Εσείς το ξέρατε ότι υπάρχει η εφαρμογή Trends Time Capsule που μας ταξιδεύει στα δημοφιλέστερα του πρώτου τετάρτου του 21ου αιώνα;
A little bit of history
Η ιστορία της Google ξεκινά το 1995, όταν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, συνεργάστηκαν σε ένα πρότζεκτ για την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο. Δημιούργησαν τη μηχανή αναζήτησης “BackRub”, η οποία αξιολογούσε τη σημασία των ιστοσελίδων μέσω των backlinks. Το 1997, η μηχανή αναζήτησης μετονομάστηκε σε “Google”, εμπνευσμένη από τον μαθηματικό όρο “googol”, που συμβολίζει την αποστολή τους να οργανώσουν τις τεράστιες πληροφορίες του κόσμου. Το 1998, η Google ιδρύθηκε επίσημα, με τη στήριξη επενδυτών όπως ο Άντριου Μπράιντ και ο Σέριντ Σαφράν, και η δημοτικότητά της εκτοξεύτηκε λόγω της απλότητας και αποτελεσματικότητάς της. Από το 2000, η Google επεκτάθηκε σε νέες υπηρεσίες και σήμερα, είναι μια από τις πιο ισχυρές και αναγνωρίσιμες εταιρείες στον κόσμο, προσφέροντας πληθώρα υπηρεσιών, από αναζήτηση και email μέχρι τεχνητή νοημοσύνη.
Σίγουρα η google ήρθε και άλλαξε το ήδη αναπτυσσόμενο σκηνικό της τεχνολογίας και του διαδικτύου και φέτος συμπληρώνεται και μία 25ετία από τη συλλογή δεδομένων. Επομένως, δεν θα μπορούσε να λείψει και η νοσταλγική πλευρά της που εμφανίζεται μέσα από το “time capsule” της Google Trends, που παρουσιάζει τις πιο δημοφιλείς σε αναζήτηση κατηγορίες κάθε χρονιάς από το 1999 έως το 2023 και τους πιο δημοφιλείς όρους αναζήτησης ανά κατηγορία. Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από δύο πηγές: το αρχείο αναζητήσεων Google από 1999-2003 και τα δεδομένα Google Trends από το 2004-2023.
Νοσταλγήστε ελεύθερα
Ένα ταξίδι στο χρόνο που σου θυμίζει όσα κάποτε αγάπησες πολύ. Ενδεικτικά λοιπόν, παγκοσμίως στην κατηγορία Anime το Dragon Ball ήταν η δημοφιλέστερη αναζήτηση από το 1999 έως το 2008, όταν το Narruto το έριξε στη δεύτερη θέση το 2009. Μέχρι που το Dragon Ball επέστρεψε στην πρωτιά από το 2016 έως το 2020. Τα τελευταία τρία χρόνια η πρωτοκαθεδρία ανήκει στο Attack on Titan. Στην κατηγορία των αθλητών, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, η Άννα Κουρνίκοβα, ο Ρονάλντο, ο Ροναλντίνιο και ο Λάιονελ Μέσι παίζουν στην πρωτιά από το 1999 έως σήμερα και στην κατηγορία των παιδικών σειρών τα δημοφιλέστερα είναι τα Teletubbies (1999-2003), ο Μπομπ Σφουγγαράκης, η Πέππα το γουρουνάκι και το Ben 10. Στις ταινίες υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπου ουσιαστικά δημιουργείται μια άτυπη λίστα των πιο σημαντικών blockbusters της 25ετίας: Toy Story, X-Men, Harry Potter (όλες οι ταινίες), Spiderman, Matrix, Lord of the Rings, Twilight, Trnasformers, Avatar, Fast and Furious, Frozen, Avengers, Fifty Shades of Grey και άλλα. Στις σειρές, δεν ήταν ποτέ δημοφιλέστερα τα Φιλαράκια, αντίθετα οι Simpsons και το South Park έχουν πολλές πρωτιές, όπως και το Game of Thrones από το 2015 ή το Lost (2006) που ήρθε και άλλαξε το τοπίο των τηλεοπτικών σειρών και το Prison Break. Αντί στις δημοφιλέστερες κατηγορίες να ανήκει η μουσική (που απουσιάζει εκκωφαντικά), δημοφιλής κατηγορία ήταν τα ριάλιτι με Big Brother, American Idol, The Bachelor, Love Island και X Factor να κάνουν τα πλήθη να παραληρούν.
Ελληνικά γκουγκλαρίσματα από το 2004
Ενώ στο time capsule φαίνεται η παγκόσμια κατάταξη, για να επικεντρωθεί κανείς στην Ελλάδα πρέπει να μεταβεί στο Google Trends και να αναζητήσει τα 5 κορυφαία αποτελέσματα από το 2004 έως σήμερα, ενώ υπάρχουν και ξεχωριστές κατηγορίες. Συνολικά, η πρωτιά ανήκει στο Facebook, στο YouTube, στον Καιρό (οι Έλληνες έχουν παραληρήσει με το meteo), τη μετάφραση Google (τσάμπα τα φροντιστήρια που πλήρωναν οι γονείς μας) και φυσικά, στον όρο αναζήτησης «Ελλάδα». Ανά κατηγορίες, επειδή ήταν πολλές, διάλεξα στην τύχη. Στις αγορές, Zara, skroutz.gr και Κωτσόβολος με την τεχνολογία να κερδίζει τα ρούχα, ενώ στην κατηγορία Άνθρωποι και Κοινωνία επικρατούν το αθλητικό στοίχημα και τα ζώδια για να χάσεις κάθε ελπίδα στην ανθρωπότητα. Στην κατηγορία Βιβλίο και Λογοτεχνία έμπλεξαν το αθηνόραμα, το Game of thrones (από το 2011 έως το 2019 έγινε χαμός) και φυσικά τα αποφθέγματα ή quotes (στέναξε το Instagram). Γάτα σκύλος κονταροχτυπήθηκαν στην κατηγορία Κατοικίδια και στο Κράτος και Κυβέρνηση το Πρώτο Θέμα, τα ΝΕΑ και το taxisnet ήταν οι κύριες ελληνικές «συνήθειες». Η Σαντορίνη επικρατεί στα Ταξίδια, στις Τέχνες και Ψυχαγωγία εμφανίζεται ανάμεσα σε άλλα η Θεσσαλονίκη και στην Υγεία η λέξη «συμπτώματα» (η Google αντικατέστησε και τους γιατρούς). Φυσικά, το ψάξιμο μπορεί να είναι ασταμάτητο.
Στις σημερινές (Κυριακή 22/9/24) ανερχόμενες τάσεις είναι οι διάφοροι αγώνες – μέχρι και Λεβαδειακός εναντίον ΟΦΗ και δεν μας κάνει εντύπωση γιατί το στοίχημα καλά κρατεί. Εκτός από αθλητικά, η Έλενα Ακρίτα απασχολεί την κυριακάτικη ραστώνη.
Και τώρα, μπορεί να σας έβαλα σε μια απίστευτη διαδικασία searching, όμως πείτε μου, ποιος καλύτερος τρόπος να σκοτώνεις την ώρα σου, εκτός από βιντεάκια στο Facebook και στο Youtube;