Οι εκπαιδευόμενοι του 21ου αιώνα είναι άνθρωποι που παρακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις γύρω τους …Κι από εκεί που ακούγαμε e-learning μαθήματα και λέγαμε «τι είναι τούτο;» ήρθε ο Covid-19 και η καραντίνα στη ζωή μας και όλο και πιο συχνά ακούμε για την online εκπαίδευση. Κάναμε λοιπόν μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον διευθυντή του εξειδικευμένου online εκπαιδευτικού φορέα ΑΡΝΟΣ Γιάννη Κρόκο ο οποίος προσφέρει σε όλους τους μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου δωρεάν φροντιστηριακή εκπαίδευση μέσω διαδικτύου.
Η συζήτηση έγινε διαδικτυακά και του ζητήσαμε να μας λύσει κάποιες απορίες σχετικά με τα μαθήματα αλλά και για το moto του ΑΡΝΟΣ που είναι: Stop Crisis Education.
–Ο εκπαιδευτικός οργανισμός ΑΡΝΟΣ έχει ξεκινήσει τη διαδρομή του από το 1985. Η διάρκεια σας αποδεικνύει ότι γίνεται κάτι καλά.
Αφενός ο,τι κάνουμε το κάνουμε με σεβασμό και μεράκι, κι αφετέρου υπάρχει μία τάση διαρκούς εξέλιξης και προσαρμογής. Δεν είμαστε ένα κλασικό φροντιστήριο, είμαστε ένας εκπαιδευτικός οργανισμός που δραστηριοποιείται ή έχει δραστηριοποιηθεί στα φοιτητικά μαθήματα, τις εκδόσεις, τις κατατακτήριες εξετάσεις, τα μαθήματα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και την τελευταία χρόνια στα μαθήματα του σχολείου.
Το σημαντικό είναι ότι ενώ, από το 1985 μέχρι και σήμερα, είμαστε μια επιχείρηση που κρατάει τη δυναμική και την ταυτότητα της, γιατί διαρκώς προσαρμοζόμαστε και εξελισσόμαστε. Παρακολουθούμε τις νέες τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς αλλά και τις τάσεις της εκπαίδευσης παγκοσμίως.
Είσαστε από τους εκπαιδευτικούς που εισήγαγαν σύντομα την ηλεκτρονική εκμάθηση στο φροντιστήριο τους.
Η προσαρμογή με το παγκόσμιο γίγνεσθαι συνάδει και με τον χαρακτήρα μου και με το όραμα μου, το οποίο είναι να μπορεί να είναι κανείς σε έναν τόπο φύσης, να έχει το σπίτι του και ταυτόχρονα να έχει τη δυνατότητα μέσα από τον υπολογιστή να καλλιεργείται σε ο, τι επιθυμεί. Από το 2003 έχω ξεκινήσει τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού των μαθημάτων μέσα από διάφορες πλατφόρμες, είτε lms, είτε παροχής υπηρεσιών. Είμαστε πια σε ένα σημείο ωριμότητας να καταλάβουμε και να συνδέσουμε την τεχνολογία με τον καθηγητή και τον σπουδαστή, μαθητή ή φοιτητή.
Οι πρωτοπόροι είναι οι Αγγλοσάξονες και δίνουν τον παλμό της επόμενης ημέρας. Όμως ο ρυθμός της κοινωνίας και της εκπαίδευσης είναι αυτός που κινείται κυρίως στο Αγγλοσαξονικό σύστημα και δίνει το μήνυμα ότι πρέπει οι εκπαιδευόμενοι του 21ου αιώνα να έχουν και τους αντίστοιχους εκπαιδευτές, δηλαδή να είναι άνθρωποι που παρακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις γύρω τους.
Κύριε Κρόκο έχετε πάρει μία σπουδαία πρωτοβουλία δωρεάν παροχής ηλεκτρονικών μαθημάτων σε μαθητές όλων των σχολικών τάξεων. Πρέπει να πληρεί κάποιος μαθητής συγκεκριμένα οικονομικά κριτήρια ώστε να απολαύσει δωρεάν τις παροχές σας;
Η κοινωνική μας δράση είναι εδώ και πολλά χρόνια. Συνεργαζόμενοι -κυρίως- με τα κοινωνικά φροντιστήρια (με πρώτο και κύριο τον Δήμο Θεσσαλονίκης, από το 2014 έως και σήμερα), προσφέρουμε σε μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες βίντεο διδασκαλίας και υλικό με το οποίο θα μπορέσει ο μαθητής να κατανοήσει και να εντρυφήσει στο αντικείμενο του.
Ωστόσο, στην παρούσα φάση συνειδητοποιούμε το εξής: Ότι ανοίγει μία καινούρια πόρτα, δεν τη φανταζόμαστε, είναι κάτι πρωτόγνωρο γιατί επηρεάζει όλες τις κοινωνικές παραμέτρους. Σε αυτή την κοινωνική δυσκολία, που είναι καθολική, εμείς συμβάλλουμε με δωρεάν εγγραφή και οι μαθητές όλων των τάξεων θα απολαύσουν τις παροχές μας δωρεάν μέχρι και τέλος Ιουνίου.
Όταν ολοκληρωθεί αυτό το διάστημα τι έπεται; Θα μπορεί να συνεχίσει ο μαθητής αλλά με ένα χαμηλό αντίτιμο;
Οι τιμές μας για τους μαθητές που εισέρχονται στην πλατφόρμα ούτως ή άλλως είναι πολύ χαμηλές. Είναι της τάξεως των εκατό ή διακοσίων ευρώ σε ετήσια βάση. Δίνουμε τη δυνατότητα να πάρει κάποιος το υλικό που χρειάζεται, τα μαθήματα σε βίντεο- διδασκαλία με καθοδήγηση, με φύλλο εργασίας και εξάσκησης και να μπει σε έναν δρόμο εκπαίδευσης.
Σίγουρα αυτό απαιτεί και την συμβολή του δάσκαλου, του εκπαιδευτή που θα πάρει το παιδί και θα το οδηγήσει στην τροχιά της σταθερής εξέλιξης και καλλιέργειας της γνώσης. Εμείς έχουμε τις υποδομές αυτές, όμως εκείνο που χρειάζεται επιπλέον είναι η σταθερή καλλιέργεια, ωστόσο όμως και ο μαθητής από μόνος του σε συνεργασία με το δάσκαλο μπορεί να ακολουθήσει αυτό το πρόγραμμα και να κάνει τη δουλειά του όσο γίνεται πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά.
Θα υπάρχει η δυνατότητα ανάδρασης; Μιλήσαμε για βίντεο στα οποία ο εκπαιδευτικός θα παραδίδει το μάθημα. Ο μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να εκθέσει τις απορίες του;
Βεβαίως. Μέσα στην πλατφόρμα υπάρχει η επιλογή να στείλει ο μαθητής τις απορίες κι αν μετά θελήσει να μπει σε ομάδα που θα συνδυάζει την σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση εκεί πλέον έχει την άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον καθηγητή.
Πώς θα πείσω το παιδί μου ότι πρέπει να επιστρέψει στη μαθησιακή του ρουτίνα;
Σίγουρα το κομμάτι αυτό έχει να κάνει με την συστηματικότητα και με την καθοδήγηση του γονέα, ο οποίος πρωτίστως πρέπει να έχει κατανοήσει αυτό που προσφέρει ο ΑΡΝΟΣ στο μαθητή. Ο γονιός που ακολουθεί βήμα- βήμα το παιδί του στην εκπαιδευτική του πορεία, μπορεί βλέποντας τη διδασκαλία μέσα από αυτά τα βίντεο να γίνουν κι οι ίδιοι αποδέκτες.
Γιατί, κακά τα ψέματα, με την υπόδειξη δεν κάνει κανείς δουλειά. Με το παράδειγμα κάνεις τη διαφορά. Επίσης, υπάρχουν μαθήματα ανοιχτά στα οποία μπορεί ο μαθητής να γνωρίσει τον καθηγητή στο δίκτυο Αρνός και αυτά θα τον βοηθήσουν να σχηματίσει μία γνώμη και να αναπτύξουν μία εκπαιδευτική σχέση με τον εκπαιδευτικό.
Ποια είναι τα δικά σας κριτήρια για να χαρακτηριστεί κάποιος «καλός δάσκαλος»;
Πρώτον να αγαπάει τα παιδιά, δεύτερον να αγαπάει και να σέβεται τον εαυτό του, τρίτο να έχει την κατανόηση και επίγνωση της τεχνολογίας και το τέταρτο, να έχει οργανώσει το μάθημα του, να έχει στόχο. Από πού ξεκινάει, πού θέλει να πάει.
Να μην τον ενδιαφέρει απλά η αποστήθιση του μαθητή αλλά να απαντά στα ερωτήματα του, στο γιατί και το πώς. Οπότε ο δάσκαλος θα πρέπει πρώτα να έχει απαντήσει ο ίδιος σε όλα του τα ερωτήματα! Φυσικά, όλα αυτά συλλέγονται σε μία προσωπικότητα η οποία θα πρέπει να είναι ισορροπημένη, εστιασμένη, με αξίες και σκοπό για τη ζωή.
Ένας καλός μαθητής, συνήθως είναι ένας οργανωτικός χαρακτήρας, με στόχο και η παρούσα κατάσταση ίσως να μην τον επηρεάσει τόσο. Ένας μέτριος ή κακός μαθητής – λόγω της κατάστασης- ενδεχομένως να παραιτηθεί της προσπάθειας. Τι κάνουμε με τους μέτριους μαθητές;
Η αδράνεια που υπάρχει χτυπάει όλους τους μαθητές. Θα πρέπει ο μαθητής να βρίσκεται σε ένα διαμορφωμένο περιβάλλον που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την εκμάθηση του. Ο μέτριος μαθητής έχει την ευκαιρία να μπει στο τρένο. Να συνεργαστεί για την εκπαίδευση του με την οικογένεια του και η οικογένεια με το παιδί. Εμείς έχουμε την δυνατότητα και με την δωρεάν παροχή και με τους καθηγητές μας να δώσουμε τη διέξοδο να αγκαλιάσουμε το παιδί, να του δώσουμε κίνητρα. Το να απαντάς στο πώς και το γιατί του παιδιού είναι σημαντικό.
Πρέπει να το δούμε ως εξής: Ο μέτριος μαθητής βρίσκεται σε μία χρονική στιγμή που για κάποιον λόγο δεν έχει πάρει τα πάνω του, εκείνη τη στιγμή αν οι γονείς δούνε τον στόχο και τον ξεκαθαρίσουν, θα μπορέσουν αρχικά να τον βοηθήσουν αυτοί.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε- με αφορμή την κατάσταση πόσο απλοί πρέπει να είμαστε και να εξισορροπήσουμε αυτή την απλότητα μας μεταξύ τεχνολογίας και φύσης. Να καταλάβουμε ότι η τεχνολογία είναι εργαλείο και η φύση είναι η ταυτότητά μας. Έχουμε χρόνο, βρισκόμαστε κοντά, αφουγκραζόμαστε ο ένας τον άλλον και διαμορφώνουμε υγιείς και καθαρούς στόχους για την επόμενη μέρα.
*Η συνέντευξη δόθηκε στη Στεφανία Τσολάκη
**Οι (δωρεάν) εγγραφές μαθητών (δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου) πραγματοποιούνται με την επιλογή των πακέτων μηδενικής τιμής και η δωρεάν παροχή θα ισχύει μέχρι την Τρίτη 30 Ιουνίου.
Περισσότερες πληροφορίες
www.arnos.gr
Σολωμού 29, Τ.Κ. 106 82, Αθήνα
[email protected] +30 210 3822157