O Giorgio Armani έστειλε μία ανοιχτή επιστολή στο περιοδικό μόδας WWD Women’s Wear’s Wear ως απάντηση σε άρθρο- έρευνα που δημοσίευσε το WWD για τη μόδα στη μετά- κορονοϊού εποχή. Ας δούμε μερικά αποσπάσματα:
«Η πολυτελής μόδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να προσφέρεται για γρήγορη κατανάλωση. Δεν μπορεί ένα κοστούμι ή ένα σακάκι μου να κάθεται τρεις εβδομάδες στο κατάστημα και μετά να θεωρείται ήδη ξεπερασμένο και να αντικαθίσταται από καινούρια, αλλά παρόμοια κομμάτια”
“Δεν θέλω να δουλεύω έτσι πια. Είναι ανήθικο. Δεν είναι λογικό ένα σακάκι ή ένα κοστούμι μου να υπάρχει στο κατάστημα για τρεις εβδομάδες και μετά να το αντικαθιστούμε με ένα νέο που δεν θα διαφέρει από το παλιό. Πάντα πίστευα στην διαχρονική κομψότητα, στην συνειδητοποίηση των ρούχων που τα καθιστά μοναδικά με την πάροδο του χρόνου. Για τον ίδιο λόγο θεωρώ παράλογο ότι κατά την διάρκεια του χειμώνα υπάρχουν στο κατάστημα λινά φορέματα, και παλτά κατά την διάρκεια του καλοκαιριού.
Ποιoς αγοράζει ρούχα για να τα βάλει απλά στην ντουλάπα του; Είναι ένα σύστημα που καθοδηγείται από τα πολυκαταστήματα και δυστυχώς είναι η κυρίαρχη νοοτροπία, γράφει ο Armani, τονίζοντας ότι η καλοκαιρινή συλλογή του, θα μείνει φέτος στα καταστήματα ως το Σεπτέμβρη (πράγμα ασυνήθιστο)
Ήρθε η ώρα να την αλλάξουμε. Να τελειώσει αυτή η ιστορία. Αυτή η κρίση είναι μια υπέροχη ευκαιρία να επιβραδύνουμε τα πάντα. Να επανορθώσουμε τα πάντα. Να ζωγραφίσουμε έναν πιο αυθεντικό και αληθινό ορίζοντα.
Αρκετά με τη μόδα ως επικοινωνιακό παιχνίδι, αρκετά με τις επιδείξεις μόδας σε όλο τον κόσμο.
Η στιγμή που περνάμε είναι ταραγμένη, αλλά μας προσφέρει τη δυνατότητα, μοναδική, να διορθώσουμε ό, τι είναι λάθος, να αφαιρέσουμε το περιττό, να βρούμε μια πιο ανθρώπινη διάσταση. Αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο μάθημα αυτής της κρίσης.”
Ένας νέος κόσμος ξημερώνει και στην μόδα με ανθρώπους τόσο *νέους στο μυαλό όσο αυτός.
*Από τoν τοίχο της Iliada Evangelia Kothra