Οι παλιές χάρτινες αγάπες είναι η στήλη που σε άλλους θα θυμίσει και σ± άλλους θα συστήσει δημοφιλή περιοδικά ποικίλης ύλης του περασμένου αιώνα. Περιοδικά που αγαπήθηκαν, απέκτησαν φανατικό αναγνωστικό κοινό και άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην ιστορία του ελληνικού περιοδικού Τύπου.
Το περιοδικό ποικίλης ύλης Εικόνες ιδρύθηκε το 1955 από την Ελένη Βλάχου, κόρη του Γεωργίου Βλάχου, λογοτέχνη, δημοσιογράφου και εκδότη της εφημερίδας Καθημερινή. Πρώτος διευθυντής του περιοδικού υπήρξε ο Μάριος Πλωρίτης, σύντομα όμως τον διαδέχτηκαν οι Δημήτρης Καπλάνογλου και Βασίλης Θασίτης.
Την αρχισυνταξία του περιοδικού επιμελούνταν οι Δημήτρης Παπαναγιώτου και Τάκης Λαμπρίας. O Λαμπρίας και η Βλάχου, εκτός από στενοί συνεργάτες, συμπολιτεύτηκαν με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας στην πρώτη κυβέρνηση Καραμανλή μετά την πτώση της χούντας το 1974.
Την πρώτη περίοδο κυκλοφορίας του περιοδικού τα τεύχη αποτελούνταν από 52 σελίδες και είχαν υπότιτλο “Εβδομαδιαίο περιοδικό Ελληνικής και Διεθνούς Επικαιρότητος, με τιμή πώλησης 5δρχ. Ήταν ένα φρέσκο και μοντέρνο στην εποχή του περιοδικό, με πρότυπο το γαλλικό Paris Match και μάλιστα το πρώτο εικονογραφημένο για το οποίο χρησιμοποιήθηκε η τετραχρωμία.
Στο πρώτο τεύχος που κυκλοφόρησε, στο σημείωμα του εκδότη αναφέρονται τα εξής: «Αγαπητοί αναγνώσται Διαλέξαμε για τον τίτλο τη λέξη ΕΙΚΟΝΕΣ, επειδή εξηγεί το ειδικό περιεχόμενο του περιοδικού. Φυσικά, θα υπάρχει πάντοτε το απαραίτητο κείμενο. Μαζί όμως με το διάβασμά του, ο αναγνώστης θα βλέπει αποτυπωμένη τη φευγαλέα συγκίνησι του κάθε περιστατικού».
Έτσι, οι Εικόνες αποτέλεσαν το πρώτο ελληνικό περιοδικό που έδωσε σαφώς το στίγμα της νέας εποχής, στην οποία η εικόνα θα κυριαρχήσει. Μια πλειάδα καλλιτεχνών φωτογράφων και φωτορεπόρτερ επιστρατεύτηκαν και εμπλούτισαν με το υλικό τους τις σελίδες του περιοδικού.
Η θεματολογία του περιοδικού αφορούσε την κοσμική και καλλιτεχνική ζωή της πόλης, αλλά και του εξωτερικού, κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα της επικαιρότητας, ιστορικά, αρχαιολογικά, λαογραφικά αλλά και ταξιδιωτικά θέματα, φωτορεπορτάζ από περιηγήσεις στην επαρχία ή το εξωτερικό και πολλές διαφημίσεις, σε ποσοστό 20-25% .
Όπως και το Ρομάντσο, οι Εικόνες είναι περιοδικό με μεγάλη κυκλοφορία τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 . Ωστόσο, οι Εικόνες, σε αντίθεση με το Ρομάντσο, έχουν “αστικό” και κοσμοπολίτικο θα λέγαμε χαρακτήρα, με απεύθυνση στο μεσοαστικό και μεγαλοαστικό αναγνωστικό κοινό της πρωτεύουσας.
Το κοσμοπολίτικο στυλ του περιοδικού γίνεται αμέσως αντιληπτό, τόσο από τις διαφημίσεις ακριβών προϊόντων και ειδών πολυτελείας –όπως το κονιάκ Hennessy και το ουίσκι Johnny Walker που γίνεται εκείνη την εποχή must στα κοσμικά σαλόνια ή τα επίλεκτα κασμίρια «Πλατώνης» στην οδό Αμερικής και τα γουναρικά «Μητσάκου» στη Μητροπόλεως, προϊόντα που απουσιάζουν από το Ρομάντσο, όσο και από τη θεματολογία του, όπου η κοσμική ζωή και τα αφιερώματα στις βασιλικές οικογένειες της Ελλάδας και του εξωτερικού πρωταγωνιστούν στα περισσότερα τεύχη.
Η πρώτη περίοδος κυκλοφορίας των Εικόνων έκλεισε το 1967, όταν η Ελένη Βλάχου, αντιδρώντας στη δικτατορία, ανέστειλε την κυκλοφορία των εντύπων της, ενώ η ίδια διέφυγε στο Λονδίνο. Οι Εικόνες θα κυκλοφορήσουν για ένα πολύ σύντομο διάστημα την περίοδο της δικτατορίας από της 8 Μαρτίου του ’68 έως τις 2 Αυγούστου του ιδίου έτους. Επανακυκλοφορούν πολύ αργότερα, τον Νοέμβριο του 1984, όταν ο τίτλος του περιοδικού μεταβιβάστηκε στις εκδόσεις
Γ. Μπόμπολα.