Σε συνέχεια του χθεσινού άρθρου και μετά από την έκθεση του ειδικού πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη για τα Τέμπη, ας κοιτάξουμε πίσω στο μακρινό 2008 κι ας θυμηθούμε την υπόθεση των «μαύρων βαγονιών», μήπως μας ξυπνήσει κανένα χρήσιμο συνειρμό.
Με λίγο ψάξιμο βρίσκει κανείς άρθρα σε μεγάλες εφημερίδες, σχετικά με «μαφία» λαθραίων μεταφορών στον ΟΣΕ και κερασάκι την πρόκληση του ατυχήματος του 2008, στον Μπράλο, με ένα υπέρβαρο τρένο με 14 ολόκληρα επιπλέον βαγόνια που δεν ήταν δηλωμένα σε κανένα επίσημο έγγραφο.
Τα του ατυχήματος:
Το καλοκαίρι του 2008, λοιπόν, η επιβατική αμαξοστοιχία 605 με 502 επιβάτες, εκτελούσε το δρομολόγιο από τα Δίκαια προς την Αθήνα. Κάπου κοντά στη Λαμία διασταυρώθηκε με εμπορική αμαξοστοιχία που έκανε δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Λίγο αφότου δόθηκε το πράσινο φως να συνεχιστούν τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών, η επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε σε δεξιά στροφή, με βαγόνια που είχαν λυθεί από τον εμπορικό συρμό. 27 βαγόνια είχαν αποκοπεί από την εμπορική αμαξοστοιχία και είχαν μείνει ξέμπαρκα πάνω στις ράγες. 15 επιβάτες τραυματίστηκαν.
Διαβάζοντας τις εκθέσεις των ειδικών που ακολούθησαν, το επίσημο πόρισμα του ΟΣΕ και ό,τι άλλο σχετικό βρέθηκε στο δρόμο μας, σκεφτόμαστε κι αναρωτιόμαστε:
-
Σε όλα τα έγγραφα της εμπορικής αμαξοστοιχίας εμφανιζόταν έλξη 20 βαγονιών, ενώ τελικά τα βαγόνια που ταξίδευαν ήταν 34.
-Ελεγκτές, οδηγοί, σταθμάρχες κυκλοφορίας…κανείς δεν βρέθηκε να παρατηρήσει την ύπαρξη 14 ολόκληρων επιπλέον βαγονιών; Ή μήπως τη γνώριζαν και «κάλυπταν» μια εντελώς επικίνδυνη και παράνομη μεταφορά;-
- Οι οδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν πήραν χαμπάρι την αποκόλληση των βαγονιών.
-Από το 2008 λοιπόν, είτε δε λειτουργούν σωστά τα συστήματα, είτε στραβός είναι ο γιαλός, είτε έφταιγαν τα λόγια του παππά. Είναι δυνατόν να αφαιρεθεί ξαφνικά ένα τέτοιο βάρος από μια αμαξοστοιχία (που ήδη, αν έχω κάνει σωστά μαθηματικά, έφερε 893 τόνους φορτίου παραπάνω από αυτούς που θα έπρεπε) και να μην γίνει αντιληπτό από τους οδηγούς; Πού είναι η ασφάλεια; Που είναι τα όργανα μηχανοδήγησης, οι λυχνίες προειδοποίησης διάσπασης και άλλα τέτοια ωραία που έχουν συνήθως τα συστήματα των τραίνων;-
-
Τι μετέφεραν τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας και υπάρχει κάποιος λόγος να θεωρούμε ότι δεν δηλώθηκαν πουθενά…επίτηδες; Σε άρθρο του Νοεμβρίου του 2008, στο «ΒΗΜΑ», με τίτλο «Χημικές βόμβες στον Μπράλο μετέφερε ο ΟΣΕ» διαβάζουμε: «Σε πέντε από αυτά τα βαγόνια υπήρχαν 20 ειδικά διαμορφωμένα κοντέινερ με 120 τόνους επικίνδυνων χημικών ουσιών που είχαν εισαχθεί ως πρώτες ύλες από τη Γερμανία για τις ανάγκες των ελληνικών χημικών εταιρειών.» Σε άρθρο της ίδιας μέρας και πάλι στο «ΒΗΜΑ», με τίτλο «Τα μαύρα βαγόνια της μαφίας του ΟΣΕ», διαβάζουμε: «Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις η «μαφία» του ΟΣΕ είχε στήσει μια ιστορία με τα λεγόμενα «μαύρα βαγόνια» και τη διακίνηση αδήλωτων ή λαθραίων εμπορευμάτων. Πήγαιναν λοιπόν νύχτα, φόρτωναν, προσέθεταν βαγόνια σε αμαξοστοιχίες και εισέπρατταν χρήματα ή μίζες για να γλιτώνουν οι διακινητές το κόστος μεταφοράς που θα έδιναν στον ΟΣΕ.»
-Εδώ τώρα χτυπάνε καμπανάκια. Αν ήμασταν πονηροί και κακοπροαίρετοι, θα λέγαμε πως οι εικόνες από τα drone που δείχνουν άτομα με γιλέκα και φακούς να ψάχνουν στα συντρίμμια, χωρίς να ανήκουν σε διασωστικές ομάδες, λίγη ώρα μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου του 2023, μπορεί να σχετίζονται με το παραπάνω κύκλωμα. Ο κύριος Κοκοτσάκης, άλλωστε, μίλησε ανοιχτά για «ψαχτήρια». Και δήλωσε: «Όλα τα στοιχεία αλλοιώθηκαν. Τα πάντα αλλοιώθηκαν. Με αποτέλεσμα να μπορώ να σας πω σήμερα με βεβαιότητα, ότι είναι υδρογονάνθρακες, χημικοί διαλύτες. Μπορεί να είναι και ξυλόλιο, μπορεί να είναι βενζόλιο, μπορεί να είναι τουλουόλιο… μπορεί να είναι όλα μαζί. Αυτά λέγονται υγρά καύσιμα, χημικοί διαλύτες». «Όμως, με το μεταφερθούν 700 κυβικά χώματος, να πεταχθούν εκεί που πετάχθηκαν, να βρεθούν έναν χρόνο μετά, άρα δεν υπάρχει περίπτωση να βρεις υγρό καύσιμο» σημείωσε ο ειδικός πραγματογνώμονας.
Και το κερασάκι στην τούρτα
Το μακρινό 2008, λίγες μέρες μετά το ατύχημα στον Μπράλο, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι έχουμε να κάνουμε με μια συρροή ανθρώπινων λαθών και, επειδή έχουμε ενώπιον μας ένα πρόβλημα το οποίο σχετίζεται με την ασφάλεια των μεταφορών, αντιλαμβάνεστε ότι από την δική μας την πλευρά θα υπάρξει παραδειγματική τιμωρία».
Για άλλη μια φορά οι πολιτικοί στρέφονται στο ανθρώπινο λάθος, σ’ αυτόν τον γνωστό μας «ανθρώπινο, αστάθμητο παράγοντα». Ίσως για να μη σκεφτούμε πως κάποιοι έχουν σταθμισμένα, οργανωμένα και πολύ καλά κρυμμένα, όλα τα σχέδιά τους για πλουτισμό, για αισχροκέρδεια, για εγκληματική αδιαφορία απέναντι στην ανθρώπινη ζωή…