική, κανείς δεν τα ξέρει όλα, ρωτάμε έναν συνάδελφο που μπορεί να έχει τύχει να το έχει αντιμετωπίσει.
Πώς βλέπετε τα πράγματα στην οικονομία και τις επιχειρήσεις από εδώ και μπρος;
Δύσκολη ερώτηση καθώς αφορά το μέλλον, το οποίο είναι αβέβαιο. Θα έλεγα ότι δεν μπορώ παρά να είμαι αισιόδοξος, καθώς τα χειρότερα μάλλον είναι πίσω μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα έρθουν καλές εποχές χωρίς να ρίξουμε πολλή δουλειά. Θεωρώ ότι ακόμα και τώρα στην δύσκολη παγκόσμια συγκυρία εάν το παλεύεις, έχεις όραμα, διάθεση για δουλειά, αγάπη για το αντικείμενό σου, αξιολογείς σωστά τα δεδομένα και παίρνεις μικρά ρίσκα θα πετύχεις. Δεν λέω ότι θα βγάλεις εκατομμύρια και δεν νομίζω ότι είναι και το ζητούμενο αυτό. Το ευτύχημα θα είναι να βρούμε την χρυσή ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική μας ζωή και στην επαγγελματική.
Ακούγεται κλισέ αλλά σε τελική ανάλυση νομίζω αυτό κυνηγάμε, τα μέσα εκείνα τα οποία θα μας εξασφαλίσουν μια υγιή, καλή και ευτυχισμένη ζωή, όπως την νιώθει ο καθένας. Θεωρώ ότι τα επόμενα δέκα χρόνια θα είναι κρίσιμα καθώς παλιές νοοτροπίες θα πρέπει να αλλάξουν, παλιοί οργανισμοί και φορείς θα καταργηθούν, γενικά θα αλλάξει προς το καλύτερο η ισορροπία των πραγμάτων. Η ανθρωπότητα έχει δείξει ότι έχει την δύναμη να προσαρμόζεται ακόμα και αν στην αρχή φαίνεται ακατόρθωτο. Δεν τελειώνει τίποτα, απλά θα αλλάξουν οι μορφές και τα σχήματα της οικονομίας και της κοινωνίας. Να είμαστε καλά να είμαστε εκεί έξω να τα ζήσουμε από κοντά!
Σας ευχαριστώ θερμά για την φιλοξενία!
Computer Doctor
Κυψέλης 61, Αθήνα
Τ. 2130038790
Mail: [email protected]