Νεανικό αλλά όχι παιδαριώδες «Κρυφτό» αυστηρώς ακατάλληλον δι’ ανηλίκους στο θέατρο των επιτυχιών με τη συμβολική ονομασία «Άλτερα Παρς».
Σπανίως βλέπω παραστάσεις που δεν μου ταιριάζουν αισθητικά, που δεν με ξετρελαίνουν ως «επαρκή θεατή», όμως τις χειροκροτώ μετά μανίας και θαυμάζω όλους όσους / όσες συμβάλλουν στο σκηνικό θαύμα γιατί:
1. Βασίζονται σε ένα καλογραμμένο κείμενο
2. Έχουν σαφή άποψη που την υπηρετούν με συνέπεια και συνέχεια
3. Έχουν εναρμονισμένο ρυθμό, είναι συντονισμένοι / συντονισμένες
4. Υπάρχει σαφής, σκόπιμη αισθητική
5. Το «ηχητικό τοπίο» είναι αρμονικό / μελωδικό
6. Η σκηνική «όψις» (συμπεριλαμβανομένων των φωτισμών) συνάδει με το έργο και με την ηχητική του κάλυψη
7. Είναι εμφανής η δουλειά που προηγήθηκε…
8. ……………………… (τα λοιπά τα συμπληρώνετε εσείς, παθιασμένοι μου θεατρόφιλοι).
Αξιέπαινοι, ηρωικοί, εντελέστατοι, εναρμονισμένοι, χαριτωμένοι, χαριτόβρυτοι, δημοφιλέστατοι, διονυσιακώς απολλώνιοι όλοι οι συντελεστές:
Μετάφραση: Αικατερίνη-Ελικωνίδα Μαρούδη
Σκηνοθεσία: Ρωμανός Μαρούδης
Σκηνικά-Κοστούμια: Βασίλης Παπατσαρούχας
Επιμέλεια κίνησης: Αυγουστίνος Κούμουλος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ειριάννα Τσίτουρα
Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη
Φωτογραφίες παράστασης και trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας
Παίζουν: Ευαγγελία Βουκάντση, Πάνος Κούλης, Δήμητρα Μπαντή, Δημήτρης Τσιγκριμάνης.
Από την εποχή ίδρυσης αυτού τού χώρου Γραμμάτων και Τεχνών (με θεμελιωτές την θεατρολόγο-φιλόλογο-ηθοποιό ΜΙΝΑ ΧΕΙΜΩΝΑ και από τον σκηνοθέτη-ηθοποιό-μεταφραστή ΠΕΤΡΟ ΝΑΚΟ) ξέρω, καλώς γνωρίζω πως κάθε φορά που πηγαίνω εκεί, έστω και χωρίς πρόγραμμα, κάθε φορά που επισκέπτομαι αυτόν τον άκρως λειτουργικό και φιλόξενο πνευματικό «ναό», θα δω κάτι καλό, κάτι που υπερβαίνει την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, κάτι με άποψη… Νεανικές ομάδες ψαγμένων πρωτοεμφανιζόμενων (ή και ολίγον …παλαιότερων) βρίσκουν εκεί ένα έτοιμο, εκπαιδευμένο, μυημένο κοινό να τους περιμένει, να τους υποδέχεται, να τους αγκαλιάζει, να τους καταλαβαίνει, να ομονοεί…
Και σε αυτή την ευπώλητη παραγωγή τα φώτα της δημοσιότητας θα στραφούν σε ένα θέαμα που σατιρίζει με όμορφο, ψυχαγωγικό και διασκεδαστικό τρόπο τη σύγχρονο αγχογόνο χρηματοθηρία μας, στο βωμό τής οποίας θυσιάζουμε την ευτυχία μας. Το πώς σχηματίζονται τα τωρινά, πρόσκαιρα «είδωλα» και γιατί τα προσκυνάμε… Ποια είναι η συνταγή τής κοινωνικής και οικονομικής επιτυχίας… Πώς επιτυγχάνεται η απόλυτη αλλοτρίωση, ο κατακερματισμός τού ανθρωπίνου όντος… αυτά είναι τα θέματα που διαπραγματεύεται αυτό το πολυεπίπεδο έργο, προβληματισμοί που προβάλλονται τεχνηέντως με έντονα χρώματα στην οθόνη τού συνδημιουργικού μυαλού μας.
Παράσταση ιδανική για αυτού τού είδους τα θεατρικά τεχνουργήματα.
Η ποπ κουλτούρα σε όλο της το επιφανειακώς απαστράπτον μεγαλείο!
Από νέους για νέους με αγάπη.
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
https://konstantinosbouras.gr
Info:
https://tickets.public.gr/theater/kryfto/
Κρυφτό
30 Ιαν – 27 Φεβ
Θέατρο Altera Pars
Πώς θα ήταν αν το είδωλό σου στον καθρέφτη ήταν κάποιος άλλος;
Πώς θα ήταν αν αυτό το είδωλο όριζε την ζωή σου;
Πώς θα ήταν αν η ζωή ήταν ένα παιχνίδι;
Πώς θα ήταν αν αυτό το παιχνίδι ήταν το κρυφτό;
Ο Ρωμανός Μαρούδης συστήνει στο ελληνικό κοινό τον σημαντικό Αμερικανό συγγραφέα και σεναριογράφο, Ντάγκλας Κάρτερ Μπιν, επιλέγοντας να ανεβάσει στη σκηνή του Altera Pars το υποψήφιο για Tony, The Little Dog Laughed, με τον ελληνικό τίτλο Κρυφτό.
Ο Μίτσελ, ένας ανερχόμενος ηθοποιός που πάσχει, όπως λέει η μάνατζέρ του, από μίας ελαφριάς μορφής επαναλαμβανόμενου τύπου ομοφυλοφιλία.
Η Νταϊάν, η προαναφερθείσα μάνατζερ του Μίτσελ, που παλεύει για την ανέλιξή τους με κάθε τρόπο.
Ο Άλεξ, ένας ετεροφυλόφιλος πόρνος που πάει με άνδρες για τα προς το ζην.
Η Έλεν, η κοπέλα του Άλεξ, που σαν ένα παιδί πεταγμένο στην ενήλικη ζωή, βλέπει να χάνει τα στηρίγματά της το ένα μετά το άλλο.
Ο Μίτσελ γνωρίζει τον Άλεξ και ερωτεύονται. Μόνο που η Νταϊάν, έχει αντίρρηση. Ένας ανερχόμενος ηθοποιός του Χόλιγουντ δεν μπορεί να είναι γκέι. Και ο Άλεξ δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα call-boy. Αντίρρηση σε αυτόν τον έρωτα έχει και η Έλεν, η κοπέλα του Άλεξ. Όλοι αυτοί μπλεγμένοι στην ίδια ιστορία προσπαθούν να φτάσουν στο δικό τους ευτυχισμένο φινάλε! Ή τουλάχιστον σε αυτό που θα μοιάζει με ευτυχισμένο φινάλε…
Το Κρυφτό του Ντάγκλας Κάρτερ Μπιν είναι ένα παιχνίδι, το παιχνίδι των σχέσεων αλλά και των καταπιεσμένων συναισθημάτων, της μοναξιάς αλλά και της ευτυχίας, της καταξίωσης αλλά και της προσωπικής ταυτότητας, των ευθυνών που αντιμετωπίζουμε αλλά και που αποφεύγουμε. Είναι ένα κρυφτό. Από τους άλλους… Από τον ίδιο τους τον εαυτό…
Το έργο, ένα μοναδικό μείγμα χιούμορ και συναισθημάτων, αποτελεί ένα φρέσκο, πνευματώδες, παιχνιδιάρικο και προκλητικό ξεγύμνωμα των πρωταγωνιστών. Ή και των θεατών. Φτου και βγαίνω…
Ο Ντάγκλας Κάρτερ Μπιν δημιουργεί έναν κόσμο που οι ήρωες του παλεύουν να πετύχουν και να ευτυχήσουν. Να ισορροπήσουν ανάμεσα στις επιθυμίες και τις ανάγκες τους. Να ιεραρχήσουν τους στόχους και τα όνειρά τους. Να βρουν τη θέση τους ανάμεσα στην αλήθεια τους και την αλήθεια που ορίζει η κοινωνία. Μέσα από συνεχείς ανατροπές και προσωπικού επιπέδου διαμάχες, ο συγγραφέας δημιουργεί αβίαστα καταστάσεις κωμικές και δραματικές, αλλά κυρίως καταστάσεις, οι οποίες παλεύουν να σταθούν ειλικρινείς απέναντι στο συναίσθημά τους. Δημιουργεί ήρωες που προσπαθούν να συνδεθούν με τον εαυτό τους και τα πραγματικά θέλω τους. Που αναμετρώνται με τις επιλογές τους αλλά και τις επιλογές των άλλων εξίσου.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:
Ο Ντάγκλας Κάρτερ Μπιν είναι Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος. Στην εργογραφία του ανήκουν τα: As Bees in Honey Drown, The Nance, Shows For Days, Music From A Sparkling Planet, The Country Club, Advice From A Caterpillar, The Cartells και φυσικά το The Little Dog Laughed, το οποίο υπήρξε υποψήφιο για Βραβείο Τόνυ στην κατηγορία «Καλύτερο Θεατρικό Έργο» (2007) και επιπλέον χάρισε στη Julie White, την ηθοποιό που υποδύθηκε την Diane, το Βραβείο Τόνυ στην κατηγορία «Καλύτερος Α’ γυναικείος ρόλος». Το έργο υπήρξε επίσης υποψήφιο για Βραβείο Λόρενς Ολίβιε στην κατηγορία «Καλύτερο νέο θεατρικό έργο» (2011).
Τηλέφωνο κρατήσεων: 2104408755
Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανήλικους.
Στην παράσταση υπάρχουν έντονες και γρήγορες αλλαγές φωτισμού.