• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result
  • Σύνδεση

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

    Αποχαιρετώντας τον Κώστα

    Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

    Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

    Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

    Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

    Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

    Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

    Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

    Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

    Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Κάτια Σπερελάκη

    Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

    Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

    Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

    Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

    Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

    Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

    Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

    Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

    Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

    Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

    Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

    Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

    Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Π.Ο.Π – Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης, του Θανάση Κριτσάκη

    Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

    «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

    Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

    Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

    IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

    Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

    Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

    Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

    Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

    ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

    ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

    ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

    Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

    Winter spirits με υπογραφή

    Φrίdda με άρωμα κρασιού

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

    Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

    Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

    Η Σειρά

    Απολογισμός;

    Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

    Let the creepy Xmas begin

    5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

    Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

    «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

    H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

    Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

    Πας μαγειρεύοντας

    Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

    Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

    Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

    To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

      Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

      Αποχαιρετώντας τον Κώστα

      Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

      Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

      Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

      Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

      Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

      Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

      Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

      Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

      Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

      Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

      Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

      «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

      «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

      Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

      Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

      Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Π.Ο.Π – Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης, του Θανάση Κριτσάκη

      Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

      «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

      Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

      Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

      IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

      Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

      Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

      Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

      Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

      ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

      Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

      ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

      ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

      FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

      Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

      Winter spirits με υπογραφή

      Φrίdda με άρωμα κρασιού

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

      Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

      Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

      Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

      Η Σειρά

      Απολογισμός;

      Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

      Let the creepy Xmas begin

      5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

      Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

      «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

      H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

      Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

      Πας μαγειρεύοντας

      Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

      Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

      Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

      To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result
      Χρήστος Οικονόμου

      Για τον Χρήστο Οικονόμου τα βιβλία είναι ζωντανοί οργανισμοί

      από Άντα Κουγιά
      19/03/2021
      στην κατηγορία Main Slider, Άνθρωποι του βιβλίου, Βιβλίο
      Reading Time: 1 min read
      Share on FacebookShare on Twitter
      Με τον Χρήστο Οικονόμου συναντηθήκαμε ψηφιακά μέσω zoom, με αφορμή τα εργαστήρια δημιουργικής γραφής σχετικά με το Διήγημα και τη Νουβέλα που ξεκινούν με εισηγητή τον ίδιο στον IANO. Όμως, η συζήτησή μας δεν έμεινε μόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία του σεμιναρίου, αλλά επεκτάθηκε τόσο στο έργο του, όσο και στην κοινωνική κατάσταση του σήμερα. Δεν γινόταν αλλιώς. Εμπνευσμένος συνομιλητής, ένας αυθεντικός άνθρωπος του βιβλίου που μου μετέδωσε το πάθος του για την ανάγνωση και τη γραφή.

      Πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη γραφή;

      Δε νομίζω ότι είναι θέμα απόφασης. Ήταν κάτι το οποίο ξεκίνησε από μόνο του, σχεδόν αυτόματα. Ξεκίνησα να γράφω σε πολύ νεαρή ηλικία, από την εφηβεία ακόμη. Θαρρώ περίπου όταν ήμουν 11 χρονών. Όταν το σκέφτομαι μετά από χρόνια, θεωρώ ότι ήταν ένας τρόπος να επικοινωνήσω με τον υπόλοιπο κόσμο. Όλοι μας έχουμε ένα περίβλημα. Υπέθεσα μάλλον ότι γράφοντας, θα έσπαγα την κρούστα αυτού του περιβλήματος.

      Η πρώτη επίσημη συλλογή διηγημάτων ήταν το 2003, σωστά;

      Ναι, αλλά έγραφα ήδη αρκετά χρόνια. Όμως είμαι αρκετά αργός!

      Υπάρχουν πάρα πολύ καλές κριτικές, ειδικά για τη συλλογή διηγημάτων του 2010 με τίτλο “Κάτι θα γίνει, θα δεις”, αφού αναφέρεστε μέσω των διηγημάτων στην αρχή της τότε κρίσης.

      Εκδόθηκε μια περίοδο που η κρίση είχε αρχίσει να γιγαντώνεται, οπότε πολλοί άνθρωποι το συνδύασαν με τα γεγονότα της εποχής. Πολύς κόσμος θεώρησε ότι είναι ένα από τα βιβλία που σηματοδοτεί κατά κάποιο τρόπο την κοινωνία που είχε αρχίσει να αλλάζει. Γίνονταν εμφανή τα γεγονότα και τις συνέπειές τους. Φαινόταν ήδη ότι η κοινωνία ήταν σε κρίση.

      Και τώρα ξεκινάει νέος κύκλος κρίσης.

      Νομίζω ότι αυτό που πρέπει να έχουμε πάντα στο νου μας είναι ότι οι κρίσεις από μόνες τους είναι πάντα καταλυτικές. Και οι συνέπειές τους. Η κρίση ακόμη κι αν τελειώσει, τα αποτελέσματά της συνεχίζονται. Αφήνουν κατάλοιπα. Και δυστυχώς εμείς περάσαμε μία κρίση πολύ σκληρή. Αυτή που βιώνουμε τώρα έχει άλλα χαρακτηριστικά και μάλιστα, αφορά όλον τον πλανήτη.

      Πώς βιώσατε εσείς όλη αυτή την κατάσταση;

      Φαντάζομαι όπως όλος ο κόσμος. Ήταν μια αναπροσαρμογή. Πέρα από το προσωπικό επίπεδο, αυτή η κατάσταση έχει συνέπειες στα πάντα. Την οικονομία, τον πολιτισμό, τις διαπροσωπικές σχέσεις. Ελπίζω ότι τα συντρίμμια που θα αφήσει πίσω να μην είναι τόσο σοβαρά, ώστε να μην μπορούμε να “χτίσουμε” από την αρχή.

      Τα έργα σας μεταφράζονται στο εξωτερικό, ενώ και εσείς κάνετε μεταφράσεις. Είναι και η μετάφραση μία συγγραφική δημιουργία;

      Ναι, τα βιβλία μου έχουν μεταφραστεί σε περίπου 12 γλώσσες και τώρα πριν λίγες μέρες εκδόθηκε και η ρωσική μετάφραση.

      Εγώ ασχολούμαι περιστασιακά και μεταφράζω κυρίως από τα αγγλικά. Προσπαθώ να επιλέγω τι μεταφράζω. Είναι όντως μία διαδικασία που έχει τις δικές της απαιτήσεις και σε πολλές περιπτώσεις, όπως στην περίπτωσή μου που είμαι πολύ τελειομανής, είναι αρκετά επίπονη διαδικασία. Το ζητούμενο δεν είναι να κάνεις μία μεταφορά του κειμένου, από τη μία γλώσσα στην άλλη. Εξάλλου είναι ανέφικτο. Ξέρετε, προσπαθείς πάντα να φτάσεις στο τέλειο γιατί όπως έλεγε και ο Ρόμπερτ Φροστ “Ποίηση είναι ό,τι χάνεται στην μετάφραση”. Η γλώσσα έχει τους δικούς της κώδικες και είναι ανέφικτο να τους μεταφέρεις αυτούσια σε μια άλλη γλώσσα. Αυτό που προσπαθώ εγώ να κάνω είναι να μην αλλοιώσω ή παραποιήσω το πρωτότυπο, αλλά και να αποδώσω στη γλώσσα μας τα ρεύματα, τους κώδικές του, τη δύναμη του κειμένου και βεβαίως το ρυθμό. Βασικό ζητούμενο στη λογοτεχνία.

      Στην περίπτωση που ένα δικό σας βιβλίο μεταφράζεται σε μία γλώσσα που δεν γνωρίζετε, αγχώνεστε για το τελικό αποτέλεσμα;

      Βέβαια. Πράγματι είναι ένα ρίσκο. Σε αυτές τις περιπτώσεις είσαι ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Επαφίεσαι στην ευσυνειδησία και στην ικανότητα του ανθρώπου που μεταφράζει. Το ευτύχημα είναι ότι σε όλες τις μεταφράσεις των έργων μου, έχω πέσει σε καλά χέρια, δεν έχω κανένα παράπονο. Το καταλαβαίνεις μέσα από τη συνεργασία. Η μεταφράστριά μου στα ρώσικα φάνηκε ότι πόνεσε το έργο. Κι ας μην μπορώ να κρίνω το αποτέλεσμα λόγω του γεγονότος ότι δεν ξέρω τη γλώσσα.

      Αυτήν περίοδο ξεκινάει πάλι ένας κύκλος σεμιναρίων δημιουργικής γραφής στον IANOS. Ποιους κύκλους διδάσκετε;

      Πρόκειται για δύο κύκλους σεμιναρίων: Διήγημα – Νουβέλα: Ξεκλειδώνοντας τη μικρή φόρμα & Διήγημα – Νουβέλα: Το επόμενο βήμα. Η βασική επιδίωξη του Α’ Κύκλου του σεμιναρίου διηγήματος-νουβέλας είναι να εξασκηθούν οι συμμετέχοντες αφενός στην τέχνη της δημιουργικής ανάγνωσης και αφετέρου στην τέχνη της μυθοπλασίας. Στη διάρκεια των 10 τρίωρων συναντήσεων του Β΄ Κύκλου δημιουργικής γραφής για το διήγημα και τη νουβέλα αναπτύσσονται περαιτέρω και εδραιώνονται οι βασικές αρχές και οι κανόνες που παρουσιάστηκαν και εφαρμόστηκαν στον Α’ Κύκλο. Το κέντρο βάρους, στον Β’ Κύκλο του σεμιναρίου, μετακινείται στην πρακτική εξάσκηση, δηλαδή στη συγγραφή ολοκληρωμένων κειμένων.

      Ποια είναι η διαφορά μεταξύ διηγήματος και νουβέλας;

      Πολύ μεγάλες διαφορές δεν μπορεί να πει κανείς ότι υπάρχουν. Το διήγημα είναι ένα μυθοπλαστικό κείμενο. Έχει περιορισμένη έκταση, χωρίς να υπάρχουν προσδιορισμένοι κανόνες σχετικά με αυτή. Από την άλλη πλευρά, η νουβέλα βρίσκεται στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ διηγήματος και μυθιστορήματος. Και το μυθιστόρημα είναι ένας τελείως διαφορετικός κόσμος.

      Δομικά μιλώντας, από τεχνικής άποψης, οι διαφορές της νουβέλας από το διήγημα είναι πολύ λιγότερες από τις ομοιότητές τους. Η νουβέλα πάντως είναι πιο κοντά στο διήγημα παρά στο μυθιστόρημα.

      Τα θέματα που πραγματεύεται το σεμινάριο αφορούν στα τεχνικά εργαλεία γραφής ή ακόμη και την έμπνευση;

      Η έμπνευση και το ταλέντο δεν διδάσκονται. Στόχος μου είναι το σεμινάριο να έχει πρακτική στόχευση. Προσπαθώ να δώσω στους ανθρώπους που το παρακολουθούν συγκεκριμένες, απτές, πρακτικές οδηγίες συγγραφής. Τρόπους να δουλέψουν με το υλικό τους. Περιλαμβάνει φυσικά και θεωρία, καθώς πολύς κόσμος δεν είναι εξοικειωμένος με το αντικείμενο, αλλά για εμένα, ακόμη και το θεωρητικό σκέλος, έχει πάντα πρακτική στόχευση. Δεν απεραντολογώ. Προσπαθώ να δείξω στους συμμετέχοντες πώς να εφαρμόσουν τη θεωρία στην πράξη.

      Το δεύτερο που προσπαθώ να κάνω είναι να τους πείσω να διαβάσουν. Διότι δημιουργική γραφή χωρίς δημιουργική ανάγνωση δεν γίνεται. Το ταλέντο είναι απαραίτητο, αλλά χωρίς διάβασμα το ταλέντο μόνο του, δεν σε οδηγεί πουθενά. Για μένα και για άλλους ανθρώπους αυτό θεωρείται αυτονόητο, το διάβασμα, αλλά δεν ισχύει για όλους. Οπότε προσπαθώ να τους πείσω. Και να τους δείξω και πώς να διαβάζουν. Διότι και η ανάγνωση είναι μία τέχνη. Ένα πολύ σημαντικό όφελος που αποκομίζουν οι συμμετέχοντες – από όσα μου έχουν πει – είναι ότι παίρνουν κάποια σοβαρά ερεθίσματα. Μου λένε ότι μετά το σεμινάριο, αλλάζει ο τρόπος που διαβάζουν. Είτε γράφεις είτε όχι, αυτό είναι όφελος.

      Το τρίτο στο οποίο επικεντρώνομαι είναι ότι το γράψιμο απαιτεί αφοσίωση. Προσήλωση και πειθαρχία. Χρειάζεται δουλειά. Το ταλέντο είναι η σπίθα, το τονίζω. Για να γίνει η σπίθα φωτιά, θέλει προσωπικό κόπο.

      Γενικά υπάρχει στην Ελλάδα καλό συγγραφικό “υλικό”; Ή θεωρείτε ότι εκδίδονται βιβλία που δεν έχουν μεγάλη αξία, ενώ άλλα μένουν στην αφάνεια;

      Αυτό δεν είναι μόνον ελληνικό φαινόμενο. Η τέχνη έχει ως αναπόσπαστο κομμάτι το υποκειμενικό στοιχείο. Αν διαβάσουμε εγώ κι εσείς το ίδιο βιβλίο, εμένα μπορεί να μου αρέσει πάρα πολύ, ενώ σε εσάς να φανεί αδιάφορο. Δεν αφαιρείται το υποκειμενικό στοιχείο από την πρόσληψη της τέχνης. Πάντα υπάρχει και καλώς υπάρχει. Αλλιώς, θα υπήρχε πάντα κάποιος που θα μας επέβαλλε τι θα διαβάζουμε, τι θα ακούμε, τι θα βλέπουμε. Οπότε καλύτερα να κυκλοφορούν πράγματα που ενδεχομένως δεν είναι τόσο καλά, γιατί η άλλη πλευρά οδηγεί σε πολύ σκοτεινά νερά.

      Το ζητούμενο είναι να διευρύνεις τις επιλογές του αναγνωστικού κοινού. Το θέμα είναι ακόμη και τα πιο “δύσκολα” βιβλία να βρίσκουν το δρόμο τους και να μην χάνονται στον ωκεανό της κοινοτοπίας και του κοινώς αποδεκτού.

      Στο σεμινάριο προτείνετε περισσότερο ελληνική πεζογραφία, μεταφρασμένη, σύγχρονα κείμενα ή κλασικά;

      Προσπαθώ να κρατώ μια ισορροπία. Δίνω μια εκτενέστατη βιβλιογραφία που περιλαμβάνει πολλά είδη. Ώστε να δώσω μία δυνατότητα στους συμμετέχοντες να επιλέξουν και να διαβάσουν ακόμη και πράγματα που είναι “έξω από τα νερά τους”. Άλλο ένα πράγμα που τονίζω είναι ότι αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί σοβαρά με το γράψιμο, πρέπει κάπου κάπου το υποκειμενικό στοιχείο να το βάζει στην άκρη. Αν θέλεις να ασχοληθείς σοβαρά με το γράψιμο, πρέπει να διαβάσεις ακόμη και αναγνώσματα που δεν σου αρέσουν. Κατά τη γνώμη μου, δεν μπορεί να ασχοληθεί κάποιος με τη γραφή διηγήματος στα ελληνικά, αν δεν έχει διαβάσει Παπαδιαμάντη ή Βιζυηνό. Τώρα αν σου αρέσουν, είναι άλλο ζήτημα. Δευτερεύον. Αν θέλεις να γράψεις ποίηση στα ελληνικά, πρέπει να έχει διαβάσει Καβάφη. Σ’αρέσει δε σ’αρέσει ο Καβάφης. Για να γράψεις, πρέπει να έχεις μέσα σου αναγνωστική πείρα και εμπειρία.

      Το σεμινάριο γίνεται μέσω zoom ή με ασύγχρονο τρόπο. Πώς λειτουργούν οι δύο αυτοί τρόποι;

      Τα σεμινάρια μέσω zoom αντικαθιστούν την αίθουσα, διότι τώρα λόγω των συνθηκών είναι αδύνατη η φυσική παρουσία. Προσπαθώ όσο μπορώ – και νομίζω ότι τα έχω καταφέρει σε ένα μεγάλο βαθμό – να κρατήσω κάτι από την αμεσότητα και τη ζωντάνια που υπάρχει στην αίθουσα, έστω και με τη μεσολάβηση της οθόνης και της Τεχνολογίας.

      Όσον αφορά τον ασύγχρονο τρόπο, τα εξ’αποστάσεως σεμινάρια, έχει δημιουργηθεί από τον Ιανό μία ειδική πλατφόρμα, όπου αναρτάται όλο το υλικό των μαθημάτων. Οι συμμετέχοντες έχουν πρόσβαση σε αυτή, στο χρόνο που επιλέγουν οι ίδιοι. Δεν υπάρχει εν ολίγοις η δέσμευση παρακολούθησης, στο συγκεκριμένο τρίωρο. Η δέσμευση που υπάρχει είναι η παράδοση των εργασιών εντός χρονοδιαγράμματος. Κάθε εβδομάδα έχω τη δυνατότητα να συζητάω με τους ανθρώπους που το παρακολουθούν.

      Προφανώς, ό,τι κάνω στο δια ζώσης σεμινάριο, το κάνω και στο εξ αποστάσεως. Η διαφορά είναι ότι στο δια ζώσης υπάρχει η διάδραση, η αμεσότητα. Ακούς και συνομιλείς. Ενώ στον ψηφιακό κόσμο τα πράγματα είναι κάπως πιο απόμακρα. Υπάρχει όμως η δυνατότητα και εκεί να εκφραστούν απορίες. Η πλατφόρμα λειτουργεί όλο το 24ωρο. Γίνονται παρατηρήσεις διορθώσεις, απαντώ σε απορίες, απλά δεν βλεπόμαστε.

      Να τονίσω ότι με τον ασύγχρονο τρόπο, έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν και πολλοί άνθρωποι που ζουν εκτός Ελλάδος, σε διαφορετικές χρονικές ζώνες. Φέτος, είχα ανθρώπους από τον Καναδά μέχρι την Αυστραλία και για αυτούς ήταν μια ευκαιρία να παρακολουθήσουν το σεμινάριο και να δουλέψουν μέσα από την πλατφόρμα.

      Τα τελευταία χρόνια πολλοί άνθρωποι έχουν φύγει από την Ελλάδα. Ειδικά οι μικρότερες ηλικίες. Έχω μαθητές που είναι από όλα τα μέρη της γης. Έτυχε φέτος, οι συμμετέχοντες, κατά το ήμισυ σχεδόν, να βρίσκονται εκτός Ελλάδος.

      Έχει μία γοητεία αυτό; Πρόκειται για μία ανταλλαγή κουλτούρας;

      Βεβαίως. Και κάποιοι από αυτούς μάλιστα δεν έχουν καν τα ελληνικά ως μητρική τους γλώσσα. Οπότε αυτό είναι επίσης πάρα πολύ ενδιαφέρον γιατί βλέπεις ότι υπάρχουν αρκετές φρέσκες προσεγγίσεις. Το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεσαι, επηρεάζει τον τρόπο που μιλάς και σκέφτεσαι.

      Πώς λειτουργεί η εκπαιδευτική διαδικασία; Εσείς βάζετε κάποιες “ασκήσεις” και μετά μπαίνετε στη διαδικασία διορθώσεων και παρατηρήσεων;

      Βάζω στους συμμετέχοντες εργασίες, ώστε να γράψουν απευθείας ολοκληρωμένο κείμενο. Γιατί αυτό θεωρώ ότι πρέπει να κάνω. Αναθέτω απευθείας εργασίες, με συγκεκριμένες οδηγίες, ώστε να δουλεύουν συγκεκριμένα. Ειδικά στον πρώτο κύκλο που συμμετέχουν συνήθως άνθρωποι που δεν έχουν μεγάλη σχέση και εξοικείωση με τη γραφή. Οπότε τους αναθέτω απολύτως συγκεκριμένα πράγματα, τα οποία πρέπει να γίνουν σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Από εκεί και έπειτα βλέπω αυτά που μου στέλνουν, κάνω τις παρατηρήσεις που θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν και τους επιστρέφω τις εργασίες με τις παρατηρήσεις μου. Βεβαίως, όταν και όπου χρειάζεται, υπάρχει και μία επιπλέον συζήτηση. Είτε για να λύσω απορίες είτε για να επισημάνω πράγματα που πρέπει να προσέξουν.

      Διαισθάνομαι ότι σας αρέσει πολύ αυτή η διαδικασία.

      Μου αρέσει όταν υπάρχει ανταπόκριση! Το βασικό είναι να υπάρχει ανταπόκριση σε όλες τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Αυτό είναι το ζητούμενο: να καταλαβαίνεις ότι αυτά που λες και συζητάς, δεν χάνονται στον αέρα. Στα συγκεκριμένα σεμινάρια βέβαια δεν υπάρχει πολύ αυτό το φαινόμενο, καθώς πρόκειται για μία επιλογή και μέχρι στιγμής δεν έχω κανένα παράπονο. Είμαι αρκετά ικανοποιημένος και από τον τρόπο που προχωράει το σεμινάριο και από τους ανθρώπους που παρακολουθούν. Ποτέ όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με αυτό δεν μου έχει τύχει να συναντήσω ανθρώπους αδιάφορους, που δεν προσπαθούν. Όλοι οι συμμετέχοντες μέχρι στιγμής προσπαθούν, είναι επιμελείς, συνεπείς, προσπαθούν να μάθουν πράγματα, είναι ανοιχτοί και δεκτικοί. Το σεμινάριο βέβαια είναι μικρής διάρκειας. Από κει και πέρα επαφίεται στον καθένα και στην καθεμία ξεχωριστά να ασχοληθεί περαιτέρω με το γράψιμο και το διάβασμα.

      Ξέρετε, οι περισσότερες τέχνες είναι μοναχική υπόθεση. Τις περισσότερες φορές πρέπει να δουλέψεις μόνος σου. Από όσο βλέπω κάποιοι συνεχίζουν και αυτό είναι αρκετά ενθαρρυντικό.

      Ετοιμάζετε κάποιο βιβλίο καινούργιο;

      Πάντα!

      Ποιο είναι το πιο συγκινητικό σχόλιο που έχετε ακούσει για τα βιβλία σας;

      Νομίζω πάντα το πιο συγκινητικό είναι να σου λένε οι άνθρωποι που τα έχουν διαβάσει, ότι το βιβλίο έχει γίνει πια κομμάτι του εαυτού τους. Έχει γίνει κάτι σαν εμπειρία τους ή βίωμά τους. Αυτό νομίζω ότι είναι το σημαντικότερο πράγμα που μπορεί να σου πει κάποιος σχετικά με τη λογοτεχνία και γενικότερα την τέχνη.

      Ειδικά το βιβλίο δεν είναι κάτι που διαβάζεις μόνο για να διευρύνεις τους πνευματικούς ορίζοντες και να μάθεις πράγματα. Προσωπικά, μιλώντας και ως αναγνώστης, σημαντικό είναι το κάθε βιβλίο -όχι απαραίτητα λογοτεχνικό- να έχει τη δύναμη να γίνει κομμάτι του εαυτού σου, να γίνει η ανάγνωση του κάτι τόσο ζωντανό, που θα νομίζεις ότι σου έχει συμβεί πραγματικά στη ζωή και να μην είναι απλώς μία διαδικασία που τελειώνει, βάζοντας αυτό το βιβλίο στην άκρη και μετά να το ξεχνάς.

      Ένα από τα πράγματα που με συγκινούν πάντοτε λοιπόν είναι αυτό ακριβώς: ότι διάβασαν το βιβλίο και το κουβαλούν ακόμη μαζί τους.

      Επίσης, μου αρέσει πολύ όταν μου λένε ότι διάβασαν κάτι δικό μου και γέλασαν!

      Εσείς ως αναγνώστης με ποιο ή ποια βιβλία θα λέγατε ότι σας έχει συμβεί αυτό που περιγράφετε;

      Με τα περισσότερα. Θέλω να πω ότι τα περισσότερα πράγματα που έχω διαβάσει, τα κουβαλάω μέσα μου. Για μένα, τα βιβλία είναι ζωντανά πλάσματα και όπως με τους ανθρώπους, με κάποιους τα πας καλύτερα και με κάποιους όχι τόσο καλά. Με κάποιους είσαι πιο κοντά, με κάποιους όχι τόσο κοντά. Προσωπικά λοιπόν αντιμετωπίζω τα βιβλία σαν ζωντανούς οργανισμούς. Οπότε υπάρχουν βιβλία που είναι πιο κοντά σε μένα. Άμα αρχίσω να λέω και να μιλάω για βιβλία δεν θα τελειώσουμε ούτε αύριο!

      Υπάρχουν πολλά τέτοια βιβλία λοιπόν και νομίζω ότι η μεγαλύτερη τιμή που έχεις να αποδώσεις σε ένα βιβλίο είναι να το διαβάσεις παραπάνω από μία φορά. Να το διαβάσεις και να το ξαναδιαβάσεις. Να κρατήσεις μία ζωντανή επαφή μαζί του και να μην είναι ποτέ “τελειωμένο”.

      Πιστεύετε ότι η κατάσταση της καραντίνας ώθησε πολύ κόσμο να ασχοληθεί με την τέχνη;

      Είναι πολύ νωρίς για μένα για να βγάλω κάποιο πόρισμα. Γιατί πρέπει να κάτσει λίγο ο κουρνιαχτός, για να δούμε τι έχει αφήσει πίσω της όλη αυτή η λαίλαπα. Τότε μόνο θα μπορέσει κάποιος να δώσει μία ερμηνεία ή μία δόση πραγματικότητας για το τι άφησε πίσω του όλο αυτό.

      Γενικά πάντως, λόγω του εγκλεισμού, είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι αναζήτησαν κάποιου είδους διεξόδους σε διάφορες δημιουργικές διαδικασίες και προφανώς, αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στο άμεσο μέλλον.

      Αλλά ποια θα είναι τα αποτελέσματα σε όλο αυτό που ονομάζουμε δημιουργία δεν το γνωρίζουμε ακόμη.


      Ο Χρήστος Οικονόμου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Στην πεζογραφία εμφανίστηκε το 2003 με τη συλλογή διηγημάτων Η γυναίκα στα κάγκελα (Ελληνικά Γράμματα). Η δεύτερη συλλογή διηγημάτων του, Κάτι θα γίνει, θα δεις (Πόλις, 2010) τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος και το Λογοτεχνικό Βραβείο Νέων Ευρωπαίων (Prix Littéraire des jeunes Européens), ενώ έχει μεταφραστεί στα αγγλικά, στα γαλλικά, στα γερμανικά, στα δανέζικα, στα ισπανικά, στα ιταλικά και στα κροατικά. Το 2014 κυκλοφόρησε η συλλογή διηγημάτων του, Το Καλό θα ‘ρθει από τη θάλασσα (Πόλις), που μεταφράστηκε στα γαλλικά και στα ιταλικά, ενώ ετοιμάζεται η αγγλική μετάφραση. Η γαλλική έκδοση τιμήθηκε με το βραβείο Coup de Coeur του περιοδικού Le Point. Το 2017 εκδόθηκε η τέταρτη συλλογή διηγημάτων του με τίτλο Οι Κόρες του Ηφαιστείου (Πόλις). Διηγήματά του έχουν μεταφραστεί σε δέκα γλώσσες συνολικά και έχουν μεταφερθεί στο θέατρο και στον κινηματογράφο.

      Πληροφορίες για τα εργαστήρια του Α’ & Β’ Κύκλου θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

      Διήγημα – Νουβέλα: Ξεκλειδώνοντας τη μικρή φόρμα

      Διήγημα – Νουβέλα: Το επόμενο βήμα

       

       

       

       

       

      Tags: IANOSΑλυσίδα Πολιτισμού IANOSδιήγημαΝουβέλαΣυγγραφέαςΧρήστος Οικονόμου

      Άντα Κουγιά

      Παιδί του κέντρου, παιδί της πόλης που ζει ακόμη! Σπούδασε δημοσιογραφία και θέατρο, χάνεται σε βιβλιοπωλεία και σε μουσικές του ελληνικού κινηματογράφου, σκέφτεται με αυτόνομο τρόπο για το τι άλλο θα μπορούσε να γίνει...

      Σχετικά άρθρα

      Βιβλίο

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Άνθρωποι του βιβλίου

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Νέες εκδόσεις

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Υγεία

      Πώς θα βρεις τη σχέση που ονειρεύεσαι!

      Άνθρωποι του βιβλίου

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Νέες εκδόσεις

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Next Post
      Φρόσω Μπενετή

      Η Φρόσω Μπενετή μας συστήνει τη Συνθετική Παιγνιόδραση

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

        375 shares
        Share 150 Tweet 94
      • Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

        357 shares
        Share 143 Tweet 89
      • Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

        598 shares
        Share 239 Tweet 150
      • Πας μαγειρεύοντας

        416 shares
        Share 166 Tweet 104
      • Η Ελληνική Επανάσταση μέσα από την Τέχνη και τη Λογοτεχνία της Ευρώπης

        380 shares
        Share 152 Tweet 95

      Πόλεις μέσα στην Πόλη | Άνθρωποι, γεγονότα, καταστάσεις | Street Press ΗΠΖ | Χαρτί - διαδίκτυο

      • Άποψη
      • Χαρτί
      • Editorial
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • Συνεντεύξεις
      • Φώντας Λάδης
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις
      • Πολιτισμός
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Κλίκ
      • Μουσική
      • Έξοδος
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Explore Athens
      • Πρόταση Εβδομάδας
      • #Breaktime
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Υγεία
      • Free Athens
      • Articles
      • Explore Athens
      • Άνθρωποι
      • Faces
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι ‘πες τώρα!
      • Μαγείρεψε το!
      • The Saucha Life
      • Γεύσεις Κατοχής
      • Η ψυχολογική διάσταση του μαγειρέματος
      • Ζώδια
      • Κατοικίδια
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Ακολούθησε μας

      • > > Η σοφία της ημέρας...
 πιο συμβατή με την πραγματικότητα

#ολαθαπανεκαλα #ισωςκαιοχι
#ηποληζει #ισωςκαιοχι
      • .
>> Το νέο μας τεύχος κυκλοφορεί από σήμερα στους δρόμους και αισθάνεται περίεργα.
Ένας δύσκολος Μάρτης, σε μια δύσκολη χώρα.
Ένα τεύχος, που δε ξέρει πως να συστηθεί.

Μπορείτε να μας ξεφυλλίσετε και ηλεκτρονικά στο ISSUU:
Link στο bio.

#ipolizei #februaryissue #freepress #streetpress
      • 🎁GIVEAWAY |  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ🎁

Σε συνεργασία με το @holywoodstage.athens (Λεωφόρος Βουλιαγμένης 289) προσφέρουμε μια φιάλη κρασί & ελεύθερη είσοδο για εσένα και 3 ακόμα φίλες-ους σου, για την βραδιά παρουσίασης του δίσκου
      • Η σοφία της ημέρας
#patisionmood #ipolizei_gr #ipolizei
      • >> Λόγω... βάρβαρων καιρικών συνθηκών, η διανομή του τελευταίου μας τεύχους ενδεχομένως να καθυστερήσει σε κάποια σημεία της Πόλης.
Μέχρι τότε μας ξεφυλλίζετε ολόστεγνους, στο link που θα βρείτε στο bio
ή κάνετε μια βόλτα στο site μας:
www.ipolizei.gr
 
#ipolizei #februaryissue
      • #ipolizei #streetpress #patisionmood
      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"
      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Άποψη
      • Χαρτί
        • Editorial
        • Ανεξήγητη πόλη
        • Αφιερώματα
        • Διάφορα
        • Η ψυχή της Πόλης
        • Καυστική ποτάσα
        • Παράξενες ιστορίες
        • Συνεντεύξεις
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
        • Βιβλιοκριτικές
        • Νέες εκδόσεις
        • Άνθρωποι του βιβλίου
        • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Πολιτισμός
        • TV & Movies
        • Εικαστικά
        • Θέατρο
        • Κλίκ
        • Μουσική
        • Πίνακες
        • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια
      • Έξοδος
        • Δρομο-Λόγια
        • Πόλη Αφιέρωμα
        • Πρόταση Εβδομάδας
        • Explore Athens
      • ΑΝΘΡΩΠΟΙ
      • #Breaktime
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      • Άνθρωποι
        • Faces
        • Συναντηθήκαμε
        • Σύνθημα
        • Τι ‘πες τώρα!
        • Και όμως συνέβη
      • Well Being
        • Shopping
        • Υγεία
        • Μαγείρεψε το!
        • Κατοικίδια
      • Ζώδια
      • Εκδόσεις Λογότυπο
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In

      Add New Playlist

      Αυτό το Website χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να περιηγείστε στον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.Πολιτική Απορρήτου.