Τέσσερις μαθητές της σχολής ΚΛΕΨύΔΡΑ, μέλη της ομώνυμης θεατρικής ομάδας, μιλούν στο Η Πόλη Ζει για την φετινή τους δουλειά, το ενΥδρείο, λίγες μέρες πριν το ανέβασμα της παράστασης στο Θέατρο Χώρος
Η Δανάη Χαβιάρα, η Κορίνα Κυριακίδου, η Αθηνά Αποστολίδου και ο Βασίλης Έξαρχος (ονόματα που μετά βεβαιότητας θα μας απασχολήσουν έντονα τα επόμενα χρόνια) μιλούν για θέατρο, ηθοποιούς, πρόβες, αλλά και για το πολιτικό θρίλερ που έγραψε η Αφροδίτη Φλώρου και σκηνοθέτησε η ιδρύτρια της ΚΛΕΨύΔΡΑΣ και δασκάλα τους, η αεικίνητη Κατερίνα Μπουζάνη.
Έχει πάντα ενδιαφέρον η συνομιλία με τις νεότερες, φρέσκιες φουρνιές καλλιτεχνών. Μιλούν απλά, χωρίς να είναι επηρεασμένοι από κανενός είδους δημόσιες σχέσεις, όλο θέρμη και μεράκι για την δουλειά τους. Γιατί είναι όμορφο να βρίσκεσαι στην απαρχή του ονείρου. Ο λόγος δικός τους. Τόπος στα νιάτα.
Τι σας έχει προσφέρει η σχολή ΚΛΕΨύΔΡΑ σε σχέση με το όνειρό σας για την υποκριτική; Πώς βιώνετε την διδασκαλία σε αυτό το περιβάλλον;
Δανάη: Η ΚΛΕΨύΔΡΑ για μένα είναι ένα σπίτι γεμάτο αγάπη και θέατρο, στο οποίο μπορείς να ονειρεύεσαι και να είσαι ο εαυτός σου. Κάθε στιγμή είναι μοναδική! Η δασκάλα μας είναι ένας υπέροχος άνθρωπος, φαίνεται πραγματικά το πόσο ενδιαφέρεται για τον καθένα μας ξεχωριστά και ποσό αγαπάει τη δουλειά της. Διαθέτει πολλές γνώσεις και εμπειρίες πάνω στο θέατρο, γι’ αυτό και το επίπεδο της σχολής είναι πολύ υψηλό, ενώ ακόμα επιτυγχάνει με πολύ όμορφο τρόπο να μας μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις της και τη θαυμάζω πολύ και για αυτό.
Κορίνα: Στην ΚΛΕΨύΔΡΑ μαθαίνουμε βήμα προς βήμα πως χτίζεται η υποκριτική τέχνη μέσα από βιωματικές τεχνικές. Για μένα είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι που είχα ανάγκη να κάνω πολλά χρόνια κι είναι η πρώτη φορά που βρήκα πρόσφορο έδαφος γι αυτό. Η αγάπη της Κατερίνας γι αυτό που κάνει μας παρακινεί να δουλεύουμε όλο και περισσότερο.
Αθηνά: Η ΚΛΕΨύΔΡΑ προσφέρει ένα πρόγραμμα υψηλών απαιτήσεων στους ραγδαίους ρυθμούς της καθημερινότητας και αποτελεί την ιδανική επιλογή για κάποιον που επιθυμεί όχι μόνο να εκφραστεί μέσω του θεάτρου αλλά και να εκπαιδευτεί σε σύγχρονες τεχνικές επαγγελματικού επιπέδου. Η διδασκαλία στο περιβάλλον της είναι μια μοναδική εμπειρία που δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας ώστε να μπορούμε να δώσουμε το 100% των δυνατοτήτων μας.
Βασίλης: Η ΚΛΕΨύΔΡΑ ήταν η πρώτη σχολή την οποία μου πρότειναν ανάμεσα σε πολλές για να ξεκινήσω και έτσι και έγινε. Ήθελα μια σχολή που να πλησιάζει το επίπεδο μιας επαγγελματικής δραματικής σχολής χωρίς τις καθημερινές υποχρεώσεις που συνοδεύουν την επαγγελματική σχολή λόγω έλλειψης χρόνου, εργασίας κλπ. Ήθελα κάτι ποιοτικό και ουσιαστικό που θα μου δώσει αυτά που χρειάζομαι ώστε να μπορώ να ενσαρκώσω οποιοδήποτε ρόλο μου ζητηθεί! Ο στόχος έχει επιτευχθεί.Η διδασκαλία στην ΚΛΕΨύΔΡΑ είναι κάτι σαν ψυχοθεραπεία για εμένα! Σε κάνει να βγεις από τα καλούπια σου, να αγκαλιάσεις πτυχές του εαυτού σου που ούτε καν ήξερες πως υπάρχουν, να έρθεις κοντά και να δεθείς με ανθρώπους τελείως διαφορετικούς από εσένα!! Απίστευτο πράγμα!!
Τι είναι για εσάς το ενΥδρείο; Τι προσδοκάτε να αποκομίσει ο θεατής μετά την παράστασή σας;
Αθηνά: Το ενΥδρείο είναι η φυλακή που μας βάζει η λήθη και η αδράνεια σε όσα συμβαίνουν γύρω μας. Πρέπει να αποδράσουμε από αυτό και να αντιδράσουμε σε κάθε μορφής αδικία που μας περιτριγυρίζει. Και όταν αυτό δεν είναι εύκολο, ας χρησιμοποιήσουμε τη φαντασία μας…Ελπίζουμε ο κάθε θεατής να νιώσει κάτι φεύγοντας από την παράστασή μας και να αναλογιστεί τρόπους να αποδράσει από το δικό του ενΥδρείο.
Βασίλης: Το ενΥδρείο για εμένα είναι ένα πολιτικό θρίλερ που απλά πρέπει να το δεις!! Τόσο απλά !! Ο θεατής δεν θα δει κάτι που ουσιαστικά δεν γνωρίζει! Θα δει κάτι που βαθιά μέσα του γνωρίζει ότι συμβαίνει αλλά παρόλα αυτά το προσπερνάει σαν να πρόκειται για κάτι «κανονικό». Γιατί πολύ απλά έτσι αντιδρούμε πλέον! Στόχος μας λοιπόν είναι την επόμενη φορά που θα αντιμετωπίσει μια παρόμοια κατάσταση-γιατί δυστυχώς είναι αναπόφευκτο- να πει φτάνει πια, δεν είναι «κανονικό»!!
Δανάη: Είναι μια φωνή που παλεύει για ένα πιο δίκαιο κόσμο. Ένα κόσμο που αποτελείται από αλήθεια, ισότητα, αγάπη, όνειρα, που δεν κρίνεται κανείς για αυτό που είναι, για το ποιον ή τι αγαπάει και του αρέσει, ένας κόσμος ελεύθερος χωρίς φόβο, για τον οποίο δε θα έπρεπε να προσπαθούμε για να υπάρχει αλλά να είναι αυτονόητη η ύπαρξη του. Ο θεατής εύχομαι να νιώσει ελπίδα και διάθεση για αλλαγή.
Κορίνα: Το ενΥδρείο για μένα είναι η συνεχής εσωτερική διαπραγμάτευση με τα όρια μας, αυτά που έχουμε οι ίδιοι αλλά κι αυτά που μας βάζει η κοινωνία. Όρια που πρέπει να σπάσουν για να δούμε την αλήθεια μας κι όταν αυτό δε γίνεται χρησιμοποιούμε τη φαντασία μας.
Ελπίζουμε ο θεατής να συνδεθεί με τα ζητήματα που πραγματεύεται το έργο και να κινητοποιηθεί προς την προσωπική του απόδραση.
Ποιο ήταν για καθέναν και καθεμία από εσάς το πιο απαιτητικό κομμάτι της όλης διαδικασίας; Η αποστήθιση του κειμένου; Ο συντονισμός με τους συναδέλφους-συμπαίκτες σας…;
Βασίλης: Για εμένα το πιο απαιτητικό κομμάτι ήταν να μπω στα παπούτσια αυτού του ρόλου. Βέβαια για αυτό έχουμε εκπαιδευτεί και αυτό κάναμε! Αλλά το να πρέπει να μπω στη ψυχοσύνθεση ενός ανθρώπου που δολοφονεί εν ψυχρώ ένα αθώο παιδί που βρίσκεται στην εφηβεία ήταν κάτι αρκετά δύσκολο για εμένα!
Δανάη: Θα έλεγα στο ρόλο μου ως Ζωή, ότι είναι ο συνδυασμός των συνολικών απαιτήσεων του ρόλου ερμηνευτικά και σωματικά. Σε σχέση με την ερμηνεία η προσέγγιση που ακολούθησα είχε στοιχεία που δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένα στο χαρακτήρα μου όμως κατάφερα να τα εντάξω στο ρόλο μου, αλλά και εγώ να τα αναπτύξω ως άνθρωπος, εφόσον ήταν κάτι που ήθελα, όπως για παράδειγμα περισσότερο δυναμισμό ειδικά σε σχέση με τα πιστεύω μου.
Αθηνά: Για εμένα το δυσκολότερο κομμάτι της διαδικασίας ήταν ο συντονισμός με τους συναδέλφους, διότι η παράστασή μας είναι στημένη με εξαιρετική λεπτομέρεια, οπότε απαιτείται τέλειος συγχρονισμός πολλών ατόμων. Ωστόσο, όλη η ομάδα δίνει τον καλύτερό της εαυτό και βοηθάμε ο ένας τον άλλο σε ό,τι χρειαστεί ώστε να φτάσουμε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Κορίνα: Το δυσκολότερο κομμάτι ήταν το χτίσιμο του χαρακτήρα μέσα από τις μεθόδους που έχουμε ήδη διδαχθεί. Η εφαρμογή τους στην πράξη ήταν απαιτητική και χρειάστηκε χρόνος για να μπορέσουμε όλοι να αφομοιώσουμε όλες τις πληροφορίες.
Ποιους Έλληνες ηθοποιούς από τη νεότερη γενιά θαυμάζετε και γιατί;
Αθηνά: Θαυμάζω πολύ τον Μιχάλη Σαράντη, λόγω της σωματικότητας που συμπεριλαμβάνει στην ερμηνεία του. Πάντα με αγγίζει βαθύτατα, ανεξαρτήτως του ρόλου που ενσαρκώνει. Ξεχωρίζω επίσης τον Δημήτρη Καπουράνη και την Μαριάννα Πουρέγκα.
Κορίνα: Κι εγώ θα πω για τον Μιχάλη Σαράντη, για την ικανότητα να επικοινωνεί ακόμα και λεπτές αποχρώσεις του χαρακτήρα. Επίσης, την Ξένια Αλέξιου, για την ωμότητα και την ευαισθησία στην ερμηνεία.
Βασίλης: Ειλικρινά, δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσω κάποιον από όσους σκέφτομαι καθώς η νέα γενιά ηθοποιών θεωρώ ότι είναι αρκετά ταλαντούχα με απίστευτες δυνατότητες, οπότε θα αναφέρω απλά τον πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό και αυτός είναι ο Ορφέας Αυγουστίδης. Αναδεικνύει πολύ όμορφα τις προσωπικότητες τον ρόλων που ενσαρκώνει, εκφραστικός με άνεση και ευφράδεια λόγου και πολύ καλή κινησιολογία.
Δανάη: Έχουμε πολύ καλούς νέους ηθοποιούς, εκείνοι που έχουν κεντρίσει έντονα το ενδιαφέρον μου είναι ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, θεωρώ ότι πραγματικά γίνεται ένα με το ρόλο, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος επίσης εξαιρετικός ηθοποιός, καθώς και σκηνοθέτης και σίγουρα η δασκάλα μου Κατερίνα Μπουζάνη που αποδεικνύει επί σκηνής όσα προσπαθεί να μας μεταδώσει.
Ποιες παραστάσεις του φετινού χειμώνα σας καρφώθηκαν στο μυαλό;
Δανάη: Ο μισάνθρωπος του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα, μου άρεσε πολύ το έργο, η σκηνοθεσία και οι ερμηνείες των ηθοποιών και οι Αινιγματικές παραλλαγές σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια και Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, με συγκίνησε η ιστορία και οι ερμηνείες ήταν εξαιρετικές.
Βασίλης: Χωρίς δεύτερη σκέψη το Μια Άλλη Θήβα. Για εμένα κορυφαία παράσταση με τον Καπουράνη να οργιάζει επί σκηνής!
Κορίνα: Θα σας πω τρεις! 1) Το Μαράκι έκλασε 2) Το πάρτυ της ζωής μου 3) Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς
Αθηνά: Ναι, το «…καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς!»! Διότι δεν περίμενα ποτέ ότι το βιβλίο αυτό θα μπορούσε να γίνει μια τόσο ευρηματική παράσταση-γροθιά στο στομάχι.
Info:
Τίτλος Έργου: ΕνΥδρείο (Κατηγορούμαι)
Κείμενο: Αφροδίτη Φλώρου
Σκηνοθεσία / Κινησιολογία: Κατερίνα Μπουζάνη
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Αθηνά Αποστολίδου, Κατερίνα Κωτσιοπούλου, Ελευθερία Παππά
Πρωτότυπη Μουσική / Sound Design: Σταύρος Κατσούλης
Μάσκα: Κατερίνα Μιχάλαρου
Σκηνικά / Κοστούμια: ΚΛΕΨύΔΡΑ
Φωτογραφία: Αριστέα Ανύση
Αφίσα: Σταύρος Κατσούλης
Στην παράσταση θα ακουστεί μουσική από τους Λ.Τ. (Λόγος Τιμής)
Ερμηνεύουν:
πρώτο cast
Γκρέτα Ταφιλάκου, Θάνος Βέης, Απόστολος Τσακαλίκας, Εύη Κοκκοφίτη, Εύα Παπαγεωργίου, Ελευθερία Παππά, Γλαύκη Παρασκευά, Ελβίρα Βλάσση, Κατερίνα Κωτσιοπούλου, Γιώργος Καρδαμίτσης, Σοφία Λυραντωνάκη, Βασίλης Έξαρχος, Δανάη Χαβιάρα
δεύτερο cast
Ρούλα Κωνσταντινοπούλου, Νικόλας Μπιλάλης, Μελίτα Μουγκογιάννη, Ζωή Μιχαηλίδου, Άννα Χατζηλία, Σοφία- Ειρήνη Σιδηροπούλου, Αθηνά Αποστολίδου, Ναταλία Τσάμη, Ελίζα Σταματούλη, Κορίνα Κυριακίδου,Ελπίδα Χατήρα, Αθηνά Γκίνου, Αλέξανδρος Σακελλάρης, Αλκιβιάδης Βόβλας, Φωτεινή Μαρκάκη, Ελένη Λαπούρτα
Ημερομηνίες Παραστάσεων: πρώτο cast 14,15,16 Ιουνίου / δεύτερο cast 18,19,20 Ιουνίου
Ώρα: 21.15
Θέατρο Χώρος (Πραβίου 6-8, Αθήνα 11855)
Διάρκεια Παράστασης: 90 λεπτά