Παίζοντας με τα κλισέ του φασισμού και με διπλές κατασκόπους, του στυλ “Μάτα Χάρι”, με προεξάρχοντα τον Έρωτα, που μεταδίδεται πιο γρήγορα κι από τον καθημερινό φασισμό, σαν ιός, ταχέως εξαπλούμενος. Τα αντιναζιστικά κινήματα δεν ήταν όλα κραυγαλέα και πολυδιαφησμισμένα. Συμπεριελάμβαναν και απλές νοικοκυρές, αριστοκράτισσες ή μικροαστές, ακόμη και συζύγους γκεσταπιτών.
Οι καλλιτέχνες, ως το πιο ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας, έκαναν ό,τι μπορούσαν για να ενισχύσουν τον αντιναζιστικό αγώνα. Ανώνυμοι ήρωες, άγνωστοι μαχητές στον καλό αγώνα για την Δημοκρατία, την Ισότητα, την Αδελφοσύνη, την Ελευθερία όλων των ανθρώπων απανταχού της γης, ανεξαρτήτως φύλου, χρώματος, εθνότητος, θρησκεύματος, ερωτικών ή ιδεολογικών πεποιθήσεων…
Η μετατροπή του δαπέδου της σκηνής σε σκακιέρα, οι άψογες χορογραφίες στον ρυθμό του αργεντίνικου τανγκό, οι μουσικές “παραβάσεις” που διέκοπταν την φυσιολογική ροή της πλοκής κι ο πανδαμάτωρ Έρωτας που κινητοποιεί άδηλες δυνάμεις της ψυχής και χαρίζει στο σώμα αντοχές που δεν μπορείς να φανταστείς, οι καταπληκτικές ηθοποιΐες και οι χιουμοριστικές αντιστίξεις που οδηγούν πολλούς θεατές σε ένα μαύρο, εκτονωτικό, κοφτό γέλιο, δημιουργούν την κατάλληλη, μπρεχτική θα έλεγα, ατμόσφαιρα, προκειμένου να απολαύσουμε μια διαχρονικώς διεσταλμένη μικροκοινωνία, η οποία μάχεται με τα ορμέφυτά της, ενόσω το ένστικτο της επιβίωσης φαίνεται προσωρινώς σαν να ηττάται από το ένστικτο της (αυτό-)καταστροφής και του θανάτου.
Η διανομή σοφή, το physique όλων των ηθοποιών ταίριαζε στη μορφή του ρόλου που εκλήθησαν να ερμηνεύσουν.
Οικονομημένη αφαιρετικότητα, οργιαστικός χορός υπέρ της ζωής, ως αντίδοτο κι αντίπαλον δέος της πεισιθανάτου χαρμολύπης. Οι άνθρωποι, τελικά, δεν είναι μονοδιάστατα όντα. Ακόμα κι ο υψηλόβαθμος γκεσταπίτης αξιωματικός δείχνει αμυδρά τις ρωγμές από τις ανθρώπινες πλευρές του και λειτουργεί στρατηγικά όταν αφήνει τον επαναστάτη, συνωμότη, αντιναζιστή καλλιτέχνη να ξεφύγει.
Αργότερα, φυγάς στην Αργεντινή θα συναντήσει ξανά τη μοίρα του και θα έρθει αντιμέτωπος με το ριζικό του.
Από τις πιο δομημένες, αριστοτεχνικές και ψυχαγωγικές παραστάσεις αυτής της θεατρικής σαιζόν. Μην την χάσετε. Ας υποστηρίζουμε καλλιτέχνες που δεν έχουν το προνόμιο της υπέρ-προβολής από τα ΜΜΕ…
Οι σημαντικοί καλλιτέχνες αργούν ίσως να τραβήξουν την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού, γιατί είναι απασχολημένοι με το έργο τους και την βελτιστοποίηση των δεξιότητών τους. Σε μια χώρα που δεν έχει ακόμη σημαντικούς ατζέντηδες (αφού είναι μικρή η αγορά και η εμπορική “πίττα” περιορισμένη), είναι επιβεβλημένο κριτικοί και θεατρολόγοι, επικοινωνιολόγοι και συγγραφείς να επισημαίνουν (εγκαίρως) το Καλό για το συμφέρον όλων μας, βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.