Το απόλυτο ελληνικό θρίλερ!!! Οικονομημένο και λιτό, ευθύβολο και στοχαστικό, για το χάλι της Οικονομίας αλλά και για την αισιοδοξία του μεσογειακού ανθρώπου που δεν απεμπολεί και δεν χάνει με τίποτα τη χαρά της ζωής. Ο ΚΑΤΩ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ, είναι ο συμβολικός τίτλος από έναν ιδιοφυή συγγραφέα που δεν έχει ακόμα εκτιμηθεί δεόντως.
5η Εποχή στο θέατρο ΑΛΜΑ
Μηνάς Βιντιάδης | Ο ΚΑΤΩ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ
Σκηνοθεσία | ΒΑΝΑ ΠΕΦΑΝΗ
Εξαιρετική γραφή. Διεθνής. Ένα έργο που θα μπορούσε κι εύχομαι να παιχτεί σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Μαθηματική σκέψη, γεωμετρική δομή, μετρημένη και ρυθμική ανέλιξη της πλοκής, λιτότητα κι εκφραστική ευθυβολία, αφαιρετικότητα και σκηνικός στοχασμός.
Τι άλλο να ζητήσει κανείς από έναν σύγχρονο θεατρικό συγγραφέα;
Μηνάς Βιντιάδης. Ένας τεχνίτης του δραματικού λόγου που δεν έχει εκτιμηθεί ακόμα δεόντως. Ίσως τους μπερδεύει ο καθημερινός λόγος του. Μια ιδιόλεκτος ανεπιτήδευτη κι εύστοχη.
Η ποιητικότητα δεν έγκειται σε πολύπλοκες περιόδους και σε εξεζητημένα σχήματα, δεν μετριέται με το ξεπατίκωμα σπανίων λέξεων, αλλά με την εμπεδωμένη ενσυναίσθηση, την εμπράκτως κι εμπραγμάτως υλοποιημένη κι υλοποιηθείσα. Ουδεμία μεταφυσική ή θεοκρατική αντίληψη του κόσμου υπεισέρχεται σε αυτό το χαοτικό αλλά απολύτως ελεγχόμενο λογοτεχνικό σύμπαν του Μηνά Βιντιάδη. Κι αυτή είναι η ιδιαιτερότητά του, η προσφορά του σε έναν φθαρμένον θεατρικό λόγο που κινείται ακόμα – στην Ελλάδα – μεταξύ ωμού ρεαλισμού, αναμασημένης ηθογραφίας κι ακαταλόγιστης ποιητικής «μαγείας» δια της υπερβάσεως κάθε λογικής και δια της αποδομήσεως των πάντων. Τα έργα του Μηνά Βιντιάδη είναι σαν καθαρό αεράκι. Θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν «τηλεοπτικά». Και είναι. Δεν είναι όμως εύκολα. Σε καμία περίπτωση. Το ακριβώς αντίθετο. Θέλει πολλή μεγάλη πείρα, λογική, μαστοριά κι ευφυΐα για να γράψεις ΈΤΣΙ. Θέλει τόλμη και γενναιότητα να εκτεθείς ΈΤΣΙ επί σκηνής, αφού ακόμα και τώρα το αμύητο κοινό (κενό) σε ταυτίζει με τα δημιουργήματά σου.
Όμως εδώ, σε αυτή την πολιτική, κοινωνική φάρσα με στοιχεία θρίλερ κι αστυνομικής τηλεοπτικής σειράς, μέσα από τη σκοτεινιά αναδύεται το αηδόνι του παγανισμού, μιας ειδωλολατρικής αντίληψης της ζωής ως πεδίου ηδονών κι ουχί ως Κοιλάδα δακρύων. Κι ο θάνατος ουκ έστιν έτι στο δραματουργικό ξεφάντωμα του Μηνά Βιντιάδη. Μην χάσετε αυτή την παράσταση με δύο από τους εκπληκτικότερους ηθοποιούς που έχω δει στο ρεαλιστικό θέατρο του σήμερα, του τώρα, της στιγμής που κρατάει αιώνες.
Μετά λόγου γνώσεως,
Δρ. Κωνσταντίνος Β. Μπούρας
www.konstantinosbouras.gr
Πληροφορίες για την παράσταση θα βρείτε εδώ