Σπάνιον άνθος, τροπικόν, κλαυθμηρισμός αγάπανθου, επί των τύπων των ήλων, κατακρήμνισις εις το φαράγγι της Μνημοσύνης όλων των νεοελληνικών «κακώς κειμένων» από το τέλος του Εμφυλίου και μετά… μέχρι σήμερα στις δήθεν απελευθερωμένες ημέρες μας με τις απελευθερωτικές ιδέες να λειτουργούν ως «προφάσεις εν αμαρτίαις» ως βερνίκι πάνω σε σκουριασμένο υπόστρωμα.
Η διαφθορά τής νεοελληνικής κοινωνίας από την απότομη αστικοποίηση, την άναρχη εκβιομηχάνιση, την άτακτη εσωτερική οικονομική μετανάστευση και το χωροταξικό χάος που επικρατεί έκτοτε βλάπτοντας σοβαρά τις αισθητικές και τις καρδιές μας…
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΝΤΑΙ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΙΜΙΑ (τόσον ως προς τις προθέσεις όσον και ως προς τα αποτελέσματά της) ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.
Μόνον που «ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη».
Είναι τόσος ο μισελληνισμός και η ξενολατρεία που αποκτά διαστάσεις πολιτισμικής δουλείας, έτσι που κάθε τίμια καταγγελία δεν συμβάλει πρωτίστως στην αυτογνωσία αλλά στην επιδείνωση της εικόνας που προβάλλουμε για εσωτερική και εξωτερική κατανάλωση.
Ένα διεθνές φεστιβάλ με υπέρτιτλους στα αγγλικά είναι ένας διαπολιτισμικός τόπος συνάντησης, μια διεθνής πολιτισμική «αρχαία αγορά» που συμβάλλει στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και των ανθρώπων.
Η υπεράσπιση τού διαφορετικού ήταν αυτονόητη στην Αρχαία Ελλάδα και η Δημοκρατία χτίζεται με άνισους λίθους που κατεργάζονται έτσι ώστε να είναι συμβατοί, λειτουργικοί και αποτελεσματικοί.
Η μετανεωτερική συνθήκη αφού επιχείρησε να αποδομήσει και να ομοιογενοποιήσει τα εθνικά σχήματα επέτυχε εν τέλει ακριβώς το αντίθετο: να διψάμε για το αυθεντικό, το ριζωμένο βαθιά μέσα στα χρόνια.
Αυτό φαίνεται καθαρά σε αυτή την εκπληκτική παράσταση, κόσμημα για την φεστιβαλική «Πειραιώς 260» (που θα έπρεπε να ανοίγει τις πύλες της όλον τον χρόνο φιλοξενώντας νεανικά, πρωτοποριακά σχήματα με την διαρκή ενίσχυση του κράτους).
Τέλειες ερμηνείες, υπέροχο κείμενο, χορογραφίες/κινησιολογία άψογη, κινηματογραφικά σκηνικά, άριστοι φωτισμοί, καταπληκτικά κοστούμια που παρέπεμπαν σαφέστατα στο συγκεκριμένο χωροχρονικό πλαίσιο…
Μα πάνω απ’ όλα, μια νότα αισιοδοξίας μέσα σε τόση σκοτεινιά: ΌΤΙ Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΕΙ ΚΑΛΟΣ Κ’ ΑΓΑΘΟΣ, όπως φαίνεται σε όλα μα όλα τα δραματικά πρόσωπα των αυστηρών διδασκάλων/διδασκαλισσών.
ΕΥΓΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΓΕ!!!
Για κάτι τέτοιες παραστάσεις αξίζει η διαιώνιση του θεσμού τού Φεστιβάλ Αθηνών.
Έμπλεος ενθουσιασμού,
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
https://konstantinosbouras.gr
Γιούλα Μπούνταλη
Άνοιξη
Info:
https://aefestival.gr/festival_events/anoixi/
Υπάρχει αντρικός και γυναικείος «προορισμός», έμφυλες κλίσεις και ταλέντα; Είναι οι θετικές επιστήμες, η μηχανολογία, η αρχιτεκτονική, η φαρμακευτική κατάλληλες για ένα κορίτσι; Άνοιξη 1960, Μεσολόγγι. Μια ομάδα μαθητριών του Γυμνασίου Θηλέων διασχίζει τους δρόμους της πόλης αντιδρώντας στην ίδρυση Πρακτικού Γυμνασίου στο Αρρένων που θα απέκλειε τις ίδιες από τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης. Μια ιστορία γυναικών που γεννήθηκαν αμέσως μετά τον Πόλεμο σε μια κλειστή επαρχιακή κοινωνία και οραματίστηκαν έναν ρόλο ισότιμο με τους άντρες. Κορίτσια αυτόφωτα και γι’ αυτό παράξενα για την εποχή τους αλλά και για την δική μας, με τους έμφυλους ρόλους να ορίζουν ακόμη, παρά τον επιδερμικό τους μετασχηματισμό, το κυρίαρχο εθνικό αφήγημα. Μια πρωτότυπη παράσταση βασισμένη σε μια αληθινή (κι αληθινά ελληνική) ιστορία.
Κείμενο – Σκηνοθεσία Γιούλα Μπούνταλη
Δραματουργός Βασιλική Λαζαρίδου
Α’ Βοηθός σκηνοθέτιδας Μαρία Γκιώνη
Β’ Βοηθός σκηνοθέτιδας Μυρτώ Ροζάκη
Σκηνογραφία Κωνσταντίνος Κωτσής
Σχεδιασμός φωτισμών Τάσος Παλαιορούτας
Κοστούμια Μάρλι Αλειφέρη
Μουσική Γιάννης Τσάλλας, Κώστας Ζάμπος
Ηχογραφημένα κείμενα Παναγιώτης Παπαχριστόπουλος, Θάνος Τοκάκης
Make up artist Εύη Ζαφειροπούλου
Φωτογραφίες Μυρτώ Τζίμα
Παίζουν Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Έλη Δρίβα, Βασίλης Καραμπούλας, Εριέττα Κέλλη, Χριστίνα Κυπραίου, Αθηνά Μπαλτά, Μαριάννα Μποζαντζόγλου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Ζωή Σιγαλού
Εκτέλεση παραγωγής LEFOU PRODUCTIONS / Βάσια Ατταριάν, Σεραφείμ Ράδης
Ευχαριστούμε τους Θανάση Βάσιο (Μουσείο Εκπαίδευσης Αγίου Δημητρίου), Ανδρέα Στεφανίδη (Πρόεδρος ΔΣ Εκπαιδευτικού Συνδέσμου Αθηνών “Ο ΗΦΑΙΣΤΟΣ”) και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους Μεσολογγίου
Με αγγλικούς υπέρτιτλους και με ελληνικούς, για άτομα με προβλήματα ακοής
Ακουστική περιγραφή για άτομα με προβλήματα όρασης από την Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη (ATLAS E.P.)