• Η Πόλη Ζει
  • Εμείς
  • Γράφουν
  • Επικοινωνία
Η Πόλη Ζει
No Result
View All Result
  • Σύνδεση

Έντυπο που διαβάζεται

Site που δεν βομβαρδίζει

  • Άποψη

    Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

    Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

    Οδηγίες προς ναυτιλομένους

    Ένα εχθρικό κράτος

    Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

    ©Reuters

    Πολλές κακιές ώρες μαζί

    Φως και σκοτάδι

    Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

    Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

    Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

    Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

    Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

    Αποχαιρετώντας τον Κώστα

    Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

    Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

    Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

    Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

  • Χαρτί
    • Όλα
    • Editorial
    • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
    • Αλλόκοσμος
    • Ανεξήγητη πόλη
    • Αφιερώματα
    • Διάφορα
    • Έγκλημα στην κουζίνα
    • Η ψυχή της Πόλης
    • Καυστική ποτάσα
    • ΣΟΦΙΟλογίες
    • Στη Διαπασών
    • Συνεντεύξεις
    • Συνέργια Θηλέων
    • Τεύχη
    • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
    • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
    • Φώντας Λάδης

    Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

    Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

    Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

    Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

    Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

    Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

  • Θέμα

    “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

    Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

    Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

    Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

    Θαλασσάκι μου!

    Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

    HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

    Μπορούμε να το κάνουμε

    Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

    Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

    Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

    Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

    Η επανάσταση του Τουίστ

    Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

  • Μιλήσαμε

    Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

    Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

    Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Κάτια Σπερελάκη

    Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

    Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

    Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

    Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

    Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

    Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

    Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

    Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

    Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

    Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

  • Βιβλίο
    • Όλα
    • Άνθρωποι του βιβλίου
    • Αφιερώματα στο Βιβλίο
    • Βιβλιοκριτικές
    • Νέες εκδόσεις

    Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

    Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

    Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

    Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

    Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

    Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

    Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

    «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

    Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

    Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

    Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • TV & Movies
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Πίνακες
    • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

    Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

    «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

    Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

    Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

    IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

    Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

    Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

    Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

    Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

    ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

    Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

    Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

    ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

    Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

  • Έξοδος
    • Όλα
    • Explore Athens
    • Βολτάροντας στην Αθήνα
    • Δρομο-Λόγια
    • Πόλη Αφιέρωμα
    • Πρόταση Εβδομάδας

    Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

    ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

    Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

    Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

    Τι παίζει στο Jukebox;

    Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

    Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

    Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

    Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

    Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

    Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

    Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

    FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

    Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

    Winter spirits με υπογραφή

    Φrίdda με άρωμα κρασιού

  • Άνθρωποι
    • Όλα
    • Faces
    • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
    • Άλφα
    • Και όμως συνέβη
    • Κλίκ
    • Σλάλομ
    • Στιγμές
    • Συναντηθήκαμε
    • Σύνθημα
    • Τι 'πες τώρα!

    Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

    Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

    Bonsai – Memories | 11. Eπτά

    Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

    Το παράδοξο της Αχιλλέως

    Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

    Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

    Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

    Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

  • Εκδόσεις Λογότυπο

    Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

    Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

    Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

    Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

    rodos_cover_book

    Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

    1821_book_cover

    1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

    mesaiwnas-cover

    Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

    ekklisakia-parousiasi

    Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

    nestoraskanonas

    Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

  • #Breaktime

    Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

    Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

    Ο λόγος (και) στις κερκίδες

    Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

    7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

    Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

    Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

    Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

    Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

    Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

    Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

    Πλοϊκό Εξπρές

    Η Σειρά

    Απολογισμός;

    Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

    Let the creepy Xmas begin

    5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

  • Well Being
    • Όλα
    • Shopping
    • Γεύση
    • Κατοικίδια
    • Μαγείρεψε το!
    • Ομορφιά-Περιποίηση
    • Σπίτι
    • Ταξίδια
    • Υγεία

    Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

    Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

    «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

    H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

    Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

    Πας μαγειρεύοντας

    Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

    Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

    Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

    To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

    Trending Tags

    • 10 χρόνια ΗΠΖ
    • ΔΙΑΝΟΜΗ
    No Result
    View All Result
    • Άποψη

      Νικόλας Άσιμος: ένας αναρχικός λαϊκός μουσικός

      Ζήτω η ελευθερία του λόγου!

      Οδηγίες προς ναυτιλομένους

      Ένα εχθρικό κράτος

      Και η Μάνα άπλωνε τα άσπρα

      ©Reuters

      Πολλές κακιές ώρες μαζί

      Φως και σκοτάδι

      Οι φυσικές καταστροφές – Ο φυσικός άνθρωπος

      Να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες;

      Ποιος θα μας σώσει από τους σώστες;

      Oι πολύπλευρες απαγορεύσεις (και) στο θέατρο

      Αλλάζουν τα φώτα του πολιτισμού

      Αποχαιρετώντας τον Κώστα

      Ένα βιβλίο είναι λίγο πολύ λίγο, διάβασε τέσσερα αν θες να σ’ αγαπώ

      Κάθε 6 Δεκέμβρη, ένα πλάκωμα στο στήθος

      Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: μια γιορτή των συνόλων

      Πολυτεχνείο, μία μέρα μετά

    • Χαρτί
      • Όλα
      • Editorial
      • Eδώ θα διαβάσεις ένα σχετικά δύσκολο κείμενο
      • Αλλόκοσμος
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Έγκλημα στην κουζίνα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • ΣΟΦΙΟλογίες
      • Στη Διαπασών
      • Συνεντεύξεις
      • Συνέργια Θηλέων
      • Τεύχη
      • Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα
      • Τριήρης Επί Χάρτου Πλέουσα
      • Φώντας Λάδης

      Τριήρης Επί Χάρτου Επιπλέουσα | τ.101

      Συνέργειες: Μια άλλη μορφή ύπαρξης

      Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

      Τα γράφαμε εμείς | Επιτύμβιο των Κορινθίων πεσόντων στη ναυμαχία της Σαλαμίνας

      Αποκρυφισμός και Έλληνες Πολιτικοί | Αλλόκοσμος

      Τα εις «-άλα» θηλυκά | Η άχρηστη πληροφορία του μήνα | τ.101

    • Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Παγκόσμιο Κύπελλο και δύσκολες αποφάσεις

      Well-being ή αλλιώς, ο δρόμος προς την ευδαιμονία

      Παιδικότητα και Δημόσιος Χώρος

      Θαλασσάκι μου!

      Παιδί: Ένας ολόκληρος κόσμος

      HYGGE | Η τέχνη του «Ευ Ζην» αλά δανέζικα

      Μπορούμε να το κάνουμε

      Πότε θα πιούμε εκείνον τον καφέ;

      Η σκληρότητα και η ανθρωπιά

      Ένα «Rafale» από την Κύπρο…

      Η “Ελπίδα” πίσω από το τζάμι

      Η επανάσταση του Τουίστ

      Κοινωνικό Κομμωτήριο Δήμου Αθηναίων

    • Μιλήσαμε

      Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

      Τζούλη Σούμα, πόσο «Έντα Γκάμπλερ» αισθάνεσαι;

      Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Θα διαμαρτύρομαι από τη στιγμή που δεν βλέπω τα πράγματα να είναι δίκαια»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Κάτια Σπερελάκη

      Η Κάτια Σπερελάκη βάζει στο μικροσκόπιο «Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα»

      Κρατώντας την αναπνοή μας με τους Glass Rebel

      Θεόδωρος Παπακώστας: «Αν δεν έχεις haters δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο»

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Συραΐνα Κούτρα, γιατί οι πρόβες σου είναι σκέτη καταστροφή;

      Mήπως τελικά δεν είναι θέμα τύχης; | “Πάππας” & “Λούης” – Γραφεία Συνοικεσίων

      Drakopoulos Dating | Oι πετυχημένες γνωριμίες έχουν υπογραφή

      Ο Μάριος Δημητρόπουλος και «Τα Δικά σου Παιδιά»

      Κωνσταντίνος Δρίτσουλας

      Η «Ψυχόπλευση» εξετάζει το τραύμα της κακοποίησης

      Όλγα Δούρου: «Η πολιτική για μένα είναι τρόπος ζωής»

      Για τον Νίκο Χριστόπουλο, τα πιο ωραία είναι τα πίσω μπαλκόνια

    • Βιβλίο
      • Όλα
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις

      Παρουσίαση βιβλίου στο JukeBox: «Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα: Φλου»

      Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ξεκλειδώνει τα μυστικά της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

      Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή | Ζητήματα ψυχικής υγείας. Σύγχρονες προσεγγίσεις-απαντήσεις στα αδιέξοδα που δημιουργεί ένα σύστημα που σαπίζει

      Χάρης Νικολακάκης: «Οι Εκδόσεις BELL δίνουν τη σημασία που αξίζει στην αισθηματική και ερωτική λογοτεχνία»

      Θάνος Μικρούτσικος – Κυνηγώντας την ουτοπία | 16 αναγνώσεις του έργου του

      Ο έρωτας μέσα από τα μάτια τεσσάρων συγγραφέων ρομαντικών μυθιστορημάτων των εκδόσεων BELL

      Δηλώστε συμμετοχή με το διήγημά σας στη σειρά «Συνευρέσεις» των Εκδόσεων Λογότυπο

      «Πίστη, ελπίδα και πόνος», των Nick Cave – Seán O΄Hagan | Εκδόσεις Κλειδάριθμος

      «Τρία δεκαοκτώ» του Θράσου Καμινάκη | Eκδόσεις Καστανιώτηs

      Oι προτάσεις της “Σύγχρονης Εποχής” για τα Χριστούγεννα

      Εκδόσεις ΠΕΚ | Τέχνη, ιστορία και φιλοσοφία για τα δώρα των Χριστουγέννων!

      Έρωτας, περιπέτειες και… χημεία! Όλα συνδυάζονται στους νέους τίτλους των εκδόσεων Bell.

    • Πολιτισμός
      • Όλα
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Μουσική
      • Πίνακες
      • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια

      Έκθεση της Χριστίνας Κάλμπαρη “Η εκδρομή” | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

      «Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

      Δήμος Αθηναίων: 10 χρόνια Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

      Παράταση περιοδικών εκθέσεων του Επιγραφικού Μουσείου

      IANOΣ | Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Λένας Διβάνη με τίτλο «Εργαζόμενο αγόρι»

      Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας στο Θέατρο της Ημέρας

      Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου | Κριτική παράστασης

      Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2023 στον ΙΑΝΟ

      Το TEDxMavili Square by Deloitte επιστρέφει δυναμικά για 6η συνεχόμενη χρονιά

      ΙΑΝΟS | Διαγωνισμός Διηγήματος & Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2023

      Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον Καρπό παρουσιάζει την ταινία της Μαρίας Λεωνίδα «Το Στοίχημα»

      Ο Μανώλης Φάμελλος αναζητά κάποια ροή στην ασυναρτησία του γίγνεσθαι

      Positively Different Short Film Festival ‘Αντιστάσεις | Resistances x PDSFF23’

      ΟΠΑΝΔΑ | Η Μαίρη Ζυγούρη, ο Βασίλης Σκυλάκος και η Χριστίνα Κάλμπαρη ανοίγουν τη νέα εικαστική περίοδο

      Art-istic OR Art-ificial? To 4o Athens Fashion Film Festival επιστρέφει 14 – 16 Μαρτίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών !

    • Έξοδος
      • Όλα
      • Explore Athens
      • Βολτάροντας στην Αθήνα
      • Δρομο-Λόγια
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Πρόταση Εβδομάδας

      Σα να μπαίνει, βολτάροντας, η Άνοιξη…

      ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

      Red Lion: Mια παμπ σταθερά σε κίνηση

      Ψητοπωλείο ο Γιώργος: Σαράντα χρόνια γεύση και ποιότητα

      Τι παίζει στο Jukebox;

      Για «ψάρι μεζέ» στην «Αυλή» της πόλης

      Όλα βγάζουν νόημα: Είναι ο Καπετάν Παναγής, είναι μέσα στη Βαρβάκειο και είναι Καθαρά Δευτέρα

      Έρως εστί… σουβλάκι | Μια βόλτα από το πιο ερωτικό σουβλατζίδικο της Καλλιθέας!

      Από το Μετς στο Παγκράτι και τούμπαλιν

      Τσικνοπέμπτη θα σε δω στην «Αυλή» της πόλης

      Γεύσεις στην Αθήνα: Τα μεθυστικά αρώματα του ολόφρεσκου «Πεΐνιρλί Ιωνίας»

      Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

      FRAU: Νύχτες με παλμό, σε αστικό φόντο

      Βολτάροντας (σ)την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

      Winter spirits με υπογραφή

      Φrίdda με άρωμα κρασιού

    • Άνθρωποι
      • Όλα
      • Faces
      • Αθήνα: μία / σε υπέρχρονη κίνηση
      • Άλφα
      • Και όμως συνέβη
      • Κλίκ
      • Σλάλομ
      • Στιγμές
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι 'πες τώρα!

      Οργάνωση στα φορολογικά με την JS Accounting

      Στο καρναβάλι του Μεταξουργείου

      Bonsai – Memories | 11. Eπτά

      Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Ο σταρ της ασπρόμαυρης εποχής

      Το παράδοξο της Αχιλλέως

      Bonsai – Memories | 7. Η λύπη

      Ο Γιάννης Αγγελάκας, όπως πάντα, «είχε κέφια»

      Πάνω κάτω η Σοφοκλέους

      Ο Παύλος Παυλίδης και οι Hotel Alaska σε ένα υπαίθριο rock party στην Τεχνόπολη

    • Εκδόσεις Λογότυπο

      Με την πένα του Παντελή Καψή (1880-1963) – Μικρασιατικαί Αναμνήσεις

      Ω, γλυκιά μου ορχιδέα | Αναστασία Τσαγκάρη | Εκδόσεις Λογότυπο

      Σαν Περγαμόντο | Όλγα Κωστούρου | Εκδόσεις Λογότυπο

      Μικρά λατινικά ποιήματα | Νίκος Γ. Μοσχονάς | Εκδόσεις Λογότυπο

      rodos_cover_book

      Ευτό το παραμύτι που είπα ήτο του… | Χρυσάνθη Κόζα | Εκδόσεις Λογότυπο

      1821_book_cover

      1821: Από το καριοφίλι στην πένα | Γιάννη Βλαχογιάννη Μνήμη | Εκδόσεις Λογότυπο

      mesaiwnas-cover

      Ο Μεσαίωνας στα μάτια μας | Chiara Frugoni | Εκδόσεις Λογότυπο

      ekklisakia-parousiasi

      Δώδεκα εκκλησάκια των Αθηνών | Ιωάννης Μ. Μιχαλακόπουλος | Εκδόσεις Λογότυπο

      nestoraskanonas

      Νέστορας Φανάρας – Κανόνας Ερωτικός / Στο Άγιο Όρος | Εκδόσεις Λογότυπο

    • #Breaktime

      Ία-ία-ία, η τζαμπατζαρία!

      Η νουγκατίνα αντεπιτίθεται

      Ο λόγος (και) στις κερκίδες

      Στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά εμείς αρμενίζουμε; | Πλευρώτους

      7 Τραγούδια για την ημέρα του Καψούρη Αγίου Βαλεντίνου

      Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θυμάται την Στέλλα Βλαχογιάννη

      Κλανιά, μαγκιά και γκράφιτι

      Nitro: Μπροστά σε δεύτερη χρεωκοπία;

      Καταργήστε τον Χειμώνα να τελειώνουμε!

      Και το όνομα αυτής «Μπάρμπαρα»

      Ζήτω η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Βασιλεία

      Πλοϊκό Εξπρές

      Η Σειρά

      Απολογισμός;

      Ποιος θυμάται τον αντικαπνιστικό νόμο;

      Let the creepy Xmas begin

      5 Δρόμοι, φάσματα αισθήσεων

    • Well Being
      • Όλα
      • Shopping
      • Γεύση
      • Κατοικίδια
      • Μαγείρεψε το!
      • Ομορφιά-Περιποίηση
      • Σπίτι
      • Ταξίδια
      • Υγεία

      Το καλό φαγητό στην Κυψέλη έχει την υπογραφή Tasis

      Μία στάση στο Terra Fresh… ή τρεις;

      «Μουσίτσα μου», Κουκλίτσα μου, Γεμάτη ευωδιά

      H ποιότητα στις πίτες έχει όνομα: MARIE & ANTOINETTE

      Το coaching βοηθά επιχειρηματίες και στελέχη HR να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν! Δες πώς!

      Πας μαγειρεύοντας

      Τα barbershops που δεν αλλάζεις με τίποτα

      Κατευθυνόμαστε νότια για περιποίηση στο Two Clippers barbershop

      Το Flow Hair Art ακολουθεί τη φυσική ροή της κομμωτικής τέχνης και μας ανανεώνει

      To Barberia Atenes «κακομαθαίνει» τον άντρα

      Trending Tags

      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      No Result
      View All Result
      No Result
      View All Result

      Αφιέρωμα: Ψυχή & Θέατρο

      από Άντα Κουγιά
      28/03/2020
      στην κατηγορία Main Slider, Θέμα
      395
      SHARES
      3k
      Προβολές
      Share on FacebookShare on Twitter

      Πρώτη Δημοσίευση: Τεύχος #64

      Tο πώς αποφάσισα να γίνω ηθοποιός δεν θυμάμαι να σας το πω. Ήταν κάτι σα μια εσωτερική ανάγκη που πάλευε από πάντα να βγει στην επιφάνεια. Συμμετείχα σε θεατρικές ομάδες και όποτε είχαμε «μαθήματα» και πρόβες, η μέρα μου απλώς γινόταν πιο ενδιαφέρουσα.

      Όταν έφτασα τα 18, άρχισα να ψάχνω σε ποια Δραματική Σχολή να πάω. Και πήγα. Λίγα καταλάβαινα στην αρχή, περισσότερο ένιωθα. Κάποια στιγμή, έπαιξα ένα μονόλογο του Ζαν Κοκτώ με τίτλο «Ανθρώπινη Φωνή». Μια γυναίκα μιλάει στο τηλέφωνο με τον άντρα της που –ουσιαστικά- έχει «χάσει» από καιρό.

      Αυτός ο μονόλογος ήταν και το σημείο μηδέν για να καταλάβω πόσο καλό μου κάνει το θέατρο: έκλαψα όσο ποτέ… εξέφρασα συναισθήματα που υπήρχαν μέσα μου και ποτέ δεν θα είχα το θάρρος να εκφράσω… ανακουφίστηκα. Κι όλα αυτά, από μια ιστορία και έναν χαρακτήρα εκ διαμέτρου αντίθετα από μένα. Έβγαλα από μέσα μου τη δική μου… «Ανθρώπινη Φωνή». Βαθιά ανθρώπινη. Τόσο ανθρώπινη, που νόμιζα ότι άγγιξα –έστω και για λίγο- τον πυρήνα της ύπαρξης.

      Το ότι ασχολούμαι πλέον επαγγελματικά με το θέατρο είναι άσχετο. Μόνο και μόνο από εκείνη τη στιγμή, το θέατρο είναι και θα είναι πάντα ένα κομμάτι της ζωής μου. Με κάθε τρόπο. Θα είναι πάντα το μέσο για να «ξεγυμνώνω» την ψυχή μου, που τόσο ανάγκη έχει την εκτόνωση… την έκφραση… το συναίσθημα… και κατά βάθος… την απόλυτη ελευθερία… και τη βαθιά απελευθέρωση.

      Το θέατρο για παιδιά και άλλες συναρπαστικές ιστορίες
      Νίκος Θ. Καμτσής

      Θα θέσω το ερώτημα σε μια άλλη βάση.
      Το θέατρο δεν κάνει καλό μόνο στα παιδιά. Και είναι λάθος να το διαχωρίζουμε. Το θέατρο κάνει καλό και στους ενήλικες. Ίσως μάλιστα σ΄ αυτούς να μην λειτουργεί μόνο παιδαγωγικά αλλά και θεραπευτικά (Κάτι σαν τα Lexotanil ή τα Xanax).

      Ζούμε σε ένα βίαιο κόσμο. Και αυτή τη βία την παράγουμε όλοι με άπειρες μορφές. Στον ίδιο βαθμό που την παράγουμε, στον ίδιο βαθμό την δεχόμαστε όλοι. (Δεν μπορεί να γίνει και αλλιώς). Και αναρωτιέται κανείς από πού προέρχεται τόση βία. Το βιοτικό επίπεδο του σύγχρονου ανθρώπου έχει ανέβει. Μέσα ή έξω από την κρίση, απολαμβάνουμε πολύ περισσότερα σε σύγκριση με άλλες εποχές. Τότε γιατί βγάζουμε αυτή την οργή, την βία, τον θυμό προς τον διπλανό, προς το περιβάλλον, προς τα ζώα. Γιατί το bullying στα σχολεία, γιατί η βία στην οικογένεια, γιατί η βία στους δρόμους προς κάθε τι το διαφορετικό κ.οκ.

      Ο άνθρωπος και πολύ περισσότερο το παιδί έχει μέσα του μια… ζυγαριά –δεχτείτε κατ΄ αρχάς το σχήμα λόγου που χρησιμοποιώ. Από την μία μπαίνουν πράγματα βίαια, που προέρχονται από ποικίλες πηγές (ανταγωνισμός, κυνήγι του κέρδους, της εξουσίας, της δόξας, από το τσιμέντο που μας περιβάλλει, από έναν πολιτισμό που εμείς δημιουργήσαμε και που τώρα μας έχει ξεφύγει και δεν μπορούμε να τον ελέγξουμε κλπ) και από την άλλη μεριά σαν αντίβαρο, βάζουμε …πολιτισμό, κουλτούρα, τέχνη, κατανόηση, ανθρωπιά κλπ.

      Ε, λοιπόν αυτή η μεριά του σύγχρονου ανθρώπου είναι λυμφατική. Την τέχνη και την καλλιέργεια, την σκέψη και τον στοχασμό, τα έχουμε παραπετάξει σε μια γωνιά σαν άχρηστα. Αυτό έχει σαν συνέπεια διάφορα φαινόμενα που δεν προσιδιάζουν με αυτό που στο διαφωτισμό λεγόταν ανθρωπισμός.

      Όταν λοιπόν το θέατρο έχει περιοριστεί σε μια κοσμική έξοδο το Σάββατο, όταν επιλέγουμε για διάβασμα το best seller και το βάζουμε στην τσάντα μας μαζί με το αντηλιακό για να το διαβάσουμε στην παραλία, όταν η μουσική που ακούμε έχει να κάνει με αυτά τα σκουπίδια που βλέπουμε στην τηλεόραση, τότε η τέχνη δεν μπορεί να έχει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα στην συμπεριφορά μας και σε όλα τα φαινόμενα που μας περιβάλουν.

      Θα χύσουμε κι άλλα κροκοδείλια δάκρια για τον Zακ Κωστόπουλο και θα κλάψουμε πάλι για τον επόμενο Γιακουμάκη. Τα φασιστικά ένστικτα θα αναπτυχθούν και θα δράσουν ανεξέλεγκτα για τον μετανάστη και τον πρόσφυγα.

      Μια που η ερώτηση αφορά τα παιδιά κάντε την μετάθεση.

      Συνηθίζεται η ερώτηση να απαντιέται με κλισέ του τύπου «το θέατρο βοηθά στην κοινωνικοποίηση του παιδιού, στην γνωριμία του με τον κόσμο κλπ κλπ. Και είναι σωστά όλα αυτά, ποιος λέει όχι; Αλλά τι περιεχόμενο και τι σημασία τους δίνουμε;

      Κάνω θέατρο για παιδιά από το 1985. Δεν έχω καμία ικανή απάντηση να δώσω στο γονιό που προτιμάει να κρατήσει το παιδί στο σπίτι για να μην δώσει 5 ευρώ για την παράσταση που θα επισκεφτεί το σχολείο σήμερα.

      Με αφήνει πραγματικά άφωνο και αμήχανο ο γονιός που έρχεται με το παιδί στο θέατρο και προτιμάει να καθίσει στο φουαγιέ να διαβάσει εφημερίδα παρκάροντας το παιδί στην παράσταση. Με θλίβει ο δάσκαλος που δηλώνει ευθαρσώς ότι δεν πάει τα παιδιά στο θέατρο γιατί είναι χάσιμο μαθήματος.

      Ψέγω τον εαυτό μου που δεν μπορώ να κάνω τίποτα ουσιαστικό γι΄ αυτό αλλά δεν δέχομαι όμως και την έκπληξη των μεγάλων μπροστά στο bullying, στον χουλιγκανισμό, στον εκφασισμό, στα ναρκωτικά και άλλα ωραία φρούτα που ευδοκιμούν στον σύγχρονο πολιτισμό μας «» (Τα εισαγωγικά τα βάζω δίπλα για οποιονδήποτε δεν είναι και πολύ περήφανος για τον πολιτισμό που δημιουργήσαμε και που κληρονομούμε στις ερχόμενες γενιές).

      Βοηθώντας χρόνια ανθρώπους (μη επαγγελματίες) να ανακαλύψουν την ομορφιά της θεατρικής Τέχνης
      Ανδρέας Ζάκας

      Ζακάς

      Εδώ και χρόνια είστε ο «αρχηγός» μιας ερασιτεχνικής ομάδας. Τι δουλειά έχετε κάνει όλα αυτά τα χρόνια;

      Έχω σκηνοθετήσει και σκηνογραφήσει πάνω από 100 θεατρικά έργα μέσα σε 46 χρόνια από το Ελληνικό και διεθνές ρεπερτόριο, ανάμεσά τους και έργα με ιδιαίτερη βαρύτητα, όπως «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, «Μάνα κουράγιο» του Μπρεχτ, «Η αυλή των θαυμάτων» του Καμπανέλλη, «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα» του Λόρκα, «Το κορίτσι με το κορδελάκι» του Περγιάλη, «Ο θείος Βάνιας» του Τσέχωφ, «Οι Γερμανοί Ξανάρχονται» των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου, «Το Αυγουστιάτικο Φεγγάρι» του Πάτρικ, «Ο Λεπρέντης» του Χουρμούζη, «Ο καλός στρατιώτης Σβέικ» του Χάσεκ, «Το μεγάλο μας τσίρκο» του Καμπανέλλη, «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» των Φρ. Γκούντριχ και Άλμπ. Χάκετ καθώς και δεκάδες άλλα είτε μονόπρακτα σε ενιαία παράσταση, είτε πολύπρακτα έργα.

      Έχω μεταφράσει ή διασκευάσει μερικά από αυτά, και έχω ασχοληθεί με ιδιαίτερη αφοσίωση στο παιδικό θέατρο, ανεβάζοντας θεατρικά έργα αποκλειστικά γραμμένα για παιδιά ή διασκευασμένα γι’ αυτά. Στο ανέβασμα των έργων υπήρχε παραγωγική συνεργασία εκτός από τους ηθοποιούς, με τους συγγραφείς τους όπως ο Ι. Καμπανέλλης, ο Λ. Τριβιζάς και η Ξ. Καλογεροπούλου. Η πολυπληθής ομάδα που είχα, διδασκόταν την τέχνη του θεάτρου, κατασκεύαζε τα σκηνικά, έγραφε τη μουσική, έραβε τα κοστούμια και υπήρξε χρονιά που μπόρεσε να ανεβάσει μέχρι 6 συνολικά έργα.

      Οι συναντήσεις/μαθήματα περιλαμβάνουν (εκτός από πρόβες για την παρουσίαση κάποιας παράστασης) και θεατρικές ασκήσεις;

      Πριν από την ανάγνωση του έργου, οι ερασιτέχνες ηθοποιοί διδάσκονταν από εμένα ή και ειδικούς δασκάλους θέματα γενικής υποκριτικής (ορθοφωνία, κινησιολογία, ιστορία θεάτρου, ασκήσεις εμπιστοσύνης κλπ). Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι ηθοποιοί παρακολουθούσαν και ανέλυαν ειδικά θέματα που αφορούσαν το συγκεκριμένο θεατρικό έργο, συζητούσαν με τους συγγραφείς, εφόσον αυτό ήταν εφικτό και πριν από την έναρξη της πρόβας, γινόταν ασκήσεις συγκέντρωσης και αυτοελέγχου. Γενικά, η ομάδα αποτελούσε ένα θεατρικό εργαστήρι.

      Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που ωθεί έναν άνθρωπο να ασχοληθεί με το θέατρο- και μάλιστα όχι επαγγελματικά;

      Μέσα στην όλη θεατρική μου προσφορά διαπίστωσα ότι οι ερασιτέχνες ηθοποιοί ανακάλυπταν μέσα τους κρυμμένες δυνάμεις, που ήθελαν να εκτονωθούν και να δημιουργήσουν. Επί μέρους μάλιστα φανερώνονταν ιδιαίτερα ταλέντα, τα οποία προχώρησαν και ασχολήθηκαν επαγγελματικά με το θέατρο.

      Άλλες πάλι φορές, ο χαρακτήρας πολλών νέων ερασιτεχνών είχε την ευκαιρία να ενστερνισθεί την αξία της ομαδικότητας και οργανωτικότητας μιας προσπάθειας ή ακόμα να δημιουργήσει ανθρώπινες σχέσεις μέσα στην ομάδα. Πολλοί μου έλεγαν ότι με την ενασχόλησή τους στο θέατρο κάλυψαν το κενό που υπήρχε μέσα τους και έπαψαν να αισθάνονται μοναξιά, καθώς και άλλα αρνητικά της καθημερινότητας. Ήταν σπάνιες τέλος οι φορές που διαπίστωνα αρνητική συμμετοχή στην ομάδα και αυτές οι περιπτώσεις είτε απομονώθηκαν αφ’ εαυτού είτε από την υπόλοιπη ομάδα.

      Το θέατρο προσφέρει στην ψυχή μας θετικότητα, θάρρος, αποφασιστικότητα και ετοιμότητα, αλλά, ουσιαστικά, πιστεύω ότι είναι η ίδια η ψυχή μας. Αυτό διδάχθηκα εγώ προσωπικά από τον μεγάλο και μοναδικό δάσκαλο του θεάτρου Κάρολο Κουν, αλλά το βλέπω και από τους εκατοντάδες συνεργάτες και ηθοποιούς που συναντώ μετά από χρόνια και οι οποίοι, εκείνο που μου μεταφέρουν, είναι ότι παίζοντας θέατρο, έβρισκαν μια φωτεινή πλευρά της ζωής τους.

      Το βλέπω και στο δικό μου εαυτό να νιώθει τη ζωντάνια του θεάτρου στην ηλικία που βρίσκομαι και που δεν εννοώ να το εγκαταλείψω, παρά το γεγονός ότι μέσα σ’ αυτό συνάντησα και τυχάρπαστους απατεώνες που νομίζουν ότι υπηρετούν την τέχνη και τον πολιτισμό, αλλά στην ουσία είναι τυχοδιώκτες, ανασφαλείς και αντικοινωνικοί.

      Σε ποια παράσταση εμφανίζεστε αυτήν την περίοδο και τι πραγματεύεται;

      Εμφανίζομαι σαν απλός ηθοποιός στην κωμωδία «Περμαγκανάτ» της Μαίης Σεβαστοπούλου στο θέατρο «Αγγέλων βήμα». Το έργο διαδραματίζεται στην Αθήνα του 1930 και στην περιοχή όπου υπάρχουν πορνεία, μέσα στα οποία οι «κυρίες» που «εργάζονται» κουβαλούν η κάθε μία ένα παρελθόν με ναυάγια ζωής. Επισκέπτης είναι ένας πλούσιος μεγαλέμπορας, που δεν έρχεται σαν «πελάτης», αλλά αναζητώντας τη χαμένη κόρη του. Το έργο έχει πλούσια δράση, μουσική και τραγούδια, αλλά πάνω από όλα διαθέτει την τέχνη της συγγραφέως να ανακαλύπτει την κωμική πλευρά των ανθρώπινων καταστάσεων και έτσι, ο θεατής να φεύγει ανανεωμένος από την παράσταση.

      Η θεραπεία της … «Αντιγόνης»*

      Το Θέατρο τελικά είναι πολύ πιο σημαντικό απ’ ότι -ίσως- πιστεύαμε. Ολοένα και περισσότερο, βλέπουμε τεχνικές του Θεάτρου να χρησιμοποιούνται σχεδόν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας. Πλέον, είναι έντονη η χρήση του και σε ψυχοθεραπευτικές διαδικασίες. Για αυτό το λόγο, μιλήσαμε με την κυρία Αντιγόνη Χριστοφόρου, ώστε να μας «εξηγήσει» πώς λειτουργεί η Δραματοθεραπεία ως ψυχοθεραπευτική προσέγγιση και πόσο μπορεί να συμβάλει στην ψυχική μας ανακούφιση.

      • Η Δραματοθεραπεία είναι μία ψυχοθεραπευτική προσέγγιση, όπου χρησιμοποιεί την δυναμική του Δράματος, με στόχο την ψυχική ανακούφιση του ανθρώπου.\
      • Ανήκει στις θεραπείες μέσω Τέχνης. Δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Θέατρο, χωρίς να είναι Θέατρο. Βασίζεται στην αντίληψη ότι το Θέατρο διαθέτει ενδογενής θεραπευτικές ιδιότητες και ότι η δραματική μεταφορά έχει την δύναμη να επιφέρει αλλαγές σε βαθύ επίπεδο (κάθαρση).
      • Το Δράμα οργανώνει το χάος, το βάζει σε τάξη και η Τέχνη κάνει ορατό το αόρατο!
      • Ετυμολογικά η λέξη Δραματοθεραπεία προέρχεται από το ρήμα δράω-δρω, που σημαίνει κάνω πράξη, κάνω δράση και την λέξη θεραπεία.
      • Οι ρίζες της βρίσκονται στην αρχαία Ελλάδα, τότε που χρησιμοποιούσαν το Θέατρο για θεραπευτικούς λόγους, όπως μας μαρτυρούν τα ευρήματα στην Επίδαυρο στο Ασκληπιείο και αλλού.
      • Ως αυτόνομη θεραπευτική προσέγγιση αναπτύχθηκε το 1960 στην Μεγάλη Βρετανία. Είχε βέβαια προηγηθεί ο Moreno εισάγοντας την έννοια του ψυχοδράματος, με το οποίο η Δραματοθεραπεία εμφανίζει ομοιότητες αλλά και διαφορές. Στην χώρα μας εφαρμόζεται από το 1980 με θεαματικά αποτελέσματα.
      • Μέσα από την δραματική έκφραση ο θεραπευόμενος προάγει την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης, την επικοινωνία και την σχέση με τους άλλους. Βοηθάει ώστε να αναδυθούν μπλοκαρισμένες συμπεριφορές, δυσλειτουργικά μοτίβα και συναισθήματα, καθώς και να ενισχυθούν ρόλοι που είναι χρήσιμοι ή να αποδυναμωθούν άλλοι ρόλοι που δεν είναι χρήσιμοι στην καθημερινότητα.
      • Στην Δραματοθεραπεία δουλεύουμε κατά περίπτωση με: Αφήγηση ιστορίας, μύθοι, παραμύθια, ποιήματα, κίνηση, αυτοσχεδιασμοί, παίξιμο ρόλων, αντιστροφή ρόλου, χορός, ζωγραφική, κουκλοθέατρο, μάσκες, κολλάζ και άλλα.
      • Κάθε φορά που φτιάχνεται μια ιστορία στην Δραματοθεραπευτική διαδικασία δουλεύει η φαντασία όπου φέρνει υλικό από το παρελθόν, από τα βιώματα, από την κουλτούρα του κάθε ενός που συμμετέχει. Αυτή η ζύμωση και η χρήση του δημιουργικού εαυτού μαζί με την δραματική έκφραση είναι που φέρει την ανακούφιση και την αλλαγή.
      • Ομάδες Δραματοθεραπείας εφαρμόζονται στην θεραπεία όλων των εξαρτήσεων (ναρκωτικά, αλκοόλ, διατροφικά, τζόγος, χάπια).
      • Ο εξαρτημένος με την βοήθεια της Δραματοθεραπείας θα ανακαλύψει τον δημιουργικό εαυτό του (κατάσταση πρωτόγνωρη) και μέσα από τα δρώμενα θα μεταμορφώσει την παθητικότητα (που του δίνει η χρήση) σε δράση, την άγνοια σε σοφία την απομόνωση σε σχέση. Ο εξαρτημένος είναι θεατής της ζωής του. Καθώς βγαίνει από τις ουσίες χρειάζεται να αποκαταστήσει την σχέση του με τον εαυτό του. Βρίσκοντας τους ρόλους του αρχίζει να δομεί την ταυτότητα του. Πρέπει να αντικαταστήσει έναν ολόκληρο κόσμο, να γίνει ο σεναριογράφος και ο πρωταγωνιστής της ζωής του δίχως πρόβες.

      *Η Αντιγόνη Χριστοφόρου είναι ψυχοθεραπεύτρια/δραματοθεραπεύτρια. Από το 2000, εργάζεται ως ψυχοθεραπεύτρια/δραματοθεραπεύτρια στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής, στη μονάδα 18ΑΝΩ.

      Είναι γραμματέας τους Συλλόγου Δραματοθεαραπευτών-Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος. Κάνει ατομικές συνεδρίες ψυχοθεραπείας με ενήλικες, εφήβους, διατηρεί ομάδες Δραματοθεραπείας και συντονίζει Βιωματικά Εργαστήρια Δραματοθεραπείας.

      Επίσης, εργάζεται ψυχοθεραπευτικά με χρήστες ουσιών, (αλκοόλ, ναρκωτικά), τις οικογένειές τους και το περιβάλλον τους. Ανήκει στους Γιατρούς του Κόσμου στο πρόγραμμα «Μείωση της Βλάβης. Οι Δρόμοι της Αθήνας», φροντίζοντας χρήστες ουσιών.

      Έχει γράψει άρθρα σε πολλά περιοδικά και εφημερίδες. Έχει λάβει μέρος ως εισηγήτρια σε συνέδρια και ημερίδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει καταχωρηθεί στην διεθνή εγκυκλοπαίδεια ‘Who is Who’ του εκδοτικού οίκου Verlag fuer Personenzyklopaedien AG.

      Από το 2012 έχει δημιουργήσει και οργανώσει την μοναδική στην Ελλάδα «Θεατρική Ομάδα Απεξαρτημένων Αλκοολικών» που λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία μέχρι σήμερα κάτω από την ομπρέλα του ΨΝΑ, δίνοντας θεατρικές παραστάσεις και μεταφέροντας μηνύματα για μια ζωή καθαρή από ουσίες και ‘ότι δεν λέγεται πίνεται!’. Δίνει διαλέξεις σε σχολεία, συλλόγους και συντονίζει βιωματικά εργαστήρια Δραματοθεραπείας σε όλη την Ελλάδα.

      Αν έχετε ανάγκη εσείς ή κάποιος οικείος σας,
      μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο 6947937632.

      15 αποφθέγματα

      1. Augusto Boal

      «Πρέπει όλοι να ασχολούμαστε με το θέατρο,για να βρούμε ποιοι είμαστε, αλλά και για να ανακαλύψουμε ποιοι θα μπορούσαμε να γίνουμε»

      2. John Gielgud

      «Το να είσαι κάποιος άλλος είναι πάντα πιο ενδιαφέρον από το να είσαι ο εαυτός σου»

      3. Oscar Wilde

      «Αγαπώ την υποκριτική. Είναι πολύ πιο πραγματική από τη ζωή»

      4. Αριστοτέλης

      «Ο σκοπός της τέχνης δεν είναι να αναπαραστήσει την εξωτερική εμφάνιση των πραγμάτων, αλλά την εσωτερική τους σημασία»

      5. Κάρολος Κουν

      «Δεν κάνουμε θέατρο για το θέατρο. Δεν κάνουμε θέατρο για να ζήσουμε. Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας, το κοινό που μας παρακολουθεί κι όλοι μαζί να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένας πλατύς, ψυχικά πλούσιος και ακέραιος πολιτισμός στον τόπο μας»

      6. Arthur Schopenhauer

      «Η ζωή είναι ένα τεράστιο θέατρο, όπου παίζεται η ίδια τραγωδία με διαφορετικούς τίτλους»

      7. Robert De Niro

      «Ένα από τα ωραία με την ηθοποιία είναι ότι σου επιτρέπει να ζεις ζωές άλλων ανθρώπων χωρίς να χρειάζεται να πληρώσεις το τίμημα.»

      8. Jeanne Moreau

      «Η ηθοποιία έχει να κάνει με πολύ λεπτά συναισθήματα. Δεν βάζεις μια μάσκα. Κάθε φορά που ένας ηθοποιός παίζει, δεν κρύβεται. Εκθέτει τον εαυτό του»

      9. Albert Camus 

      «Διασχίζοντας τους αιώνες και τα πνεύματα, υποδυόμενος τον άνθρωπο όπως μπορεί να είναι και όπως είναι […] Ο ηθοποιός είναι ταξιδευτής του χρόνου και, προκειμένου για τους καλύτερους, ο ταξιδευτής που παγιδεύεται από τις ψυχές»

      10. William Shakespeare 

      «Ο κόσμος είναι μια θεατρική σκηνή και όλοι, άντρες και γυναίκες, απλά ηθοποιοί. Έχουν τις εισόδους τους και τις εξόδους τους. Και ο κάθε άνθρωπος στον καιρό του παίζει πολλούς ρόλους»

      11. Ιάκωβος Καμπανέλλης

      « […] Όταν η δημοκρατία έγινε και πολιτική πραγματικότητα, στην Αθήνα το θέατρο πήρε τη μορφή που ξέρουμε και έγινε λειτούργημα […] Ήταν μια παράλληλη μορφή της φιλοσοφίας της ύπαρξης μέσα στην πολιτεία […] Η δημοκρατία σε μορφή τέχνης του λόγου»

      12. Γιώργος Σεφέρης

      «Στήνουμε θέατρα και τα χαλνούμε/ όπου σταθούμε κι όπου βρεθούμε στήνουμε θέατρα και σκηνικά, όμως η μοίρα μας πάντα νικά/ και τα σαρώνει και μας σαρώνει/ και τους θεατρίνους και το θεατρώνη/ υποβολέα και μουσικούς/στους πέντε ανέμους τους βιαστικούς…»

      13. Τίτος Πατρίκιος

      «Πατέρα δεν έμαθες ποτέ/ σε τι κόλαση με είχατε βάλει/τι μου ‘καναν τ’ άλλα τα παιδιά/ που όλη τη μέρα με λέγαν «θεατρίνα»/κι εγώ, πνίγοντας τα κλάματα, τα ‘βαζα με σένα/με το Θεό, μ’ όλους, που δεν είχες/μια δουλειά της προκοπής, ει δυνατόν ένα γραφείο. Ντρεπόμουνα για το επάγγελμά σου/όπως τώρα καμαρώνω, τώρα/ που κάθε πρωί κινάω για την κοινή σκλαβιά/του ασήμαντου γραφείου μου.»

      14. Κωνσταντίνος Καβάφης

      «Άλλα ζητεί η ψυχή σου, γι’ άλλα κλαίει· τον έπαινο του Δήμου και των Σοφιστών, τα δύσκολα και τ’ ανεκτίμητα Εύγε· την Αγορά, το Θέατρο, και τους Στεφάνους. Αυτά πού θα σ’ τα δώσει ο Αρταξέρξης, αυτά πού θα τα βρεις στη σατραπεία· και τι ζωή χωρίς αυτά θα κάμεις»

      15. Calderón de la Barca

      «Τι είν’ η ζωή; Ένα ψέμα, μια αυταπάτη, μια χίμαιρα, μια σκιά. Στιγμή στου απείρου το χάος είν’ ό,τι φαίνεται μεγάλο. Γιατί η ζωή είν’ ένα όνειρο, τι άλλο! Και τα όνειρα, είναι όνειρο του ονείρου»

      Tags: Άντα Κουγιάδραματοθεραπείαθέατροθεραπείαπαιδίψυχή
      Previous Post

      Οικογένεια Τσέντσι | Online Δωρεάν Παρακολούθηση

      Next Post

      Γυρίζουμε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά. Ε και;

      Άντα Κουγιά

      Παιδί του κέντρου, παιδί της πόλης που ζει ακόμη! Σπούδασε δημοσιογραφία και θέατρο, χάνεται σε βιβλιοπωλεία και σε μουσικές του ελληνικού κινηματογράφου, σκέφτεται με αυτόνομο τρόπο για το τι άλλο θα μπορούσε να γίνει...

      Σχετικά άρθρα

      Υγεία

      Πώς θα βρεις τη σχέση που ονειρεύεσαι!

      Υγεία

      Αντιμετώπισε τις δυσκολίες της ζωής σου σε 4 βήματα!

      Υγεία

      Κλείσε το 2022 με τον πιο θετικό τρόπο!

      Θέμα

      “Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης” μαζί με το Fragile

      Μιλήσαμε

      Ελένη Φιλίνη: «Η εργασία σώζει τη γυναίκα από τον εξευτελισμό»

      Κριτικές

      Η κυρία Κλάιν του Νίκολας Ράιτ στο Θέατρο Αργώ | Κριτική παράστασης

      Next Post
      Μέρα της Μαρμότας

      Γυρίζουμε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά. Ε και;

      No Result
      View All Result

      Δημοφιλή

      • Νίκος Ζούδιαρης, Αλεξάνδρα Γκουντούλια, Αριστείδης Χατζησταύρου | Ένας σεμνός θρίαμβος

        417 shares
        Share 167 Tweet 104
      • Πας μαγειρεύοντας

        416 shares
        Share 166 Tweet 104
      • ANÄNA: Το «μόνιμο» και το «περαστικό» σε ένα τοπόσημο

        361 shares
        Share 144 Tweet 90
      • Η μπάρα του «Λογιότατου» (και η Τζένη Βάνου) μας ενώνει όλους

        592 shares
        Share 237 Tweet 148
      • Η Σαρακοστή και πού θα τη γευτούμε

        366 shares
        Share 146 Tweet 92

      Πόλεις μέσα στην Πόλη | Άνθρωποι, γεγονότα, καταστάσεις | Street Press ΗΠΖ | Χαρτί - διαδίκτυο

      • Άποψη
      • Χαρτί
      • Editorial
      • Ανεξήγητη πόλη
      • Αφιερώματα
      • Διάφορα
      • Η ψυχή της Πόλης
      • Καυστική ποτάσα
      • Συνεντεύξεις
      • Φώντας Λάδης
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
      • Άνθρωποι του βιβλίου
      • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Βιβλιοκριτικές
      • Νέες εκδόσεις
      • Πολιτισμός
      • TV & Movies
      • Εικαστικά
      • Θέατρο
      • Κλίκ
      • Μουσική
      • Έξοδος
      • Πόλη Αφιέρωμα
      • Explore Athens
      • Πρόταση Εβδομάδας
      • #Breaktime
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Υγεία
      • Free Athens
      • Articles
      • Explore Athens
      • Άνθρωποι
      • Faces
      • Συναντηθήκαμε
      • Σύνθημα
      • Τι ‘πες τώρα!
      • Μαγείρεψε το!
      • The Saucha Life
      • Γεύσεις Κατοχής
      • Η ψυχολογική διάσταση του μαγειρέματος
      • Ζώδια
      • Κατοικίδια
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Ακολούθησε μας

      • > > Η σοφία της ημέρας...
 πιο συμβατή με την πραγματικότητα

#ολαθαπανεκαλα #ισωςκαιοχι
#ηποληζει #ισωςκαιοχι
      • .
>> Το νέο μας τεύχος κυκλοφορεί από σήμερα στους δρόμους και αισθάνεται περίεργα.
Ένας δύσκολος Μάρτης, σε μια δύσκολη χώρα.
Ένα τεύχος, που δε ξέρει πως να συστηθεί.

Μπορείτε να μας ξεφυλλίσετε και ηλεκτρονικά στο ISSUU:
Link στο bio.

#ipolizei #februaryissue #freepress #streetpress
      • 🎁GIVEAWAY |  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ🎁

Σε συνεργασία με το @holywoodstage.athens (Λεωφόρος Βουλιαγμένης 289) προσφέρουμε μια φιάλη κρασί & ελεύθερη είσοδο για εσένα και 3 ακόμα φίλες-ους σου, για την βραδιά παρουσίασης του δίσκου
      • Η σοφία της ημέρας
#patisionmood #ipolizei_gr #ipolizei
      • >> Λόγω... βάρβαρων καιρικών συνθηκών, η διανομή του τελευταίου μας τεύχους ενδεχομένως να καθυστερήσει σε κάποια σημεία της Πόλης.
Μέχρι τότε μας ξεφυλλίζετε ολόστεγνους, στο link που θα βρείτε στο bio
ή κάνετε μια βόλτα στο site μας:
www.ipolizei.gr
 
#ipolizei #februaryissue
      • #ipolizei #streetpress #patisionmood
      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"
      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Άποψη
      • Χαρτί
        • Editorial
        • Ανεξήγητη πόλη
        • Αφιερώματα
        • Διάφορα
        • Η ψυχή της Πόλης
        • Καυστική ποτάσα
        • Παράξενες ιστορίες
        • Συνεντεύξεις
      • Θέμα
      • Μιλήσαμε
      • Βιβλίο
        • Βιβλιοκριτικές
        • Νέες εκδόσεις
        • Άνθρωποι του βιβλίου
        • Αφιερώματα στο Βιβλίο
      • Πολιτισμός
        • TV & Movies
        • Εικαστικά
        • Θέατρο
        • Κλίκ
        • Μουσική
        • Πίνακες
        • Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια
      • Έξοδος
        • Δρομο-Λόγια
        • Πόλη Αφιέρωμα
        • Πρόταση Εβδομάδας
        • Explore Athens
      • ΑΝΘΡΩΠΟΙ
      • #Breaktime
      • ΔΙΑΝΟΜΗ
      • Άνθρωποι
        • Faces
        • Συναντηθήκαμε
        • Σύνθημα
        • Τι ‘πες τώρα!
        • Και όμως συνέβη
      • Well Being
        • Shopping
        • Υγεία
        • Μαγείρεψε το!
        • Κατοικίδια
      • Ζώδια
      • Εκδόσεις Λογότυπο
      • Για τον Δήμο Αθηναίων
      • Τα δωρεάν της Πόλης
      • 10 χρόνια ΗΠΖ
      • Τεύχη

      Copyright – Η Πόλη Ζει | Street Press "ΗΠΖ"

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In

      Add New Playlist

      Αυτό το Website χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να περιηγείστε στον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.Πολιτική Απορρήτου.