• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result
  • Σύνδεση

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

    Αποχαιρετώντας τον Κώστα

    Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

    Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

    Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

    Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

    Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

    Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

    Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

    Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

    Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Κάτια Σπερελάκη

    Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

    Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

    Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

    Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

    Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

    Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

    Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

    Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

    Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

    Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

    Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

    Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

    Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

    Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

    IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

    Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

    Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

    Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

    Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

    ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

    ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

    Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

    ΜΠΛΕ – BLUE | Ομαδική Εικαστική Έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο

    Κοίταξε πίσω / Look back | Ψηφιακή φωτογραφική έκθεση του Νίκου Ζαφειρόπουλου

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

    ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

    Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

    Winter spirits με υπογραφή

    Φrίdda με άρωμα κρασιού

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

    Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

    Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

    Η Σειρά

    Απολογισμός;

    Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

    Let the creepy Xmas begin

    5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

    Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

    «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

    H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

    Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

    Πας μαγειρεύοντας

    Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

    Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

    Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

    To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

      Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

      Αποχαιρετώντας τον Κώστα

      Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

      Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

      Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

      Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

      Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

      Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

      Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

      Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

      Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

      Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

      Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

      «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

      «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

      Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

      Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

      Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

      Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

      IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

      Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

      Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

      Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

      Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

      ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

      Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

      ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

      Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

      ΜΠΛΕ – BLUE | Ομαδική Εικαστική Έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο

      Κοίταξε πίσω / Look back | Ψηφιακή φωτογραφική έκθεση του Νίκου Ζαφειρόπουλου

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

      ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

      FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

      Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

      Winter spirits με υπογραφή

      Φrίdda με άρωμα κρασιού

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

      Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

      Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

      Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

      Η Σειρά

      Απολογισμός;

      Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

      Let the creepy Xmas begin

      5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

      Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

      «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

      H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

      Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

      Πας μαγειρεύοντας

      Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

      Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

      Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

      To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result

      Τέσσερις δύσκολες καταστάσεις από τον κόσμο των γυναικών

      από ΗΠΖ
      08/03/2022
      στην κατηγορία Main Slider, Διάφορα, Χαρτί
      Reading Time: 2 mins read
      Share on FacebookShare on Twitter

      Πίνακας περιεχομένων

      • Φαντάσου
      • Με παρενοχλείς επειδή είμαι γυναίκα;
      • Ο «δικός» σου άνθρωπος
      • Στην άλλη πλευρά του φεγγαριού

      Το σκληρό πρόσωπο της καθημερινότητας

      Το μόνο εύκολο είναι να κρυφτείς πίσω από λεκτικές ακρότητες που ανακαλύπτουν παντού σεξισμό, πατριαρχία και ανδροκρατία. Για παράδειγμα, να αναρωτιέται το BBC και το CNN αν είναι σεξουαλική παρενόχληση το να πει ένας άντρας σε μία γυναίκα «σε αγαπώ». Ή να κοροϊδέψεις σαν «καρικατούρα φεμινισμού» τις διάφορες τηλεπερσόνες που αυτοανακυρήχθηκαν ιέρειες του #metoo εδώ στην Ελλάδα, αφού πρώτα «ανδρώθηκαν» σε περιβάλλοντα και εκπομπές, όχι απλά σεξιστικές αλλά και γελοίες.

      Η παραπάνω στάση όμως είναι άδικη, μονομερής και εν πολλοίς επικίνδυνη, γιατί δεν παραδέχεται πως όντως υπάρχει πρόβλημα στο τι βιώνουν και άρα νιώθουν καθημερινά γυναίκες σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής. Στην εργασία, στον δρόμο, στην οικογένεια, στο τραμ κ.λπ. Το ότι έχουν γίνει βήματα, δεν σημαίνει πως σταμάτησαν οι επιθετικές κινήσεις, οι πιέσεις, οι ανισότητες. Μπορεί κάποιος να υποστηρίξει πως, δυστυχώς, κοντά στις «πατροπαράδοτες» συνήθειες αναπτύσσονται νέες που φαντάζουν ακόμα πιο επικίνδυνες και βάρβαρες.

      Έτσι και αλλιώς ζούμε σε μία εποχή που αποζητά εκρήξεις, υπερβολές, θανάσιμους εχθρούς, κάθετους διαχωρισμούς και βία — ιντερνετική και μη. Η θέση της γυναίκας και οι σχέσεις ανάμεσα στα φύλα είναι ένα πεδίο που, ειδικά τα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίζεται από όλα αυτά.

      Τέσσερα κείμενα, λοιπόν, από εμάς που επιχειρούν να μιλήσουν για δύσκολες καθημερινές καταστάσεις.

      Υ.Γ.1 Ο ανδρικός πληθυσμός είναι μέρος του προβλήματος, άρα και της λύσης του. Αλλά για να γίνει οτιδήποτε πρέπει πρώτα να ακούσουν και να προβληματιστούν.
      Υ.Γ.2 το «η γυναίκα είναι το μισό του ουρανού» ήταν σαν φράση εξαιρετική για τότε που ειπώθηκε. Σήμερα φαντάζει σωστό, αλλά μη αρκετό.
      Υ.Γ.3 Διαβαίνουμε αχαρτογράφητα νερά στις σχέσεις των (meta)ανθρώπων, οπότε χρειάζεται στοχασμός.

      Χρύσανθος Ξάνθης


      Φαντάσου

      Σκηνές από τις μέρες και τις νύχτες μας

      Ηλέκτρα Τζώρτσου

      Φαντάσου…
      να φοβάσαι να γυρνάς μόνη στο σπίτι το βράδυ.
      Να ζητάς από τον ταξιτζή ή από φίλους να περιμένουν να σε δουν να μπαίνεις στην πολυκατοικία.
      Να κρατάς τα κλειδιά σφιχτά στο χέρι πολύ πριν φτάσεις στην είσοδο.
      Να ψάχνεις στο διαδίκτυο για pepper spray και μπρελόκ συναγερμού.
      Να κάνεις ότι μιλάς στο τηλέφωνο όσο γυρνάς προς το σπίτι.
      Να μην μπορείς να εμπιστευτείς εύκολα άντρες.
      Να νιώθεις άβολα να μείνεις μόνη σου στον ίδιο χώρο με πολλούς άντρες.
      Να αλλάζεις δρομολόγιο γιατί ξέρεις ότι όταν περνάς μπροστά από εκείνο το μαγαζί, ακούς σχόλια που δεν θέλεις.
      Να αλλάζεις πεζοδρόμιο γιατί βλέπεις ότι θα διασταυρωθείς με μία παρέα αντρών που είναι μπροστά .
      Να σκέφτεσαι δύο και τρεις φορές το τι θα φορέσεις για να μην προκαλέσεις τάχα μου.
      Να αποφεύγεις τα ασανσέρ.
      Μία απλή διαδρομή με το λεωφορείο να γίνεται καταπιεστική, γιατί δεν μπορείς να αποφύγεις τα επίμονα βλέμματα.
      Να σκέφτεσαι αν θα πάρεις δίπλωμα αυτοκινήτου και όταν το πάρεις να αγχώνεσαι για το παρκάρισμα και τα επακόλουθα σχόλια
      Να πνίγεσαι ένα βράδυ μέσα στο σπίτι, να θες να βγεις μια βόλτα να πάρεις αέρα και να σκέφτεσαι πόσες πιθανότητες υπάρχουν να σου συμβεί κάτι αν το κάνεις.
      Να μην μπορείς να κάτσεις σαν άνθρωπος σε ένα μπαρ χωρίς παρεμβολές.
      Πώς είναι να ζυγίζεσαι μέρα παρά μέρα.
      Να μην μπορείς να είσαι τελείως ατημέλητη, όταν γουστάρεις.
      Αλλά να μην μπορείς άλλες φορές να είσαι και πολύ στην πένα .
      Να φοβάσαι να μείνεις έγκυος, αλλά να φοβάσαι και αν δεν μείνεις.
      Στο ταξί να κάθεσαι πάντα στο πίσω κάθισμα.
      Να μην μπορείς να χαρείς το σώμα σου, γιατί για κάποιον περίεργο λόγο δεν το νιώθεις δικό σου, αλλά χωνευτήρι προτύπων, σχολίων, απαιτήσεων και έξωθεν ορέξεων.
      Να ντρέπεσαι για πράγματα που είναι πολύ φυσιολογικά και στην τελική δεν ευθύνεσαι καν εσύ γι’ αυτά, όπως το να έχεις μεγάλο στήθος ή να έχεις μικρό στήθος.
      Να ζητάς την παρέα της φίλης σου για να πας στην τουαλέτα σε ένα μαγαζί.
      Να φοβάσαι να κοιμηθείς μόνη σου ή να είσαι μόνη σου στο σπίτι.
      Να παρακαλάς να βρεις πάρκινγκ κοντά στο σπίτι σου.
      Να μην κάνεις σεξ με κάποιον που θες, γιατί δεν ξέρεις πού μπορεί να οδηγήσει ή για να μην σε πούνε εύκολη, αλλά να κάνεις και σεξ με κάποιον που δε θες πολύ, γιατί έτσι πρέπει να γίνεται.
      Να πατάς τα 40 και να σκέφτεσαι αν θα βάλεις μία κοντή φούστα για να μη σε πούνε γεροντομπεμπέκα.
      Να σκέφτεσαι αν θα πας σε μία αγγελία για δουλειά.
      Να έχεις περίοδο –τι πιο φυσιολογικό απ’ αυτό;– και να ντρέπεσαι να το πεις ή να σε δουν σε δημόσιο χώρο με τη σερβιέτα στο χέρι για να πας στην τουαλέτα να αλλάξεις.
      Να φοβάσαι να είσαι ο εαυτός σου, για να μην παρερμηνευθεί η στάση και τα λόγια σου.
      Να κάνεις μία ώρα να μπεις στη θάλασσα, γιατί ντρέπεσαι να σε δουν με το μαγιώ και δεν ξέρεις με πόσα βλέμματα και σχόλια θα έρθεις αντιμέτωπη.
      Να απευθύνονται μόνο στους άντρες της παρέας, ενώ είσαι κι εσύ μπροστά και, όταν μιλήσεις, πάλι η γνώμη σου να έχει μικρότερη αξία.
      Να σκέφτεσαι αν θα πεις ότι σε ενόχλησε κάτι, γιατί μπορεί να σε πούνε υπερβολική.

      Φαντάσου να μην ξέρεις καν γιατί τα νιώθεις όλα αυτά.

      Να μετράς τα λόγια σου, να μετράς τις πράξεις σου, να μετράς τα κιλά σου. Συνέχεια κάτι να μετράς, και το χειρότερο… να μην σου βγαίνει το μέτρημα.
      Να μην νιώθεις άνετα να φας μία μπανάνα μπροστά σε κόσμο.
      Εντάξει λοιπόν· η ισότητα μεταξύ των δύο φύλων είναι πλέον κατοχυρωμένη, απλά κάποιοι μπορούνε να τρώνε μπανάνες όπως, όποτε και όπου γουστάρουν, ενώ κάποιες άλλες καλύτερα να τις κάνουνε φρουτόκρεμα.


      Με παρενοχλείς επειδή είμαι γυναίκα;

      Η (ανά πάσα) στιγμή της προσβολής

      Ηλέκτρα Τζώρτσου

      Το πρόβλημα ξεκινάει, όταν νιώθει κάποιος ότι έχει δικαίωμα πάνω στο σώμα σου και την ύπαρξή σου γενικότερα. Δυστυχώς, είναι νομιμοποιημένη μέσα στην κοινωνία η χωρίς όρια συμπεριφορά των αντρών απέναντι τις γυναίκες. Ο άντρας μπορεί πολύ εύκολα να προβεί σε πράξεις ή λόγια, χωρίς να σκεφτεί, να φιλτράρει, να σεβαστεί. Πιστεύει ότι αυτό που νιώθει ανά πάσα στιγμή, μπορεί να το κάνει κιόλας.

      Για παράδειγμα, στον δρόμο, περνάει μία γυναίκα από μπροστά του που του αρέσει — προσοχή, εδώ δεν κρίνουμε σε καμία περίπτωση το ότι μπορεί να σου αρέσει μία γυναίκα που βλέπεις στο δρόμο, αλλά από το να σκεφτείς κάτι για το σώμα της, το πρόσωπό της ή ό,τι άλλο μέχρι να νιώσεις ότι μπορείς να ανοίξεις το στόμα σου και όλο αυτό να το μεταφέρεις στην άγνωστη γυναίκα που περνάει έχει μεγάλη διαφορά. Φυσικά σε αυτό υπάρχουν και διαβαθμίσεις, ανάλογα με το τι είναι αυτό που ειπώνεται. Αλλά και πάλι δεν αναιρείται το γεγονός ότι αυτή η γυναίκα είναι υποχρεωμένη να ακούσει οτιδήποτε έχει όρεξη ο άλλος να πει, σε όποια κατάσταση αυτή κι αν βρίσκεται, την οποία προφανώς και δεν γνωρίζει ο άλλος. Οπότε καλό είναι να συγκρατείται, αν οι ορέξεις του είναι προσβλητικές και χυδαίες. Σοφή η ρήση «βούτα τη γλώσσα στο μυαλό πριν μιλήσεις».

      Υπάρχουν προφανώς και περιπτώσεις που ένα κοπλιμέντο μπορεί μέχρι και να σου φτιάξει την μέρα, αλλά μιλάμε για περιπτώσεις που γίνεται καλοπροαίρετα και με σεβασμό. Όμως όλες οι υπόλοιπες φορές που αυτό δεν συμβαίνει με αξιοπρεπή τρόπο, είναι τόσο ισχυρά καταγραμμένες στην ψυχολογία της κάθε γυναίκας που αρκεί μία κουβέντα (την οποία όμως έχει ακούσει χιλιάδες φορές) για να ξεχειλίσει το ποτήρι. Λειτουργεί δηλαδή σωρευτικά. Σωστό; Λάθος; Χρειάζεται σκέψη πάντως.

      Κάτι ακόμη πιο δύσκολο, αλλά από την ίδια ρίζα προερχόμενο, είναι αυτό που γίνεται πολύ συχνά σε μέσα μαζικής μεταφοράς. Με πρόφαση την πολυκοσμία και το πατείς-με- πατώ-σε, μπορεί ο άλλος να έρθει να κολλήσει από πίσω σου, ή να σε αγγίξει σε διάφορα σημεία του σώματός σου. Γιατί; Γιατί έτσι. Γιατί μπορεί. Γιατί άντρας και γιατί γυναίκα. Κατάλαβες εσύ ποτέ γιατί; Αλλά ακόμη κι αν δεν είναι χειρονομία, σίγουρα θα είναι βλέμματα σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, γελάκια, ματάκια, σχολιάκια. Κοπελιά το ένα, κοπελιά το άλλο. Κοπελιά το αυτό σου, κοπελιά το ‘κείνο σου.

      Και πάντα, το πιο λυπηρό, αυτή η νομιμοποίηση όλων αυτών των συμπεριφορών να πλανάται από πάνω μας. Και αυτή η μοναξιά που νιώθει η γυναίκα κάθε φορά που έρχεται αντιμέτωπη με τέτοια περιστατικά. Γιατί, ίσως, ακόμη χειρότερο από την παρενόχληση αυτή καθαυτή είναι η σιωπή του περίγυρου (αν όχι τα κρυφά γέλια). Από εκεί πηγάζει και η νομιμοποίηση. Γιατί μαλάκες θα υπάρχουν πάντα. Ποιος όμως θα σε υπερασπιστεί απέναντι σε αυτούς τους μαλάκες; Το ότι νιώθεις τελικά εσύ άβολα, ενώ κανονικά θα έπρεπε να νιώθει –ο κάθε– αυτός. Όχι επειδή είναι άντρας, αλλά επειδή είναι άνθρωπος και δεν έχει μάθει να σέβεται τους άλλους ανθρώπους και να τους κάνει να νιώθουν όμορφα και όχι σκουπίδια και κατώτεροι.

      Στα ήδη αυτά διαμορφωμένα σχήματα, έρχεται να προστεθεί και μία νέα τάση που «χτυπάει» κατά κύριο λόγο τους νέους ανθρώπους, προσδίδοντας επιπλέον χαρακτηριστικά στην αλληλεπίδραση των δύο φύλων.

      Η λογική της τραπ· η αντικειμενοποίση των γυναικών, τα φράγκα, τα αμάξια, τα ναρκωτικά, η εμπορευματοποίηση του σεξ. Αυτή η κουλτούρα του εξευτελισμού των ανθρώπινων σχέσεων σίγουρα θα γεννήσει άντρες γεμάτους μισογυνιστικά χαρακτηριστικά, σεξιστές και τραμπούκους. Αλλά και γυναίκες που θα λικνίζονται στους ταπεινωτικούς ρυθμούς και θα προσπαθούν να μοιάσουν στη γυναίκα εκείνη που όσο περισσότερο αυτό-ταπεινώνεται τόσο περισσότερο θα δέχεται και την ταπείνωση των άλλων.


      Ο «δικός» σου άνθρωπος

      Βιασμός εντός γάμου ή σχέσης

      Άντα Κουγιά

      Αριθμοί. Πάντα να ξεκινάς από τους αριθμούς, τα στοιχεία, τα γεγονότα. Και τότε, τι θ’ απογίνουν οι ανθρώπινες ιστορίες; Ένα σήριαλ για εγκλήματα μετά τις 23.00; Μια ιστορία τρόμου ανάμεσα στις παρέες; Άλλη μια ιστορία που την φέρνεις ως παράδειγμά στη φίλη σου «για να προσέχει»;

      Ούτε καν μπορείς να ψηλαφήσεις ένα τόσο δύσκολο θέμα. Δύσκολο τόσο με την έννοια της πολυπλοκότητας, όσο και των ψυχικών διεργασιών και των πραγματικών συνθηκών. Πώς μπορείς να ορίσεις τι είναι βιασμός εντός σχέσης ή μάλλον, πότε έχεις το δικαίωμα να αισθανθείς βιασμένη στα πλαίσια μιας συμφωνημένης σχέσης;

      Κάποτε, στα άγουρα 20, είχα ακούσει μια ιστορία. Μία κοπέλα ήταν σε πολύχρονη σχέση με ένα αγόρι και συγκατοικούσαν. Βγήκε με τις φίλες της ένα βράδυ, μέθυσε και όταν γύρισε, με το αγόρι της έκανε σεξ. Την επόμενη μέρα δεν το θυμόταν. Η κοπέλα χώρισε, γιατί δεν έδωσε τη συναίνεσή της, εφόσον ήταν μεθυσμένη. Δεν ξέρω τι έγινε τελικά. Θυμάμαι όμως χαρακτηριστικά τι είπα εγώ και μάλιστα φωναχτά: «Καλά, πώς κάνει έτσι; Σχέση της ήταν, σιγά. Δεν ήταν ένας άγνωστος».

      13 χρόνια μετά, δεν μας ενδιαφέρει αν το μετάνιωσα ή αν άλλαξα άποψη, μας ενδιαφέρει ότι αυτό το σκεπτικό ήταν και εξακολουθεί να είναι βαθιά ριζωμένο στο ασυνείδητο. Το προσωπικό; Το κοινωνικό; Δεν γνωρίζω πώς να το κατονομάσω και νομίζω δεν έχει σημασία κιόλας. Σε έναν «γάμο» ή, ας το πούμε πιο ελεύθερα, σε μια μόνιμη σχέση που υποτίθεται ότι δίνεσαι στον άλλον, ποιος μπορεί να ορίσει πότε η σεξουαλική επαφή είναι συναινετική ή όχι;

      Στην κοινωνία που ΑΝΑΤΡΑΦΗΚΕ με την έννοια των «συζυγικών καθηκόντων», ο διαχωρισμός αυτός ήταν αδύνατος μέχρι πολύ πρόσφατα. Διαβάζοντας τη 2η ετήσια έκθεση για τη βία κατά των γυναικών (2020) της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων και τα στοιχεία που μου έδωσαν τηλεφωνικά οι αρμόδιοι, ήρθα αντιμέτωπη με αυτό ακριβώς το θέμα. Τα αριθμητικά στοιχεία και καταγραφές (τα οποία μπορείτε να βρείτε αναλυτικά, αν σκανάρετε το qrcode παρακάτω) ήταν τόσο μικρά που μου επιβεβαίωσαν την αίσθηση ότι πολλοί λίγοι βιασμοί καταγγέλλονται και ακόμη λιγότερο βιασμοί που συμβαίνουν εντός μόνιμης σχέσης.

      Λίγο να μπεις στη διαδικασία να κάνεις εικόνα τις καταστάσεις, αν βάλεις μπροστά από μία σκέψη το μαγικό «αν», δεν είναι δύσκολο να αναμοχλεύσεις τον λόγο για τον οποίο υπάρχει τόσο μεγάλη πολυπλοκότητα, ποια συναισθήματα γεννιούνται, πόσο αποκρουστικό είναι, πόση προδοσία μπορεί να νιώσεις από τον άλλον, πόση προδοσία απέναντι στον ίδιο σου τον εαυτό. Και εν τέλει, πόσο αλλοτριωμένες αντικρίζουμε μπροστά μας τις ανθρώπινες σχέσεις και εν τέλει τον κοινωνικό ιστό.

      Θέτω κάποια ερωτήματα αρχίζοντας με το μαγικό «αν»: · Αν αγαπάς κάποιον, θέλεις να τον ευχαριστήσεις. Αν εσύ για κάποιο λόγο εκείνη τη στιγμή δεν θέλεις, πώς το χειρίζεσαι; Αν έχεις σταματήσει να τον αγαπάς, αλλά εξαρτάσαι από τον άλλον, νιώθεις συνεχώς βιασμένος χωρίς να μπορείς να το αρθρώσεις; Αν βρίσκεσαι ήδη σε μια κακοποιητική σχέση, ένας βιασμός είναι το κερασάκι στην τούρτα ή η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι; Αν οι «άλλοι», ένας ευρύτερος κύκλος, το ξέρει, πώς αισθάνεσαι απέναντί τους; Αν το καταλαβαίνει το ίδιο το παιδί σου, πόσο σκληρό φαίνεται στα μάτια του; Αν δεν το έχεις καταλάβει και αισθάνεσαι περίεργα, θα άντεχες να το καταλάβεις ή θα προτιμούσες να ζεις στην άγνοια;

      Δεν υπάρχουν σωστές απαντήσεις. Υπάρχουν συνθήκες, κι αυτές οι συνθήκες δεν περιγράφονται με αριθμούς. Τα μαγικά «αν» φέρνουν στην επιφάνεια ηθικές και ψυχολογικές ατραπούς που ίσως να μην αντέχουμε να διαβούμε. Πρόκειται για ιστορίες πόνου από τον «δικό» σου άνθρωπο.


      Στην άλλη πλευρά του φεγγαριού

      Γυναίκες πέρα από τη Δύση

      Άντα Κουγιά

      Γεννιέσαι γυναίκα. Πού γεννιέσαι; Όσες δυσκολίες, φόβους, προκλήσεις, εμπόδια και κινδύνους να αντιμετωπίζουμε στην υποτιθέμενη προοδευτική Δύση, που έχει να εξαλείψει παλιά στερεότυπα, ενόσω συνεχώς δημιουργούνται νέα, η βιαιότητα των «άλλων» κοινωνιών στον 21ο αιώνα παραμένει παρούσα και πολλές φορές θεσμοθετημένη. Απάνθρωπες πρακτικές («έθιμα» τις ονόμαζαν και ονομάζουν ακόμη) δημιουργούν ανατριχίλα σε όλους μας.

      Κλειτοριδεκτομές, λιθοβολισμοί, παιδικοί γάμοι, ομαδικοί βιασμοί απίστευτης αγριότητας, συνδυάζονται με την ανοχή της κοινωνίας και των αρχών, αφού η κουλτούρα έχει εμποτιστεί με τη νοοτροπία της «μιαρής» γυναίκας. «Μιαρή» η κλειτορίδα, «μιαρή» ακόμη κι αν βιάζεται, «μιαρή», αν μείνει ανύπαντρη. Μια συνεχής προσπάθεια εξαφάνισης του θηλυκού, όχι μόνο σε συμβολικό πια, αλλά και σε επίπεδο σωματικής βίας.

      Κάθε χρόνο κινδυνεύουν με κλειτοριδεκτομή –ένα «έθιμο» που παραμένει ενεργό στην Αφρική– 3.200.000 κορίτσια, ενώ ήδη 200.000.000 γυναίκες έχουν υποστεί αυτόν τον ακρωτηριασμό, ο οποίος –επιστημονικά έχει αποδειχθεί– ότι δεν προσφέρει τίποτα, αντιθέτως προκαλεί πληθώρα προβλημάτων υγείας, αν το κορίτσι γλιτώσει τον θάνατο κατά τη διαδικασία ή μετά.

      Οι λιθοβολισμοί είναι μία συνήθης πρακτική τιμωρίας για τη μοιχεία — μόνο που εδώ νοείται ως μοιχεία ακόμη και ο βιασμός.

      Οι παιδικοί γάμοι (φαινόμενο που πλήττει και τα αγόρια αλλά στα κορίτσια είναι φυσικά πολύ πιο εκτεταμένο) έχουν απαγορευτεί, βεβαίως, αλλά στις περισσότερες χώρες το θέμα λύνεται, αν οι γονείς δώσουν τη συναίνεσή τους. Πόσες και πόσες φορές διαβάζουμε ειδήσεις που ακόμη και 6χρονα κορίτσια ουσιαστικά «αγοράζονται» από κυρίους και έτσι η οικογένεια λύνει το πρόβλημα της φτώχειας, ενώ το κορίτσι εκτός από το ότι χάνει την παιδική του ηλικία, χάνει και την αυτοδιάθεση στο σώμα του, εκπληρώνοντας «συζυγικά καθήκοντα», τα οποία στην ηλικία του είναι όχι μόνο αποκρουστικά, αλλά κατάφωρα αιματηρά και βίαια.

      Όταν ο ένας πολιτισμός ήρθε σε επαφή με τον άλλον, όταν τα ανθρώπινα δικαιώματα θεσπίστηκαν παγκοσμίως και άρχισε η εκστρατεία ενημέρωσης, πολλές γυναίκες κατάφεραν να γλιτώσουν από τα «έθιμα». Άλλες, πάλι, βίωσαν ακόμη σκληρότερες καταστάσεις ως αντίποινα στην ενημέρωση από τους δυτικούς.

      Κι όταν οι αναγκαστικές μετακινήσεις πληθυσμών άρχισαν να γίνονται πραγματικές, σε αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής, τα «έθιμα» ήρθαν μαζί με τις οικογένειες; Στην Ευρώπη, η κλειτοριδεκτομή θεωρείται μεν αδίκημα και διώκεται ποινικά (οι ποινές αφορούν φυλάκιση από έξι μήνες έως ισόβια, ενώ σε πολλές χώρες υπάρχει και πρόστιμο), αλλά υπάρχουν στοιχεία που αναφέρουν πως γίνεται σε Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Γερμανία, Ισπανία, Φινλανδία, Γαλλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Πορτογαλία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο. Νέα κορίτσια από οικογένειες μεταναστών δεν είναι ασφαλή, για την ακρίβεια, 500 χιλιάδες γυναίκες σε ολόκληρη την Ευρώπη έχουν υποστεί ακρωτηριασμό των γεννητικών τους οργάνων, ενώ 180 χιλιάδες γυναίκες και κορίτσια κινδυνεύουν να υποστούν κλειτοριδεκτομή κάθε χρόνο.

      Στην εποχή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων θα φαινόταν πιο «εύκολο» να σταματήσει να ρέει τόσο αίμα. Στην εποχή των ανθρώπινων δικαιωμάτων, θα ήταν λάθος η κουλτούρα, τα έθιμα, η θρησκεία ή η τιμή να δικαιολογούν πράξεις βίας κατά των γυναικών. Όμως ακόμη αιωρείται ο κίνδυνος. Η βία είναι συνεχής. Σε κάθε πλευρά του φεγγαριού. Και καλούμαστε να το αντιμετωπίσουμε κι όχι να στρέφουμε το βλέμμα αλλού.


       

      Tags: Γυναίκαημέρα της γυναίκαςπατριαρχία

      ΗΠΖ

      Η Πόλη Ζει. Η αναθεώρηση της αστικής εμπειρίας, η αφήγηση της πραγματικής ζωής. Πάνω από όλα όμως να ανακαλύπτεις και να δημιουργείς ενδιαφέροντα εγχειρήματα για την ίδια την Πόλη και τους ανθρώπους της, σε όλες τις κοινωνικές εκφράσεις. Στον Πολιτισμό, στο Εμπόριο, στην Επικοινωνία.

      Σχετικά άρθρα

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

      Αφιερώματα

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Αφιερώματα

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Διάφορα

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αλλόκοσμος

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Διάφορα

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

      Next Post

      ΣΟΦΙΟλογίες | Μάρτιος 2022

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

        414 shares
        Share 166 Tweet 104
      • Πας μαγειρεύοντας

        415 shares
        Share 166 Tweet 104
      • «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

        408 shares
        Share 163 Tweet 102
      • Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

        364 shares
        Share 146 Tweet 91
      • Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

        361 shares
        Share 144 Tweet 90

      Πόλεις μέσα στην Πόλη | Άνθρωποι, γεγονότα, καταστάσεις | Street Press ΗΠΖ | Χαρτί - διαδίκτυο

      • Άποψη
      • Χαρτί
      • Editorial
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • Συνεντεύξεις
      • Φώντας Λάδης
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις
      • Πολιτισμός
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Κλίκ
      • Μουσική
      • Έξοδος
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Explore Athens
      • Πρόταση Εβδομάδας
      • #Breaktime
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Υγεία
      • Free Athens
      • Articles
      • Explore Athens
      • Άνθρωποι
      • Faces
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι ‘πες τώρα!
      • Μαγείρεψε το!
      • The Saucha Life
      • Γεύσεις Κατοχής
      • Η ψυχολογική διάσταση του μαγειρέματος
      • Ζώδια
      • Κατοικίδια
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Ακολούθησε μας

      • > > Η σοφία της ημέρας...
 πιο συμβατή με την πραγματικότητα

#ολαθαπανεκαλα #ισωςκαιοχι
#ηποληζει #ισωςκαιοχι
      • .
>> Το νέο μας τεύχος κυκλοφορεί από σήμερα στους δρόμους και αισθάνεται περίεργα.
Ένας δύσκολος Μάρτης, σε μια δύσκολη χώρα.
Ένα τεύχος, που δε ξέρει πως να συστηθεί.

Μπορείτε να μας ξεφυλλίσετε και ηλεκτρονικά στο ISSUU:
Link στο bio.

#ipolizei #februaryissue #freepress #streetpress
      • 🎁GIVEAWAY |  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ🎁

Σε συνεργασία με το @holywoodstage.athens (Λεωφόρος Βουλιαγμένης 289) προσφέρουμε μια φιάλη κρασί & ελεύθερη είσοδο για εσένα και 3 ακόμα φίλες-ους σου, για την βραδιά παρουσίασης του δίσκου
      • Η σοφία της ημέρας
#patisionmood #ipolizei_gr #ipolizei
      • >> Λόγω... βάρβαρων καιρικών συνθηκών, η διανομή του τελευταίου μας τεύχους ενδεχομένως να καθυστερήσει σε κάποια σημεία της Πόλης.
Μέχρι τότε μας ξεφυλλίζετε ολόστεγνους, στο link που θα βρείτε στο bio
ή κάνετε μια βόλτα στο site μας:
www.ipolizei.gr
 
#ipolizei #februaryissue
      • #ipolizei #streetpress #patisionmood
      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"
      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Άποψη
      • Χαρτί
        • Editorial
        • Ανεξήγητη πόλη
        • Αφιερώματα
        • Διάφορα
        • Η ψυχή της Πόλης
        • Καυστική ποτάσα
        • Παράξενες ιστορίες
        • Συνεντεύξεις
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
        • Βιβλιοκριτικές
        • Νέες εκδόσεις
        • Άνθρωποι του βιβλίου
        • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Πολιτισμός
        • TV & Movies
        • Εικαστικά
        • Θέατρο
        • Κλίκ
        • Μουσική
        • Πίνακες
        • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια
      • Έξοδος
        • Δρομο-Λόγια
        • Πόλη Αφιέρωμα
        • Πρόταση Εβδομάδας
        • Explore Athens
      • ΑΝΘΡΩΠΟΙ
      • #Breaktime
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      • Άνθρωποι
        • Faces
        • Συναντηθήκαμε
        • Σύνθημα
        • Τι ‘πες τώρα!
        • Και όμως συνέβη
      • Well Being
        • Shopping
        • Υγεία
        • Μαγείρεψε το!
        • Κατοικίδια
      • Ζώδια
      • Εκδόσεις Λογότυπο
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In

      Add New Playlist

      Αυτό το Website χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να περιηγείστε στον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.Πολιτική Απορρήτου.